Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: trzeci
25 Wrz 2010, 23:47
[MK3] Fiesta 1.1i - małe zmiany
Autor Wiadomość
daneel88
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2010, 23:16   [MK3] Fiesta 1.1i - małe zmiany

Witam kolegów :)
Mój pierwszy post na forum :) Mam samochodzik jak w opisie, 1.1i C 90 r. przejechane 70 tysięcy (po dziadku, który kupił go w 91 roku z przebiegiem 40 tys.) Trochę dużo mi pali i zamula, ale wymieniam niedługo świece i termostat bo pokazuje mi temperature na granicy białego pola. I mam do Was pytanie, widziałem parę postów na ten temat, które w większości były na nie. Nie chce zmieniać silnika na inny z tak małym przebiegiem i taka jakością, ale chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest dodanie mu paru koni i momentu obrotowego. Czy wymiana strumienicy, założenie innego filtra powietrza, demontaż katalizatora coś da? Nie napalam się na jakąś wielką różnice, bardziej chciałbym po prostu samemu podłubać dla własnej satysfakcji i ewentualnie mieć troszkę więcej ;)

Czy zdemontowanie katalizatora jest dobrym rozwiązaniem dla samochodu/silnika?

Pozdrawiam ;)

Daniel
Ostatnio zmieniony przez trzeci 26 Wrz 2010, 13:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Wrz 2010, 23:20   

z 1.1 nic nie pomodzisz...
utrzymaj go w dobrym stanie technicznym wyreguluj zawory czyste filtry to podstawa
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 25 Wrz 2010, 23:54   

daneel88 napisał/a:
Czy zdemontowanie katalizatora jest dobrym rozwiązaniem dla samochodu/silnika?

Jesli jest on drożny to nic CI nie da.
On tylko ogranicza toksyczne zwiazki ktory wydostają sie z komory spalania do wydechu.

Cytat:
termostat bo pokazuje mi temperature na granicy białego pola.

jesli silnik jest nie dogrzany to tez moze byc wtedy slabszy ;]

daneel88 napisał/a:
Nie chce zmieniać silnika na inny

póki nie bierze wielkich ilości oleju tez bym nie zmieniał


daneel88 napisał/a:
Trochę dużo mi pali i zamula,

troche duzo to pojecie względne, liczby sie liczą ;]

tak jak mówił kuba87, wyreguluj zawory wtedy moze mocy nie zyska ale bedzie duzo ciszej.

daneel88 napisał/a:
czy możliwe jest dodanie mu paru koni i momentu obrotowego.

z 1.1 raczej nic wiecej nie wyciśniesz.
Podobno auto na gazniku zamiast na mono jest troche mocniejsze ale tez wiecej pali.
Wiec wstawienie gaznika mija sie z celem.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Wrz 2010, 08:16   

daneel88 napisał/a:
czy możliwe jest dodanie mu paru koni i momentu obrotowego. Czy wymiana strumienicy, założenie innego filtra powietrza, demontaż katalizatora coś da? Nie napalam się na jakąś wielką różnice, bardziej chciałbym po prostu samemu podłubać dla własnej satysfakcji i ewentualnie mieć troszkę więcej
Nie słuchaj innych,,, sporo rzeczy można wymienić i się podniesie moc,,, wywalisz mase kasy i z 50KM jak masz teraz zrobi się jakieś 55KM,,, albo raczej to co przez lata utracił silnik odzyskasz i będzies zmiec te 50KM jak być powinno,,, jeździć będzie tak samo, ale będziesz mieć satysfakcję i troszkę więcej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 26 Wrz 2010, 08:43   

Najpierw wymiana filtry, oleje, regulacja zaworów.
Ostatnio był temat o zmianie "patelni" na kopułkę z vw i puszkę z diesel-a i od tego małe podniesienie wtrysku względem kolektora.
Mozna tez wydech zastąpić (od katalizatora) na taki z xr2i, ma większą średnicę a pasuje bez żadnych przeróbek
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Bez 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 123
Skąd: Orzysz (NPI)
Wysłany: 26 Wrz 2010, 09:51   

a co co chodzi z tym podniesieniem wtrysku co do daje ?? i na jakiej zasadzie ??
_________________
Była Fiesta 1,1 HCS
Był Escort 1,6 16v zetec-e
Była Alfa Romeo 156 1.6 twin spark
Bylo Mondeo mk3 2.0 Duratec HE
Jest Ford Sierra 2.0 DOHC BITURBO
A4 B7 1.8T
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Wrz 2010, 10:36   

daneel88 napisał/a:
(po dziadku, który kupił go w 91 roku z przebiegiem 40 tys

Po dziadku - krewnym czy po dziadku - starszym panie? :fox: Przez 1 rok auto przejechało więcej niż przez 19 lat? może na początku przebiegu jest niewidzialna jedyneczka? :fox:

daneel88 napisał/a:
ale wymieniam niedługo świece i termostat

wymień od razu kable zapłonowe bo pewnie jeszcze fabryczne...

daneel88 napisał/a:
Trochę dużo mi pali i zamula

odczytaj błędy ze sterownika http://www.fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/ ja obstawiam sonde.
Te troche dużo to ile jest? 10, 9, 8?
 
 
 
daneel88
[Usunięty]

Wysłany: 26 Wrz 2010, 13:19   

Dostałem go od mojego dziadka, który bardzo mało nim jeździł. Wydaje mi się, że nie powinno być magicznej, ukrytej jedynki. Znajomy mechanik mówił, że jak na taki rocznik to silnik chodzi idealnie. No, a dziadek bardzo mało nim jeździł (od 10 lat, jedynie raz w miesiącu na zakupy do sklepu)

Teraz spala mi z 10 litrów, ale wydaje mi się, że to wina termostatu.

W październiku, wymienię świece i termostat, zobaczę jak będzie chodził. Kable podobno są dobre.

luki86 napisał/a:
Ostatnio był temat o zmianie "patelni" na kopułkę z vw i puszkę z diesel-a i od tego małe podniesienie wtrysku względem kolektora.

Jak podnieść wtrysk względem kolektora? No i wymienić "patelnie" na kopułkę i puszkę z diesla?

Mój wujek ma szrot także, jeśli możecie to napiszcie z jakich samochodów mogę coś wyciągnąć do niego, jeśli chodzi o silnik.
I z ciekawości - słyszałem, że można zmienić delikatnie wygląd zewnętrzny (zderzaki, itp) zakładając z innych samochodów, wiecie z jakich? - czysta ciekawość, na razie nie mam zamiaru ingerować w jego oryginalny wygląd.
:)

Ogólnie silnik autka jest w dobrym stanie - troszkę gorzej z budą - z prawej strony na dole progów jest przeżarta dziura długości ok 15-20 cm i szerokości 2 cm. Znacie jakieś tanie sposoby na "załatanie" tego?

Pozdrawiam,
Daniel
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 26 Wrz 2010, 13:23   

daneel88 napisał/a:
Ogólnie silnik autka jest w dobrym stanie - troszkę gorzej z budą - z prawej strony na dole progów jest przeżarta dziura długości ok 15-20 cm i szerokości 2 cm. Znacie jakieś tanie sposoby na "załatanie" tego?

Najlepiej wspawać kawałek blachy.
_________________
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 26 Wrz 2010, 13:25   

daneel88 napisał/a:
Znacie jakieś tanie sposoby na "załatanie" tego?

bardzo tanim sposobem jest pianka montazowa ;]

daneel88 napisał/a:
eraz spala mi z 10 litrów, ale wydaje mi się, że to wina termostatu.

raczej to nie wina termostatu chodz mozliwe, sprawdz tez lambdę skoro wujek ma szrot to ci jakąś pożyczy :P
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 26 Wrz 2010, 13:33   

drzeniow napisał/a:
bardzo tanim sposobem jest pianka montazowa ;]

Po pół roku próg będzie się trzymał tylko na lakierze :) Wymyśliłem, że najtaniej będzie zakleić taśmą i na to psiknąć lakierem :)
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Wrz 2010, 13:36   

drzeniow, kazio-n, obaj masie super pomysły,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Wrz 2010, 13:42   

daneel88 napisał/a:
Teraz spala mi z 10 litrów, ale wydaje mi się, że to wina termostatu.


Na 100% to nie wina termostatu. Mój nie domykał się do końca, po wymianie spalanie spadło minimalnie. Wciąż obstawiam sondę. Zbierz błędy z kompa. Link dałem ci w moim poprzednim poście.

daneel88 napisał/a:
z prawej strony na dole progów jest przeżarta dziura długości ok 15-20 cm i szerokości 2 cm. Znacie jakieś tanie sposoby na "załatanie" tego?


Zerwać luźną rdzę, oczyścić najlepiej wiertarką z końcówką do rdzy, zabezpieczyć czymś antykorozyjnym żeby trochę spowolnić wyżeranie metalu no i ja proponuję matę z włókna szklanego i na to żywica czyli coś takiego http://allegro.pl/super-z...1244040945.html albo http://allegro.pl/boll-ze...1241565898.html do wyboru... Zabezpieczy to jako tako przed wpadaniem wody, piachu itp
Wiadomo, że coś takiego to amatorka najlepiej blacharz, ale jeżeli ma być tanio...
 
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 26 Wrz 2010, 13:49   

Sonda lambda... faktycznie może jej wina. Zwiększone spalanie także wystąpi przy padniętym czujniku temperatury w kolektorze dolotowym - zresztą "test" pikaczką powinien go wykryć jeśli by był niesprawny.
_________________
 
 
 
daneel88
[Usunięty]

Wysłany: 26 Wrz 2010, 13:50   

Dzięki :)

Zbadam błędy jak będę miał tylko przypływ gotówki, a zestaw naprawczy już mam zakupiony :)

Pozdrawiam!
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Wrz 2010, 14:01   

daneel88 napisał/a:
Zbadam błędy jak będę miał tylko przypływ gotówki


O czym ty gadasz :rotfl: Chcesz taniej? Proszę bardzo! Dioda 12V - 1zł, rezystorek - 20gr max, 2m kabelka (o ile nie masz) 2zł max. Koszt całkowity 3zł = browar
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Wrz 2010, 18:58   

po co rezystor na diodę 12V to nie wiem, i już nie raz było ze od LEDa 100 razy lepciejszy jest buzzerek,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Wrz 2010, 20:41   

JoeMix napisał/a:
po co rezystor na diodę 12V to nie wiem, i już nie raz było ze od LEDa 100 razy lepciejszy jest buzzerek,,,


Właściwie to nie wiem. Od zawsze ładowałem rezystorki, dodatkowo w wielu przepisach na rzeczy, które niedawno montowałem też były one wymienione. Większości ludzie łatwiej się pracuje z sygnałem dźwiękowym, jednak kolega tutaj narzeka na brak funduszy :-P
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 26 Wrz 2010, 21:20   

Cytat:

po co rezystor na diodę 12V to nie wiem, i już nie raz było ze od LEDa 100 razy lepciejszy jest buzzerek,,,


Mimo że dioda jest na 12V to musi być rezystor. Dioda to półprzewodnik. Rezystor ogranicza prąd diody i bez niego dioda się spali.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Wrz 2010, 23:01   

Maki napisał/a:
Mimo że dioda jest na 12V to musi być rezystor
:yyy: :9: Zawsze myślałem że dioda 12V to zwykły LED z wbudowanym rezystorem wyliczonym na 12V :yes: nigdy do 12 rezystorów nie kładłem i nic złego się nie działo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.