Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hcs, mk3, swiece, zaplon

[MK3] Pali świece zapłonowe
Autor Wiadomość
tommy77
[Usunięty]

Wysłany: 7 Paź 2010, 21:32   [MK3] Pali świece zapłonowe

Witam-mam od miesiąca Fiestę Mk3 89r. 1.1 gaźnik.Po zakupie silnik dostał wszystko nowe-płyny,filtry,przewody,świece(komplet NGK) itp.-no i się zaczęło-po dwóch dniach przestał palic na 3 gar,założyłem następną nową świecę i po trzech dniach znów nie pali na 3 gar,tym razem założyłem jakąś starą świecę,pojeździłem ponad tydzień i dziś nie pali na 2 i 4 gar naraz,to założyłem jakieś stare świece i na razie ok.Po prostu za którymś razem po odpaleniu nie pali na wszystkie gary.Gdzie szukac przyczyny??
Ostatnio zmieniony przez bidżej 8 Paź 2010, 09:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 7 Paź 2010, 22:27   

Aparat zapłonowy, kable WN.
_________________

 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 7 Paź 2010, 22:28   

Najwidoczniej cewka niszczy ci świece :fox:
 
 
 
tommy77
[Usunięty]

Wysłany: 7 Paź 2010, 22:38   

Kable WN są nowe,sprawdzałem-sprawne,aparatu zapłonowego jako takiego nie ma-cewka zapłonowa i z niej kable na świece-tylko czy jest sposób na sprawdzenie czy napięcie na świecach nie jest za duże?I czy jest możliwość by cewka dawała za duże napięcie,które byłoby zabójcze dla świec??
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 7 Paź 2010, 22:46   

tommy77 napisał/a:
I czy jest możliwość by cewka dawała za duże napięcie,które byłoby zabójcze dla świec??


A widzisz jakieś inne logiczne rozwiązanie problemu, które nie wiąże się z cewką?
 
 
 
tommy77
[Usunięty]

Wysłany: 7 Paź 2010, 23:03   

Jak ze świecy,na którą nie pali zsunę o ok. 2cm przewód WN(tzw. długa iskra),to wtedy daje iskrę ta świeca i silnik ładnie pracuje-wsunę przewód WN i nie pali ta świeca.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Paź 2010, 07:38   

Co to znaczy że pali Ci świece, jakie świece były stare a jakie wkręciłeś nowe bo NGK to tak samo jak Ford,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tommy77
[Usunięty]

Wysłany: 8 Paź 2010, 22:08   

Po prostu za którymś razem silnik po uruchomieniu nie pali na jedną ze świec i nadaje się ona do wyrzucenia.Stare były zużyte,brudne i wypalone,nowe to NGK BRE6EF(o ile dobrze pamiętam oznaczenie)-sprzedawca dobrał z katalogu.Autem, jeżdżę tylko po mieście i nie na długich dystansach,ale silnik osiąga optymalną temp. pracy.Swieca po wykręceniu jest trochę czarna-mechanior mówi że to od jeżdżenia na krótkich dystansach.Kompresja to 9 na trzecim garze i 10.5 na pozostałych-auto juz 200 tys.km dawno zrobiło.Olej mineralny 15W40.Czyszczenie elektrod na świecy nie pomaga,przerwę ustawiam na 0,9mm(inne też próbowałem,bez znaczenia).
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 9 Paź 2010, 00:32   

masz mieć świece BPR6EF - inaczej V line 7
zamontuj takie i zobacz co sie bedzie działo
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Paź 2010, 09:32   

Stunt_Man, przecież o takich napisał.

co to są "wypalone świece"?

http://www.fiestaklubpols...p?p=69001#69001
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 9 Paź 2010, 10:07   

napisał "BRE6EF" więc to nie są prawidłowe świece
 
 
masska13 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 258
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 9 Paź 2010, 11:32   

miałem to samo, aparat zapłonowy palił mi świece jedną ostatnia od rozrządu czylii 4, potem on sam się rozleciał , tzn pękł i dupa wymieniłem na nowy i świece i aparat i już 4 miesiące nic się nie dzieje ;)
_________________
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Paź 2010, 00:27   

zobacz kolory iskier na reszcie cylindrów . Iskra powinna być gruba i jasna . Jeśli taka nie jest świeca się sama nie jest w stanie oczyścić i maleje rezystancja porcelany a energia jest rozładowywana przez porcelanę i wszystko co na niej się zebrało . Zawsze do poprawnej pracy świecy niezbędne jest dobre napięcie plus pow 450stC temperatura w cylindrze .
 
 
 
tommy77
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2010, 20:42   

Mam zamontowane świece BPR6EF-pisałem że mogę niedokładnie pamiętac oznaczenie,bidżej zajarzył-jak na razie jeżdżę na takich starych i jest ok(ciekawe jak długo).Iskra na wszystkich świecach(cylindrach) jest dośc mocna-gruba i jasna. Skłaniałbym się że to wina cewki,masska13 opisuje podobny problem,jaki go trapił.Zobaczę,jak długo teraz pojeżdżę,jak się znów zacznie to chyba zainwestuję w cewkę. ;-|
 
 
karino 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 24
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 8 Maj 2011, 21:56   

Mialem taki przypadek przy agregacie pradotworczym silnik "palil" swiece ktore mialem od x lat w garazu.Najprawdopodobnie przyczyna jest zawilgocenie swiec wewnatrz w skutek zlego magazynowania lub dluzszego "lezakowania" i wewnatrz swiecy nastepuja przebicia/zwarcia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.