Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: monowtrysk

[MK3] Regulacja wtrysku
Autor Wiadomość
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 10 Wrz 2010, 08:04   [MK3] Regulacja wtrysku

Czy jest możliwość regulacji monowtrysku w mk3 1,1 ?
U mnie nie trzyma ciśnienia ; po uruchomieniu silnika wzrasta do ok . 0,8 , a potem dość szybko spada do zerowych wartości i tak już pozostaje.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 26 Paź 2010, 14:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Wrz 2010, 08:29   

Nie ma, wtrysk jest zamknięty lub otwarty, nie ma stanów pośrednich,,, jak masz taką sytuację to sprawdz może regulator ciśnienia, bo zapewne takowy jest,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 10 Wrz 2010, 21:47   

Dzięki za info , ale nie wiem gdzie tego ustrojstwa szukać .
Myślę , że może też być w tym urządzeniu wtryskowym jakiś zaworek .
Słyszałem jak coś popuszczało ciśnienie jak pracowała sama pompa - silnik nie był włączony .
Może to właśnie regulator o którym mówisz .
Może ktoś to urządzenie wtryskowe rozbierał i powie co gdzie jest i co można próbować
naprawić .
Przekrój/ rysunek z opisem może ktoś ma ?

Pozdrawiam.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Wrz 2010, 07:35   

Regulator jest pod zaworkiem do kontroli ciśnienia, z boku jest takie coś bodajże na 4 śrubki, w środku są jakieś sprężynki i membrany,,, ładnie to widać na zdjęciu w tej aukcji: http://allegro.pl/ford-fi...1203070356.html ale niech mnie ktoś potwierdzi,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Wrz 2010, 00:51   

dokładnie tam jest regulator .
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:50   

Czy można jakoś ten regulator ustawiać aby uzyskać właściwe ciśnienie ?

Pozdrawiam.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Wrz 2010, 21:49   

up~!
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 26 Wrz 2010, 07:30   

Limus pisał mi na pw, że wtrysk ładnie się reguluje w momencie gdy membrana znajdująca się pod tą obudową jest w dobrym stanie. Wtryskiwacz nie trzymał mu ciśnienia. Po przez regulację podkręcił go tak, że uzyskał ciśnienie 1,2 Bar co poprawiło zdecydowanie rozruch na zimnym silniku.
_________________

 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 19 Paź 2010, 22:05   

Rozruch poprawiło , ale chyba nie na tyle żeby akumulator w mrozy dał radę .
Nadal zbyt ciężko odpala .
Zmniejszyłem teraz nieco ciśnienie na wtrysku i nie ma specjalnej różnicy podczas jazdy .
Generalnie do ustawiania tego ciśnienia potrzeba pewnego manometru .
Sprawdzałem dwie sztuki i za bardzo różniły się wskazaniami aby można o tych manometrach powiedzieć iż są dokładne .
Sama regulacja jest banalnie prosta .

Pozdrawiam.
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 26 Paź 2010, 10:22   

Mógłby ktoś zgrabnie opisać jak to się reguluje i jakim manometrem najlepiej się posługiwać?
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 26 Paź 2010, 12:05   

Zgrabnie , to pewnie nie potrafię :) )

Do wentyla podpinasz manometr z dobrą klasą dokładności i wg . wskazań owego manometru sprawdzasz i w razie potrzeby regulujesz ciśnienie
Połączenie z manometrem musi być absolutne pewne i szczelne , bo inaczej poleje się benzyna , a to wiadomo czym grozi .
Pod wentylem do sprawdzania ciśnienia jest regulator ciśnienia
Z boku jest otwór ( może być zaślepiony ) , tam wkładasz imbus 3mm . i kręcisz jeżeli jest potrzeba regulacji .



Pozdrawiam.
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 20 Lis 2010, 07:48   

Jeżeli wtrysk jest tylko otwarty albo tylko zamknięty (tak podobno działa), a czasami otwarcia wtrysku steruje komputer, to w momencie gdy ciśnienie jest zbyt duże w tym samym czasie dostaniemy zbyt dużą dawkę paliwa, niż w momencie gdy ten wtrysk będzie miał ciśnienie optymalne (książkowo 1 bar). Czy poprawnie rozumuję?
_________________

 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 20 Lis 2010, 07:57   

nie da się ukryć :yes:

na szczęście istnieje coś takiego jak sonda lambda w sprzężeniu zwrotnym układu sterowania silnikiem, a to pozwala przynajmniej częściowo zmniejszyć dawki nawet przy nieco za wysokim ciśnieniu czy innych przyczynach wzbogacenia mieszanki.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 20 Lis 2010, 18:24   

bidżej, częściowo, czyli u mnie średnie spalanie jest nadal trochę zbyt wysokie poza miastem 8l, co właśnie może być spowodowane zbyt dużym ciśnieniem na wtrysku. Potrzebuje ekstra dokładnego narzędzia do pomiaru :twisted:
_________________

 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 20 Lis 2010, 23:05   

bidżej napisał/a:


na szczęście istnieje coś takiego jak sonda lambda w sprzężeniu zwrotnym układu sterowania silnikiem, a to pozwala przynajmniej częściowo zmniejszyć dawki nawet przy nieco za wysokim ciśnieniu czy innych przyczynach wzbogacenia mieszanki.


Mimo tego żre dalej jak spalarnia paliwa .
Nie wierzyłem obiegowym opiniom dopóki nie kupiłem , ale walczę dalej - fajnie się prowadzi i ma to coś z lat 70 's .

Pozdrawiam.
 
 
ciulalla 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Pleszew
Wysłany: 15 Wrz 2011, 17:38   

witam czy mógł bym poprosić jeszcze o zdjęcie tego regulatora i gdzie on jest bo starej fotki już nie ma.
_________________

 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 15 Wrz 2011, 19:20   

Proszę bardzo

 
 
 
ciulalla 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Pleszew
Wysłany: 15 Wrz 2011, 21:40   

dzięki, domyślam że ciśnienie sprawdza się pod tym czarnym kapturkiem a gdzie śrubka od regulacji?
_________________

 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 15 Wrz 2011, 22:58   

limus napisał/a:

Pod wentylem do sprawdzania ciśnienia jest regulator ciśnienia
Z boku jest otwór ( może być zaślepiony ) , tam wkładasz imbus 3mm . i kręcisz jeżeli jest potrzeba regulacji .


Przypuszczam, że to może być ten 'zaślepiony' otwór, u mnie jest to jakieś tworzywo sztuczne.

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Wrz 2011, 08:01   

JoeMix napisał/a:
dzięki, domyślam że ciśnienie sprawdza się pod tym czarnym kapturkiem a gdzie śrubka od regulacji?
Czytasz Ty trochę, czy tylko pytania zadajesz?
Cytat:
Pod wentylem do sprawdzania ciśnienia jest regulator ciśnienia
Z boku jest otwór ( może być zaślepiony ) , tam wkładasz imbus 3mm . i kręcisz jeżeli jest potrzeba regulacji .
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 17:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.