Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: kontrolki, masa, mk3

[MK3] Masa lamp tylnych czy co?!
Autor Wiadomość
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Sie 2010, 17:21   [MK3] Masa lamp tylnych czy co?!

Mam mały problemik, bardziej denerwujący niż komplikujący życie ale jednak.

Gdy nawet delikatnie dotknę pedału hamulca przygasają na desce rozdzielczej wszystkie kontrolki, delikatnie, ale jednak przygasają. Gdy włączę światła postojowe i włączę światła awaryjne da się zauważyć, znów niewiele ale jednak, przygasanie świateł postojowych w tylnych kloszach.

Zdjąłem przewody masowe, wszystko wyczyściłem i skręciłem ponownie. Kontrolki nadal przygasają (ciężko określić czy mniej). Celem diagnozy odłączyłem lampy tylne i ponowiłem test z hamulcem. Kontrolki przestały przygasać (wniosek - coś z lampami tylnymi/przewodami). Jednak gdy chciałem sprawdzić z którą stroną jest problem, zauważyłem, ze bez względu na to czy prawą lampę odłączę, czy lewą, kontrolki przygasają... Problem z obiema masami?

Poza problemem podczas hamowania, istnieje jeszcze jeden kłopot - radio. Im więcej basu tym bardziej 'przygasa' podświetlenie (chyba że jest cicho).

Dla pewności wyjąłem akumulator i oczyściłem masę na metalowej podstawce akumulatora. Wydaje mi się, że problem z radiem nieco przeszedł (przygasanie bardzo trudno mi było zauważyć ale było). Problem z hamulcem nie minął...

Przychodzą mi na myśl dwie sprawy:
1. Słaby stan przewodów masowych przy tylnych lampach (czy idzie rozebrać tą kostkę co to się ją wtyka z oprawkę żarówek żeby powymieniać przewody? - jeśli tak to jak?)
2. Fakt, że masa przykręcona jest do tylnej belki, która to była trzepana - może lepiej znaleźć inne, nie rekonstruowane miejsce blachy?

---

Pytanie dodatkowe, tzw ciekawość. Wczoraj się z ojcem zastanawialiśmy czy ładowanie akumulatora sprawdzać się powinno przy włączonych odbiornikach czy nie? Czy jeśli podczas pracy silnika bez włączonych odbiorników ładowanie na poziomie ~14.0V może opaść i jeśli tak to do ilu po włączeniu wszelkich możliwych odbiorników? Jeśli opaść nie może, co reguluje "zwiększenie" napięcia by zaspokoić apetyt dodatkowych odbiorników? Regulator napięcia? Tylko skąd on wie jaki jest w tym momencie pobór? Oczywiście mowa tutaj o autach starych, bez komputerów pokładowych, i innych cudactw.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
Ostatnio zmieniony przez bidżej 27 Sie 2010, 11:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 8 Sie 2010, 21:14   

ponieważ nie pamiętam wszystkiego z fiesty....
brązowe przewody w fieście były masami. wypnij tą kostkę i brązowy przewód podepnij gdzieś do czystej blachy lub wysil się i podepnij dłuższym przewodem np. do minusa aku.
zobaczysz co się zmieni.

skoro masz ten przewód masy pociągnięty do belki i jest tam brudno, to zapomnij że czyszczenie kostki pomoże.

na moje oko, to przygasanie deski oznacza fabryczna instalację radia. piersze co zrobiłem jak zmądrzałem to kable bezpośrednio od aku .. a tu pewnie jeszcze zapalniczka i podświetlenie deski na jednym...

przewody masowe masz kolego w bocznym słupku koło nóg kierowcy i pasazera. podokręcaj je..
popatrz ile przewodów masowych masz w komorze silnika koło minusa aku. co najmniej 2 na każdą stronę.. koło kielicha i przy przednich lampach (ale to już nie istotne dla twojego problemu)

acha ...przewód masowy jest centralnie pod kierownicą pod osłoną kiery
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Sie 2010, 21:43   

Temat radia wyeliminowany. Teraz po ciemku dokładnie widziałem - przestało w ogóle przygasać (poprawienie masy pod akku).

Temat tylnych lamp - rzecz jasna miejsce na belce ponownie oczyszczone, nowe "konektory" i nadal przygasa. Tak właśnie sobie myślę żeby puścić tą masę do przodu bardziej, rezygnując z "dorabianych" elementów przez blacharza. Nie mam jednak zielonego pojęcia jak rozebrać i powpinać nowe kable masowe w kostkę, wygląda jakby była nierozbieralna... :yyy:
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sie 2010, 22:12   

Podłącz pod akumulator woltomierz i zobacz czy jak włączasz te światła i tak dalej nie ma lekkich spadków napięcia,,, jak są to raczej niewiele poradzisz poza ostrą reanimacją alternatora i wymiany akumulatora na nowy a i tak może nie pomóc,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Sie 2010, 15:34   

Akumulator ma rok, alternator rok po regeneracji. Problem znaleziony. Pod izolacją (po co takie coś izolować?) znalazłem uszkodzone cztery czy pięć przewodów do lewej tylnej lampy. Elektryk stwierdził że wygląda to jak po ataku myszy, tylko nie rozumie czemu to było pod izolacją takie rozszarpane.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sie 2010, 18:28   

Najpierw było rozszarpane, a potem to ktoś zaizolował,,, :yes:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Sie 2010, 19:12   

Zero śladów po lutach i innych tego typu, tylko rolka taśmy klejącej :hahaha: a to że ktoś tak to zrobił to wiadomo - pytanie tylko czy na prawdę tak ciężko było chociaż polutować te kable? Temacik wykończony, można przymknąć.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - czarne reflektory, lampy, przyciemnianie lamp
MK3, MK4, MK5, MK6
LOY Tuning stylistyczny 86 29 Mar 2017, 18:08
barysm
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.