[MK4] Zużyty parownik?? |
Autor |
Wiadomość |
Marian0753
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 03 Lip 2010 Posty: 33 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 18:42 [MK4] Zużyty parownik??
|
|
|
Czy silnik 1.4 8v na pełnym wtrysku powinien palić ok 11-12l/100km?? Wielkiej różnicy nie ma w czy to w mieście czy w trasie. Jazda raczej spokojna bez żadnego katowania. Wielokrotnie jeździłem fordem znajomego i w trasie udało mi się spalić 8l na silniku 1.3, mało tego jechałem w trasę 1000km wuja vectrą b 1.6 16v w 5 osób i załadowanym bagażnikiem spalanie wyszło 9l :yyy: Wydaje mi się że jak na 1.4 a przeważnie jeżdżę sam to te 11-12l to dużo. Gaz był wielokrotnie ustawiany u różnych "fachowców" i to samo, jest duża różnica w osiągach benzyna-gaz w tamtych takiej dużej różnicy nie zauważyłem. I tu moje pytanie czy zmiana parownika coś da?? jedni mówią że da inni że nie a nie chce się ładować i zbędne koszta. Instalacja ma 6 lat, po parowniku widać że zmieniany nie był. Jeśli zmienić to na jaki? |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:00
|
|
|
wydaje mi sie ze powinieneś poszukać dobrego gazownika
11 litrów to duzo.
Kumpel w toledo 1.8bezn mial do 13 litrów i tez nie szlo z tym nic zrobić.
Ale u CIebie nie powinno przekraczac 10 ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Marian0753
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 03 Lip 2010 Posty: 33 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:13
|
|
|
Też mi sie tak wydaje że 11 to dużo. Czy tu parownik pomoże? filterek zmieniałem 9tys temu.
Czy parownik po 6 latach kwalifikuje sie do wymiany? |
|
|
|
|
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:19
|
|
|
Marian0753 napisał/a: | Czy parownik po 6 latach kwalifikuje sie do wymiany? | Membrany mają prawo być zesztywniałe; spuszczałeś z niego oleiste zanieczyszczenia? |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
|
Marian0753
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 03 Lip 2010 Posty: 33 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:21
|
|
|
Nic nie spuszczałem, jest jakiś poradnik jak to zrobić? Nigdy nie miałem z tym odczynienia, pierwsze auto z gazem |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:25
|
|
|
6lat to jeszcze raczej nie duzo ale syf powienies spuścić ;]
Ale do spalania to chyba nic nie ma |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:32
|
|
|
moze miec
jak membrany są skruszałe to gaz po prostu sobie ucieka |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:35
|
|
|
kuba87 napisał/a: | jak membrany są skruszałe to gaz po prostu sobie ucieka |
masz na mysli ze ucieka poza parownik czy leci do kolektora?
moj ma 3lata i syfu nie spuszczałem.
narazie wszystko jest ok pali 8 litrów gazu |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Marian0753
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 03 Lip 2010 Posty: 33 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:36
|
|
|
żeby spuścić ten syf to co trzeba zrobić?? Wyjąć go?? rozebrać? |
|
|
|
|
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:39
|
|
|
drzeniow, drzeniow napisał/a: | masz na mysli ze ucieka poza parownik czy leci do kolektora? | a jak myślisz, gdzie powinien lecieć z szczelnego parownika?
drzeniow napisał/a: | moj ma 3lata i syfu nie spuszczałem. | przecież masz taką rozległą wiedzę? O wymianie filterka gazu raz w roku za 20zł i o stówie więcej za przegląd raz do roku... |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:40
|
|
|
do ukł chłodzenia i na zewnątrz do komory silnika
zeby spuscic syf musisz poszukać takies sruby ale to zalezy jaki masz parownik |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Marian0753
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 03 Lip 2010 Posty: 33 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:42
|
|
|
kuba87 napisał/a: | do ukł chłodzenia i na zewnątrz do komory silnika
zeby spuscic syf musisz poszukać takies sruby ale to zalezy jaki masz parownik |
Właśnie tego nie wiem szukałem na nim ale jest zaśniedziały i nie widać |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:43
|
|
|
no to musisz go wyjąc z auta.. wyczyscic i szukać drugiego takiego parownika bo raczej srub nie ruszysz.... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:43
|
|
|
Marian0753: Z przodu reduktora i w jego dolnej części masz zapewne taką śrubę plastikową (może też być na imbus), którą wykręca się, gdy reduktor nagrzany, po podłożeniu szmat na przykład; gazu nie trzeba zakręcać. Gdy tzw "syf" wyleci ( syfu nie mylić z drzeniow ) wkręcasz tę śrubę z powrotem i po balu. |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:44
|
|
|
mam reduktor emyagas. To dobry czy raczej syf? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:46
|
|
|
niekoniecznie plastikowa
w parowniku ktora był w mojej fiescie "dawcy"
była mosiezna sruba
ktora ni cholery nie chciała puscic
ale i tak kupuje nowy parownik
ponoc w IC ok 100 zł kosztuje |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:56
|
|
|
drzeniow: drzeniow napisał/a: | mam reduktor emyagas. To dobry czy raczej syf? | Przecież wiedzę masz nabytą, wyczytaną i rozległą, to jeszcze się pytasz? |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 19:57
|
|
|
karwa skonczcie juz co?? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 20:00
|
|
|
kuba87: Spoko, spoko...drzeniow zaraz pójdzie spać! |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
|
Marian0753
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 03 Lip 2010 Posty: 33 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 20:14
|
|
|
Co jest lepsze rozebrać, wyczyścić parownik ewentualnie nowe membrany czy dołożyć i i kupić nowy? Czy dużo przy tym roboty?? Czy dam sobie z tym rade, nigdy nie robiłem takich rzeczy?? W mechanice trochę się orientuje ale roboty typu, amortyzatory, hamulce, rozrządy wymiany silnika, sprzęgła, itp. Jeśli nowy to co polecacie do tego silnika? |
|
|
|
|
|