Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: morette, wolf

Otwarty przez: LOY
3 Wrz 2010, 12:07
[MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
Autor Wiadomość
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 2 Wrz 2010, 07:54   [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja

wykorzystamy trudy forumowicza hubi_2006, i zrobimy dla potomnych FAQ

Wczoraj dotarła do mnie taaaka paka :hihihi: z zestawem od Wolfa. Niestety nie zrobiłem z nimi nic po za rozpakowaniem. Remont w haciende zajął cały dzień praktycznie. Jutro postaram się zrobić jakieś foto. Generalnie tak jak wcześniej pisałem w giełdzie odbłyśniki do totalnej regeneracji :sad: więc jeszcze ich nie założę. Lakier... może polerka starczy, a jak nie to zamówię puszkę sprayu z lakierem dobranym według kodu :ok:
Najważniejsze, że szkła i plastiki od frontu są całe, a z odbłyśnikiem zawsze coś się wykombinuje :twisted:

[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 22:58 ]
Dzisiaj znalazłem chwilę czasu na rozkręcanie zestawu.

Zabrałem się najpierw za reflektor będący w najgorszym stanie.

Loga morette jak widać są, plastiki po rozkręceniu są sztywne, a nie miękkie jak laminaty z allegro.



Ciekawostką, o której mało kto z Was zapewne wie jest fakt że reflektory te powstają z gotowych elementów produkowanych do innych marek aut. Choćby taki kierunkowskaz...

według mnie przerobiony kierunek do cordoby, ibizy, polo itp :9: Wszystkie klosze mają naklejki Valeo.


Zastanawiam się czy przypadkiem te okrągłe klosze nie są z Golfa 2 :fox: Ich przekątne to 12,4cm i 14,2cm.


Tutaj widać oprawkę żarówki z kierunkowskazu dedykowaną do Audi/VW.

Żarówki ku mojemu zdziwieniu zmienili na H4 ;-|
Elektryka jest chyba w dobrym stanie, kabelki nie są pourywane.


Nie wiem tylko co to za czarne pudełko przykręcone do tyłu reflektora między kloszami widoczne na ostatnim foto.
Rozebrałem jeszcze grill



Kratka pójdzie najprawdopodobniej w czarny mat, ale o takich pierdołach jak lakierowanie na razie nie myślę...
Jutro postaram się rozkręcić drugi reflektor

Reflektory mijania



Tak wyglądały reflektory świateł mijania w zakupionych Morettach. Miałem nadzieję to tylko nieco rudej, niestety śrubokręt przeszedł na wylot. Dalej było jak widać na powyższym foto.
Długo szukałem zarówno zastępczych odbłyśników jak i kasy na nie. Oryginalne Valeo są nie do dostania w PL. Okazało się jednak, że WESEM robi odbłyśniki 14cm średnicy. Potrzebowałem zatem tylko reflektorów od FSO 125p :rotfl: Szkła koniecznie chciałem zachować oryginalne. Udało się na allegro znaleźć nowe reflektory drogowe z dużego fiaciora.
Wiedziałem, że będą wymagały kilku przeróbek. Kilka przeróbek rozmnożyło się :cojest:

Postanowiłem zrobić mini FAQ na temat odnawiania Morette. Gdyby ktoś jeszcze kupił ten zestaw w tak okazyjnej cenie jak ja.

Potrzebne będą:
- 2szt reflektorów drogowych FSO Polonez itd (tylko jeśli mamy szkła od Morette),
- silikon szklarski,
- wiertła, aku i wiertarka,
- benzyna do odtłuszcznia,
- szlifierka stołowa.



Reflektory trzeba rozłożyć- suszarka wystarczy by odkleić szkło od odbłyśnika.



I teraz problem ;-| Szkła Morette mają inaczej odlane ranty niż szkła WESEM :głowąwmur:
Rozginanie nic nie da, ale wyjście jest :-)



Wystarczy odgiąć rant dookoła i zeszlifować go. Zabieg to mozolny bo odbłyśniki wykonane są z grubej blachy.
Musimy zebrać sporo rantu bo jakieś 6mm czyli do tych 3 listków, które są na brzegu. Listków nie należy się pozbywać bo są idealnie w tych samych miejscach co fabryczne VALEO. Na tych listkach opierają się pierścienie którymi mocuje się lampę dalej...
Po zeszlifowaniu:




Po zeszlifowaniu trzeba wywiercić otwory na postojówki. Najlepiej zacząć małym wiertłem potem 10tką. Małym wiertłem dacie radę sami. Przy wierceniu 10tką warto żeby ktoś trzymał mocno odbłyśnik bo jak już mówiłem odbłyśnik ma grubą blachę.



Rozwiercony otwór musiałem jeszcze powiększać pilniczkiem bo nie miałem wiertła 12stki.
Potem wpasowałem uszczelkę z Valeo



No to kleimy... Ja akurat do sklejania odbłyśnika ze szkłem użyłem silikonu dekarskiego (mozna uzyc klaju do szyb ). Bardzo dobrze łapie po mocnym ściśnięciu klejonych powierzchni, ale... schnie 1.5mm/24h.
Oczywiście przed nałożeniem silikony szkło odtłuściłem.
Precyzja przede wszystkim :-P




Dałem jeszcze silikonu na wszelki wypadek na zewnątrz


Przyda się czymś dobrze ścisnąć na czas schnięcia lampę


Na razie tyle. Reflektory długie opiszę jak przyjdą pocztą odbłyśniki.
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
Ostatnio zmieniony przez Marcin 25 Lip 2011, 11:00, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 6 Cze 2011, 22:16   

Niemal rok fiesta musiała czekać na założenie reflektorów morette. Przez ten czas albo brakowało funduszy, albo nie było odpowiednich części. W końcu jednak udało mi się znaleźć odpowiednie reflektory świateł drogowych. Nie jest to co prawda jakiś super sprzęt, ale grunt, że jest i sprawdza się.
A teraz FAQ:

Kupione na allegro za 50zł/ para. Oryginalnie morette mają żarówkę H2, ale takich nie udało mi się znaleźć. Są za to H3. Oczywiście można rzeźbić w g*** i dorabiać inne mocowanie i przekładać szkła (jeśli się je ma), ale mi się już nie chciało.
Halogeny z allegro mają chromowane grille, które się przydają. Trzymają one odbłyśnik ze szkłem w tylnej metalowej obudowie. Wystarczy obciąć grill zostawiając obręcz trzymającą.



Potem pierścień warto przemalować żeby nie rzucał się w oczy.

Obudowa tylna nie tylko zabezpiecza lustro. W przypadku morette przydaje się do przymocowania łapek. Oryginalne lustra miały przygrzane łapki fabrycznie. Chciałem to przyspawać, ale nie miałem jak.
Stwierdziłem, że najlepsze są gotowce :P Wykorzystałem obudowę starego zasilacza do wykonania łapek.


W tle widać oryginalne lustra valeo z morette.


Łapki powinny być tak wysokie jak obudowa lustra.


Łapki przynitowałem do obudowy. Obręcz grilla dodatkowo je usztywnia.


Fabrycznie halogeny mają wyjścia przewodów przy brzegu, ale wolałem przenieść je na tył- dłuższe kable :)



No to pora na przymiarkę

Regulacja reflektorów odbywa się podobnie jak w bandziorach.



I tutaj efekt końcowy:


Co tu więcej się rozpisywać? Jeśli komuś przydadzą się moje instrukcje to tylko oznacza jedno: W*E*A*E* SIĘ. Taka prawda :-) Ale ja nie należę do ludzi wyliczających ile to wydali na pierdoły do auta. Lepiej żyć chwilą :) Skończyłem to i założyłem!
Zestaw od kilku dni już jeździ na fieście. Muszę jeszcze poprawić ustawienie świateł. Chcę także wymienić wiązki zasilające w lampach. Wszystkie żarówki są nowe, bo z ori fiestowych pasują tylko bańki kierunków. Grill został ten z morette, ale przemalowałem go na czarny mat, a lakier jedynie spolerowałem mleczkiem. W paru miejscach jest już zmęczony przez poprzednich użytkowników, ale moim zdaniem dodaje to fieście charakteru.
Tyle :)
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.