Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk4, obroty, szarpanie

[MK4] Falowanie obrotów, szarpanie - nieszczelna pompa hamul
Autor Wiadomość
ghibi
[Usunięty]

Wysłany: 11 Wrz 2010, 16:36   [MK4] Falowanie obrotów, szarpanie - nieszczelna pompa hamul

Witam, chciałem napisać o przypadku jaki trafił się w moim samochodzie. Może dla kogoś będzie to przydatne. Jeżdżę Fiestą 1,25 75KM MK4.
Jakiś czas temu samochód zaczął się dusić, na zimnym silniku miałem duże problemy nawet z wyjazdem z garażu. Na "luzie" obroty ciągle falowały a w trakcie jazdy ze stałą prędkością często nagle tracił moc, dusił się, przestawał przyspieszać a po chwili znowu wszystko wracało do normy.
Zacząłem szukać podobnych przypadków m. in. tutaj na forum i w wielu z nich przyczyną był silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy. Nie byłem w stanie sam tego wymienić (jeżeli nie jestem pewien że umiem coś zrobić wolę oddać w sprawdzone źródło bo pewnie narobię jeszcze większych szkód :) Mechanik polecił podpiąć najpierw auto pod komputer a w moim mieście jest tylko jeden taki przyzwoity. Pojechałem, podpięli, wykazało błąd, wymienili część i co najlepsze - nie pomogło ;-| Wymieniali w ten sposób wszystkie możliwe czujniki i części typowe dla tych objawów (krokowiec, czujnik położenia przepustnicy, sonda lambda itd, itp) Błąd nadal pozostał. Żaden zakład w moim mieście i w okolicy nie chciał się podjąć zrobienia tego a samochód nie nadawał się do jazdy. Znalazłem zakład który zajmuje się wyłącznie marką Ford - Anza w Kozerach k. Grodziska. Umówiłem się pojechałem i co mnie zaskoczyło znaleźli usterkę w ciągu 10 - 15 minut. Wszyscy doszukiwali się błędu od strony elektronicznej w jakiś czujnikach a okazało się że w moim przypadku nawaliła pompa hamulcowa - zrobiła się nieszczelna. Płyn hamulcowy zaczął się przedostawać do serwa, które z czasem zaczęło korodować i zrobiło się nieszczelne. W tamtym serwisie mechanik wylał przy mnie dobre 200-300 ml płynu hamulcowego :9: a chyba nie powinno być go tam w ogóle. Zakład polecam za fachowe podejście, bardzo miłą obsługę. U innych mechaników samochód stał kilka dni bez skutku. W Anza wykrycie zajęło chwile. Niestety ceny mają z kosmosu i na to trzeba się przygotować. Teraz jazda samochodem znowu stała się przyjemnością.
Wszyscy "znawcy" są zszokowani że problem był od strony mechanicznej a nie elektronicznej. A wszyscy mówili - "Objawy typowe dla krokowca".
Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Wrz 2010, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 11 Wrz 2010, 16:49   

to nie widziales ze Ci plynu hamulcowego ubywa?
300ml to duzo...
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Wrz 2010, 17:01   

prawda dużo tego płynu ubyło. chyba było widać że coś nie chalo.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Falowanie obrotów, szarpanie silnika
bercik141287 Mechanika ogólna 8 15 Sie 2014, 12:32
bercik141287
Brak nowych postów [MK3] RS1800 - szarpanie, falowanie obrotów. Lambda?
TomeX500 Mechanika 13 22 Lut 2011, 23:59
kenczorf


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.