Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Odłączenie pompy paliwa
Autor Wiadomość
Marian0753 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 33
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 7 Wrz 2010, 22:25   [MK4] Odłączenie pompy paliwa

Witam, mam pytanie co zrobić żeby po przełączeniu na gaz wyłączała się pompa paliwa?? Mój problem polega na tym iż podczas jazdy na gadzie gdzieś ulatuje paliwo. Byłem u gazownika powiedział że z instalacją wszystko OK, jego zdaniem najlepiej było by odłączyć pompę paliwa aby podczas jazdy na gazie paliwo nie opuszczało zbiornika. Przewody paliwowe wszystko szczelne. Samochód to ford escort mk7 1,4 na pełnym wtrysku. nie chce ręcznych przełączników od załączania pompy.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Wrz 2010, 22:44   

Jak wtryskiwacze są zamknięte / wyłączone to paliwo powinno się kręcić w kółko,,, jak znika, to albo gdzieś cieknie, albo wtryski nieszczelne i przepala po trochu,,, jak chcesz zasilanie pompy odciąć, to przetnij przewód np. przy przełączniku który normalnie jest zwarty (np. od przełącznika świateł drogowe/mijania, z wyjściem 87a) a zasilanie kotwicy podłącz pod elektrozawór gazu,,,



Przecięty przewód zasilania pompy od strony instalacji samochodu dopnij do 30, a ten idący dalej do pompy do 87a - powinna działać jak trzeba, końcówkę 85 dołącz do masy a 86 do zasilania jakiegoż zaworu od gazu np. na reduktorze, teraz jak pojawi się zasilanie to zawór LPG się otworzy a przekaźnik rozłączy zasilanie pompy,,, na zacisku 87 masz jeszcze do wykorzystania +12V kiedy silnik pracuje na lpg,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marian0753 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 33
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 8 Wrz 2010, 14:30   

A jakiś schemacik tego może bardziej mi to zobrazuje. I jak te piny znaleźć? Po czym to szukać? Mam schematy z książki sam naprawiam ale tam trochę niewyraźnie zeskanowane jest :/
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2010, 15:12   

Schemacik przekaźnika masz na przekaźniku na zdjeciu, piny sa podpisane od spodu,,, jak bardzo chcesz schemat to wieczorem narysuję,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marian0753 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 33
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 8 Wrz 2010, 15:46   

Już chyba wiem o co chodzi. Jadę do sklepu może uda mi się kupić odpowiedni przekaźnik i zaczynam instalacje. Myślę że to rozwiąże mój problem, bo trochę przykro jak na 2 tyg i ok 1500km ginie pół zbiornika paliwa:/
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Wrz 2010, 15:59   

Przekaźniki samochodowe od świateł sa dośc standartowe w każdym praktycznie 85/86 to zasilanie cewki kotwicy a 30 i 87 to załączane styki, i są 2 podstawowe wersje przekaznika z załączanymi stykami 30 i 87 (87 nieraz jest 2 razy) oraz przełączanymi stykami wtedy jest 30, 87 i 87a i taki włąśnie ci jest potrzebny, z wyjściem 87a.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marian0753 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 33
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 8 Wrz 2010, 18:09   

Przekaźnik znalazłem w garażu wszystko działa jak należy, myślę że teraz skończy się mój problem paliwowy. Dzięki wielkie za pomoc. Teraz tak się zastanawiam czemu tego nie montują wraz z instalacją?? Chwila roboty koszta też znikome a wygoda duża.
 
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Wrz 2010, 19:33   

Marian0753:
Marian0753 napisał/a:
trochę przykro jak na 2 tyg i ok 1500km ginie pół zbiornika paliwa:/
Może to mieć związek raczej z późnym przełączaniem z benzyny na gaz, niż z popalaniem benzyny i gazu... :yyy:
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Marian0753 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 33
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 9 Wrz 2010, 19:27   

Na gaz przełącza się ok 2000obrotów a nie od temperatury. Rano pochodzi chwile na benzynie i przełączam na lpg.
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 23 Gru 2010, 23:01   

znajomy miał odpięte wtryskiwacze. Znaczy po przejściu na gaz, wyłączał pompę, żeby nie podawała paliwa.
Pojeździł 2 lata i zatarł wtryskiwacze.
One są smarowane i chłodzone paliwem. Kiedy nie podają paliwa do cylindra to wraca powrotnym wężykiem do baku.
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 23 Gru 2010, 23:28   

BerciQ napisał/a:
znajomy miał odpięte wtryskiwacze. Znaczy po przejściu na gaz, wyłączał pompę, żeby nie podawała paliwa.
Pojeździł 2 lata i zatarł wtryskiwacze.
One są smarowane i chłodzone paliwem. Kiedy nie podają paliwa do cylindra to wraca powrotnym wężykiem do baku.

podczas pracy na gazie wtryski nie pracują :krzesłemgo:
i zdecyduj sie czy odpięte wtryski czy odłączona pompa? bo sie gubisz w zeznaniach
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 23 Gru 2010, 23:39   

wyłączał pompę paliwa.
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 24 Gru 2010, 01:58   

Wszystko zależy od typu instalacji.
W nowoczesnych sekwencjach pompy nie można wyłączać, bo sterownik LPG przełącza na benzynę przy bardzo dużym obciążeniu silnika. Jeśli nie będzie ciśnienia paliwa to zamiast ostro przyspieszać silnik nam się zadławi.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Gru 2010, 08:19   

Natomiast w mono wtryskiwacz się nie grzeje od silnika i nie wymaga chłodzenia paliwem i pompę można śmiało podpinać pod zawór paliwa :)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
peugeot40619tdi 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: OLSZYC
Wysłany: 24 Sty 2012, 20:31   

Witam.Może ktoś narysować schemat podłączenia takiego przekaźnika?gdzie są te piny?jaki przekaźnik kupić?jestem kompletnie zielony w tym temacie:-/
 
 
peugeot40619tdi 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: OLSZYC
Wysłany: 28 Sty 2012, 23:19   

Jaki dokładnie przeaźnik kupić?Jakieś zdjęcia lub oznaczenie albo zastosowanie by sie przydalo.bede wdzieczny
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Sty 2012, 23:26   

Trzeba namierzyć przekaźnik pompy paliwa,,, trzeba mu odłączyć zasilanie z instalacji pojazdu i podać zasilanie z zaworu paliwa instalacji LPG. Wtedy zawór otwarty pompą steruje komputer, zawór zamknięty (praca na LPG) komputer dalej sobie steruje przekaźnikiem, ale pompa nie działa bo nie ma zasilania.

A jak chcesz osobny przekaźnik to kupujesz taki jak pokazywałem (jest foto w temacie, wyżej) i podłączasz tak: szukasz przewodu zasilania pompy, np. przy wyłączniku wstrząsowym, przecinasz, jeden przecięty koniec dołączasz do 30, drugi do 87a, po tym zabiegu auto powinno jeździć normalnie na benzynie też,,, bierzesz styki 86 i 85 i ciągniesz przewodami pod maskę i podłączasz pod zawór od gazu (jeden pod niebieski a drugi pod czarny lub brązowy zazwyczaj przewód), od tej chwili kiedy zawór gazu otwarty (praca na LPG) przekaźnik rozłącza pompę paliwa) - jak chcesz sprawdzić działanie to zanim podłączysz przekaźnik pod zawór gazowy to przy pracującym na benzynie silniku dotknij przewodami do kołków akumulatora, to tez uruchomi przekaźnik i powinno zatrzymać pompę czyli po chwili autko powinno zgasnąć,,,

Właśnie się zorientowałem ze frajersko napisałem praktycznie dokładnie to samo co półtora roku temu :sad:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
peugeot40619tdi 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: OLSZYC
Wysłany: 29 Sty 2012, 20:29   

Dzięki:-)Czyli moge podpiąć sie pod istniejący przekaźnik i też go rozłączy.Cholera jak ja znajde ten przekaźnik.jest ich kilka
 
 
peugeot40619tdi 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: OLSZYC
Wysłany: 30 Sty 2012, 23:25   

Przekaźnik namierzonu.Po wyjęciu wejścia wygladają tak jak na foto..Pytanie brzmi który kabel dochodzący do fabrycznego przekaźnika przeciąć i wstawić drugi przekaźnik żeby było dobrze?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Sty 2012, 07:19   

Weź miernik lub kontrolkę i jeden przewód do masy a drugi po kolei w dziury gniazda przekaźnika,,, poszukaj na której dziurze jest napięcie jak przekręcisz zapłon (instalacja LPG w trybie benzyny oczywiście) ,,, może znajdziesz taką w której pojawia się napięcie i po chwili od włączenia zapłonu znika (nie wiem ile tam sekund pompa działa nim się wyłączy), może jakieś foto?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 14:05
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.