Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: endura, mk4, temperatura silnika, termostat

[MK4] Temperatura silnika
Autor Wiadomość
mariusz198711 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Rędziny
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:25   [MK4] Temperatura silnika

Witam!

Mam pytanie odnośnie prawidłowej temperatury silnika 1.3 Endura-E fiesta rok 97. Mój tata kupił ten samochód 10 lat temu (Używany 4 latek) i jeździł nim 6 lat ja nim jeżdżę 4 lata. Temperatura silnika zawsze dochodzi do początku litery N czasami w korku w upał wskazówka się wyprostuje. Czy to jest prawidłowe przy silniku Endura-E? Dodam że samochód jeździ w 100% po mieście i spalanie wychodzi ok.7 litrów a ogrzewanie włącza się po przejechaniu ok.1,5 km. Czy jest wszystko w porządku ? Pytam ponieważ moja ciotka kupiła fiestę z silnikiem 1,25 i tam temperatura dochodzi do połowy i tak zostaje.

Dodam że przez te 10lat użytkowania u mnie w rodzinie temperatura zawsze dochodziła do początku litery N a nawet lekko przed i wszystko się wydawało ok. Czekam na odpowiedź i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez bidżej 8 Paź 2010, 12:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:26   

termostat?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mariusz198711 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Rędziny
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:29   

silnik się nagrzewa od zera do zakresu NORMAL i ogrzewanie działa, spalanie ok
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:29   

chyba jest dobrze.
Jak sie trzyma na literze N to jest git :)
Ale jak Cie to mocno trafi podjedz na diagnostykę podlacz do kompa i tam Ci pokaze temp rzeczywistą. Jak bedzie od 82-90*C to bedzie gite :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:31   

ta
mk4 raczej nie jest tak zaawansowany technologicznie
a temp utrzymująca sie na literze "N" dla mnie przynajmniej jest niepokojące...
pamietaj ze po "N" jest "czerone pole"
oznaczające temp niebezpieczną dla silnika
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mariusz198711 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Rędziny
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:32   

tzn jest przeważnie przed literą N a granicą "[" zakresu NORMAL. Mechanik powiedział mi że przy tym silniku tak jest
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:33   

termostat 30zł warto sprawdzić jesli ma to wpłynąć na zużycie silnika.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:34   

niekoniecznie.... a pozatym wilu mechanikow mowi "ten typ tak ma"
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mariusz198711 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Rędziny
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:34   

No to chyba kuba87 nie siedziałeś nawet w mk4 bo po N jest O po O jest R i tak dalej do L i po L jest dopiero czerwone pole. Do którego nigdy nie doszedłem
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:38   

ze hę???
kiedys zasiadałem za sterami mk4...
ale to juz jakis czas temu było wiec moge nie pamietać....
pytanie za sto milionow ZŁ :V:
czy wskaznik wchodzi na czerwone pole?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mariusz198711 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Rędziny
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:39   

Chciałbym uzyskać konkretną odpowiedź od użytkownika silnika 1,3 Endura-E. Bo na przykład w fokusie 1,6 16V temparatura dochodzi szybko do połowy i tak zostaje i trudno żeby poszła dalej niż połowa
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:40   

tak y mnie tez w escorcie jest Normal zaczyna sie od N :) i podczas jazdy trzyma Ciagle skazowke ponizej poziomu na literze N
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
mariusz198711 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Rędziny
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:40   

Na wskaźniku temparatury jest [NORMAL] i umnie wskazówka przy normalnej jeździe jest między [ a N
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:42   

to normalne...
w moim 1.1 w zime wogole sie nie podnosił a ciepłe powietrze leciało z nawiewu....
pomogła wymiana termostatu
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
mariusz198711 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Rędziny
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:42   

Ten samochód był kupiony 10lat temu przy przebiegu 22tyś. km i od kiedy pamiętam tak miał

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 19:44 ]
U mnie w zimę sie podnosi tuż tuż przed literą N ale w polu NORMAL więc chyba jest ok

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 19:45 ]
Nawet nie przypuszczałem że jest coś nie tak. Tylko zaniepokoiła mnie fiesta ciotki 1,25 u której bardzo szybko temperatura idzie na środek skali i nawet w korku się nie podnosi

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 19:54 ]
No i nie wiem w końcu czy jest ok czy nie? Nie chce wydawać bez sensu kasy na diagnostykę komputerową czy nowy termostat jak jest wszystko ok. Ciekawi mnie tylko jak jest u innych użytkowników silnika 1,3 Endura-E.

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 19:56 ]
A można jakoś samemu sprawdzić termostat ?
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 7 Paź 2010, 21:46   

Termostat sprawdza się w ten sposób że jak jest zimny silnik, odpalasz i łapiesz za wąż idący od obudowy termostatu do chłodnicy. Jeśli w miarę grzania silnika będzie wąż zimny a w pewnym momencie gwałtownie zrobi się ciepły to znaczy że masz wszystko ok. Jeśli w miarę rozgrzewania się silnika stopniowo i powoli rozgrzewa się ten wąż to znaczy że walnięty termostat.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 7 Paź 2010, 22:28   

albo go wycianij i zobacz czy jest zamkniety jesli bedzie uchylony to walnięty :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Paź 2010, 10:39   

termostat to grosze, wymień, bo jeździ non stop niedogrzany
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
mariusz198711 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Rędziny
Wysłany: 8 Paź 2010, 11:53   

Chyba jest ok. Cytuje instrukcje obsługi: "Podczas normalnej pracy silnika, strzałka pozostaje w przedziale NORMAL". A na przykład dla porównania instrukcja obsługi focusa: "Przy normalnej temperaturze pracy silnika wskazówka znajduje się w położeniu centralnym".

To chyba mówi samo za siebie. Gdyby u fiesty napisano że położeniu centralnym to bym wymieniał termostat ale jeżeli pisze że w polu normal to u mnie tak się podnosi temperatura z tego białego kwadraciku czyli raczej jest ok.
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 8 Paź 2010, 12:02   

mariusz198711 napisał/a:
Chyba jest ok.


Chyba to zawsze chyba. Tak ciężko sprawdzić jak szybko nagrzewa się górny wąż od chłodnicy?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] 1.25 16V właściwa temperatura silnika
Iwan Mechanika ogólna 6 31 Lip 2014, 07:46
Iwan
Brak nowych postów [MK4] Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia
speq Mechanika 48 4 Lip 2011, 08:01
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.