[MK3] Alternator |
Autor |
Wiadomość |
tom580 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 19:34 [MK3] Alternator
|
|
|
Witam map problem z moją fiestką 1,6 16v 90km z 1995r ostatnio jechałem nią i zaczęła żarzyć się kontrolka od ładowania, i po przejechaniu kilkunastu kilometrów pierwszy raz odmówiła posłuszeństwa. No to wyrok padł na szczotki w alternatorze ale teraz potrzebuje informacji jak wymienić szczotko trzymacz ponieważ nie mam pojęcia jak go wyjąć z alternatora i proszę o pomoc. A za pamięci alternator forda made in japan |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 19:48
|
|
|
tom580 napisał/a: | alternator forda made in japan | |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
tom580 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 20:01
|
|
|
Też się zdziwiłem, no ale tak jest na nim napisane a jego numer zaczyna się coś na 94FB..... no i szczotko trzymacz jest umieszczony w środku alternatora i nie wiem jak go wymontować, nie to co w 1.1 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 20:05
|
|
|
zdjęcie, zdjęcie,,, w naprawach na odległość to podstawa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Paź 2010, 21:10
|
|
|
pewno mitsubishi . wykręca się 3 szpilki i zdejmuje się stojan razem z tyłem alternatora . Następnie odkręca się regulator razem z mostkiem prostowniczym . odlutowywuje się regulator wlutowuje się nowy skręca do kupy i po złożeniu alternatora wyciąga się blokadę szczotek . |
|
|
|
|
tom580 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 13:25
|
|
|
W ramach uściślenia odkręca się trzy nakrętki i zdejmuje przód od alternatora tam gdzie koło pasowe bo inaczej jak od strony szczotko trzymacza to coś popęka gdyż jest tam jeszcze śrubka która go jeszcze trzyma, Wymieniłem na nowy wlutowałem skręciłem zamontowałem no i nadal nie działa, B+ z rozrusznika dochodzi ale dalej nic nawet lampka od ładowania się nie zapala po przekręceniu stacyjki na II |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 17:09
|
|
|
Odczep niebieski przewód od alternatora i dotknij do masy, i włącz zapłon - zapala się czy nie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 19:46
|
|
|
pewno nie sprawdziłeś diod prostowniczych ?
Zrób to co mówi Joe . Jeśli się zapali kontrolka na desce to albo alternator nie ma masy albo wirnik nie ma przejścia . Ale najpierw daj popracować silnikowi 30 min i zobacz czy ładowanie się nie pojawi . Czasami w tych altkach jak ratuje się je tanim kosztem trzeba czekać na dotarcie szczotek . Rozblokowałeś szczotki ? |
|
|
|
|
Kristoph
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 21:42
|
|
|
Sorki za podpinanie sie do tematu,ale szkoda zakładać nowy na takie pytanie. Z elektryki jestem noga:) Gdzie mogę kupić komutator do altka bosch 55A . Aha i czy do regeneracji wystarczy zestaw składający się z : 2 łożyska (6201, 6203) , pasek, regulator napięcia (też nie wiem gdzie kupić w Zielonej Górze) oraz komutator ? |
_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... |
|
|
|
|
tom580 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 21:46
|
|
|
A szczotki odblokowałem, po dotknięciu do masy kontrolka się zapala, raczej alternator ma masę gdyż w końcu jest przykręcony do silnika. Wypróbuje jeszcze to z dotarciem szczotek i jak nie pomoże to w poniedziałek do elektryka |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 02:03
|
|
|
tom580, dotknij niebieskim do alternatora i będziesz wiedział czy ma masę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 02:27
|
|
|
poco do elektryka wyjmij jeszcze raz wirnik i zobacz czy między pierścieniami wirnika masz ok 2 omy |
|
|
|
|
|