[MK6] Spalanie - 1.6 S 100KM |
Autor |
Wiadomość |
Rolen
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 115 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 17:09 [MK6] Spalanie - 1.6 S 100KM
|
|
|
Witam, moje pytanie następujące: ile palą wam wasze fiestunie? pytanie szczególnie kieruje do właścicieli mk6 o pojemności 1.6 mocy 100 KM benzyna, wersja "S". Moja pali, przy bardzo bardzo bardzo bardzo oszczędnej jeździe 8.8 w mieście, a na trasie minimum 8.4...czy takie zużycie paliwa jest normalne? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Paź 2010, 13:14, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 19:56
|
|
|
Rolen napisał/a: | Moja pali, przy bardzo bardzo bardzo bardzo oszczędnej jeździe 8.8 | To jest dobry wynik, nasza 1,25 przy baaardzo ekonomicznej jeździe zadowala się tylko litrem mniej... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 21:10
|
|
|
Popieram Parzycha, ja przy 1.25 przy jeździę no kosmicznie ekonomicznej... pali spokojnie 7-7.5 litra, wiec twoj wynik przy tym silniku moim zdaniem jest zadowalajacy w b.dobrym stopniu. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Rolen
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 115 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 21:17
|
|
|
No ale ileż można przy ograniczeniu 50 jeździć 40 na 4 biegu z 2000 obrotów można się wkurzyć, ale coś za coś dzięki wielkie za odpowiedź |
_________________
|
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 21:38
|
|
|
Optymalne spalanie (najmniejsze jest miedzy 2500-3000tys obrotow) Wiec jak ty jedziesz 50 na 4 biegu to sorka |
|
|
|
|
Rolen
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 115 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 21:58
|
|
|
Więc radzisz kręcić od 2500 do 3000 ? dziwne, bo w internecie wyczytałem, że zmniejszenie zużycia paliwa można ograniczyć przez zmianę biegu na wyższy przy nie więcej niż 2500 obrotów... |
_________________
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 22:01
|
|
|
chyba w dieslu |
|
|
|
|
Rolen
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 115 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 22:10
|
|
|
Na stronie internetowej było podane by zredukować spalanie w benzynie zmieniamy bieg nie później niż przy 2500 obrotów, a w dieslu nie później niż przy 1500 obrotów. Te wartości wydawały mi się faktycznie za małe, ale jak zacząłem jeździć przy takich obrotach to spalanie nie drgnęło, stoi 8.8....oczywiście jak jadę pod górkę to żeby nie męczyć silnika redukuje mu |
_________________
|
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 22:13
|
|
|
2500 to optymalnie ja tak jeżdżę
Ale gorzej jest dusić silnik iz go czasami rozruszać ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 22:15
|
|
|
Rolen napisał/a: | Na stronie internetowej było podane by zredukować spalanie w benzynie zmieniamy bieg nie później niż przy 2500 obrotów, a w dieslu nie później niż przy 1500 obrotów. Te wartości wydawały mi się faktycznie za małe, ale jak zacząłem jeździć przy takich obrotach to spalanie nie drgnęło, stoi 8.8....oczywiście jak jadę pod górkę to żeby nie męczyć silnika redukuje mu |
1500 w dieslu? nie był to magazyn o traktorach? bo przy 1500 to mi mondek nie chce jechać za bardzo |
|
|
|
|
Rolen
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 115 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 22:30
|
|
|
Tak wyczytałem... |
_________________
|
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 22:32
|
|
|
powyrzej 2200 dopiero sie turbina zalacza |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 22:41
|
|
|
Co prawda u mnie mk5 ale silnik prawie taki sam. Spalanie w mieście średnio 9 można tak pojechać, że wyjdzie więcej i wyjdzie mniej. Choć mniej to raczej trudno zrobić. W trasie średnio 7.5-8 w zależności od stylu jazdy można spalić 9 (jazda hardcore ) albo 6.5 (po emerycku). Co ciekawe aby zmniejszyć spalanie paliwa w mieście posiadając ten silnik nie należny jeździć po emerycku, najlepsze efekty daje jazda energiczna lecz bez przeciągania na biegach (max3.5tyś). Przynajmniej tak to wygląda u mnie. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 22:42
|
|
|
Rolen napisał/a: | a w dieslu nie później niż przy 1500 obrotów | Mam podobne zdanie jak Stunt_Man - że 2 tysie, do 2200rpm to się zgodzę, bo wtedy po zmianie, przy w miarę ciasno zestopniowanej skrzyni obroty lecą w dół o 500-700. Ale przy 1,5krpm? Toż to jazda przy 1100rpm max po wbiciu wyższego biegu Do korka to się nadaje, a nie do jazdy po mieście
drzeniow napisał/a: | powyrzej 2200 dopiero sie turbina zalacza |
W jakim silniku? Bo chyba nie w tddi...
Swoją drogą Rolen - nie możesz jeździć cały czas wpatrzony w obrotomierz. Po prostu rozpędzaj się dynamicznie i nie bój się mocniej naciskać na pedał gazu, żeby się rozpędzić do danej prędkości. Grunt, żebyś jak najdłużej trzymał stałą prędkość. To jest cała tajemnica. Obroty nie mogą być za niskie z prostego powodu - benzyniak nie diesel i nie ma takiego "kopa" momentu obrotowego z dołu. Jak silnik benzynowy się za wolno kręci, to brakuje mu momentu (nie mocy - momentu) i się zwyczajnie męczy. Nie krztusi co prawda, ale męczy. A jak nie ma siły, żeby jechać, to trzeba go karmić bogatszą mieszanką, żeby z obrotów nie schodził. Pozwalając mu się trochę wyżej kręcić, zostawiasz mu zapas momentu obrotowego i sterownik silnika nie musi dolewać paliwa, a spalanie - wydawałoby się wbrew logice - maleje. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Neo178
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 322 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 21 Paź 2010, 11:59
|
|
|
Ja jak śmigam to rozpędzam się do danej prędkości, wbijam możliwie najwyższy bieg i trzymam stałą prędkość - przez utrzymywanie stałej prędkości jest właśnie oszczędność w spalaniu. To samo dotyczy hamowania silnikiem (tak w mieście też się da, a nie tylko na trasie). Mi w lecie (bez klimy) w mieście wychodzi ok 7l przy lekkiej nodze i ok 12 z ciężką przy klimie to wychodzi o ok 1 więcej. W trasie ok 6,5 to nie problem (110km/h możesz cisnąć) tylko jest kwestia jak się traktuje pedały gazu i hamulca. Jak się ktoś rozpędza do 150 później hamuje do 90 bo ktoś mu wyjechał itd to wiadomo, że spalanie będzie na poziomie 10l. Mówiąc w skrócie - przy ekodrivingu jest się w stanie mieć spalanie trasa/miasto/mieszane na poziomie 6,5-7 / 8 / 7,5. Wszystko oczywiście zależy od większej ilości czynników, ale tak mniej więcej się to kształtuje u mnie (i tak jak to napisałMARIUSZ.B - po emerycku nie jeżdżę .
Powyższe dane są sprawdzone i potwierdzone na 2 autach (moja Fiesta i szwagra Focus mk6 - oba auta z tymi samymi silnikami).
Pozdro |
|
|
|
|
|