Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lozyska, lozysko, mk4

[MK4] Łożyska tylnych kół, problem z trwałością
Autor Wiadomość
szyss 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 22
Wysłany: 12 Lis 2010, 12:35   [MK4] Łożyska tylnych kół, problem z trwałością

Witam
Mam pewien problem z moją fofi, mianowicie przez około pół roku zajechały się 3 łożyska na tylnych kołach. Nie wiem jakiej firmy były te łożyska, jednak na pewno nie były to najtańsze. Naprawiał mi to kuzyn, mechanik z przodu łożyska mają się dobrze zrobione na prasie i nic im nie dolega. Jednak tylne znów padły. Podejrzewam że jest to spowodowane zbyt mocnym dokręceniem nakrętki piasty koła. Czytałem na forum i widzę że jedni mówią iż moment zalecany przez książkę (27Nm) jest zbyt mały. Kupię teraz prawdopodobnie łożyska SKF (chyba że inne w podobnej cenie polecacie??), nowe nakrętki samo kontrujące, jednak chcę to zrobić raz a dobrze, a by nie wymieniać znów po około 3 tys km łożysk.
Pytam się więc jak to jest z dokręcaniem tych piast tylnych kół??
Dzięki za info i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bidżej 7 Paź 2012, 23:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Setka
[Usunięty]

Wysłany: 12 Lis 2010, 14:48   

W swojim poprzednim samochodzie rowniez mialem ten problem.... moze to wydac sie smieszne, ale pewnego dnia wpadlismy z ojcem na pomysl aby wsadzic lozyska od "Traktora" :hahaha: ku zdziwieniu jezlilem na tych lozyskach spory kawal czasu i z tego co wiem aktualny wlasciciel nadal na nich jezdzi:)
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Lis 2010, 15:24   

Bębny do wymiany. U mnie też tak było. Otwór w bębnie jest wyrobiony i przez to łożyska się wyrabiają szybko.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 12 Lis 2010, 19:18   

szyss napisał/a:
Czytałem na forum i widzę że jedni mówią iż moment zalecany przez książkę (27Nm) jest zbyt mały.
Jasne że mały, bo ma być od 250 do 290 Nm. Co do łożysk, to nie ma sensu na tym zbytnio oszczędzać, bo będziesz co chwilę wymieniał. Kup SKF i dobrze złóż, a problem zniknie (chyba że masz coś z bębnami albo czopem).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lis 2010, 22:43   

Ostatnio u siebie dokręcałem pneumatem :V:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
szyss 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 22
Wysłany: 13 Lis 2010, 01:02   

No to zrobię tak: kupię te SKF, nowe nakręteczki, dokładnie pooglądam i może pomierzę te bębny, poskładam i dokręcę z tą mocniejszą siłą. Jeśli znów je .... strzeli to nie wiem pogniewam się na fofi i przesiądę się na zawsze do mojej hani;-)
Pozdro
 
 
Mikuś 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 53
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 6 Kwi 2011, 21:47   

mnie się wydaje że po porostu masz źle wprasowane bieżnie łożysk, przy montażu mogło dojść do uszkodzenia, bądź delikatnie przy kantowało i skrzywiło tą bieżnie
_________________
Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka.
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Kwi 2011, 22:55   

jackrzec napisał/a:
szyss napisał/a:
Czytałem na forum i widzę że jedni mówią iż moment zalecany przez książkę (27Nm) jest zbyt mały.
Jasne że mały, bo ma być od 250 do 290 Nm. Co do łożysk, to nie ma sensu na tym zbytnio oszczędzać, bo będziesz co chwilę wymieniał. Kup SKF i dobrze złóż, a problem zniknie (chyba że masz coś z bębnami albo czopem).


to nie przednia piasta, dokrec tak a lozysko rozleci sie mometalnie, ja dokrecalem sila nie przekraczajaca 52 Nm i juz w 3 moich fordach jakos sie nic nie dzieje z tylnymi lozyskami, raz dokrecilem za mocno i wystarczylo 50 km i wymienilem lozyska ponownie ;-|
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Mikuś 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 53
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 7 Kwi 2011, 00:31   

przecież dokręcasz aż bębnem nie obrócisz, a następnie popuszczasz tyle żebyś mógł swobodnie obrócić bębnem, a nie było wyczuwalnego luzu,

nakrętka samo kontrująca nie powinna się odkręcić
_________________
Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka.
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Kwi 2011, 06:42   

owszem dokrecasz mocniej, nastepnie popuszczasz i dokrecasz z sila podana w ksiazce, 52 Nm. nie zaszkodza z praktyki, nawet jesli zdejmujesz beben ktory jezdzi na aucie 10 lat :ok:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Kwi 2011, 07:48   

nowe łożyska założyłem chyba jakieś 2 lata temu, kilka razy zrzucałem bębny, a potem dokręcałem ile wlezie i jakoś nic się nie dzieje. Nie wiem skąd bierzecie tak małe wartości dokręcania, bo ja mam takie jak podaje jackrzec.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Kwi 2011, 17:52   

Z kazdej dostepnej instrukcji warsztatowej, ksiazki na ten temat i od mechanikow ktorzy sie tym zajmuja na codzien :2xf:
jakby nie patrzyl, ale producent pojazdu chyba nie podaje nieprawidlowych informacji serwisowych :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Kwi 2011, 17:57   

uszkodzone bębny albo czopy masz jak Ci rąbie łozyska
ja jak składałem bębny to dokręciłem sztywnym pokretłem przedłuzonym metrowa rurką i starczyło... :pop:
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 7 Kwi 2011, 18:50   

ElGrey, te dane sa z książki "sam naprawiam" i Haynesa.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
szyss 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 22
Wysłany: 7 Kwi 2011, 19:12   

No więc podsumowując:
albo czop, czyli ta ośka koła tylnego, albo złe dokręcanie koła. Tylko jedno pytanie zawieszenie w mk3 (tylne będny) jest identyczne jak w mk4, a tam momenty wynoszą grubo ponad 200nm. Znajomy mechanik co składał mi ostatnio te łożyska powiedział że mocne dokręcenie im nie szkodzi, bo one się spierają jakąś tam swoją częścią, i nie ma prawa ich uszkodzić mocne dokręcenie. W książce sam naprawiam jest podane: "nakrętka osi koła 27nm" a w dodatku: zmiany konstrukcyjne: "moment dokręcania nakrętki piast kół tylnych zmniejszono z 270nm do 235nm (dotyczy wszystkich modeli)". Następnie w autodacie pisze:
rear hub 235nm (chyba to jest piasta tylna)
Nie wiem ale mi się wydaje że coś z tą osią jest nie tak, choć chętnie wysłucham jeszcze innych podpowiedzi. Sprzedaje ktoś na tym forum takie części specyficzne, jak ta ośka, czop?? heh;-)
Pozdro i dzięki
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 7 Kwi 2011, 19:55   

szyss, bo te 27 Nm to pomyłka - wszedzie jest 270 a od czasu mk5 zmniejszyli na 235 Nm. W mk3 jest tak samo i tak samo zmniejszyli. Zreszta bębny i łozyska są te same i czop praktycznie też (z tym że mk4 ma gwinty zwykłe i nakrętki samoblokujące, a mk3 ma gwint prawy i lewy). ja przykręcisz 230 to zobaczysz że jest dobrze. 27 Nm to można sobie siodełko od roweru przykręcać...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
szyss 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 22
Wysłany: 7 Kwi 2011, 20:03   

no wiec dobrze miałem dokręcone a się rozleciało, heh no to jakie propozycje?? Czop(ośka), tylko bardzo ciężko z dostępnością tego, a po prostu używka nie wchodzi w rachubę, bo nie mam zamiaru co 4 miechy wymieniać łożysk.
pozdr
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 8 Kwi 2011, 08:13   

szyss napisał/a:
tylko bardzo ciężko z dostępnością tego
Wcale nie jest tak ciężko, tylko cena nie za bardzo: http://www.ford-esklep.pl...4-bez-ABS-/1638 - akurat teraz nie ma z absem, ale jak napiszesz do sklepu to mogą sprowadzić (chyba że nie masz absu)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
szyss 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 22
Wysłany: 9 Kwi 2011, 17:24   

Właśnie tylko tą jedną znalazłem, cena dość taka wysoka, będę musiał się popytać jeszcze;-)
Pozdro
 
 
gdereck 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Maj 2011, 20:28   Kapselki bębna

Że tak głupio się wtrącę. U mnie przyczyną szybkiego zużycia łożysk było zakładanie starego kapselka do bębna. Mądry mechanik przedziurawił kapsel żeby go zdjąć a potem wsadził z powrotem. Łożysko jak się nagrzało wypluło dziurą smar, złapało wodę i szlag je jasny trafił po paru tysiącach km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Łożyska kół przód
Taisa Mechanika ogólna 0 16 Paź 2019, 20:21
Taisa
Brak nowych postów Łożyska kół przednich - wymiana
Laskosz Mechanika ogólna 9 21 Sty 2006, 21:37
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.