Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 17:19
Silnik nie odpala
Autor Wiadomość
nelasz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 46
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:14   Silnik nie odpala

Witajcie,

Temat dotyczy mk3 : 1,3i (OHV) : 60KM : '92

Ostatnio mam trochę problemów z fofi. Nigdy wcześniej nie miałem takiej liczby awarii !!!

Zestawienie ostatnich 2 miesięcy:
- rozszczelniła się chłodnica, (ZROBIONE)
- urwało przednie ucho skrzyni i uwolniony silnik przetarł wąż chłodnicy,
powypinał kable (ZROBIONE)
- koło pasowe - luźne na śrubie + nieszczelny simmering (ZROBIONE)
- rozszczelnił się układ wydechowy (ZROBIONE)
- skruszały przewody CPP (ZROBIONE)
- reset ustawień komputera (ok)
- teraz niemniej auto nie daje się uruchomić !!!

Zdarzenie:
Auto zgasło przy próbie wjechania do garażu. Rozrusznik kręci ale nie odpala.
Wcześniej zaliczyłem może 15 km po resecie ustawień komputera, montażu CPP.

Symptomy awarii
- silnik bierze olej, pozostawiając w całej rurze wydechowej czarny osad.
- pod pokrywą zaworową wszystko jest jakby osmolone
- olej mimo iż był niedawno wymieniany jest smolisty (mineralny 15W40)
- głośna praca łańcuszka + metaliczny dźwięk
- nie uruchamia się silnik
- po włączeniu świateł (przy wyłączonym zapłonie) podnosi się wskaźnik paliwa (zwarcie?)
- duże spalanie około 14 l / 100 km
- silnik się nagrzewa w krótkim czasie, nie przegrzewa się bo wentylator działa.
- podczas kręcenia silnikiem czuć zapach benzyny, wcześniej był też wyczuwalny w spalinach,

Wykonano:
- uszczelniacze na zaworach pozostają na swoim miejscu
- podczas kręcenia wałem słychać podczas przesuwania się tłoków piszczenie
- podczas uchylania się zaworów na na pierwszym cylindrze słychać i widać skok i
cyknięcie czy też strzelenie ów dziwny metaliczny dźwięk
- iskra jest (sprawdzę ale raz jeszcze)
- świece mokre, zalane od kręcenia olejem lub paliwem,
wkręcenie suchych świec nie przyniosło większego efektu
- bezpieczniki są ok

Do zrobienia
- idę za moment odczytać błędy z komputera
- kompresji nie mam jak sprawdzić chyba?? pomyślę jeszcze
_________________
Fiesta 1.3i C / mk3 '92 60KM
Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 23 Mar 2014, 07:10, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:17   

zwal pokrywe rozrządu nie moze byc zadnych piskow stukow podczas obracania silnkiem
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:17   

walną napinacz rozrządu?

[ Dodano: Nie Paź 03, 2010 19:18 ]
Odkręć miskę olejową i dokladnie sprawdz czy czegoś tam nie ma.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
nelasz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 46
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:25   

Idę i sprawdzę błędy i miskę. Może pod pokrywę zajrzę.
A w sobotę chciałem sprawdzić kompresję i nie dali rady. Wrr.
_________________
Fiesta 1.3i C / mk3 '92 60KM
Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:27   

dlaczego nie dali rady sprawdzic kompresji?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
nelasz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 46
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:29   

Nie wyrobili się czasowo. Co można poradzić. Umówiłem się na następny termin ale raczej nie dojadę.
_________________
Fiesta 1.3i C / mk3 '92 60KM
Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:30   

kompresja odpada :)
bo nawet przy slabej powienien odpalić ;]
Ja obstawiam to samo co bylo tutaj http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=51346
;]
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
nelasz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 46
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:36   

Tak wiem też to czytałem i już się boję.

Dodam jeszcze że:
przy 140 tyś. był robiony kapitalny remont silnika bo zarżnąłem wałek
muszę sprawdzić czy łańcuszek zębatki i napinacz były wymienione
Wszystko było wymienione 01-2003

Przebieg teraz jakieś 210 tyś km
_________________
Fiesta 1.3i C / mk3 '92 60KM
Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:40   

moj silnik klekł przy 192 :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:45   

drzeniow napisał/a:
kompresja odpada :)
bo nawet przy slabej powienien odpalić ;]


no raczej nie odpada bo jak będzie za słaba to nie odpali. Czujnik położenia wału do sprawdzenia, czy słychać pompe? I iskra
_________________
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:46   

iskra pisał ze jest.
I pisal tez ze zgasł przy wjeździe do garazu.. wiec cisnienia na wszystkich 4 garach na raz nie stracił!!
Wiec to na pewno nie odpala z braku ciśnienia!
Czytaj potem pisz.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:53   

napisałem tylko, że jak kompresja słaba to nie odpali, a iskrę kolega napisał że i tak sprawdzi jeszcze raz
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 3 Paź 2010, 19:58   

jak słaba odpali.
Jak nie będzie jej wogole to nie odpali.
Słaba to pojęcie względne.


Ja pisałem to odnośnie tego przypadku, ze odpada.
Bo słaba może być i on chciał jechać na sprawdzenie.
Ale w tym wypadku słaba kompresja nie jest powodem tego ze nie odpala.
Ponieważ nawet gdyby mu korbowod wyszedł bokiem i zero kompresji na 1 garze to na 3 spokojnie odpali.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Paź 2010, 01:54   

wlej nakrętkę paliwa do kolektora i próbuj odpalić z gazem w podłodze .
Przy próbie odpalania sam wtryskiwacz powinien robić delikatną niewidoczną mgiełkę .
 
 
 
nelasz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 46
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: 4 Paź 2010, 08:07   

Odczytałem błędy (na zimnym silniku) i ...
za pierwszym razem wyrzuciło 28 - sonda lambda
później już tylko brak błędów

Do niniejszego problemu to nic nie wnosi. Z walniętą sondą też powinien odpalić.

Przy pierwszej próbie kręcenia jakby chciał zagadać ale jednak nie mógł.


Mamy nowy dzień i nowy dzień prób i testów.
Co do iskry sprawdzałem wypinając kabel i przystawiając go do korpusu silnika.
Iskra skakała chociaż nie była tak mocna jak na odpalonym silniku ale to raczej oczywiste.

1) Sprawdzę raz jeszcze ale wpinając świecę do każdego kabla WN
2) Spuszczę olej i zajrzę do miski oraz pod pokrywę rozrządu.
============================================

[ Dodano: Wto Paź 05, 2010 20:56 ]
No dobra zrobiłem to. Poniżej zdjęcia.

1. z cyklu znalezione w misce ... fragmenty tulejek łańcuszka + kawałki zębów małego koła + niezidentyfikowane opiłki


2. Brakujące na łańcuszku tulejki (3 środkowe)


3. Widok przed zdjęciem pokrywy bocznej


4. Pokrywa od wewnątrz ... tu coś szurało i było to słychać?


5. Widok pod pokrywą


6. Przestawiony rozrząd !!!


A teraz kilka słów od siebie.
Iskra jest.
Dziwne odgłosy podczas poruszania kołem pasowym pochodziły od ślizgającej się małej zębatki na łańcuszku widoczne jest "zużycie" zębów.

Po za tym co oczywiste łańcuszek + małe kółko + uszczelka pokrywy i miski do wymiany

Macie jakieś sugestie?

Rozbierać dalej silnik?? Gdzie zaglądnąć? Co sprawdzić?
Tłoki przesuwają się piszcząc trochę w cylindrach.
Dają się przesunąć dość łatwo przy wkręconych świecach. A zupełnie łatwo bez świec.
Słychać jak powietrze gdzieś się przeciska gdy są świece wkręcone.
Nie pamiętam jak to brzmiało wcześniej i jaki stawiało opór.
Krzywki wałka są ok.
Zawory chodzą ładnie otwierają się i zamykają. Popychacze też chodzą prosto.

[ Dodano: Sro Paź 06, 2010 09:26 ]

7. To mi zrobił jeden mechanik w Poznaniu na Malwowej. Chętnie dokupię urwany element.


8. Widok w kierunku skrzyni, nie zdejmowałem rozrusznika i wydechu do demontażu miski


9. Pompę oleju muszę zwalić, coś tu puściło


[ Dodano: Sro Paź 06, 2010 10:31 ]
Odszukałem stare części z poprzedniej wymiany rozrządu.
Oryginalne części z przebiegiem 140 tyś są w dużo lepszym stanie.
Obecne zrobiły jakieś 70 tyś.

1' łańcuszek się nie rozpadł, tuleje nie wykazują śladów degeneracji
2' koła mają wszystkie zęby

Wrzucę później jakąś fotkę.

[ Dodano: Sro Paź 06, 2010 23:09 ]
Zainstalowałem tymczasowo stary ale sprawny rozrząd - zdemontowany nie ze względu na zużycie.
Silnik śmiga jak pszczółka.

Równo, cicho, nie słychać nawet zaworów.
Mam czym po uszczelkę do miski olejowej pojechać :)

Jak to jest że rozrząd się przestawił bo na pourywanych zębach małej zębatki przeskoczył i wszystko śmiga?
_________________
Fiesta 1.3i C / mk3 '92 60KM
Fiesta 1.6i XR2 / mk3 '90 104KM
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Paź 2010, 18:40   

Mała zębatka niedługo zrobiłaby się całkiem gładka :hahaha:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Paź 2010, 18:58   

masakra :yyy:

wnioski:
1. lepiej dołożyć 5 dych do lepszych tajli
2. (przy okazji) po raz kolejny wniosek pt. "jak sobie nie zrobisz sam, to nikt porządnie nie zrobi"
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 10 Paź 2010, 19:08   

czyli to cos kolo filtra oleju to pompa tak?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Paź 2010, 19:17   

drzeniow, filtr oleju nakręcasz na pompę...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 10 Paź 2010, 19:29   

wlasnie o taką odpowiedz mi chodziło dzięki :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów silnik nie odpala
Boguszyce Elektryka silnika 1 25 Lis 2016, 20:04
damianisko5


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.