Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:51
Fiesta mk1 xr2.0
Autor Wiadomość
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 16 Lis 2010, 01:11   Fiesta mk1 xr2.0

1. NICK: Maćko
2. IMIĘ: Maciek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: xr2.0
5. ROCZNIK: MK1, 1978r
6. SILNIK: 2.0
7. Jest jaka jest :D

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. Czarny lakier.
b. Zetec 2.0 i skrzynia 5 biegów


9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. ogarnięcie wyglądu
b. doprowadzenie do kultury technicznej wszystkich zaniedbań
c. radość z jazdy

10.

Jako posiadacz białej fiesty mk 1 xr2 super full oryginał nie chciałem nią jeździć na codzień. Więc wpadła mi w ręce już dość mocno skatowana czerwona mk1 xr2

Fiesta posiadała, przegląd, oc i gaz. Przelatała jesień, w zimę straciła hamulce i przestała odpalać więc wcisnąłem w zaspę i tak została do wiosny. Z wiosną przyszły nowe siły zrobiłem hamulce poregulowałem i zacząłem myśleć o remoncie. Po oględzinach wyszło, że jest blacharski trup, pogięte i zgnite mocowania zawieszenia, brak progów, bagażnika i ogólna masakra. Silnik brał ogromne ilości oleju i nie jechał od początku. Żeby nie było że taki trup to auto prowadziło się i hamowało genialnie :p W takim stanie czerwona xrka zrobiła ogrom kilometrów i bardzo się do niej przywiązałem stąd jej opis tu ;)

Tak czy inaczej czas leciał i trzeba było się zacząć rozglądać za czymś innym. Jakoś przez przypadek jeden znajomy znalazł na szrocie mk 1. Po drodze gdzieś tam pojechałem obejrzeć fiestę z przekonaniem, że to jakiś totalny szrot. Jak bardzo się zdziwiłem gdy po 15 min dokładnych oględzin nie znalazłem praktycznie rdzy. Wydawała się być idealnie zdrowa. Widać było, że ktoś o nią dbał, miała grubą warstwę konserwacji i wosków wszędzie, plastikowe nadkola i ogromne chlapacze. Była świetna.

Plan był prosty zawieszenie, hamulce, wnętrze z czerwonej xrki, silnik zetec z rozbitego escorta znajomej i skrzynia 5 biegów. I na tym etapie pragnę zaznaczyć, że jeśli ktoś chce coś takiego zrobić niech się dobrze zastanowi. To nie takie proste jak wygląda w internecie ;) Ale zanim dalej to kilka fot z dnia zakupu:




Po zwiezieniu jej do MikaB4 uznałem, że nie może być taka brzydka i trzeba pomalować. Więc dwa dni pracy i całość wymatowana:

Jakoś w międzyczasie po pracy wcisnąłem tam silnik:


Jak już silnik siedział to podkład, lakier. Jak to prosto brzmi ;) Jakoś wyszło mimo, że na lakierowaniu średnio się znam. Co do koloru to do ostatniego dnia nie wiedziałem jaki kupić, ostatecznie stanęło na tym co widać i nie żałuję



Ostatnia fota to już auto częściowo poskładane. Następnie w wyniku braku czasu auto stało i czekało. Nadszedł długi weekend, miejsce w garażu więc działam. Nabyłem brakującą pompę paliwa, kazało się, że nie działa... bywa, pojechałem wymieniłem na inną. 30 sekund po wejściu do garażu urwał się króciec, &%&%$% pokleiłem... ale przestała się kręcić, kasa wyrzucona w błoto ;/ Przy moim budżecie to katastrofa. To + kilkanaście innych problemów do rozwiązania spowodowało, że zapadła decyzja o wypieprzeniu zeteca. Ok ale co w zamian ? Cokolwiek byle jechało, w końcu ma być dupowóz. W szopie leżał kent 1.3 z escorta mk 2. Hmm kent to kent musi pasować. Otóż nie ;] brak miejsca mocowania poduszki, inny rozrząd, pompa wody itp. itd. Zanim to zauważyłem zdążyłem stracić ponad pół dnia na wyciąganie silnika z szopy, jego mycie, malowanie... Ehh mam escorta mk 1 więc do niego podpasuje ;p Znowu problem co pod maskę ? Szybki przegląd tego co jest pod ręką i wychodzi na to, że przy zerowym budżecie mam do dyspozycji pozornie zajechany silnik z czerwonej xrki. Znowu wyciąganie, kombinowanie, wiele godzin pracy... Po drodze jak już silnik był poza autem to go umyłem z tony błota i oleju, dzięki zapasom MikaB4 wymieniłem w nim uszczelki i pomalowałem. Przy wyciąganiu okazało się czemu czerwone xr2 jechało jak 900. Ktoś bardzo nieudolnie pospawał dwururkę i miała minimalny przelot, silnik był zdławiony koszmarnie. Przez pół nocy pasowałem silnik ze skrzynią 5 biegów i składałem w całość, od rana dalej spawanie wydechu, składanie hamulców itp. itd. Wczoraj po 23 odbyła się pierwsza jazda, jeszcze bez maski, oczywiście spotkaliśmy radiowóz :D nieważne, dzięki nowemu wydechowi i porządnej regulacji silnik odzyskał wigor i auto jechało :D Dzień dzisiejszy to ogarnianie spraw zostawionych na później i pierwsza dłuższa jazda, około 40 km w korkach, nie spłonęła, dojechała bez problemów mimo braku zbieżności i ściągania w każdą stronę. Foty całości później bo chwilowo mam dość tego samochodu. Co nie zmienia faktu, że bardzo mi się podoba a dźwięk z wydechu mojego pomysłu jest genialny :D Po tym wszystkim co przeszedłem z tym autem śmiało mogę powiedzieć, że branie się za taki projekt z zerowym budżetem, bez zaplecza było głupim pomysłem i nikomu nie polecam. Gdyby nie możliwość wykonania u MikaB4 w garażu auto by chyba w ogóle nie powstało. Co będzie dalej ? Hm jak się zepsuje to ją potnę ;)
Ostatnio zmieniony przez Maćko 25 Cze 2014, 23:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 16 Lis 2010, 11:08   

Maćko napisał/a:
Kto widział ten wie ;)


:yes:


A jednak ukazałeś światu tę tajemną tajemnicę :)

Fajnie wygląda Mike'owy esiok do góry kołami...

Oby czarna się już więcej nie psuła i zawsze dojechała na miejsce. Powodzenia i do zobaczenia u Mike'a po Nowym Roku :ok:
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 16 Lis 2010, 15:45   

O dziwo fiesta odpaliła całkiem ładnie więc są już i foty poskładanej w całość, trzeba tylko zrobić zbieżność bo się jeździć nie da ;)

Tadzias mam nadzieję, że po nowym roku będę miał już jakąś dobrą miejscówkę do prac nad Twoją ;)

Oto i ona:




 
 
 
Gurney89 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 141
Skąd: Bytom
Wysłany: 16 Lis 2010, 15:53   

Brawo :ok: teraz tylko czekam na esioka :)
_________________
REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
Profil Facebook
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Lis 2010, 18:02   

ładna :) szkoda że sie poddałeś co do ziutka :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lis 2010, 18:14   

czemu ty tego posta nie napisałes kilka dni temu a tak sam się porwałem na reanimację trupa i to z nie oryginalnym silnikiem :rotfl:

czarna wyszła fajnie, ale niech wlatują spojlerki z xr2 i halogeny :)
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 16 Lis 2010, 18:14   

Wiem, ale w tym momencie już nie miałem czym jeździć, zetec siedział w budzie, nawet auto zrobiło parę metrów na tym silniku ale brak kasy i czasu wymusił taką kolej rzeczy. Może jak moja sytuacja się poprawi zrobię 2 podejście, wszak mam zeteca z przespawaną miską olejową z całym osprzętem i dużą ilością wiedzy jakich błędów nie popełniać.

Co do spojlerów to muszę zrobić przymiarki czy mi się będzie podobać ;p Halogenów raczej na pewno nie będzie. Ogólnie auto wymaga jeszcze wielu godzin pracy na dopieszczenie detali.
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 16 Lis 2010, 20:10   

mnie tam się bardzo podoba, stara dobra, mk1 :)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 16 Lis 2010, 20:39   

Maćko, weź zamontuj halogenu bo teraz to ona golfa przypomina :yes: tak na marginesie to czerwona była ładniejsza... (osobiście nie lubię czerwonego ale w tym wypadku bardziej mi się podobała) tak czy siak wielki respekt dla pracy włożonej w ten samochodzik !!! :ok:
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 16 Lis 2010, 20:47   

Z halogenami też przypomina golfa ;p
Czerwona była ładniejsza bo ładnie na glebie siedziała i miała dokładki.
Ale pożyjemy zobaczymy.
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 16 Lis 2010, 21:33   

fajna, ziutka se zostaw:) jest lepszy :D
kup chromu z gieldy i bedzie fajniejsza...
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 16 Lis 2010, 22:57   

Nie chce chromu, dla mnie mk 1 to tylko xr2 ;) Xr2 zrobiłem kupę kilometrów a do zwykłej fiesty wsiadałem z niechęcią żeby ją stoczyć z lawety ;p

Jestem fanem kenta, ziutek był pod ręką, jest w miarę nowy i o części łatwiej ;)
 
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 17 Lis 2010, 00:23   

Maćko, ale nie mow ze gleby nie bedzie ??? jak dla mnie te auta sa skazane na glebe bo nawet najbrzydsza wyglada swietnie :) poza tym .... silnik .... tylko i wylacznie twoja wola :) jak zrobisz bedzie dobrze :) ogolnie gratuluje bolidu :) tylko na glebe prosze :)
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 17 Lis 2010, 00:34   

Gleba już jest z tyłu a z przodu z jakiegoś niewyjaśnionego powodu nie ma, mam całe zawieszenie z xrki, fajne sztywne tylko nie wiem czemu przód nie usiadł. Ogólnie gleba musi być ;)
 
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 18 Lis 2010, 11:20   

Maćko napisał/a:
Ogólnie gleba musi być
dobrze prawi wodki mu dac :) czekam na ciag dalszy :)
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 21 Lis 2010, 19:19   

Idzie zima to zimówki ?

Oczywiście na zimę to antygleba na lewarku ;p
Ostatnio zmieniony przez Maćko 21 Lis 2010, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21 Lis 2010, 20:00   

hmmm z czego te blachy :) i felgi jakieś znajome :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 30 Lis 2010, 22:57   

Fiesta dostała zimówki zbieżność i polatała trochę, zawieszenie się ułożyło i przyjemnie już siedzi. Skręca, hamuje i pracuje nad powrotem mojego zaufania i sympatii do niej. Ze strat to zgubiłem śrubę do alternatora i jedną do rozrusznika ale zawsze odpalała i jechała. Skrzynia 5 to strzał w 10, tylko tego mi tak naprawdę brakowało w xrce :D Dzisiaj pierwszy raz nie odpaliła i trochę pokrzyżowała plany ale z mojej winy więc się nie liczy, naprawiłem swój błąd, zobaczymy jak będzie jutro ; )
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 1 Gru 2010, 23:13   

W skrócie - :ok:
 
 
Maćko 


Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 135
Skąd: Bytom
Wysłany: 4 Gru 2010, 13:55   

Dobra koniec żartów, SPRZEDAM bo tak. Najchętniej kompletną budę tylko bez silnika i jego osprzętu, w zamian dam kompletny swap na zeteca. Ma gaz, zawieszenie, wnętrze, hamulce z mk 1 xr2. Zdrowa, jakoś tam pomalowana.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.