Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Alternator
Autor Wiadomość
tom580
[Usunięty]

Wysłany: 5 Paź 2010, 19:34   [MK3] Alternator

Witam map problem z moją fiestką 1,6 16v 90km z 1995r ostatnio jechałem nią i zaczęła żarzyć się kontrolka od ładowania, i po przejechaniu kilkunastu kilometrów pierwszy raz odmówiła posłuszeństwa. No to wyrok padł na szczotki w alternatorze ale teraz potrzebuje informacji jak wymienić szczotko trzymacz ponieważ nie mam pojęcia jak go wyjąć z alternatora i proszę o pomoc. A za pamięci alternator forda made in japan <???>
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Paź 2010, 19:48   

tom580 napisał/a:
alternator forda made in japan
<???>
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tom580
[Usunięty]

Wysłany: 5 Paź 2010, 20:01   

Też się zdziwiłem, no ale tak jest na nim napisane a jego numer zaczyna się coś na 94FB..... no i szczotko trzymacz jest umieszczony w środku alternatora i nie wiem jak go wymontować, nie to co w 1.1 ;-(
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Paź 2010, 20:05   

zdjęcie, zdjęcie,,, w naprawach na odległość to podstawa,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Paź 2010, 21:10   

pewno mitsubishi . wykręca się 3 szpilki i zdejmuje się stojan razem z tyłem alternatora . Następnie odkręca się regulator razem z mostkiem prostowniczym . odlutowywuje się regulator wlutowuje się nowy skręca do kupy i po złożeniu alternatora wyciąga się blokadę szczotek .
 
 
 
tom580
[Usunięty]

Wysłany: 8 Paź 2010, 13:25   

W ramach uściślenia odkręca się trzy nakrętki i zdejmuje przód od alternatora tam gdzie koło pasowe bo inaczej jak od strony szczotko trzymacza to :tyłek: coś popęka gdyż jest tam jeszcze śrubka która go jeszcze trzyma, Wymieniłem na nowy wlutowałem skręciłem zamontowałem no i :kaput: nadal nie działa, B+ z rozrusznika dochodzi ale dalej nic nawet lampka od ładowania się nie zapala po przekręceniu stacyjki na II
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Paź 2010, 17:09   

Odczep niebieski przewód od alternatora i dotknij do masy, i włącz zapłon - zapala się czy nie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Paź 2010, 19:46   

pewno nie sprawdziłeś diod prostowniczych ?
Zrób to co mówi Joe . Jeśli się zapali kontrolka na desce to albo alternator nie ma masy albo wirnik nie ma przejścia . Ale najpierw daj popracować silnikowi 30 min i zobacz czy ładowanie się nie pojawi . Czasami w tych altkach jak ratuje się je tanim kosztem trzeba czekać na dotarcie szczotek . Rozblokowałeś szczotki ?
 
 
 
Kristoph 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: DZG
Wysłany: 8 Paź 2010, 21:42   

Sorki za podpinanie sie do tematu,ale szkoda zakładać nowy na takie pytanie. Z elektryki jestem noga:) Gdzie mogę kupić komutator do altka bosch 55A . Aha i czy do regeneracji wystarczy zestaw składający się z : 2 łożyska (6201, 6203) , pasek, regulator napięcia (też nie wiem gdzie kupić w Zielonej Górze) oraz komutator ?
_________________
3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... :)
 
 
tom580
[Usunięty]

Wysłany: 8 Paź 2010, 21:46   

A szczotki odblokowałem, po dotknięciu do masy kontrolka się zapala, raczej alternator ma masę gdyż w końcu jest przykręcony do silnika. Wypróbuje jeszcze to z dotarciem szczotek i jak nie pomoże to w poniedziałek do elektryka
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Paź 2010, 02:03   

tom580, dotknij niebieskim do alternatora i będziesz wiedział czy ma masę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Paź 2010, 02:27   

poco do elektryka wyjmij jeszcze raz wirnik i zobacz czy między pierścieniami wirnika masz ok 2 omy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.