Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Mocne stuki w silnku ?
Autor Wiadomość
Ryszard Malecki 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Tychy
Wysłany: 16 Wrz 2010, 20:38   [MK4] Mocne stuki w silnku ?

Witam serdecznie.
Mam dosyc wielki jak dla mnie problem z ktorym w zaden sposob niepotrafie sobie poradzic a co najgorsze kazdy fachowiec wysuwa inna swoja teze. Moze tutaj na forum znajde wlasciwa odpowiedz.

Podczas zapalania silnika i przekroczeniu 2500 obrotow wydobywa sie ze srodka dosyc slyszalne metaliczne dzwieki. Podczas zmiany biegow gdy przekroczy w/w obroty rowniez zadzwieczy cos tam w srodku??

Bylem w paru warsztatach samochodowych i kazdy mowil cos innego:
Wal, korbowod, panewki i wszedzie proponowano mi kapitalke silnika od razu notw
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Wrz 2010, 21:14   

U mnie w innym aucie kiedyś rozleciała się panewka korbowodu i dźwięk był taki właśnie.
Skutek wymiana wszystkich panewek plus uszczelka. Remontu nie robiłem bo rok wczesniej była generalka:D
 
 
Ryszard Malecki 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Tychy
Wysłany: 16 Wrz 2010, 21:42   

nurtuje mnie to czy mozna z tym jakos delikatnie jezdzic ? CZY SYTUACJA WYMAGA NATYCHMIASTOWEGO REMONTU


Jeden mechanik doradzil mi nawet aby zmienic olej na mocniejszy tz. z 10W-40 na 15W-40 aby przedluzyc mu troche zywotnosc.
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Wrz 2010, 21:53   

można jezdzić ;) jeśli coś się sypnęło w silniku prędzej czy później i tak pójdzie cały do remontu, po prostu sypnie się więcej rzeczy ewentualnie i będą większe koszty naprawy albo i nie będzie się już opłacało naprawiać
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 16 Wrz 2010, 22:52   

stuki a moze to zawory klepią, zacznij od malych napraw. Pojedz na regulacje zaworów lub sam to zrób.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Ryszard Malecki 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Tychy
Wysłany: 16 Wrz 2010, 23:13   

Raczej watpie ze zawory ?

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 23:15 ]
pietrucha24 napisał/a:
U mnie w innym aucie kiedyś rozleciała się panewka korbowodu i dźwięk był taki właśnie.
Skutek wymiana wszystkich panewek plus uszczelka. Remontu nie robiłem bo rok wczesniej była generalka:D



Czy podczas awarii panewek tracilo sie cisnienie oleju?
W moim przypadku cisnienie oleju jest ok.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Wrz 2010, 00:16   

Ciśnienie nie musi spaść do zera,może być na pograniczu- mierzyłeś ?
Stuki może generować sworzeń w główce korbowodu.
Ja bym z tym nie czekał na rozwój tylko rozbierał i naprawiał skutki moga byc tragiczne-nowy silnik :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Wrz 2010, 09:14   

Z ciśnieniem było oki, tylko ten niepokojący dźwięk z komory silnika.
 
 
Ryszard Malecki 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Tychy
Wysłany: 17 Wrz 2010, 11:55   

pietrucha24 napisał/a:
Z ciśnieniem było oki, tylko ten niepokojący dźwięk z komory silnika.



Dziekuje serdecznie bo to ponoc bardzo wazne.

[ Dodano: Pią Wrz 17, 2010 12:00 ]
drjanusz napisał/a:
Ciśnienie nie musi spaść do zera,może być na pograniczu- mierzyłeś ?
Stuki może generować sworzeń w główce korbowodu.
Ja bym z tym nie czekał na rozwój tylko rozbierał i naprawiał skutki moga byc tragiczne-nowy silnik :fox:



Nie mierzylem przyznam szczerze i dlatego pytam :)

W bledne kolo ciagle wprowadza mnie jednak za kazdym razem inna diagnoza mechanikow i az 99% z nich od razu proponuje mi u siebie kapitalke silnika :devil:

Tylko jeden jak pisalem wczesniej juz doradzil aby na wstepie i na juz wymienic mu olej na gesciejszy np 15w40 i nadal delikatnie mozna z tym sie poruszac.Ale czy to rowniez jest prawda ?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Wrz 2010, 15:26   

...czekaj dłużej, aż w końcu nie będzie czego naprawiać, nowy dół to koszt bodajże 2,5kpln
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Wrz 2010, 15:51   

Jak będziesz tak gdybał- a będzie to panewka lub sworzeń główki korbowodu to zmiana oleju to leczenie syfa pudrem !
Skrajny scenariusz jest taki że korbowód wywali dziure w bloku silnika i wtedy sobie policzysz koszty że głowa Ciebie rozboli :twisted: no ale wybór jest Twój jak Cię stać to kulaj sie dalej ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 17 Wrz 2010, 16:06   

drjanusz napisał/a:
korbowód wywali dziure w bloku silnika



Ale bedzie miał noy silnik :D to zawsze jakiś plus :P
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Wrz 2010, 17:01   

Nie nowy tylko INNY :fox: I nie wiadomo czy lepszy ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Ryszard Malecki 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Tychy
Wysłany: 17 Wrz 2010, 19:21   

Dzis uslyszalem od znajomego ze najprosciej mozna to sprawdzic odkrecajac miske olejowa jak i po opilkach ktore znajdowac sie beda podczas wylewania oleju?
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Wrz 2010, 20:44   

Zgadza się,ale jak masz małe doświadczenie to za dużo nie zobaczysz :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Courier - mocne drgania przy przyspieszaniu
nocny_drwal Mechanika 2 17 Kwi 2010, 21:13
nocny_drwal
Brak nowych postów [Inny] Automatyczne ssanie w silnku 1.6 8V gaźnik
SILO Elektryka 3 15 Lis 2004, 08:58
SILO


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.