Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: endura, mk4, temperatura silnika, termostat

[MK4] Temperatura silnika
Autor Wiadomość
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Paź 2010, 12:40   

Mariusz, to po co zawracasz głowę? Na moje wymienić termostat na taki z jak najpóźniejszym progiem otwarcia, bo auto nie osiąga optymalnej temperatury która to jest w połowie zakresu. Na "N" to może być zimą przy -30 na autostradzie a nie latem w korku.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
mariusz198711 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Rędziny
Wysłany: 8 Paź 2010, 12:42   

Właśnie sprawdziłem. Na zimnym silniku robi się gorący po ok. 2 minutach na wolnych obrotach

[ Dodano: Pią Paź 08, 2010 12:45 ]
Tak jak piszesz latem w korku dochodzi do połowy. Jednak przy normalnej jeździe w takiej temperaturze jak dzisiaj jest tuż tuż przed literą N (także zimą przy -30) i przy pokonywaniu krótkiego dystansu ok.12km
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Paź 2010, 12:49   

do wymiany termostat i przy okazji czujnik na zegary. nawet w mojej MK3 w czasie jazdy temperatura stoi idealnie w środku skali. po 3km silnik jest dobrze ciepły, po 5km wskazówka podchodzi za połowę, otwiera się termostat, wskaźnik wraca na środek i tam zostaje.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 8 Paź 2010, 14:14   

bidżej napisał/a:
nawet w mojej MK3 w czasie jazdy temperatura stoi idealnie w środku skali. po 3km silnik jest dobrze ciepły, po 5km wskazówka podchodzi za połowę, otwiera się termostat, wskaźnik wraca na środek i tam zostaje.


Mam dokładnie tak samo.

Gdy mój stary termostat nie domykał się do końca też temperatura oscylowała w połowie skali, ale dopiero po jakiś 20km :-P
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Paź 2010, 14:34   

mariusz198711 napisał/a:
Właśnie sprawdziłem. Na zimnym silniku robi się gorący po ok. 2 minutach na wolnych obrotach


Czyli chyba jest dobrze, a w rzeczywistości termostat do kosza.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 8 Paź 2010, 15:05   

kamil wolski napisał/a:
mariusz198711 napisał/a:
Właśnie sprawdziłem. Na zimnym silniku robi się gorący po ok. 2 minutach na wolnych obrotach


Czyli chyba jest dobrze, a w rzeczywistości termostat do kosza.


Nie jest dobrze. Po 2 minutach od odpalenia na obrotach 1000 silnik nie uzyska temperatury potrzebnej do otwarcia termostatu. Przy sprawnym termostacie trzeba przejechać przynajmniej z 5km żeby się otworzył.
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Paź 2010, 15:15   

Rwiezel, czytamy temat od początku do końca. Że jest dobrze to słowa kolegi, a dokładniej "Chyba jest dobrze" ale wynika z tego że nie, mimo że kolega usilnie próbował nam wówić że tak.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
mariusz198711 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Rędziny
Wysłany: 8 Paź 2010, 17:25   

Nie chce nikomu nic wmówić (chyba tylko sobie :) ) Po prostu nie che wyrzucać pieniędzy w błoto. Słyszałem też że w tych silnikach (1,3 Endura-E EFI) tak jest bo to są silniki żeliwne a pozostałe to silniki aluminiowe, ale nie wiem czy to prawda.

Chciałbym żeby ktoś kto ma samochód z tym DOKŁADNIE silnikiem powiedział jak jest u niego, wtedy będę pewien.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Paź 2010, 17:39   

mariusz198711 napisał/a:
Słyszałem też że w tych silnikach (1,3 Endura-E EFI) tak jest bo to są silniki żeliwne
I są, i w sumie się jeszcze dłużej przez to nagrzewają niż aluminiowe,,, więc 2 minuty i ciepły wąż to dużo za wcześnie, w środku powinno lecieć już porządne gorące powietrze z nawiewu,,, wtedy jest czas na termostat,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Paź 2010, 18:33   

mariusz198711, Endura to bezpośredni następca HCSa - tego co siedzi w MK3 1.1 i 1.3. a ja właśnie o HCSie piszę. tak więc dobrze nie jest.

EDIT:

Cytat:
Chciałbym żeby ktoś kto ma samochód z tym DOKŁADNIE silnikiem powiedział jak jest u niego, wtedy będę pewien.

samochodem z DOKŁADNIE tym silnikiem też jeździłem dość długo (MK5) i zachowywał się identycznie jak moja MK3.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
Ostatnio zmieniony przez bidżej 8 Paź 2010, 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Paź 2010, 19:04   

mariusz198711 napisał/a:
Nie chce nikomu nic wmówić (chyba tylko sobie :) ) Po prostu nie che wyrzucać pieniędzy w błoto. Słyszałem też że w tych silnikach (1,3 Endura-E EFI) tak jest bo to są silniki żeliwne a pozostałe to silniki aluminiowe, ale nie wiem czy to prawda.

Chciałbym żeby ktoś kto ma samochód z tym DOKŁADNIE silnikiem powiedział jak jest u niego, wtedy będę pewien.


Chcesz to sobie zostaw tak jak jest, zimą będzie zimno, olej nie dogrzany itd. W KAŻDYM aucie wąż od termostatu do chłodnicy ma być zimny do czasu aż otworzy się termostat - z nawiewów musi lecieć gorące powietrze, wskaźnik na desce pewnie gdzieś koło połowy i dopiero wtedy wąż może się robić ciepły. Jeśli jesteś jednak mądrzejszy od wszystkich i chcesz polegać na głupotach kolegów z podwórka, spoko. :kaput:
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
SebeG 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Paź 2010, 20:56   

Ja mam sprawny termostat i wymieniony czujnik, a podczas jazdy w zimne dni wskazówka podnosi się do początku skali NORM i się tam zatrzymuje. Gdy trochę postoję, wskazówka oczywiście się podnosi, ale jak już ruszę to wraca na swoje miejsce. Dziwne jest to, że ze starym czujnikiem miałem prawie tak samo, czyli wskazówka zatrzymywała się na początku. Różnica się pojawiła w momencie włączenia wentylatora : ze starym czujnikiem wskazówka była pośrodku skali, z nowym - blisko czerwonego pola. Prawdopodobnie sam wskaźnik trochę zaniża.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Paź 2010, 00:15   

SebeG to coś jednak nie gra...
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Paź 2010, 02:12   

Weźcie tez nie szukajcie dziury w całym bo nie jest nigdzie napisane że w stary,m klekocie wskaźnik ma pokazywać zawsze równo pól skali jak to jest dziwnym trafem w wielu nowych autach,,, mnie w 1,4 zimą wskaźnik ledwo schodzi z niebieskiego pola (to coś jak początek NORM w mk3) i tak se tam stoi, jak jest duży korek to trochę pójdzie wyżej, ale jak ruszę to spadnie z powrotem na dół,,,, i nic z tym nie robię bo teraz latem jak jeździłem w te upały i stałem w korkach to tez stał na końcu skali tylko przed czerwonym polem,,, na wiosnę/jesień jak są średnio ciepłe dni to ładnie pokazuje połowę skali,,, kiedyś w 1,1 mierzyłem to jak pamiętam między początkiem a końcem "normalnej" temperatury silnika na wskaźniku było coś koło 10 stopni takiej zmierzonej termometrem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Paź 2010, 08:08   

dlatego wlasnie uwazam ze nie gra jak pry -30 i +30 wskaznik pokazuje to samo.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 9 Paź 2010, 13:22   

Cytat:
albo go wycianij i zobacz czy jest zamknięty jeśli bedzie uchylony to walnięty

Nie musi być uchylony by był walnięty. Nie raz spotkałem się jak wymieniałem termostaty że był zamknięty a otwierał się zbyt wcześnie( nie tak jak był przewidziany)
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Paź 2010, 14:02   

wiekszosc fordzow po latach 90, spokojnie utrzymuje wskazowke w polowie skali. Warunek sprawny dobry (najczesciej oryginalny) termostat, sprawny wentylator, sprawne czujniki na wentylator komputer i wskaznik (tez oryginalne)
Zamienniki termostatow wytrzymuja krotko i otwieraja sie badz nie, jak chca, a czujniki w zamiennikach pokazuja co chca... to tak z doświadczenia praktyczniego.
A termostat praktycznie co 2 lata mozna zmienic jak zaczyna cos sie dziac nie tak. koszt 40zł to nie majatek
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
SebeG 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Paź 2010, 17:57   

Czyli, że co? Termostat mi się za wcześnie otwiera?
 
 
mariusz198711 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Rędziny
Wysłany: 13 Paź 2010, 13:48   

Zdecydowałem się na wymianę termostatu. Jakiej firmy termostaty polecacie ? Mi mechanik doradził vernet (czy coś takiego) i sachs. A i mechanik powiedział że czujnika lepiej nie ruszać tylko najpierw zobaczyć jak będzie się wskazówka zachowywała przy nowym termostacie. Teraz jest czujnik oryginalny i według mechanika te czujniki fabryczne są najlepsze.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Paź 2010, 16:06   

z czujnikiem jak uważasz, to są w zasadzie groszowe sprawy. termostat kup o możliwie wysokiej temperaturze otwarcia. co do firmy - vernet jest chyba ok :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] 1.25 16V właściwa temperatura silnika
Iwan Mechanika ogólna 6 31 Lip 2014, 07:46
Iwan
Brak nowych postów [MK4] Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia
speq Mechanika 48 4 Lip 2011, 08:01
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.