[MK4] Mocne stuki w silnku ? |
Autor |
Wiadomość |
Ryszard Malecki
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 20:38 [MK4] Mocne stuki w silnku ?
|
|
|
Witam serdecznie.
Mam dosyc wielki jak dla mnie problem z ktorym w zaden sposob niepotrafie sobie poradzic a co najgorsze kazdy fachowiec wysuwa inna swoja teze. Moze tutaj na forum znajde wlasciwa odpowiedz.
Podczas zapalania silnika i przekroczeniu 2500 obrotow wydobywa sie ze srodka dosyc slyszalne metaliczne dzwieki. Podczas zmiany biegow gdy przekroczy w/w obroty rowniez zadzwieczy cos tam w srodku??
Bylem w paru warsztatach samochodowych i kazdy mowil cos innego:
Wal, korbowod, panewki i wszedzie proponowano mi kapitalke silnika od razu |
|
|
|
 |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 21:14
|
|
|
U mnie w innym aucie kiedyś rozleciała się panewka korbowodu i dźwięk był taki właśnie.
Skutek wymiana wszystkich panewek plus uszczelka. Remontu nie robiłem bo rok wczesniej była generalka:D |
|
|
|
 |
Ryszard Malecki
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 21:42
|
|
|
nurtuje mnie to czy mozna z tym jakos delikatnie jezdzic ? CZY SYTUACJA WYMAGA NATYCHMIASTOWEGO REMONTU
Jeden mechanik doradzil mi nawet aby zmienic olej na mocniejszy tz. z 10W-40 na 15W-40 aby przedluzyc mu troche zywotnosc. |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 21:53
|
|
|
można jezdzić jeśli coś się sypnęło w silniku prędzej czy później i tak pójdzie cały do remontu, po prostu sypnie się więcej rzeczy ewentualnie i będą większe koszty naprawy albo i nie będzie się już opłacało naprawiać |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 22:52
|
|
|
stuki a moze to zawory klepią, zacznij od malych napraw. Pojedz na regulacje zaworów lub sam to zrób. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
Ryszard Malecki
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16 Wrz 2010, 23:13
|
|
|
Raczej watpie ze zawory ?
[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 23:15 ]
pietrucha24 napisał/a: | U mnie w innym aucie kiedyś rozleciała się panewka korbowodu i dźwięk był taki właśnie.
Skutek wymiana wszystkich panewek plus uszczelka. Remontu nie robiłem bo rok wczesniej była generalka:D |
Czy podczas awarii panewek tracilo sie cisnienie oleju?
W moim przypadku cisnienie oleju jest ok. |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 00:16
|
|
|
Ciśnienie nie musi spaść do zera,może być na pograniczu- mierzyłeś ?
Stuki może generować sworzeń w główce korbowodu.
Ja bym z tym nie czekał na rozwój tylko rozbierał i naprawiał skutki moga byc tragiczne-nowy silnik |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 09:14
|
|
|
Z ciśnieniem było oki, tylko ten niepokojący dźwięk z komory silnika. |
|
|
|
 |
Ryszard Malecki
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 11:55
|
|
|
pietrucha24 napisał/a: | Z ciśnieniem było oki, tylko ten niepokojący dźwięk z komory silnika. |
Dziekuje serdecznie bo to ponoc bardzo wazne.
[ Dodano: Pią Wrz 17, 2010 12:00 ]
drjanusz napisał/a: | Ciśnienie nie musi spaść do zera,może być na pograniczu- mierzyłeś ?
Stuki może generować sworzeń w główce korbowodu.
Ja bym z tym nie czekał na rozwój tylko rozbierał i naprawiał skutki moga byc tragiczne-nowy silnik |
Nie mierzylem przyznam szczerze i dlatego pytam
W bledne kolo ciagle wprowadza mnie jednak za kazdym razem inna diagnoza mechanikow i az 99% z nich od razu proponuje mi u siebie kapitalke silnika
Tylko jeden jak pisalem wczesniej juz doradzil aby na wstepie i na juz wymienic mu olej na gesciejszy np 15w40 i nadal delikatnie mozna z tym sie poruszac.Ale czy to rowniez jest prawda ? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 15:26
|
|
|
...czekaj dłużej, aż w końcu nie będzie czego naprawiać, nowy dół to koszt bodajże 2,5kpln |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 15:51
|
|
|
Jak będziesz tak gdybał- a będzie to panewka lub sworzeń główki korbowodu to zmiana oleju to leczenie syfa pudrem !
Skrajny scenariusz jest taki że korbowód wywali dziure w bloku silnika i wtedy sobie policzysz koszty że głowa Ciebie rozboli no ale wybór jest Twój jak Cię stać to kulaj sie dalej |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 16:06
|
|
|
drjanusz napisał/a: | korbowód wywali dziure w bloku silnika |
Ale bedzie miał noy silnik to zawsze jakiś plus |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 17:01
|
|
|
Nie nowy tylko INNY I nie wiadomo czy lepszy |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Ryszard Malecki
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 19:21
|
|
|
Dzis uslyszalem od znajomego ze najprosciej mozna to sprawdzic odkrecajac miske olejowa jak i po opilkach ktore znajdowac sie beda podczas wylewania oleju? |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 20:44
|
|
|
Zgadza się,ale jak masz małe doświadczenie to za dużo nie zobaczysz |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
|