[MK6] Wymiana sondy lambda |
Autor |
Wiadomość |
bimp [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sie 2010, 18:37 [MK6] Wymiana sondy lambda
|
|
|
Witam
Mam uszkodzona sondę lambda, ta pierwszą co jest w komorze zaraz za silnikiem.
Byłem u kilku fachmanów ale nie posiadali ponoć "specjalnego klucza" do tejże czynności.
Chciałem się spytać czy komuś udało się ją samą wymienić a jeśli tak to w jaki sposób zanim ostatecznie pojadę do servisu forda ? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Maj 2011, 18:51, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
masska13
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 10:23
|
|
|
ta sonda podajże jest na klucz 22 i płaskim bądż oczkowym odkręcisz ją bez problemowo, możesz popsikać WD40 i musi puścić |
_________________ Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 10:27
|
|
|
zasada jest taka. jak nie wiesz czy śruba puści, to stosujesz klucze nasadowe lub oczkowe jesli nie wejdzie nasadowy. płaskim to sobie można pedałka przy rowerku odkręcać.
najpierw jednak stosuje sie się np. to WD40. choć znam lepsze... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
masska13
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 10:30
|
|
|
szynszyl napisał/a: | zasada jest taka. jak nie wiesz czy śruba puści, to stosujesz klucze nasadowe lub oczkowe |
jak masz i tak sonde do wymiany to możesz odciąć kabelek i nasadem potraktować śrubkę, nie ma siły aby została na miejscu |
_________________ Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 10:31
|
|
|
najlepiej jeszcze przed odkręcaniem pierd-nąć młotkiem w nasad |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 10:57
|
|
|
tylko że na sondę nie da rady założyć oczkowego bez rozebrania wtyczki na części pierwsze (przynajmniej nie u mnie w MK3), a to w warunkach "z banią pod zderzakiem" jest dość problematyczne |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
jery13
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 16:36
|
|
|
Ja sondę lambda w Mk4 odkręcałem przerobionym kluczem nasadowym , tzn. do klucza nasadowego dospawana rurka długości około 20 cm , i wtyczka przeszła bez problemu , klucz trzeba było kawałek uciąć żeby zlikwidować zwężenie , oczywiście Wd 40 też psiknąłem , odkręciło się bez problemu . |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.