Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, plyn hamulcowy

[MK5] Różnice między DOT 5, a 4 i 3.
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Wrz 2010, 02:01   [MK5] Różnice między DOT 5, a 4 i 3.

Wiem czym się różnią, więc nie chodzi o tak banalną kwestię. Diabeł, jak zwykle, tkwi w szczegółach. Wyczytałem gdzieś, że do aut gdzie jest przewidziane stosowanie "trójek" i "czwórek" nie można zalewać nic powyżej 4, bo grozi to zniszczeniem uszczelek, węży i generalnie innymi nieprzyjemnościami.

Temat stworzyłem po to, żeby się dowiedzieć czy ktoś takie operacje przeprowadzał - a jeśli, to oczywiście z jakim skutkiem. No i czy faktycznie należy się obawiać, że pewnego pięknego dnia hamulce mogą powiedzieć "sayonara" :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010, 15:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 1 Wrz 2010, 06:54   

ogólnie różną się temperaturą wrzenia... do spokojnej jazdy wystarczy 3. ja używam 4 dla bezpieczeństwa, a 5 to chyba w sporcie używają...

podejrzewam, że może być tak jak mówisz, że z racji że np. 5 ma wysoką temp wrzenia, może mieć przez to jakiś związek w sobie, że zwykłe uszczelki źre... ale pewien nie jestem...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Wrz 2010, 07:06   

Tak, różną się składem i parametrami w tym agresywnością,,, przy czym gumy raczej są odporne, bo kupując uszczelki na tłoczek nikt się nie pyta co jest w środku, tylko jaki tłoczek, tu raczej chodzi o inne bardziej metalowe elementy układu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Wrz 2010, 12:48   

Miły, JoeMix - tyle że - wg ogólnodostępnych informacji - 3 i 4 są oparte na glikolu, a 5 na silikonie. Od kiedy silikon ma tendencję do niszczenia uszczelek, nie mówiąc o metalu?
Tego jakoś objąć nie potrafię... :|
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Wrz 2010, 13:43   

ja gdzieś słyszałem, że skoro dot5 ma wyższą temperaturę wrzenia, to z jednej strony jest bardziej odporny na pałowanie, ale z drugiej wymaga odpowiednich przewodów, które tą wyższą temperaturę wytrzymają. jakiś sens w tym jest :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 1 Wrz 2010, 13:53   

dot 5 ma wyższą temperaturę wrzenia i przez to hamulce są dłużej skuteczniejsze podczas nazwijmy to jazdy sportowej..ale z mojego doświadczenia wiem, że właśnie do dot 5 należy stosować przewody w oplocie - ja mam zwykłe i owszem płyn długo się nie gotuje, jednak jak już zaczyna wrzeć to gumowe przewody zwyczajnie puchną i układ traci swoją skuteczność - pedał twardnieje
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Wrz 2010, 15:11   

Czyli nie uszczelki (i chwała, bo sobie tego nie wyobrażam), a puchnące przewody :) Teraz to się trzyma kupy. Dzięki za wypowiedzi :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Wrz 2010, 18:40   

Pufcio napisał/a:
wg ogólnodostępnych informacji - 3 i 4 są oparte na glikolu, a 5 na silikonie. Od kiedy silikon ma tendencję do niszczenia uszczelek, nie mówiąc o metalu?
Nie wiem, ale jak coś się nie chce odkręcić to nie ma jak płynem hamulcowym zalać :) Może nie tak skuteczne jak specjalistyczne preparatu (dużo wolniejsza penetracja) ale z tego co działałem to równie skuteczne a tańsze,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Wrz 2010, 23:29   

Cytat:
Nie wiem, ale jak coś się nie chce odkręcić to nie ma jak płynem hamulcowym zalać :) Może nie tak skuteczne jak specjalistyczne preparatu (dużo wolniejsza penetracja) ale z tego co działałem to równie skuteczne a tańsze,,,
Jeszcze skuteczniejszy jest DA 1 :-P
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [Blacharstwo] Różnice między MK4 a MK5
danielburchardt Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 2 14 Kwi 2013, 12:23
danielburchardt
Brak nowych postów [MK5] różnice między silnikiem 1.25 model DHA a modelem DHB
regis440 Mechanika 2 27 Mar 2012, 09:31
regis440
Brak nowych postów [MK6] Pas przedni różnice między dieslem a benzyną
Tobol Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 10 6 Mar 2019, 21:09
kubadrd


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.