Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, rura wydechowa, wydech

[MK3] Kilka pytan po wymianie rury kolektorowej
Autor Wiadomość
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 6 Sie 2009, 04:57   [MK3] Kilka pytan po wymianie rury kolektorowej

Przepaliły mi sie portki tzn rura kolektorowa w mojej mk3 z 1991 roku. Dziura byla tak duza ze az sonda lambda wypadla.

Kupilem nowa i zamontowalem. Musialem zdemontowac stara rure razem z kolektorem wylotowym bo nie moglem odkrecic trzech szpilek laczacych portki z kolektorem.

Teraz mam kilka pytan.

Czy ta podkladka miedziana przy sondzie lambda jest konieczna. Musze kupic nowa czy zalozyc stara a moze wogole z niej zrezygnowac. Teraz przykrecilem sonde bez tej podkladki.

W miejscu polaczenia rury kolektorowej z katalizatorem nie moglem dobrze spasowac polaczenia. Skreca sie to miejsce na dwie sruby ktore maja sprezyny. Jest lekki przedmuch spalin. Kolnierze nie polaczyly sie razem ze soba dobrze. Sruby skrencilem na maksa. Czy tam nie powinno byc jakiejs uszczelki. W oryginale nie mialem tam nic.

Znajomy podpowiadal mi aby na uszczelki te cztery przy kolektorze wylotowym i ta jedna miedzy portkami a kolektorem nalozyc czerwony termoodporny silikon. Ja tego nie zrobilem. Nie wiem czy dobrze. Wogole jest sens nakladac na uszczelki taki silikon.

Po odpaleniu z rury wydechowej wydobywal sie bialo blekitny dym. Na wolnych obrotach bylo go mala ale przy wiekszych to calkiem sporo. Po przejechaniu kilku kilometrow zatrzymalem sie i dym zniknal. Czy wszystko jest w porzadku z moim autkiem. Boje sie czy przypadkiem nie zalatwilem pierscieni w silniku bo troszke kilometrow przejechalem do domu z ta wielka dziura w portkach. Co wogole grozi aucie i silnikowi gdy sie jezdzi z dziura w ukladzie wydechowym. Napewno jest dyskomfort bo glosno pracuje ale czy silnik nie dostaje wtedy po D..ie.

Z dekla nad zaworami cieknie mi olej mam nowa uszczelke i chce ja zalozyc. Moze ja warto posmarowac jakims silkonem dla pewnosci aby dobrze uszczelnic. Ostatnio 3 lata temu byla ona wymieniana a teraz widze ze olej sie saczy spod dekla i ubywa mi stanu w silniku.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 19:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 6 Sie 2009, 09:07   Re: Kilka pytan po wymianie rury kolektorowej w mk3

Madam napisał/a:
Czy ta podkladka miedziana przy sondzie lambda jest konieczna. Musze kupic nowa czy zalozyc stara a moze wogole z niej zrezygnowac. Teraz przykrecilem sonde bez tej podkladki.


jak nie będziesz miał podkładki, to może się zdarzyć że spiecze ci się lambda z rurą i będizesz miał problem żeby ją odkręcić.

Madam napisał/a:
W miejscu polaczenia rury kolektorowej z katalizatorem nie moglem dobrze spasowac polaczenia. Skreca sie to miejsce na dwie sruby ktore maja sprezyny. Jest lekki przedmuch spalin. Kolnierze nie polaczyly sie razem ze soba dobrze. Sruby skrencilem na maksa. Czy tam nie powinno byc jakiejs uszczelki. W oryginale nie mialem tam nic.


składając wydech nie skręcasz na maksa poszczególnych elementów. zakładasz kolektor wydechowy i dokręcasz tak żeby mógl się poruszać lekko. tak samo skręcasz kolektor z rurą wydechową na te śruby ze sprężynami. dopiero jak wszystko ułożysz poprawnie, dokręcasz mocno na zadany moment.
aby uszczelnić polecam kupić pastę do uszczelniania wydechu (wygląda jak szpachlówka, bardzo szybko wysycha).

Madam napisał/a:
Znajomy podpowiadal mi aby na uszczelki te cztery przy kolektorze wylotowym i ta jedna miedzy portkami a kolektorem nalozyc czerwony termoodporny silikon. Ja tego nie zrobilem. Nie wiem czy dobrze. Wogole jest sens nakladac na uszczelki taki silikon.

silikonu nie radzę, chybą ze znajdziesz przeznaczony do układu wydechowego. jak pisałem wyżej lepsza jest pasta do wydechu. sprzedawana jest w tubce jak pasta do zębów.

Madam napisał/a:
Po odpaleniu z rury wydechowej wydobywal sie bialo blekitny dym. Na wolnych obrotach bylo go mala ale przy wiekszych to calkiem sporo. Po przejechaniu kilku kilometrow zatrzymalem sie i dym zniknal. Czy wszystko jest w porzadku z moim autkiem. Boje sie czy przypadkiem nie zalatwilem pierscieni w silniku bo troszke kilometrow przejechalem do domu z ta wielka dziura w portkach. Co wogole grozi aucie i silnikowi gdy sie jezdzi z dziura w ukladzie wydechowym. Napewno jest dyskomfort bo glosno pracuje ale czy silnik nie dostaje wtedy po D..ie.

nie przejmuj się tym. pojezdzij trochę. powinno przestac się dymic.

Madam napisał/a:
Z dekla nad zaworami cieknie mi olej mam nowa uszczelke i chce ja zalozyc. Moze ja warto posmarowac jakims silkonem dla pewnosci aby dobrze uszczelnic. Ostatnio 3 lata temu byla ona wymieniana a teraz widze ze olej sie saczy spod dekla i ubywa mi stanu w silniku.

nie smaruj silikonem, zdejmij stara uszczelke, wyczysc dobrze powierzchnie styku wsadz nową uszczelkę i dobrze przykręć.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 6 Sie 2009, 09:48   

No to uszczelki przy kolektorze wydechowym mam znowu do wymiany. 28 zlotych w plecy. Podokrecalem wszystkie sruby w glowicy a teraz przy demontazu juz sie pewnie nie beda nadawac. Musze to laczenie rury z katalizatorem poprawic aby nie bylo tej nieszczelnosci i przez to musze poluzowac polaczenie kolektora wydechowego z glowica.

A co z silnikiem jesli sie bedzie dluzej jezdzilo z dziura w ukladzie wydechowym. Kolega mi mowil ze mozna uszkodzic pierscienie na tlokach. Podobno jak on to nazwal moze "je silnik wypluc"
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 6 Sie 2009, 09:59   

no bez przesady w obu przypadkach. uszczelke możesz wykorzystac ponownie, to nie uszczelka glowicy.

mozesz jezdzic w dziura w wydechu, pierwsze slysze ze moze wypluc pierscienie, niby dlaczego mialoby sie to stac???
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 6 Sie 2009, 10:05   

PrAwidlowy szczelny wydech daje jakis opor spalinom a dziura powoduje spadek tego oporu i silnik pracuje nie do konca sprawnie. Ja akurat sie na tym nie znam i powtarzam tylko to co uslyszalem.

Wiec dziura w wydechu nie ma wplywu na prace silnika.
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 6 Sie 2009, 12:03   

spaliny nie powinny się blokować, to tak jakbyś sobie w tyłek wsadził korek z małą dziurką :-) na tej samej zasadzie to działa.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Tomto 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Sie 2009, 18:41   

Cytat:
W miejscu polaczenia rury kolektorowej z katalizatorem nie moglem dobrze spasowac polaczenia. Skreca sie to miejsce na dwie sruby ktore maja sprezyny. Jest lekki przedmuch spalin. Kolnierze nie polaczyly sie razem ze soba dobrze. Sruby skrencilem na maksa. Czy tam nie powinno byc jakiejs uszczelki. W oryginale nie mialem tam nic.


Ma tam być taki pierścień stożkowy i dzięki niemu rury mogą się poruszać przegubowo, a połączenie pozostaje szczelne.
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 7 Sie 2009, 14:34   

Czy ten pierscien stozkowy jest wymienny czy raczej na stale zmontowany z rura katalizatora?

Jesli wymienny to gdzie go mozna kupic.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Sie 2009, 14:41   

można go kupić, występuje jako oddzielna część :yes: popytaj w warsztatach od wydechów...

[ Dodano: Pią Sie 07, 2009 14:44 ]
albo np tutaj http://moto.allegro.pl/it...l_vectra_b.html
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 8 Sie 2009, 05:04   

Dzieki za podpowiedz z tym pierscieiem stozkowym uszczelniajacym.

Mam jeszcze jedno pytanie. Gdy auto sie rozgrzeje i gdy wrzucam na luz i zwaolnie to zaczyna mi sie zapalac i i mrygac kontrolka cisnienia oleju. Dzieje sie to wtedy gdy obroty silnika sa niskie (okolo 1000 obr/min na biegu jalowym). Gdy silnik jest zimny to tego nie ma.

Stan oleju jest odpowiedni. Na srodku pomiedzy max a min. Wczesniej tego nie mialem. Dopiero po pojawieniu sie tej dziury w rurze kolektorowej i po jej wymianie mam ten objaw.

Jak sprawdzic czy pierscienie na tlokach trzymaja cisnienie? Jakie powinno byc csprezanie na tłokach?

Wczoraj bylem na przegladzie. Po zaciagnieciu hamulca recznego i jego odpuszczeniu nie odblokowalo sie kolo tylnie od strony pasazera. Po kilku stuknieciach w kolo i manipulacji przy lince od dolu auta kolo zaczelo sie krecic. W czasie powrotu do domu slyszalem lekki pisk. Gdy juz w domu sprawdzilem felge zablokowanego kola to byla mocno nagrzana. Widocznie reczny do konca nie odbil. Czego to moze byc wina. Uszkodzonej linki hamulca recznego i czy cos sie uszkodzilo w samym bebnie. Moze da rade jakos wysmarowac linke aby lzej chodzila w oslonie.

[ Dodano: Pon Sie 10, 2009 16:02 ]
Miałem zalany taki olej:

http://allegro.pl/item704...1l_f_ra_g4.html

Troszke mi ubylo i nie mialem na dolewke castrola. Kupilem lotosa 15W40 i dolalem okolo 0,5 litra.

Teraz mysle nad wymiana. Jaki olej zalac do mojej "KOPACZKI"

Mobil Castrol Lotos czy jakis inny.
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lip 2010, 20:46   

1. Na połączeniu rury kolektorowej z katalizatorem mam taki miedziany pierścień stożkowy, prawdę mówiąc niewiele daje, przedmuchy i tak są, ale jakby go nie było to pewnie by fiurgało ostro.

2. Nie przejmuj się dziurą w wydechu. Kupiłem mojego fiestolota z portkami w opłakanym stanie (po spawaniu). W końcu pękła rura wzdłuż, na razie doraźnie ścisnąłem to cybantami, ale jak widać można rok jeździć z taką dziurą. Jedyną wadą rozwiązania jest lewe powietrze dla lambdy, przez co inaczej dawkuje paliwo i fiesta więcej pali.

3. W tym miesiącu przymierzam się do wymiany portek. Zlecę to specowi, sam bym pewnie coś pourywał. Mam tylko pytanie: czy w tak wiekowym aucie (20 lat) to da się jeszcze to ustrojstwo odkręcić?? Pamiętam, że lata temu w maluchu to miałem problemy przy wymianie wydechu :/
 
 
szczepan751 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: Toruń
Wysłany: 31 Lip 2010, 21:52   

Jak zlecasz specowi to się nie obawiaj niech sobie radzi, ja niedawno wymieniałem portki a moja fiestka ma już 15 latek i dali rade, bankowo dostaniesz wszystkie nowe śruby bo stare to raczej pourywają ja zapłaciłem 260zł za wszystko razem czyli robota plus części no i rura ponoć nie jest aluminizowana tylko porządny kwasiak, dostałem 18 miesięcy gwarancji pisemnej na to.
 
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 1 Sie 2010, 15:09   

e to dużo, to ja jadę po kosztach, rura zamiennik za 90 zł, robocizna mówili 40-100zł zależy jak się będą męczyć


Rura po wymianie, 80zł portki + 20zł robocizna, odkręcił mechanik bez problemu, nic nie pourywał. Tak na marginesie, to między kolektorem a starymi portkami nie było uszczelki, teraz została włożona.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.