[MK3] Zawór EGR Problem |
Autor |
Wiadomość |
depesz14 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Paź 2010, 21:39 [MK3] Zawór EGR Problem
|
|
|
Witam. Zrobilem przekladke silnika 1.1 ( obróciła sie panewka ) na silnik 1.3. Zrobiłem to sam lecz mam maly problem nie wiem gdzie podłaczyc zawór EGR (dwu pinowa wtyczka) ten od tych metalowych rurek. Wiem ze jest on nie potrzebny i ze sie go zaslepia lecz mozna powiedziec ze jestem pedantem i bardzo chce se wsadzic gdzies ta wtyczke prosze o pomoc. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 22 Paź 2010, 21:50
|
|
|
te silniki są takie same prawie wiec wsadz tam gdzie byla wtyczka od 1.1 ;]
Jesli nie wiesz gdzie to bylo to klops |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 22 Paź 2010, 21:56
|
|
|
W 1.1 chyba niema tych rurek więc może niebyć takiego gniazda, ale to wywniostowałem tak na chłopski rozum |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 22 Paź 2010, 21:59
|
|
|
wiem ze byla roznica miedzy 1992 a 1994 w budowie wtrysku ale o zaworze EGR nie słyszałem ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Paź 2010, 22:57
|
|
|
drzeniow napisał/a: | te silniki są takie same prawie wiec wsadz tam gdzie byla wtyczka od 1.1 | Może silniki są są takie same, ale w 1,1, nigdy nie było EGR ,,, wykręć te rurki, zaspawaj dziury w kolektorze - po problemie, albo poprostu nie podłączaj zaworu,,, jak bez napięcia jest w pozycji otwartej to zaślep wylot i tez po sprawie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 16:00
|
|
|
A ja zapytam z ciekawości. Mowa o tych rurkach nad kolektorem wydechowym wyglądających jak jakaś grzałka tak? U mnie ich nie ma. Do czego to w ogóle służy? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 19:08
|
|
|
rwiezel, było nie raz o tym, poszukaj poczytaj,,, to się sprowadza do tego ze 20 lat temu fiesta była bardziej ekologiczna,,,, czy teraz jeszcze to komuś działa to nie wiem |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
depesz14 [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 19:44
|
|
|
No i sprawa sie wyjasnila. Dzieki za rady, zaslepie gnoja. Czytalem tez ze ta cala recyrklacja spalin potrafi odebrac pare konikow przez ponowne spalanie tego syfu i ze zdrowiej dla silniczka jest go odlaczyc i zaslepic
Wszystkiego dobrego! |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 19:48
|
|
|
nie wiem czy u nie to działa ale mam to ustrojstwo
I w moim drugim escorcie 1.8 16 zaworowym tez coś takiego jest ;]
I jako pierwszy chyba pytalem co to jest ;]
Uzyskałem wówczas info ze to coś z ekologicznością ale i tak to u nikogo nie działa ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
depesz14 [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 21:49
|
|
|
a wlasnie jeszcze jedno mnie zastanawia. Wiem ze powinno sie czyscic siatke ktora jest w korku wlewu oleju, wezyk idacy od tego korka i membrane w obudowie filtru powietrza (czyba sie to zowie odmą) lecz tych metalowych rurek mysle ze nie trzeba czyscic bo to ustronstwo i tak nie dziala. Nie myle sie? |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 23:20
|
|
|
a w jaki sposób zamierzasz to wyczyścić?
chyba ze z zewnątrz przetrzeć szmatą. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 23:53
|
|
|
depesz14 napisał/a: | tych metalowych rurek mysle ze nie trzeba czyscic | Nie trzeba |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
depesz14 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 00:14
|
|
|
hehe polak potrafi koniec glupich pytan, dzieki za pomoc |
|
|
|
|
|