Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Rano po uruchomieniu czasem gaśnie
Autor Wiadomość
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Paź 2010, 12:27   [MK3] Rano po uruchomieniu czasem gaśnie

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Fiesty 1.1i z 94 roku. Jest to mój pierwszy samochód, więc jeszcze nie wszystko wiem na jego temat. Ostatnio zauważyłem dziwny problem. Po uruchomieniu go rano (ok. 7:30) przed wyjazdem do pracy, dodałem lekko gazu na luzie, puściłem gaz po czym spadły obroty i samochód zgasł. Innego dnia, w trakcie dojeżdżania do ronda (również na zimnym silniku), najpierw wcisnąłem lekko hamulec zwalniając, a następnie sprzęgło żeby nie dopuścić do wyłączenia silnika (auto było na 2. biegu). Niestety silnik również zgasł. Po przejechaniu dłuższego odcinka, gdy silnik się rozgrzał, problem zniknął. I tutaj moje pytanie. Co spowodowało zgaśnięcie auta? Czy to ja coś źle robię, czy też na zimnym silniku, po całej nocy w obecnych temperaturach, takie rzeczy się zdarzają?

I coś z innej beczki. Zauważyłem, że chyba wzrosło mi spalanie (wcześniej na pełnym baku 450-520km do rezerwy, obecnie 378 i wskazówka na rezerwie ). Czy jazda rano, na zimnym silniku w korkach wpływa znacząco na zużycie paliwa? Czy ogrzewanie ma jakiś wpływ na zużycie paliwa? Z reguły odczekuję kilka minut, aż wskazówka od temperatury silnika wejdzie na pole NORM i dopiero przełączam ogrzewanie na ciepłe powietrze, nawiew ustawiam na 2. I ostatnie pytanie: ile kilometrów orientacyjnie można przejechać na rezerwie? Chciałbym do maksimum wykorzystać paliwo, które jest w baku. :) Jeżeli odpowiedzi na te pytania są gdzieś w serwisie, proszę o przekierowanie. Być może szukałem w niewłaściwy sposób.
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Paź 2010, 12:32   

maxx304 napisał/a:
Czy jazda rano, na zimnym silniku w korkach wpływa znacząco na zużycie paliwa?
Tak
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Paź 2010, 12:39   

Freeman napisał/a:
maxx304 napisał/a:
Czy jazda rano, na zimnym silniku w korkach wpływa znacząco na zużycie paliwa?
Tak


Dzięki za odpowiedź, a czy jesteś w stanie odpowiedzieć na pozostałe pytania?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Paź 2010, 12:57   

maxx304 napisał/a:
Co spowodowało zgaśnięcie auta?
Zimny silnik powinien mieć nieco wyższe obroty w stosunku do tego jak się nagrzeje, jeśli u Ciebie nie ma znaczącej różnicy może to świadczyć ze na zimnym silniku mieszanka nie jest wzbogacana,,, zacznij od kontroli/wymiany czujnika temperatury na komputer
maxx304 napisał/a:
Czy ogrzewanie ma jakiś wpływ na zużycie paliwa?
Generalnie to nie, silnik się grzeje a ogrzewanie wykorzystuje to niewykorzystane do niczego ciepło,,, w sumie jak włączasz dmuchawę to wzrasta zużycie prądu, a za tym idzie zwiększone spalanie,,, ale idąc tym tropem można wyjąc żarówkę z lampki wnętrza,,,
maxx304 napisał/a:
odczekuję kilka minut, aż wskazówka od temperatury silnika wejdzie na pole NORM i dopiero przełączam ogrzewanie na ciepłe powietrze
Ja tam się w takie coś nie bawię, od razu mam grzanie ma max ustawione,,, oczywiście najpierw leci zimne a potem letnie, nim się ciepłego doczekam,,,
maxx304 napisał/a:
I ostatnie pytanie: ile kilometrów orientacyjnie można przejechać na rezerwie?
powinno starczyć na minimum 50km, rezerwy jest około 8L.
maxx304 napisał/a:
Chciałbym do maksimum wykorzystać paliwo, które jest w baku
Zajeździsz pompę paliwa,,, jest ona zanurzona w paliwie w zbiorniku, chłodzi się paliwem które pompuje i w którym jest zanurzona,,, jak jeździsz na rezerwie to nie ma chłodzenia, prędzej czy później się przegrzeje, zatrze i szlag ją trafi,,, jak na wskaźniku jest 1/4 i masz pompę w zbiorniku to dobrze jest odwiedzić stację,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Paź 2010, 13:34   

JoeMix napisał/a:
Zimny silnik powinien mieć nieco wyższe obroty w stosunku do tego jak się nagrzeje, jeśli u Ciebie nie ma znaczącej różnicy może to świadczyć ze na zimnym silniku mieszanka nie jest wzbogacana,,, zacznij od kontroli/wymiany czujnika temperatury na komputer


Różnica jest, po odpaleniu silnik ma wyższe obroty. Zastanowiło mnie tylko to, że dodałem lekko gazu, po czym silnik zgasł, podobnie jak przy zwalnianiu podczas dojazdu do ronda... sprzęgło wciśnięte do końca, a silnik i tak potrafi zgasnąć. Nie dzieje się to regularnie, ale wolę zapytać zawczasu, niż później mieć problem.

JoeMix napisał/a:
Zajeździsz pompę paliwa,,, jest ona zanurzona w paliwie w zbiorniku, chłodzi się paliwem które pompuje i w którym jest zanurzona,,, jak jeździsz na rezerwie to nie ma chłodzenia, prędzej czy później się przegrzeje, zatrze i szlag ją trafi,,, jak na wskaźniku jest 1/4 i masz pompę w zbiorniku to dobrze jest odwiedzić stację,,,


Hm, nie miałem na myśli "osuszenia" zbiornika do ostatniej kropli, może nieco źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, żeby po wejściu na rezerwę, po 5 minutach samochód nie stanął w szczerym polu :) Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
 
 
bigel 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 161
Skąd: Tczew
Wysłany: 26 Paź 2010, 22:36   

hej,miałem tak na poczatku gdy kupiłem fieste,powymienialem wszystkie filtry,świece i przewody WN,reset kompa i wszystko było ok.
wiec może u Ciebie też wystarczy zrobić mały serwis.
_________________
Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27 Paź 2010, 08:39   

bigel napisał/a:
hej,miałem tak na poczatku gdy kupiłem fieste,powymienialem wszystkie filtry,świece i przewody WN,reset kompa i wszystko było ok.
wiec może u Ciebie też wystarczy zrobić mały serwis.


Dzięki za odpowiedź. Z tego co napisałeś, wymieniane w zeszłym roku były wymieniane świece, kable WN, filtr powietrza, w tym roku przy wymianie oleju również filtr oleju. Nie wiem, czy te zadyszki nie były spowodowane... cienkim paliwem (Tesco Zielona Góra). Tanio było i zatankowałem. A tak przy okazji: jak się resetuje kompa?
 
 
Pijmleko 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Silesia
Wysłany: 27 Paź 2010, 17:30   

[quote="maxx304"]
bigel napisał/a:
A tak przy okazji: jak się resetuje kompa?

Komputerek>kabelek>programik=resecik.
Najlepiej podjechać do mechanika, który prowadzi diagnostykę.
Koszt samego podpięcia się do samochodu od ok 50zł do 80zł
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 27 Paź 2010, 18:04   

[quote="Pijmleko"]
maxx304 napisał/a:
bigel napisał/a:
A tak przy okazji: jak się resetuje kompa?

Komputerek>kabelek>programik=resecik.
Najlepiej podjechać do mechanika, który prowadzi diagnostykę.
Koszt samego podpięcia się do samochodu od ok 50zł do 80zł

:hahaha: :hahaha: :hahaha: :krzesłemgo:
 
 
Pijmleko 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Silesia
Wysłany: 27 Paź 2010, 19:05   

[quote="Stunt_Man"]
Pijmleko napisał/a:
maxx304 napisał/a:
bigel napisał/a:
A tak przy okazji: jak się resetuje kompa?

Komputerek>kabelek>programik=resecik.
Najlepiej podjechać do mechanika, który prowadzi diagnostykę.
Koszt samego podpięcia się do samochodu od ok 50zł do 80zł

:hahaha: :hahaha: :hahaha: :krzesłemgo:

:rotfl: Sorki za wprowadzenie w błąd. Zawiesiłem się na kasowaniu błędów.
Miało być:

Odepnij akumulator na kilka minut.
 
 
bigel 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 161
Skąd: Tczew
Wysłany: 27 Paź 2010, 19:13   

Ej,ja sie nie pytałem jak sie resetuje błędy:P
no i na paliwo też trzeba uważać
ja używam tylko shell i bp i nie eksperymentuje bo szkoda kasy i nerwów
_________________
Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 27 Paź 2010, 20:42   

Błędy po odczycie są automatycznie usuwane z pamięci. Można też odpiąć na kilka minut akumulator czyli potoczny reset kompa
 
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29 Paź 2010, 10:24   

Odkopuję nieco temat, bo wczoraj jakaś dziwne rzeczy z autem się działy. Moja żona wsiadła za kierownicę, wyjeżdżała z drogi osiedlowej. Dojeżdża do skrzyżowania, wciska sprzęgło i... auto gaśnie, świeci się kontrolka akumulatora. Odpala drugi raz, wyjeżdża na drogę, jedzie jakieś 50m, zwalnia przy krzyżówce, wciska sprzęgło i... auto gaśnie. Odpala po raz trzeci, jedzie jakieś 200-300m do świateł, zwalnia bo świeci się czerwone, wciska sprzęgło i... auto gaśnie. Siedziałem obok, z tego co mówiła to nawet po lekkim wciśnięciu sprzęgła, tak jakby przy rozpoczynaniu wysprzęglania, samochód gasł. Po tych trzech zgaśnięciach silnik się rozgrzał i problem zniknął. Myślałem, że może coś źle robi, ale tylko się nasłuchałem :) Dzisiaj rano wsiadłem do samochodu, przekręciłem kluczyk, zostawiłem go tak na chwilę dopóki nie zgasła kontrolka od poduszki, odpaliłem, posiedziałem jakieś 30s, dopóki nie spadły obroty, wyjechałem, przejechałem tą samą trasę - zero problemów. Prawidłowo reaguje na sprzęgło, nawet się nie zakrztusił. Co się dzieje? Czyżby winą było to, że od razu po wejściu za kółko żona uruchomiła auto i wyjechała na drogę? Dziwne by to było, skoro wcześniej nie było takich akcji. Może wiecie, co jest przyczyną?
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Paź 2010, 10:52   

maxx304 napisał/a:
Czyżby winą było to, że od razu po wejściu za kółko żona uruchomiła auto i wyjechała na drogę?


Przecież łatwo możesz to sprawdzić :-P

Może krokowy nie żyje. Ten bolec jest za bardzo schowany no i zamyka całkowicie przepustnice?
 
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29 Paź 2010, 11:06   

rwiezel napisał/a:
maxx304 napisał/a:
Czyżby winą było to, że od razu po wejściu za kółko żona uruchomiła auto i wyjechała na drogę?


Przecież łatwo możesz to sprawdzić :-P

Może krokowy nie żyje. Ten bolec jest za bardzo schowany no i zamyka całkowicie przepustnice?


Pewnie, mogę sprawdzić... a potem mi już więcej za kółko nie wsiądzie i nawet na imprezie nie będę mógł wypić :P

Mówisz że krokowy... a czy temp. silnika ma na niego wpływ? Nie znam się na tym. Wiem że na rozgrzanym chodzi bez problemu, na zimnym zresztą, jak widać, również - dzisiaj sprawdzałem, z tym że dałem mu chwilę pochodzić po odpaleniu na luzie, obroty najpierw nieco wyższe, jak to rano na zimnym, potem spadły, i wtedy ruszyłem. Żadnych problemów. Gdyby z krokowym było coś nie tak, to czy czasem nie gasłby i na luzie, po odpaleniu? Popraw mnie jeśli się mylę.
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Paź 2010, 11:23   

Dokładnie nie wiem ale chyba jakiś tam wpływ ma. Wystarczy sprawdzić obroty na luzie na zimnym silniku i na rozgrzanym. Może coś nie tak ze sterownikiem? Może jakiś czujnik? Ewidentnie jest coś nie tak.
Na twoim miejscu sprawdził bym błędy http://www.fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/ (zamiast 'buzzera' możne też użyć diodki LED 12V)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Paź 2010, 11:38   

Jak problem jest na zimnym silniku a na ciepłym nie ma to się zaczyna od tego co ma duży wpływ na zimny silnik (czujnik temperatury), to czy silnik chodzi czy nie to do sprawdzenia w 30 sekund + demontaż puszki filtra, i widać czy drań pracuje czy nie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maxx304 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29 Paź 2010, 11:52   

rwiezel napisał/a:
Dokładnie nie wiem ale chyba jakiś tam wpływ ma. Wystarczy sprawdzić obroty na luzie na zimnym silniku i na rozgrzanym. Może coś nie tak ze sterownikiem? Może jakiś czujnik? Ewidentnie jest coś nie tak.
Na twoim miejscu sprawdził bym błędy http://www.fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/ (zamiast 'buzzera' możne też użyć diodki LED 12V)


Dzięki za informacje, w weekend postaram się sprawdzić błędy i dam znać, co się urodziło.

JoeMix, pomyślałem o tym, że czujnik temp. silnika może mieć na to wpływ... Nie zrozumiałem drugiej części Twojego posta - po co mam sprawdzać czy silnik chodzi? Skoro gaśnie, to raczej nie chodzi, no chyba że chodzi tak cicho, że go nie słychać :) Generalnie z obrotami chyba wszystko jest OK, przy ciepłym silniku po ponownym odpaleniu obroty są równe, trochę niższe niż rano, przy wyjeździe do pracy. Może jutro podjadę do mechanika żeby rzucił na to okiem.
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 31 Paź 2010, 19:04   

U mnie kiedyś też tak było, że zimny gasł przy zwalnianiu, a pomogła.... wymiana paska klinowego :P Mój mechanik powiedział, że był sparciały i za bardzo naciągnięty i kiedy puszczało sie gaz i wciskało sprzęgło to przez ten przesadny naciąg paska silnik zbyt gwałtownie schodził z obrotów i gasł. Do momentu kiedy puszczało sie gaz ale nie wciskało się sprzegła to obroty silnika były "wspomagane" przez moment generowany z wirujących elementów (toczące sie koła -> dyfer -> skrzynia ). W momencie jak wciskałem sprzęgło to silnik był "zdany tylko na siebie" i gasł. Po rozgrzaniu robiło sie "luźniej" i juz nie gasł. Zbadaj to, może akurat ;)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Paź 2010, 19:49   

maxx304 napisał/a:
Nie zrozumiałem drugiej części Twojego posta - po co mam sprawdzać czy silnik chodzi?
Dokładnie, tylko nie ten duży na benzynę tylko ten maleńki zwany krokowym :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.