[MK4] Temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 12:40
|
|
|
Mariusz, to po co zawracasz głowę? Na moje wymienić termostat na taki z jak najpóźniejszym progiem otwarcia, bo auto nie osiąga optymalnej temperatury która to jest w połowie zakresu. Na "N" to może być zimą przy -30 na autostradzie a nie latem w korku. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
mariusz198711
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 25 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 12:42
|
|
|
Właśnie sprawdziłem. Na zimnym silniku robi się gorący po ok. 2 minutach na wolnych obrotach
[ Dodano: Pią Paź 08, 2010 12:45 ]
Tak jak piszesz latem w korku dochodzi do połowy. Jednak przy normalnej jeździe w takiej temperaturze jak dzisiaj jest tuż tuż przed literą N (także zimą przy -30) i przy pokonywaniu krótkiego dystansu ok.12km |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 12:49
|
|
|
do wymiany termostat i przy okazji czujnik na zegary. nawet w mojej MK3 w czasie jazdy temperatura stoi idealnie w środku skali. po 3km silnik jest dobrze ciepły, po 5km wskazówka podchodzi za połowę, otwiera się termostat, wskaźnik wraca na środek i tam zostaje. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 14:14
|
|
|
bidżej napisał/a: | nawet w mojej MK3 w czasie jazdy temperatura stoi idealnie w środku skali. po 3km silnik jest dobrze ciepły, po 5km wskazówka podchodzi za połowę, otwiera się termostat, wskaźnik wraca na środek i tam zostaje. |
Mam dokładnie tak samo.
Gdy mój stary termostat nie domykał się do końca też temperatura oscylowała w połowie skali, ale dopiero po jakiś 20km |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 14:34
|
|
|
mariusz198711 napisał/a: | Właśnie sprawdziłem. Na zimnym silniku robi się gorący po ok. 2 minutach na wolnych obrotach |
Czyli chyba jest dobrze, a w rzeczywistości termostat do kosza. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 15:05
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | mariusz198711 napisał/a: | Właśnie sprawdziłem. Na zimnym silniku robi się gorący po ok. 2 minutach na wolnych obrotach |
Czyli chyba jest dobrze, a w rzeczywistości termostat do kosza. |
Nie jest dobrze. Po 2 minutach od odpalenia na obrotach 1000 silnik nie uzyska temperatury potrzebnej do otwarcia termostatu. Przy sprawnym termostacie trzeba przejechać przynajmniej z 5km żeby się otworzył. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 15:15
|
|
|
Rwiezel, czytamy temat od początku do końca. Że jest dobrze to słowa kolegi, a dokładniej "Chyba jest dobrze" ale wynika z tego że nie, mimo że kolega usilnie próbował nam wówić że tak. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
mariusz198711
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 25 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 17:25
|
|
|
Nie chce nikomu nic wmówić (chyba tylko sobie ) Po prostu nie che wyrzucać pieniędzy w błoto. Słyszałem też że w tych silnikach (1,3 Endura-E EFI) tak jest bo to są silniki żeliwne a pozostałe to silniki aluminiowe, ale nie wiem czy to prawda.
Chciałbym żeby ktoś kto ma samochód z tym DOKŁADNIE silnikiem powiedział jak jest u niego, wtedy będę pewien. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 17:39
|
|
|
mariusz198711 napisał/a: | Słyszałem też że w tych silnikach (1,3 Endura-E EFI) tak jest bo to są silniki żeliwne | I są, i w sumie się jeszcze dłużej przez to nagrzewają niż aluminiowe,,, więc 2 minuty i ciepły wąż to dużo za wcześnie, w środku powinno lecieć już porządne gorące powietrze z nawiewu,,, wtedy jest czas na termostat,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 18:33
|
|
|
mariusz198711, Endura to bezpośredni następca HCSa - tego co siedzi w MK3 1.1 i 1.3. a ja właśnie o HCSie piszę. tak więc dobrze nie jest.
EDIT:
Cytat: | Chciałbym żeby ktoś kto ma samochód z tym DOKŁADNIE silnikiem powiedział jak jest u niego, wtedy będę pewien. |
samochodem z DOKŁADNIE tym silnikiem też jeździłem dość długo (MK5) i zachowywał się identycznie jak moja MK3. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 8 Paź 2010, 19:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 19:04
|
|
|
mariusz198711 napisał/a: | Nie chce nikomu nic wmówić (chyba tylko sobie ) Po prostu nie che wyrzucać pieniędzy w błoto. Słyszałem też że w tych silnikach (1,3 Endura-E EFI) tak jest bo to są silniki żeliwne a pozostałe to silniki aluminiowe, ale nie wiem czy to prawda.
Chciałbym żeby ktoś kto ma samochód z tym DOKŁADNIE silnikiem powiedział jak jest u niego, wtedy będę pewien. |
Chcesz to sobie zostaw tak jak jest, zimą będzie zimno, olej nie dogrzany itd. W KAŻDYM aucie wąż od termostatu do chłodnicy ma być zimny do czasu aż otworzy się termostat - z nawiewów musi lecieć gorące powietrze, wskaźnik na desce pewnie gdzieś koło połowy i dopiero wtedy wąż może się robić ciepły. Jeśli jesteś jednak mądrzejszy od wszystkich i chcesz polegać na głupotach kolegów z podwórka, spoko. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Paź 2010, 20:56
|
|
|
Ja mam sprawny termostat i wymieniony czujnik, a podczas jazdy w zimne dni wskazówka podnosi się do początku skali NORM i się tam zatrzymuje. Gdy trochę postoję, wskazówka oczywiście się podnosi, ale jak już ruszę to wraca na swoje miejsce. Dziwne jest to, że ze starym czujnikiem miałem prawie tak samo, czyli wskazówka zatrzymywała się na początku. Różnica się pojawiła w momencie włączenia wentylatora : ze starym czujnikiem wskazówka była pośrodku skali, z nowym - blisko czerwonego pola. Prawdopodobnie sam wskaźnik trochę zaniża. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 00:15
|
|
|
SebeG to coś jednak nie gra... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 02:12
|
|
|
Weźcie tez nie szukajcie dziury w całym bo nie jest nigdzie napisane że w stary,m klekocie wskaźnik ma pokazywać zawsze równo pól skali jak to jest dziwnym trafem w wielu nowych autach,,, mnie w 1,4 zimą wskaźnik ledwo schodzi z niebieskiego pola (to coś jak początek NORM w mk3) i tak se tam stoi, jak jest duży korek to trochę pójdzie wyżej, ale jak ruszę to spadnie z powrotem na dół,,,, i nic z tym nie robię bo teraz latem jak jeździłem w te upały i stałem w korkach to tez stał na końcu skali tylko przed czerwonym polem,,, na wiosnę/jesień jak są średnio ciepłe dni to ładnie pokazuje połowę skali,,, kiedyś w 1,1 mierzyłem to jak pamiętam między początkiem a końcem "normalnej" temperatury silnika na wskaźniku było coś koło 10 stopni takiej zmierzonej termometrem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 08:08
|
|
|
dlatego wlasnie uwazam ze nie gra jak pry -30 i +30 wskaznik pokazuje to samo. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 13:22
|
|
|
Cytat: | albo go wycianij i zobacz czy jest zamknięty jeśli bedzie uchylony to walnięty |
Nie musi być uchylony by był walnięty. Nie raz spotkałem się jak wymieniałem termostaty że był zamknięty a otwierał się zbyt wcześnie( nie tak jak był przewidziany) |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 14:02
|
|
|
wiekszosc fordzow po latach 90, spokojnie utrzymuje wskazowke w polowie skali. Warunek sprawny dobry (najczesciej oryginalny) termostat, sprawny wentylator, sprawne czujniki na wentylator komputer i wskaznik (tez oryginalne)
Zamienniki termostatow wytrzymuja krotko i otwieraja sie badz nie, jak chca, a czujniki w zamiennikach pokazuja co chca... to tak z doświadczenia praktyczniego.
A termostat praktycznie co 2 lata mozna zmienic jak zaczyna cos sie dziac nie tak. koszt 40zł to nie majatek |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 17:57
|
|
|
Czyli, że co? Termostat mi się za wcześnie otwiera? |
|
|
|
|
mariusz198711
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 25 Skąd: Rędziny
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 13:48
|
|
|
Zdecydowałem się na wymianę termostatu. Jakiej firmy termostaty polecacie ? Mi mechanik doradził vernet (czy coś takiego) i sachs. A i mechanik powiedział że czujnika lepiej nie ruszać tylko najpierw zobaczyć jak będzie się wskazówka zachowywała przy nowym termostacie. Teraz jest czujnik oryginalny i według mechanika te czujniki fabryczne są najlepsze. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 16:06
|
|
|
z czujnikiem jak uważasz, to są w zasadzie groszowe sprawy. termostat kup o możliwie wysokiej temperaturze otwarcia. co do firmy - vernet jest chyba ok |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
|