[MK6] Gotuje się płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
jotek [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 15:54 [MK6] Gotuje się płyn chłodniczy
|
|
|
Witam forumowiczów!
Mam taki problem i proszę o wskazówki:)
Gotuje mi się płyn chłodniczy w całym układzie, ogrzewanie działa.
Wskaźnik temp nie przekracza 90 stopni, nie zauważyłem żeby chodził wentylator.
Jak myślicie czy to wina termostatu, czy pompy, a może czujnika temperatury?
Moze tez ktoś podzieli się jakimś zdjęciem, czy schematem układu chłodniczego Fiesty?
Pozdrawiam i wypatruje odpowiedzi:) |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 11:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 16:56
|
|
|
jotek napisał/a: | Gotuje mi się płyn chłodniczy w całym układzie, (...) Wskaźnik temp nie przekracza 90 stopni | Albo się gotuje albo ma 90 stopni i się nie gotuje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jotek [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 16:58
|
|
|
w tym problem ze się gotuje, a wskazuje 90 stopni.
magia jakaś. |
|
|
|
|
bartikrasnik
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 55 Skąd: lublin
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 17:02
|
|
|
zapowietrzony układ lub termostat nie puszcza z chłodnicy |
|
|
|
|
jotek [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 18:45
|
|
|
Dochodzę do wniosku po obserwacjach, że to musi być coś z czujnikiem właczania wentylatora chłodnicy.
Moze ktoś coś wie na temat jego wymiany? Ile może kosztować albo robił to już i wie bardziej jak się za to zabrać? O! i w ogóle gdzie on się znajduje? |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 20:06
|
|
|
jotek napisał/a: | Dochodzę do wniosku po obserwacjach, że to musi być coś z czujnikiem właczania wentylatora chłodnicy.
Moze ktoś coś wie na temat jego wymiany? Ile może kosztować albo robił to już i wie bardziej jak się za to zabrać? O! i w ogóle gdzie on się znajduje? |
Cos mi się widzi, ze wówczas temp. byłaby dużo wyższa. |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
mathieu8909
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 36 Skąd: ok 20 Km od PZ
|
Wysłany: 7 Sie 2010, 20:53
|
|
|
Na sam początek sprawdź czy termostat puszcza płyn do chłodnicy, mógł się zaciąc tak, że puszcza tylko przez nagrzewnicę(mały układ). Najprostszy sposób to się przejechać i dogrzać auto. Wtedy dotknij chłodnicę czy jest gorąca. |
_________________ Dwieście we Fieście;) |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Sie 2010, 12:28
|
|
|
Jeżeli termostat jest zacięty, niesprawna pompa, przytkany przepływ
to wskaźnik powinien wskazać krytyczną temperature
[ Dodano: Pon Sie 09, 2010 16:36 ]
[quote="jurek"]Jeżeli z przyczyn powyższych zagotował
Czy mógł uszkodzić czujnik temperatury? |
|
|
|
|
mati6901
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Wiek: 51 Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 13 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 16 Sie 2010, 00:42
|
|
|
Wczesniej pisalem ze klima mi nie dziala jak sie zatrzymuje a teraz jak stoje w korku wzkaznik nagrzania silnika wzkazuje maksimum jak tylko rusze temperatuta silnika spada do polowy skali.Wystarczy ze postoje 10min znow pokazuje maksa,plyn w chlodnicy jest. |
|
|
|
|
mathieu8909
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 36 Skąd: ok 20 Km od PZ
|
Wysłany: 16 Sie 2010, 16:30
|
|
|
Też tak miałem tylko, że w mk3. Nigdy nie dochodziłem co może być przyczyna. Ale wydaje mi się, że jak chodzi na wolnych to pompa wody ma mniejsze obroty i płyn wokół tulei cylindrowych jak i w bloku się mocno nagrzewa(w blok wkręcony jest czujnik). A gdy ruszysz to zwiększasz obroty i wtedy dochodzi do zmieszania się płynu z tym mniej nagrzanym z chłodnicy.
Zapomniałem się zapytać, wentylator się załącza? |
_________________ Dwieście we Fieście;) |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Sie 2010, 17:17
|
|
|
mathieu8909 napisał/a: | Ale wydaje mi się, że jak chodzi na wolnych to pompa wody ma mniejsze obroty i płyn wokół tulei cylindrowych jak i w bloku się mocno nagrzewa | To działa w dwie strony, wolniej pracuje pompa to wolniej krąży płyn to się bardziej w bloku nagrzewa,,,, pompa chodzi na wysokich, płyn krąży szybciej, szybciej przepływa przez chłodnice i się mniej chłodzi,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mathieu8909
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 36 Skąd: ok 20 Km od PZ
|
Wysłany: 16 Sie 2010, 17:23
|
|
|
Tyle, że jak masz wyższe obroty to zazwyczaj samochód jedzie i pęd powietrza chłodzi, na tym przecież polega zasada działania układu chłodzenia. |
_________________ Dwieście we Fieście;) |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Sie 2010, 17:44
|
|
|
Tak, na postoju wskazówka może być wyżej niż podczas jazdy, ale w żadnym przypadku nie powinna przekroczyć czerwonego pola i się zagotować,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mati6901
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Wiek: 51 Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 13 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 18 Sie 2010, 23:21
|
|
|
juz wiem dlaczego na postoju silnik mi sie grzal i klima nie dzialala.Zepsol sie opormik nagrzewnicy i wentylator nie chodzi.Musze go wymienic koszt ok.70pln i po problemie.Dzieki |
|
|
|
|
macieksg
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: C
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 39 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 13 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 7 Paź 2012, 08:49
|
|
|
Jako ze jestem nowy na forum, to chciałbym przywitać wszystkich Jestem posiadaczem Forda Fiesty z 2002r. Ostatnio pojawił się pewien problem. Po ruszeniu samochodem po paru minutach zapala mi się kontrolka temperatury silnika, wszystkie strzałki od wskaźnika temp zaczynają migać, a po paru sekundach wszystko wraca do normy. Dodam ze jest to 1.4TDCI. Wiecie co to może być? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi |
|
|
|
|
|