Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cvh, mk3, silnik, stukanie

[MK3] dziwny zapach/stukanie w silniku
Autor Wiadomość
Sucre 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 24
Skąd: Toruń
Wysłany: 15 Wrz 2010, 20:56   [MK3] dziwny zapach/stukanie w silniku

Witam. Postanowiłem nieco odmulić moją fiestę. Jeździłem na niezbyt długich odcinkach na 3 biegu w przedziale obrotów 4-4,5. I tu moje pytanie: czy to jest wogole skuteczne i czy nie zaszkodzi silnikowi? A może sa lepsze(bezpieczniejsze dla silnika)sposoby na odmulenie? (1.4i 89r.). Tym bardziej że ok 4 tys obr. było słychać jakby stukanie/tarcie w silniku. Nie jestem pewien jak to dokladnie opisac. A druga kwestia dotyczy tego że jak tak jezdzilem na tym 3 biegu przy tych obrotach to zaczal sie wydobywac jakis dziwny smrod przypominajacy paloną gumę(ogolnie tak sie dzieje jak jezdze dluzszy czas na wyzszych obrotach). Myślalem ze moze chodzi o pasek klinowy ale jak wrocilem do domu to na chodzacym silniku go obwachalem i wyszlo ze ten dziwny zapach wydobywa sie tuz nad silnikiem(w okolicy paskow itp jest ok). Prosze o pomoc i rade.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Wrz 2010, 10:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 15 Wrz 2010, 21:16   

Co się dzieje, że chcesz ją odmulić to raz. Dwa - piszesz, że smród jest przy wyższych obrotach. Wyższe obroty = wyższa temperatura silnika. Może się przegrzewa?
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 15 Wrz 2010, 22:32   

rwiezel napisał/a:
Wyższe obroty = wyższa temperatura silnika. Może się przegrzewa?

nie koniecznie przegrzewa bo to takie brzydkie słowo.
Wystarczy ze będzie cieplejszy niż zwykle, a silnik z 89 musi być brudny od smaru i oleju jak to się wszystko nagrzeje to śmierdzi ;]

Od takiego"odmulania" lepsze jest wyczyszczenie świec...
4,5tys obrotów to prawie fool gaz bo on sie chyba do 6k kręci.
Wiec to nie odmulanie a dorzynanie :)
Oleju Ci wtedy nie łyka ;]?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Sucre 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 24
Skąd: Toruń
Wysłany: 16 Wrz 2010, 00:27   

Silnik jak na ten rocznik czysty(no i nie wiem czemu ten smród jakby sie guma spalała). Napewno to nie wina przegrzania bo na wskaźniku temperatury pokazało mi niecałą połowę zakresu wiec z tym ok. A odmulić chciałem bo wcześniej lepiej się zbierała i np z wyprzedzaniem itp nie było problemu. A od jakiegoś czasu często przy depnięciu niby czuć że szarpnie ale to raczej chwilowe. Dodam że wcześniej rzadko przekraczałem 2,5 tys, obr. i pomyslalem że moze zbyt mułowato i nie dynamicznie jeżdże(stad ta próba z wiekszymi obrotami choc i tak ograniczylem sie do 4,5 i nie wiecej). Co do oleju to z tym też nie ma problemu. Nic nie łyka.
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 16 Wrz 2010, 09:19   

Zamulenie nie bierze się samo z siebie. Wątpię że coś na drodze bak - cylindry jest zapchane. Może jakaś część elektroniki kończy powoli swój żywot? Może odczytać błędy ze sterownika?
 
 
 
Sucre 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 24
Skąd: Toruń
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:49   

Mam w planie sprawdzenie/wyczyszczenie swiec, a potem myśle o resecie kompa. Wyczytałem tutaj że to może pomóc. Tyle że opinie na temat robienia resetu sa najróżniejsze. I niby wiekszosc sklania sie do tego aby na nagrzanym silniku zdjac obie klemy(jest wazne ktora najpierw?),zetkniecie ich ze soba(na jaka chwile?10s,30s,a moze minute?)pozostawienie najlepiej na noc i nastepnego dnia podlaczyc na wystudzonym silniku(wazne ktora najpierw?). I tak po podłaczeniu niby ma chodzic 3 min zeby sie zagrzal silnik... Ale tak... Moja(i pewnie nie tylko moja) fiesta na takich wolnych obrotach to bedzie sie dluuuuugo narzewac(i kolejne pytanie jak to ma dlugo trwac na tych wolnych obrotach). Na wiatrak nawet nie czekam bo wlacza sie w polowie skali temperatury a wiec po dobrych kilkudziesieciu minutach ostrzejszej jazdy... No i w koncu jak odczekam to podobno trzeba dac jej troche bardziej po garach.. Licze ze ktos da mi odpowiedz na te pytania tak aby wszystko bylo jasne... Jak nie pomoze reset to pomyśli sie co dalej.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Wrz 2010, 11:55   

najpierw zdejmuje się "-" (czarny), potem "+" (czerwony). zakładanie w kolejności odwrotnej.
reset resetem, ale samoadaptacja i tak trwa przez ileśtam kolejnych cykli pracy silnika - więc wszystko jedno co zrobisz po resecie. ja zawsze odpalam silnik na te 2-3 minuty bez dotykania gazu, a potem normalnie jadę i tyle.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Sucre 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 24
Skąd: Toruń
Wysłany: 16 Wrz 2010, 17:51   

A czy po każdym takim resecie odczuwasz jakieś zmiany?(spalanie/dynamika)
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 16 Wrz 2010, 19:12   

Sucre napisał/a:
A czy po każdym takim resecie odczuwasz jakieś zmiany?(spalanie/dynamika)


Przez kilka pierwszych kilometrów przynajmniej u mnie obroty na luzie zawieszają się i takie tam. Restart nie ma wpływu na spalanie i dynamikę o którą pytasz. Restartem nie leczy się uszkodzonych podzespołów a jedynie pozwala się sterownikowi zapomnieć o usterce, gdy ją wyeliminujemy.

Moja fiest też muliła , obroty falowały i ogólnie była chora. Wymiana lambdy wszystko wyleczyło, no i po wymianie właśnie restart. W sprawie obrotów doszukiwałem się błędów w CPP, krokowym tak jak wszyscy sugerowali. Niestety na marne. A wystarczyło sczytać błędy ze sterownika, potwierdzić woltomierzem, wymienić co potrzeba i po sprawie.
Także powtórzę ci jeszcze raz. Spróbuj sczytać błędy.
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 16 Wrz 2010, 22:57   

rwiezel napisał/a:
Także powtórzę ci jeszcze raz. Spróbuj sczytać błędy.


Każdemu to powtarzasz, ale masz w 100% raję można gdybać godzinami o jakiejś awarii.
A wystarczy kupić brzeczek i w 30min wszytko juz sie wie.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Sucre 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 24
Skąd: Toruń
Wysłany: 17 Wrz 2010, 10:58   

A jeszcze co do ewentualnego resetu... To po założeniu klem jak ma chodzić na wolnych obrotach to czekać te 3 minuty czy może tak długo aż wiatrak od chłodnicy się załączy?
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 17 Wrz 2010, 16:25   

Sucre napisał/a:
To po założeniu klem jak ma chodzić na wolnych obrotach to czekać te 3 minuty czy może tak długo aż wiatrak od chłodnicy się załączy?

najlepiej patrz na icznik temp jak juz bedzie w polowie to juz bedzie git, bo do czasu zalaczenia wiatraku u mnie mija chyba z 20min
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Sucre 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 24
Skąd: Toruń
Wysłany: 17 Wrz 2010, 16:35   

No ostatnio u mnie właśnie w połowie skali się załączył... Ale to i tak po ostrzejszej jeżdzie i dodatkowym odczekaniu na postoju na wolnych obrotach... Ogólnie pewnie dłuuuugo mu zejdzie tak na samym postoju... Ale obaczy się...
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 17 Wrz 2010, 18:55   

O czym wy w ogóle piszecie... Jakie czekanie na wentylator... :9:

Podłączasz akumulator, odpalasz na około 3 minuty wsiadasz i robisz z 5-8km to wszystko. Te 5-8km to nie ma być jazda jak na trasie tylko raczej cykl miejski, czyli częste zmiany biegów, zatrzymania, ruszanie...
 
 
 
Sucre 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 24
Skąd: Toruń
Wysłany: 22 Wrz 2010, 13:18   

A jakie znaczenie ma to czy to bedzie jazda typowo miesja czy "na trasie"? Jaki ma to wpływ? I Czy kolejna jazda powinna rowniez byc przeprowadzona cyklem miejskim czy wtedy np mozna spokojnie trasa? Niby dziwne pytanie ale myśle że może warte uwagi...
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 22 Wrz 2010, 14:23   

Ponieważ na trasie jedziesz z miarę stałą prędkością, natomiast w mieście ruszasz, zatrzymujesz się, co chwilę zmieniasz biegi. Silnik jest obciążany w różnym stopniu, a do sterownika jest wysyłana cała gama różnorakich sygnałów.

A jaki to ma wpływ? Po prostu sterownik szybciej się zaadaptuje i zapisze optymalne ustawienia.
 
 
 
Sucre 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 24
Skąd: Toruń
Wysłany: 22 Wrz 2010, 21:00   

A czy wystarczy aby jazda była po prostu zróżnicowana? Czy może sa jakieś zalecenia np. co do kręcenia do konkretnych obrotów przed zmiana biegu na wyższy itp? Wielu użytkowników tego forum pisało że dzięki odpowiedniemu trybowi jazdy po resecie niejako "nauczyli" auto mniej palić czy też zwiększyli dynamikę itp...

[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 21:02 ]
Bo właśnie mam ma myśli to jak sprawić by te ustawienia jtóre zostaną przyjęte po resecie były możliwie jak najbardziej optymalne...
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Wrz 2010, 08:00   

jak masz wszystkie czujniki sprawne i sprawnego kompa, to on i tak się ustawi optymalnie po swojemu :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Sucre 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 24
Skąd: Toruń
Wysłany: 23 Wrz 2010, 10:58   

No to by wiele wyjaśniało:)

[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 10:59 ]
Czyli wychdzi na to że np sposób jażdy(ekonomiczny/dynamiczny) zaraz po resecie nie ma raczej wpływu na spalanie i inne aspekty?:)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Wrz 2010, 11:02   

generalnie nie, już nieraz była na forum mowa, że komputer w pełni adaptuje się po resecie w przeciągu kilkunastu/kilkudziesięciu cykli pracy. później adaptacja trwa na bieżąco.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.