Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] ABS, hamulce i zawieszenie - 1.25
Autor Wiadomość
Aspirek
[Usunięty]

Wysłany: 23 Kwi 2010, 09:26   [MK4] ABS, hamulce i zawieszenie - 1.25

Witam Wszystkich serdecznie :-)
Jestem tu nowy poszukałem ale nie znalazłem więc pytam ;)

Wymieniłem u siebie w kochanej fiestce hamulce przód klocki bo tarcza miała 11,02 mm Klocki ferodo (tarcza nie mam pojęcia ;p )

Wymieniłem także tył szczęki bębny łożyska i simeringi oczyściłem pomalowałem łącznie z przodem aby nie korodowało (farba silikonowa myślę że jakiś czas wytrzyma ;p )

I teraz mam pytanie jakim momentem dokręcacie łożyska tą pokręconą podkładką z zabezpieczeniem i 4 nakrętkami . W knidze sprawdzałem i jeśli dobrze opatrzyłem sprawę dokręcać należy (wg. niej) 27N-m że nie ufam kluczowi dynamometrycznemu bo już troszkę lat ma dokręciłem na 30N-m teraz pytanie się nasuwa czy ta siła na pewno była dobra ta podana w knidze.

I jeszcze jedno pytanie odnośnie przodu wymieniał może ktoś z was marzety ? (Co i jak należy zrobić)

Z góry dziękuje za odpowiedź :greenpeace:
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Kwi 2010, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2010, 17:25   

Aspirek napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie odnośnie przodu wymieniał może ktoś z was marzety ? (Co i jak należy zrobić)
Było na forum, trzeba rozebrać zawieszenie wymontować półoś (z tej strony co się chce dłubać przynajmniej i rozpiąć przegub od półośki,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Aspirek
[Usunięty]

Wysłany: 28 Kwi 2010, 20:36   

to jak jest w końcu z tymi półosiami tylnymi jak je dokręcać - bęben do półosi
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Kwi 2010, 09:02   

Aspirek napisał/a:
jak jest w końcu z tymi półosiami tylnymi
:yyy: z czym?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Kwi 2010, 17:02   

Aspirek napisał/a:
I teraz mam pytanie jakim momentem dokręcacie łożyska tą pokręconą podkładką z zabezpieczeniem i 4 nakrętkami .

tego się drugi raz nie przykręca, kup sobie uniwersalną z podkładką pływającą

tył jeśli dobrze pamiętam to 280Nm, albo ile masz siły :-P

[ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 17:10 ]
Aspirek napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie odnośnie przodu wymieniał może ktoś z was marzety ? (Co i jak należy zrobić)

znaczy się osłony przegubów? da rade bez wyjmowania półosi ze skrzyni (wybić z piasty i rozpiąć przegub), ale trzeba się nagimnastykować i mieć ściągacz do segerów.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Kwi 2010, 19:12   

JoeMix napisał/a:
Aspirek napisał/a:
jak jest w końcu z tymi półosiami tylnymi
:yyy: z czym?
No co Ty nie wiesz? On ma silnik z tyłu i napęd na tył! :hahaha: :hahaha: :hahaha:

[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 19:13 ]
Marcin napisał/a:
(wybić z piasty i rozpiąć przegub)
Nawet to nie jest konieczne. Ale z tym jest łatwiej.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Aspirek
[Usunięty]

Wysłany: 3 Maj 2010, 13:34   

fakt dałem po garach z tymi półosiami z tyłu ;p chodziło mi o piasty ;p nvm. tyłu nie dokręca się z taką siłą masz tam 2 łożyska stożkowe więc życzę powodzenia tym co dokręcą tył na 280Nm ;p . Apropo tej nakrętki masz racje można kupić inną z większym kołnierzem ale ona nie ma zabezpieczenia ;p i trzeba przerabiać troszkę piastę bo się dowiadywałem a co do siły dokręcania to tak jak pisałem 27Nm do 30Nm dodatkowo na gwint daje preparat zabezpieczający przed odkręcaniem . Zero szumów i stuków więc jest ok :] .
EDIT. nakrętki dałem tam nowe bo starych odkręcić się nie dało bez rozwalenia zabezpieczenia ;p
Pozdro
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 3 Maj 2010, 14:52   

Aspirek napisał/a:
tyłu nie dokręca się z taką siłą masz tam 2 łożyska stożkowe więc życzę powodzenia tym co dokręcą tył na 280Nm
Właśnie że się dokręca! W książkach jest podane 250 do 290 Nm
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Maj 2010, 21:01   

Aspirek kompletnie nie masz racji, siła 30Nm to tak jakbyś mocno przykręcił palcami, a przy takim dokręceniu tych łożysk (są tak pasowane, że muszą być dokręcone na maxa bo inaczej mają luz) i przejechaniu 100m masz je do wymiany, jak wcześniej koła nie zgubisz. Nakrętki kupiłem takie jak napisałem wcześniej i mimo braku zabezpieczenia trzymają jak należy.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Maj 2010, 11:22   

Książka "sam naprawiam"
Punkty 8.1 Momenty dokręcania:

Nakrętka osi koła - 27Nm

Przez dwa łożyska które tam są moment dokręcania niemoże być za duży, jak za mocno się dokręci to można zabić łożyska.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 4 Maj 2010, 16:21   

Faktycznie tak jest napisane w książce, ale to co napisał Jacek i ja też gdzieś było podawane.
Krzysiekkk napisał/a:
jak za mocno się dokręci to można zabić łożyska

zapraszam do mnie, rok temu wymieniałem i w między czasie kilka razy jeszcze były wyjmowane i za każdym razem były dokręcane ok 280Nm i dalej żyją, nie grzeją się ani nie mają luzów, a pamiętam jak raz dokręciłem je trochę lżej jak robiłem ręczny i był wyczuwalny luz na bębnie nawet bez założonego koła.

To że są tam dwa stożkowe łożyska nie oznacza, że ich praca jest zależna od dokręcenia nakrętki, bo akurat w tym przypadku skręca się ile się da, bo ograniczeniem jest koniec gwintu na ośce.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Maj 2010, 17:35   

Nie chcę się sprzeczać u Ciebie jest ok u kogoś innego będzie inaczej, dużo zależy od marki łożyska oraz innych czynników o których nie powinniśmy rozmawiać w tym temacie, najlepiej niech jakiś moderator tu posprząta bo odeszliśmy od tematyki wymiany osłon gumowych osi do dywagacji nad momentem dokręcania nakrętek, sory za oftop.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 4 Maj 2010, 18:19   

Krzysiekkk napisał/a:
Nie chcę się sprzeczać u Ciebie jest ok u kogoś innego będzie inaczej

poszukaj na forum tematów odnośnie łożysk i się przekonasz, także z mk3 bo o ile pamiętam są takie same, sam przed wymianą szukałem na ten temat informacji.

żaden offtop, jedno z pytań dotyczyło tego problemu.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 4 Maj 2010, 19:04   

W haynesie jest to samo:

Kod:
Rear suspension (all models except Courier)
Rear hub bearing retaining nut . . . . . . . . .250 to 290
Rear drum/hub to axle flange bolts . . . . . 56 to 76
Rear axle to body mounting bracket bolts . . 41 to 58
Rear axle trailing arm bush bolt* . . . . . . . . 58 to 79
Rear strut top-mount retaining nuts . . . . . . 28 to 40
Rear strut-to-axle mounting bolt . . . . . . . . 102 to 138
Rear strut spring retaining through-bolt . . .  41 to 58
Anti-roll bar front mounting bolts . . . . . . . . 41 to 58
Anti-roll bar rear mounting bolts . . . . . . . . 88 to 113
Load-apportioning valve operating link to axle beam .21 to 28
*Torque to be measured from the bolt head (not the nut)
Rear suspension (Courier models)
Rear hub bearing retaining nut . . . . . . . . . 250 to 290
Shock absorber upper mounting . . . . . . . . 102 to 138
Shock absorber lower mounting . . . . . . . . 70 to 97
Rear suspension mounting bracket bolts . . .70 to 97


Podejrzewam że koło do roweru przykręca się z momentem większym niż 37 Nm.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Aspirek
[Usunięty]

Wysłany: 7 Maj 2010, 00:00   

no to jestem już zielony przejechałem ponad 600km i koła na swoim miejscu i wszystko pracuje jak należy możliwe że nakrętka jest tu kluczem problemu tzn. moja "nakrętka" składa się z 4 cieniutkich nakrętek czyt. oryginał jaki był poprzednio w knidze podana siła dokręcania jest podana tak jak pisałem a 27Nm to wcale nie tak mało złapcie sobie klucz blisko osi i sami sobie sprawdźcie :] . Z ciekawości jutro sobie sprawdzę ponownie czy wszystko jest ok i spróbuje dokręcać mocniej a zarazem obracać bębnem i rozwikłam ten problem ;) .
 
 
Reader 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Błonie
Wysłany: 10 Wrz 2010, 12:35   

Wartość 27 Nm jest najprawdopodobniej błędem drukarskim z wartości 270 , która jest wartością średnią zakresu 250 - 290 Nm , cytowanego przez jackrzec.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Tylne Zawieszenie + hamulce
zebro78 Mechanika 9 12 Lut 2008, 11:57
BlackJack


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.