| [MK3] Sprzęgło - nie można wrzucić biegu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | monk_ey   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 02 Sty 2006
 Posty: 9
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Kwi 2007,  17:18   [MK3] Sprzęgło - nie można wrzucić biegu | 
 |  
               | 
 |  
               | Wróciłem dzisiaj z uczelni, dolałem w fieście oleju (trochę za dużo), płynu do chłodnicy i zadowolony po raz pierwszy od 3 tygodni przejechałem się fieską.... Przejechałem około 4 kilometrów i nie zauwazyłem żadnych niepokojących objawów. Zajechałem do sklepu, ruszyłem z parkingu i po przejechaniu około 100m pierwszy niepokojąca rzecz, puściłem sprzęgło a ono przez pewien czas zostało przyciśnięte do podłogi, puściło, przejechałem 5m i sprzęgło zrobiło się twarde i nie mogłem wrzucić żadnego biegu :(. Szukałem jakiegoś tematu na forum, ale nic nie mogłem znaleźć, wiecie moze co sie mogło stać i jaki będize ewentualny koszt naprawy? Chciałbym jeszcze dodać, ze nigdy nie miałem problemów ze sprzęgłem, i według mojego wujka (mechanika), jak na swój wiek chodziło bardzo dobrze. Z góry dzięki za pomoc. |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 14 Lut 2011,  23:51, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | monk_ey   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 02 Sty 2006
 Posty: 9
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Kwi 2007,  17:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | niestety jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę/elektrykę... w jaki sposób mam to zrobić? 
 [ Dodano: Pią Kwi 27, 2007 18:54 ]
 khem... ciąg dalszy historii... Po 3 godzinach wsiadłem do fiesty, nacisnąłem sprzęgło, poczułem jakby coś strzeliło (nie było to mocne, ale czuć było przeskok), wrzuciłem bieg i pojechałem. Zawiesiła sie linka?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Paweł F   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 49
 Dołączył: 27 Paź 2005
 Posty: 71
 Skąd: Międzychód
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Kwi 2007,  19:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | mam ten samo problem a u mechanika usłyszałem że da sie z tym jeździć a winny jest mechanizm tzw półsprzęgła  przy pedale sprzęgła i mam sobie poszukać całego mechanizmu i wymienić. Sam nie wiem czy aby to coś da na razie jeżdżę i nie narzekam czekająć aż pewnego razu wrócę do domu na lawecie  Link jest ok |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Kwi 2007,  19:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | uszkodzona linka sprzęgła . zdejmij ja z auta . TEmat jak to zrobić był z 2 tyg temu wkleiłem zdjęcia . jeśli nie bedzie sie lekko przesuwać w pancerzu znaczy że szrot . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | monk_ey   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 02 Sty 2006
 Posty: 9
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Maj 2007,  16:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | Hmm, wymieniłem linkę i ta stara wydaje się być dobra tzn. bez problemu przesuwa się w pancerzu. 
 Czekając na zamówioną linkę troche jeździłem. Od pierwszego zacięcia, po przejechaniu około 50km znowu wystąpił ten problem. Tym razem wiedziałem o co chodzi więc starałem sie zapamiętac przebieg ^^. Najpierw przez około 3-5 zmian biegów, sprzęgło po pouszczeniu troche zostawało i silnik gazował, a później odwrotnie niż za pierwszym razem (nie mogłem wrzucić biegu) sprzęgło zatrzymało się będą wciśnięte, tzn pedał wracał, ale sprzęgło cały czas było włączone. Troche pociskałem pedał, troche przy sprzęgle poruszałem to coś do podłączania linki (sry za słownictwo) i po 5-10 min wszystko wróciło do normy.
 
 Po wymienieniu jeszcze nie jeździłem, ale jak napisałem wyżej linka wydaje się być sprawna, była tylko troszeczkę dłuższa (rozciągnięta?) od nowej.
 
 Pytanie: czy to była ta linka, czy jednak jakiś inny problem? Czy jest możliwość, ze ta linka przycina sie raz na jakiś czas?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Maj 2007,  20:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | duzy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | monk_ey   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 02 Sty 2006
 Posty: 9
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Maj 2007,  21:15 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | duzy. | 
 
 
 w sensie duży problem? :/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawloplus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: 1.4/73KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 24 Kwi 2006
 Posty: 297
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2007,  09:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | miałem to samo tyle ze w zimie. Na początku myslałem ze linka mi przymarzła ale nie. Po tygodiu takiej jazy skończyło sie tak ze musiałem kompletne sprzeglo wymienic. Obawiam sie ze czeka Cie wymiana sprzegła jak i umnie. Niewiem co umknie było przyczyną ale po wyjeciu sprzęgła miałem blache która jest w spręzynach na sprzegle rozwaloną i docisk pogięty wiec niewiem co poszło ze sie rozsypało. To samo masz u siebie. Wyglada mi na docisk ze sie delikatnie przekrzywil i nieda sie wcisnac i go blokuje. To nie problem linki napewno tylko sprzegła. PZDR |  
				| _________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
 Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
 
 THE END
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2007,  10:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | jeśli już to łożysko oporowe obcieło słoneczko . i wpada łozysko teraz i sie klinuje . Ale warto zmienić wcześniej linkę bo jak nowe sprzegło to i nowa linka odrazu |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | monk_ey   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 02 Sty 2006
 Posty: 9
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Maj 2007,  12:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | no to lipa  :? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawloplus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: 1.4/73KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 24 Kwi 2006
 Posty: 297
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Maj 2007,  00:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | kompletne sprzegło firmy sachs kupisz w dobrym sklepie juz za 260 zł ja jak cos mam za 120 sprzęgło z dociskiem 2 miesiace jeździło i zmienilem silnik.
 |  
				| _________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
 Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
 
 THE END
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 81wilku [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2007,  20:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | 260zł sprzęgło, a wymiana u mechanika ile kosztuje mniej wiecej?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawloplus   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: 1.4/73KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 24 Kwi 2006
 Posty: 297
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2007,  21:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | róznie zalezy od regionu 150-300 |  
				| _________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
 Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
 
 THE END
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piter   Ninja TEAM
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Dołączył: 07 Gru 2005
 Posty: 3843
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sie 2007,  23:06 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | 81wilku napisał/a: |  	  | 260zł sprzęgło, a wymiana u mechanika ile kosztuje mniej wiecej?? | 
 drugie tyle, lub zrobisz sam.
 |  
				| _________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
   MK4 1.25 ZETEC Ghia
 MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bez   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Mateusz
 Wiek: 33
 Dołączył: 18 Kwi 2010
 Posty: 123
 Skąd: Orzysz (NPI)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lut 2011,  19:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dziś spotkał mnie podobny problem a mianowicie wsiadam do Fiestora stał całą noc pod blokiem. Wciskam sprzęgło a ono zamarznięte (jak zawsze przy -5 i więcej) lecz zaskoczyło mnie to bo trochę ciężej niż zawsze. Ok uporałem się z tym wcisnąłem i odpaliłem silnik poczekałem chwile żeby silnik złapał temperatury, wcisnąłem sprzęgło i chciałem wrzucić bieg ale nie dało rady. Po paru próbach wkurzyłem się i poszedłem do domu. za jakąś godzinkę postanowiłem spróbować ponownie lecz bez skutków. Co robić ?? czy to sprzęgło czy jakieś inne czary mary. Jeszcze wczoraj wszytko było ok zrobiłem jakieś 70km i nic nie strzelało pukało i tym podobne. |  
				| _________________ Była Fiesta  1,1 HCS
 Był Escort 1,6 16v zetec-e
 Była Alfa Romeo 156 1.6 twin spark
 Bylo Mondeo mk3 2.0 Duratec HE
 Jest Ford Sierra 2.0 DOHC BITURBO
 A4 B7 1.8T
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lut 2011,  22:47 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Paweł F napisał/a: |  	  | mam ten samo problem a u mechanika usłyszałem że da sie z tym jeździć a winny jest mechanizm tzw półsprzęgła przy pedale sprzęgła i mam sobie poszukać całego mechanizmu i wymienić. Sam nie wiem czy aby to coś da na razie jeżdżę | 
 
 ja mam podobny problem u siebie w escorcie, zdarza sie to ok raz na 10 wciśnięć. Wciskam pedał i słychać taki trzask jakby jakaś sprężyna przeskakiwała, oczywiście mechanizm się do końca wtedy nie wysprzęgla i jest zgrzyt. Jedyna naprawa to chyba wymiana na inny mechanizm. Jak narazie jeszcze sie za to nie biore bo jest za zimno, ale jak się zabiorę to jakoś to opisze na forum, Escort ale w teorti to wyglada podobnie do fiesty.
 
 [ Dodano: Pon Lut 14, 2011 22:49 ]
 
  	  | Bez napisał/a: |  	  | nic nie strzelało pukało i tym podobne. | 
 a teraz jak wciskasz sprzeglo to słychać jakieś stukanie pukanie?
 Weź kogoś do pomocy i niech patrzy pod maską czy wogólę dzwognia przy skrzyni się rusza po wciskaniu pedału. Bo może poprostu nie rozłączasz sprzęgła i dlatego biegu nie idzie wbić.
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lut 2011,  23:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | Masz rozwalony samo napinacz czy tez samo regulator (jak zwał tak zwał) albo do wymiany, albo na forum jest opis jak to dziadostwo skręcić na stałe (wtedy nie reguluje naciągu linki i raz na ruski rok trzeba pod skrzynią podkładkę podłożyć) Bez, wie gdzie jest temat bo w nim pisał dzisiaj,,, 	  | drzeniow napisał/a: |  	  | Wciskam pedał i słychać taki trzask jakby jakaś sprężyna przeskakiwała | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lut 2011,  00:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39580 
 znalałem ten temat.
 Ale mam takie pytanie czy jak pojadę na szrot i kupie to za 10zł to ma to wiecej sensu niz blokowanie na stałe?
 I czy to sie wogóle da tak łatwo wymienić?
 a moze lepiej cały mechanizm pedału bez rozbierania tego na czesci pierwsze?
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lut 2011,  07:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak kupisz sprawne to ma sens wymiana,,, 	  | drzeniow napisał/a: |  	  | czy jak pojadę na szrot i kupie to za 10zł to ma to wiecej sensu niz blokowanie na stałe? | 
 Kombinerki, śrubokręt, drewniany klocek - 20 minut po d blokiem. 	  | drzeniow napisał/a: |  	  | I czy to sie wogóle da tak łatwo wymienić? | 
 Pedał siedzi na trzpieniu, jak go z niego zdejmiesz to się to rozłoży praktycznie samo z siebie,,, dlatego trzeba cierpliwości przy składaniu, mnie się jak to robiłem pierwszy raz ze 20 razu rozpadło w rekach. 	  | drzeniow napisał/a: |  	  | a moze lepiej cały mechanizm pedału bez rozbierania tego na czesci pierwsze? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |