Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:18
Od czego ten bezpiecznik???
Autor Wiadomość
vooytas
[Usunięty]

Wysłany: 16 Mar 2005, 16:32   Od czego ten bezpiecznik???

Witam, mam problem z ustabilizowaniem się pracy silnika po resecie.
Szarpie, skacze , gaśnie itp.
Po wyjęciu bezpiecznika nr 20 o wartości 10A wszystko gitara, chodzi normalnie.
No i zastanawiam się za co jest odpowiedzialny ten bezpiecznik(może tam ma go nie być :? .)
symbol na klapce to trójkąt z wykrzyknikiem w środku,
jeżeli ma ktoś dostęp do programu aby sprawdzić to będę naprawde wdzięczny może odpowiedź zawęzi pole moich podejżeń.
Fiesta 1800 16 v 105kM 1993rok
nr. WF0BXXGAFBPB70239
DZIĘKI z góry i pozdrawiam.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Mar 2005, 20:19   

Bezpiecznik nr 20 jest odpowiedzialny za sonde lambda... dokłądnie za grzałkę tej sondy, kiedy go wyjmujesz, grzałka przestaje grzać a sonda zaczyna podawał głupotu do komputera w skutek czego przechodzi on w teryb awaryjny...
Tego bezpiecznika moze ni być, ale szlag trafi sondę (choć pewnie już jest uszkodzona skoro silnik dziwnie pracuje) a druga sprawa to auto zacznie pewnie palić jak smok...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
baq
[Usunięty]

Wysłany: 16 Mar 2005, 22:12   

no wlasnie .. mi z uszkodzona sonda lambda palil ze 20 litrow wachy .. a po dodaniu gazu na luzie drzwi od garazu sie otwieraly podmuchem spalin :)
 
 
vooytas
[Usunięty]

Wysłany: 17 Mar 2005, 15:16   

Czyli wnioskuję że sonda jest ogrzewana stale, a nie tak jak czytałem gdzieś że na początku pracy silnika a potem jest ogrzewana spalinami?
Przypuszczam że sonda jest walnieta jakiś czas bo świece bywają czarne z sadzy z powodu za bogatej mieszanki. A czy to że ten bezpiecznik jest od sondy to na 100%??? Bo jest tam jeszcze kilka z takim symbolem i dwa z oznaczeniem INJ (jeden odcina pompke paliwa.)
jeden 3A to pewnie EECIV reszta ??? nie wiem dokładnie.
 
 
Minio 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004
Posty: 70
Skąd: z małego pokoju
Wysłany: 17 Mar 2005, 18:30   

vooytas napisał/a:

...
A czy to że ten bezpiecznik jest od sondy to na 100%???
...


Na 1000 % nawet.
Bezpiecznik F20 10 A (czerwony)
Tak jest napisane w TISie.

Pozdrawiam
_________________
Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Mar 2005, 20:46   

vooytas napisał/a:
Czyli wnioskuję że sonda jest ogrzewana stale, a nie tak jak czytałem gdzieś że na początku pracy silnika a potem jest ogrzewana spalinami?

Grzałka sondy jest zasilana stale... nasomiast sygnał uzystakny z sondy nie jest brany pod uwagię kiedy silnik jest zimny... co do ogrzewqnai spalinami, to katalizator jest tak ogrzewany a nie sonda...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vooytas
[Usunięty]

Wysłany: 18 Mar 2005, 19:22   

Właśnie tak przypuszczałem że cały czas jest grzana bo dlaczego były by różnice po odpięciu bezpiecznika przy ciepłym silniku.
Mam jeszcze pytanie czy można założyć sonde taką uniwersalną np boscha której cena waha się w granicach 100zł, czy raczej starać się o oryginalną która wiadomo jest duuużo droższa. Bo nie wiem czy jest to element na którym można sobie pozwolić na oszczędność.
Dziękuję za kolejną pomoc!!!
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Mar 2005, 22:17   

Jeżeli tylko Bosh ma take same parametry techniczne to podejdzie...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vooytas
[Usunięty]

Wysłany: 20 Mar 2005, 14:20   

Joe a jakimi parametrami trzeba się sugerować? napiecie działania, czy ogrzewana i czymś jeszcze?
I drugie pytanie, czy kable białe czy lekko szare które są od grzałki, mają oba zasilanie +12V a masa dla grzałki jest z samego kolektora, czy jeden biały ma +12V a drugi biały to masa grzałki?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Mar 2005, 17:56   

Jakimi parametrami? A no... żeby napięcie grzania było take same, i żeby przytakej samej zawartości tlenu w spalinach sonda dawała taki sam sygnał... co do kolorów przewodów to nie pomogę... niech się ktoś wypowi kto ma sonde w aucie...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vooytas
[Usunięty]

Wysłany: 20 Mar 2005, 21:08   

Bardzo dziękuję za kolejną fachową pomoc. Pozdrawiam serdecznie.
A jakby ktoś znał takowe parametry np z programu to będe wdzięczny.....
Pozdrawiam
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 20 Mar 2005, 22:26   

Nie sądze aby cięzko było cokolwiek znaleźć w necie ....
http://www.zss.pl/~moto/w...ublikacje01.htm
http://www.ngkntk.pl/Testy_dzia_ania.1344.0.html
_________________
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 21 Mar 2005, 06:23   

ile takie coś kosztuje?
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Aksag
[Usunięty]

Wysłany: 2 Kwi 2005, 20:54   

masz sonde z 4 przewodami czy są to dwa białe szary i czarny ?? dwa białe to grzała nie warzne jak podłączysz bo jest to tylko i wyłącznie obwód grzałki do tego masz czarny i szary jeden z nich to sygnał a drugi masa dokładnie Ci niepowiem który który bo niepamiętam ale prosto można to stwierdzić bo jeden wyraźnie idzie na obudowe sondy !!

sonda o której mówisz ta za 100 to sonda 1 przewodowa np taka z opla podejdzie ale niebedzie miała grzania !!!!!!! proponuje załozyć 4 przewodową wówczas bedzie git sprzedawałem ostatnio kolesiowi do esiego właśnie taką za około 200 zł nojeczke i jest zadowolony bo działa prawidłowo !!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Kto ma motory ten chodzi chory
czyli słabe pukty mk1/2
Żółwik Tuptuś Mechanika silnika 0 11 Sty 2006, 23:39
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów [MK4] Od czego ten przekaźnik ?
boas43 Elektryka 1 8 Paź 2013, 11:51
Puff
Brak nowych postów [MK3] Od czego ten kabelek?
Rebel Elektryka 5 20 Lip 2010, 16:19
Rebel
Brak nowych postów Do czego służy ten czujnik?
VintageRock Mechanika ogólna 2 2 Cze 2015, 23:10
wawrzyc
Brak nowych postów Od czego jest ten plastik
zcw Mechanika ogólna 5 19 Lut 2016, 01:05
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.