[MK3] Regulacja wtrysku |
Autor |
Wiadomość |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 10 Wrz 2010, 08:04 [MK3] Regulacja wtrysku
|
|
|
Czy jest możliwość regulacji monowtrysku w mk3 1,1 ?
U mnie nie trzyma ciśnienia ; po uruchomieniu silnika wzrasta do ok . 0,8 , a potem dość szybko spada do zerowych wartości i tak już pozostaje.
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 26 Paź 2010, 14:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Wrz 2010, 08:29
|
|
|
Nie ma, wtrysk jest zamknięty lub otwarty, nie ma stanów pośrednich,,, jak masz taką sytuację to sprawdz może regulator ciśnienia, bo zapewne takowy jest,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 10 Wrz 2010, 21:47
|
|
|
Dzięki za info , ale nie wiem gdzie tego ustrojstwa szukać .
Myślę , że może też być w tym urządzeniu wtryskowym jakiś zaworek .
Słyszałem jak coś popuszczało ciśnienie jak pracowała sama pompa - silnik nie był włączony .
Może to właśnie regulator o którym mówisz .
Może ktoś to urządzenie wtryskowe rozbierał i powie co gdzie jest i co można próbować
naprawić .
Przekrój/ rysunek z opisem może ktoś ma ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Wrz 2010, 07:35
|
|
|
Regulator jest pod zaworkiem do kontroli ciśnienia, z boku jest takie coś bodajże na 4 śrubki, w środku są jakieś sprężynki i membrany,,, ładnie to widać na zdjęciu w tej aukcji: http://allegro.pl/ford-fi...1203070356.html ale niech mnie ktoś potwierdzi,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5647 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 00:51
|
|
|
dokładnie tam jest regulator . |
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:50
|
|
|
Czy można jakoś ten regulator ustawiać aby uzyskać właściwe ciśnienie ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 21:49
|
|
|
up~! |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 07:30
|
|
|
Limus pisał mi na pw, że wtrysk ładnie się reguluje w momencie gdy membrana znajdująca się pod tą obudową jest w dobrym stanie. Wtryskiwacz nie trzymał mu ciśnienia. Po przez regulację podkręcił go tak, że uzyskał ciśnienie 1,2 Bar co poprawiło zdecydowanie rozruch na zimnym silniku. |
_________________
|
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 19 Paź 2010, 22:05
|
|
|
Rozruch poprawiło , ale chyba nie na tyle żeby akumulator w mrozy dał radę .
Nadal zbyt ciężko odpala .
Zmniejszyłem teraz nieco ciśnienie na wtrysku i nie ma specjalnej różnicy podczas jazdy .
Generalnie do ustawiania tego ciśnienia potrzeba pewnego manometru .
Sprawdzałem dwie sztuki i za bardzo różniły się wskazaniami aby można o tych manometrach powiedzieć iż są dokładne .
Sama regulacja jest banalnie prosta .
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
acti357
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 10:22
|
|
|
Mógłby ktoś zgrabnie opisać jak to się reguluje i jakim manometrem najlepiej się posługiwać? |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 12:05
|
|
|
Zgrabnie , to pewnie nie potrafię )
Do wentyla podpinasz manometr z dobrą klasą dokładności i wg . wskazań owego manometru sprawdzasz i w razie potrzeby regulujesz ciśnienie
Połączenie z manometrem musi być absolutne pewne i szczelne , bo inaczej poleje się benzyna , a to wiadomo czym grozi .
Pod wentylem do sprawdzania ciśnienia jest regulator ciśnienia
Z boku jest otwór ( może być zaślepiony ) , tam wkładasz imbus 3mm . i kręcisz jeżeli jest potrzeba regulacji .
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20 Lis 2010, 07:48
|
|
|
Jeżeli wtrysk jest tylko otwarty albo tylko zamknięty (tak podobno działa), a czasami otwarcia wtrysku steruje komputer, to w momencie gdy ciśnienie jest zbyt duże w tym samym czasie dostaniemy zbyt dużą dawkę paliwa, niż w momencie gdy ten wtrysk będzie miał ciśnienie optymalne (książkowo 1 bar). Czy poprawnie rozumuję? |
_________________
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Lis 2010, 07:57
|
|
|
nie da się ukryć
na szczęście istnieje coś takiego jak sonda lambda w sprzężeniu zwrotnym układu sterowania silnikiem, a to pozwala przynajmniej częściowo zmniejszyć dawki nawet przy nieco za wysokim ciśnieniu czy innych przyczynach wzbogacenia mieszanki. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20 Lis 2010, 18:24
|
|
|
bidżej, częściowo, czyli u mnie średnie spalanie jest nadal trochę zbyt wysokie poza miastem 8l, co właśnie może być spowodowane zbyt dużym ciśnieniem na wtrysku. Potrzebuje ekstra dokładnego narzędzia do pomiaru |
_________________
|
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 20 Lis 2010, 23:05
|
|
|
bidżej napisał/a: |
na szczęście istnieje coś takiego jak sonda lambda w sprzężeniu zwrotnym układu sterowania silnikiem, a to pozwala przynajmniej częściowo zmniejszyć dawki nawet przy nieco za wysokim ciśnieniu czy innych przyczynach wzbogacenia mieszanki. |
Mimo tego żre dalej jak spalarnia paliwa .
Nie wierzyłem obiegowym opiniom dopóki nie kupiłem , ale walczę dalej - fajnie się prowadzi i ma to coś z lat 70 's .
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 15 Wrz 2011, 17:38
|
|
|
witam czy mógł bym poprosić jeszcze o zdjęcie tego regulatora i gdzie on jest bo starej fotki już nie ma. |
_________________
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15 Wrz 2011, 19:20
|
|
|
Proszę bardzo
|
|
|
|
|
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 15 Wrz 2011, 21:40
|
|
|
dzięki, domyślam że ciśnienie sprawdza się pod tym czarnym kapturkiem a gdzie śrubka od regulacji? |
_________________
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15 Wrz 2011, 22:58
|
|
|
limus napisał/a: |
Pod wentylem do sprawdzania ciśnienia jest regulator ciśnienia
Z boku jest otwór ( może być zaślepiony ) , tam wkładasz imbus 3mm . i kręcisz jeżeli jest potrzeba regulacji . |
Przypuszczam, że to może być ten 'zaślepiony' otwór, u mnie jest to jakieś tworzywo sztuczne.
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Wrz 2011, 08:01
|
|
|
JoeMix napisał/a: | dzięki, domyślam że ciśnienie sprawdza się pod tym czarnym kapturkiem a gdzie śrubka od regulacji? | Czytasz Ty trochę, czy tylko pytania zadajesz? Cytat: | Pod wentylem do sprawdzania ciśnienia jest regulator ciśnienia
Z boku jest otwór ( może być zaślepiony ) , tam wkładasz imbus 3mm . i kręcisz jeżeli jest potrzeba regulacji . |
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|