| 
		[MK4] Mocne stuki w silnku ? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Ryszard Malecki  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Wrz 2010,  19:38   [MK4] Mocne stuki w silnku ?
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam serdecznie.
 
Mam dosyc wielki jak dla mnie problem z ktorym w zaden sposob niepotrafie sobie poradzic a co najgorsze kazdy fachowiec wysuwa inna swoja teze. Moze tutaj na forum znajde wlasciwa odpowiedz.
 
 
Podczas zapalania silnika i przekroczeniu 2500 obrotow wydobywa sie ze srodka dosyc slyszalne  metaliczne dzwieki. Podczas zmiany biegow gdy przekroczy w/w obroty rowniez zadzwieczy cos tam w srodku??
 
 
Bylem w paru warsztatach samochodowych i kazdy mowil cos innego:
 
Wal, korbowod, panewki i wszedzie proponowano mi kapitalke silnika od razu    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pietrucha24  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Wrz 2010,  20:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie w innym aucie kiedyś rozleciała się panewka korbowodu i dźwięk był taki właśnie.
 
Skutek wymiana wszystkich panewek plus uszczelka. Remontu nie robiłem bo rok wczesniej była generalka:D | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ryszard Malecki  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Wrz 2010,  20:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nurtuje mnie to czy mozna z tym jakos delikatnie jezdzic ? CZY SYTUACJA WYMAGA NATYCHMIASTOWEGO REMONTU
 
 
 
Jeden mechanik doradzil mi nawet aby zmienic olej na mocniejszy tz. z 10W-40 na 15W-40 aby przedluzyc mu troche zywotnosc. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 matrix-1990  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Maciek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Wrz 2010,  20:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               można jezdzić    jeśli coś się sypnęło w silniku prędzej czy później i tak pójdzie cały do remontu, po prostu sypnie się więcej rzeczy ewentualnie i będą większe koszty naprawy albo i nie będzie się już opłacało naprawiać | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Wrz 2010,  21:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | stuki a moze to zawory klepią, zacznij od malych napraw. Pojedz na regulacje zaworów lub sam to zrób. | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ryszard Malecki  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Wrz 2010,  22:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Raczej watpie ze zawory ? 
 
 
[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 23:15 ]
 
 	  | pietrucha24 napisał/a: | 	 		  U mnie w innym aucie kiedyś rozleciała się panewka korbowodu i dźwięk był taki właśnie.
 
Skutek wymiana wszystkich panewek plus uszczelka. Remontu nie robiłem bo rok wczesniej była generalka:D | 	  
 
 
 
Czy podczas awarii panewek tracilo sie cisnienie oleju?
 
W moim przypadku cisnienie oleju jest ok. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Wrz 2010,  23:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ciśnienie nie musi spaść do zera,może być na pograniczu- mierzyłeś ?
 
Stuki może generować sworzeń w główce korbowodu.
 
Ja bym z tym nie czekał na rozwój tylko rozbierał i naprawiał skutki moga byc tragiczne-nowy silnik    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pietrucha24  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  08:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Z ciśnieniem było oki, tylko ten niepokojący dźwięk z komory silnika. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ryszard Malecki  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  10:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pietrucha24 napisał/a: | 	 		  | Z ciśnieniem było oki, tylko ten niepokojący dźwięk z komory silnika. | 	  
 
 
 
Dziekuje serdecznie bo to ponoc bardzo wazne. 
 
 
[ Dodano: Pią Wrz 17, 2010 12:00 ]
 
 	  | drjanusz napisał/a: | 	 		  Ciśnienie nie musi spaść do zera,może być na pograniczu- mierzyłeś ?
 
Stuki może generować sworzeń w główce korbowodu.
 
Ja bym z tym nie czekał na rozwój tylko rozbierał i naprawiał skutki moga byc tragiczne-nowy silnik    | 	  
 
 
 
Nie mierzylem przyznam szczerze i dlatego pytam    
 
 
W bledne kolo ciagle wprowadza mnie jednak za kazdym razem inna diagnoza mechanikow i az 99% z nich od razu proponuje mi u siebie kapitalke silnika    
 
 
Tylko jeden jak pisalem wczesniej juz doradzil aby na wstepie i na juz wymienic mu olej na gesciejszy np 15w40 i nadal delikatnie mozna z tym sie poruszac.Ale czy to rowniez jest prawda ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  14:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ...czekaj dłużej, aż w końcu nie będzie czego naprawiać, nowy dół to koszt bodajże 2,5kpln | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  14:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak będziesz tak gdybał- a będzie to panewka lub sworzeń główki korbowodu to zmiana oleju to leczenie syfa pudrem !
 
Skrajny scenariusz jest taki że korbowód wywali dziure w bloku silnika i wtedy sobie policzysz koszty że głowa  Ciebie rozboli     no ale wybór jest Twój jak Cię stać to kulaj sie dalej    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drzeniow  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  15:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | drjanusz napisał/a: | 	 		  | korbowód wywali dziure w bloku silnika  | 	  
 
 
 
Ale bedzie miał noy silnik    to zawsze jakiś plus    | 
             
						
				_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie. 
 
Aktualnie:
 
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 
Było:
 
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  16:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie nowy tylko INNY     I nie wiadomo czy lepszy    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ryszard Malecki  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  18:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dzis uslyszalem od znajomego ze najprosciej mozna to sprawdzic odkrecajac miske olejowa jak i po opilkach ktore znajdowac sie beda podczas wylewania oleju? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Wrz 2010,  19:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zgadza się,ale jak masz małe doświadczenie to za dużo nie zobaczysz    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |