Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:46
[MK5] Krztuszenie się na piątym biegu
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Paź 2010, 14:14   [MK5] Krztuszenie się na piątym biegu

Ano mam tak, że czasami na piątce autem mi szarpie. I tylko na tym biegu. Prędkości... różne. Ale generalnie zakres 60-90 wchodzi w grę.
Sytuacja występuje jedynie, gdy chce się jechać ze stałą prędkością. I to pod lekką górkę. Gaz lekko dociśnięty - auto przyspiesza równiutko. Gaz puszczony - zwalnia bez żadnego "ale". Na prostej/z górki - jest ok.
Filtr paliwa wymieniony, paliwo zalewane na kilku różnych stacjach. Raz jest lepiej (wygląda tak, jakby nic się nie działo) raz gorzej (nie da się np. jechać w granicach 70kph, trzeba przyspieszyć do 80-paru).

Jakieś pomysły? :) Bo do głowy mi jeszcze przychodzi, że może w baku jest jakiś syf, który pompka zaciąga właśnie wtedy, gdy się jedzie pod górkę, ale nie mam jak tego sprawdzić, a czyszczenie całego baku to dla mnie ostateczność...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 5 Paź 2010, 15:10   

miałem takie coś u ojca w pugu i winny był egr
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Paź 2010, 15:25   

Marcin napisał/a:
miałem takie coś u ojca w pugu i winny był egr

W jakim sensie "winny" ? Bo ja go mam odłączonego... (tj. wężyk podciśnienia)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 5 Paź 2010, 15:28   

po zaślepieniu problem zniknął, musiałbyś też go zaślepić, a nie tylko podciśnienie wyczepić, może on gdzieś sam puszcza spaliny.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Paź 2010, 15:30   

A chciałem zaślepić, tyle że żaden z mechaników (kilku) nie chce się tego podjąć. Może za dużo babraniny wg nich, nie wiem...

Swoją drogą - mówisz, że "puszcza" - i to dlatego by się krztusił? I tylko na 5? Jesteś w stanie mi to trochę lepiej naświetlić?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Paź 2010, 20:27   

Identyczne objawy przy złej regulacji boostera u mnie, czyli za wysoka dawka paliwa. To u mnie, ale może warto sprawdzić wtryskiwacze.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Paź 2010, 22:20   

kamil wolski napisał/a:
Identyczne objawy przy złej regulacji boostera u mnie, czyli za wysoka dawka paliwa. To u mnie, ale może warto sprawdzić wtryskiwacze.

Przed chipem miałem to samo - też mi czasami krztusił...

Wtryski, znając życie, trzeba wymontować, żeby sprawdzić... tyle, że jakby coś z nimi było nie tak, to czy przypadkiem nie byłoby problemu cały czas, a nie tylko na "piątce"?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Paź 2010, 22:35   

Jeśli problem występowałby tylko na piątce, to problem leżałby w skrzyni ;) . Ja myślę że to problem który zaczyna się objawiać, póki co na piątce, później i na niższych biegach, ale ja się nie znam.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Paź 2010, 22:53   

kamil wolski napisał/a:
Jeśli problem występowałby tylko na piątce, to problem leżałby w skrzyni ;) .

No tak, szarpanie i skrzynia, to takie oczywiste :rotfl:

kamil wolski napisał/a:
Ja myślę że to problem który zaczyna się objawiać, póki co na piątce, później i na niższych biegach, ale ja się nie znam.

Jeżdżę tak od jakichś 20-paru tysięcy i nigdy problem się nie objawił na biegu innym niż 5 :) (jeśli już występował, a znowuż nie działo się to tak często, żeby nie dało się zwalić winy na ewentualnie "dupiate" paliwo) Z jednej strony źle - bo gdyby zaczęło szarpać na innych, to pewnie problem byłby prosty do rozwiązania. Z drugiej dobrze - skoro nic więcej się nie "psuje", to znaczy że to raczej nie wtryski, bo po takim dystansie powinny (na mój rozum) już umrzeć ;d No i dziwne, że jadąc na prostej/z górki wtryski byłyby ok, a jadąc pod lekką górkę już nie...

Też sobie nie pomyśl, że pozjadałem rozumy - po prostu chcę mieć jakieś podstawy ku temu, by wydawać kasę, a nie sprawdzać kilka rzeczy z rzędu i wyrzucić kasę w błoto, żeby się przekonać, że to np. kwestia wytrąconej parafiny czy innego ustrojstwa w baku, które to pompa zasysa, gdy auto jest pod pewnym kątem, a obroty są zbyt niskie, żeby to przeżreć (teoria jak każda inna, a tak jak pisałem wcześniej - szkoda mi kasy, żeby rozbierać i czyścić bak).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Paź 2010, 23:11   

Jasna sprawa Pufcio, jednak w syf w baku nie wierzę. Przy skręcaniu, hamowaniu, przyśpieszaniu, ciecz też się rusza, miesza, i wszelkie syfy też "wstaną" i będą miały to się zaciągną. Jeśli dobrze rozumuję, zaczyna szarpać przy maksymalnym obciążeniu z możliwych, podczas jazdy ze stałą prędkością, czyli "najsłabszy" bieg i wciąganie się pod górkę. Stawiam że to kwestia z dawkowaniem paliwa.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Paź 2010, 23:31   

kamil wolski napisał/a:
w syf w baku nie wierzę

To był tylko przykład. Wypisałem, bo tak mi do głowy przyszło - nie sugeruj się tym :)

kamil wolski napisał/a:
zaczyna szarpać przy maksymalnym obciążeniu z możliwych

Rzecz w tym, że to może być leciutka górka (z 5° nachylenia... w końcu to nie Podkarpacie, a jedynie Śląsk...) i tak jak mówię - to występuje raczej przy niższych obrotach, bo jadąc 90 albo szybciej, tego problemu nie zauważysz.
Posprawdzam jeszcze dokładnie co i jak (choć ciężko trafić - nigdy nie wiesz czy to wystąpi czy nie). Postaram się znaleźć jakąś prawidłowość w występowaniu tego (jeśli takowa w ogóle istnieje), bo w cuda (że raz na jakiś czas coś wystąpi i to oznacza problemy z czymś [dawkowanie], co powinno występować w jakichś konkretnych warunkach ewidentnie cały czas, a nie od święta) to nie wierzę...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Paź 2010, 09:40   

Wiesz, ja moje domysły mogę jedynie opierać o własne doświadczenia przy nieco innym silniku, ale piszę, bo a nóż widecel to Cię naprowadzi na problem.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Paź 2010, 11:11   

kamil wolski napisał/a:
Wiesz, ja moje domysły mogę jedynie opierać o własne doświadczenia przy nieco innym silniku, ale piszę, bo a nóż widecel to Cię naprowadzi na problem.

Za co jestem Ci wdzięczny :) Na razie będę sprawdzał to, co da się zrobić najmniejszym kosztem, a potem ew. będę się bawił w jakieś droższe 'sprawdzania'.


EDIT:

Jak na ironię, pomogło "zapięcie" EGR-a. Dołączyłem wężyk podciśnienia i problem po prostu zniknął... :|

Teraz się zastanawiam czy jakbym ten zawór zaślepił na stałe, to miałbym takie kwiatki czy może skuteczne jego zatkanie nie powodowałoby takich problemów... no i mam kolejną zagwozdkę...



EDIT 2:

EGR-a zatkać się nie dało, bo jedna ze śrub w tym ustrojstwie nie puszczała w ogóle. Jak będę miał chwilę czasu to podrzucę to do niego jeszcze raz, tym razem na zasadzie - "jak nie pójdzie, to rozwierć na chama".



Aaa, no i krztusi też na "czwórce". Na niższych może też, ale nie czuję tego.

Wyczaiłem (a przynajmniej tak mi się wydaje) "co i jak".

Procedura odtworzenia sytuacji wygląda następująco - rozpędzanie, wrzucanie piątki przy ~70kph i odpuszczenie gazu, żeby jechać ze stałą prędkością. Krztusi.

Odpuszczenie gazu (mocniejsze, auto zaczyna zwalniać), ustawienie z powrotem w położeniu takim jak do jazdy ze stałą prędkością (jak się za bardzo zwolni, można i przyspieszyć w okolice tej "siedemdziesiątki") - nie krztusi.

LUB

Dodanie gazu w podłogę, szybkie odpuszczenie i zwolnienie w okolice 70 - czasami krztusi czasami nie.

Generalnie sposób pierwszy pomaga zawsze i jeśli nie chcę, żeby mi autem trzęsło, to muszę gazu odpuścić. Co ciekawe - jak krztusi i dodaje się lekko gazu (sprawdzane na piątce), to auto zacznie przyspieszać i będzie nim szarpało do setki (albo i wyżej, sytuacja na autostradzie wymusiła, żebym przyspieszył, więc nie zdołałem dokładnie sprawdzić).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 14:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 17:37
Howser
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.