Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Kody błędów- nie wiem co jest nie tak
Autor Wiadomość
eden13 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 23 Lip 2010, 12:58   [MK3] Kody błędów- nie wiem co jest nie tak

A więc tak robiłem test odczytania kodów błędów i nastąpiły takie błędy:

na zgaszonym silniku :
48- stycznik regulacji biegu jałowego
i błędy z ostatnich 20 cykli pracy silnika:
45-czujnik prędkości pojazdu
37-czujnik cisnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym

na zapalonym silniku:
46-zbyt duża prędkość obrotowa biegu jałowego podczas kontroli
47-zbyt mała prędkość obrotowa biegu jałowego podczas kontroli

Test na zapalonym silniku jest najbardziej nie zrozumiały bo nie wiem czy ma za duże obroty czy zamałe i wogole nie wiem co mam o tym myśleć.
Jeżeli chodzi o test na zgaszonym to co to jest ten stycznik regulacji biegu jałowego i gdzie sie znajduje i o co w nim tak naprawde chodzi?? Musze dodać że auto zazwyczaj gazuje i wchodzi sam na wysokie obroty i występuje specyficzne falowanie wolnych obrotów . Wiec ustawilem krokowca na odpowiedni poziom obrotów i go odlączyłem . Oczywiscie na potzreby testu go podlączyłęm spowrotem ale auto juz nie falowało jak zawsze.

I jescze jedno pytanie ponieważ pytałem sie mechanika co to moze byc to mi powiedział ze albo czujnik podcisnienia albo sonda lambda a w kodach błędu mi pokazało że czujnik podcisnienia jest nie tak wiec duze prawdoppodobienstwo ze to właśnie ten czujnik ale wole sie spytać was czy wy też tak podejrzewacie jak ja?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Lip 2010, 13:47   

Cytat:
stycznik regulacji biegu jałowego
to jest właśnie to coś w 1.1/1.3i potocznie i szumnie zwane krokowcem.

czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym to MAP (Manifold Absolute Pressure) sensor.

wszelkie informacje o jednym i drugim znajdziesz na forum przez szukajkę.

co do testu na odpalonym silniku to na pewno dobrze go przeprowadziłeś? -> KLIK
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
eden13 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 23 Lip 2010, 15:13   

bidżej: raczej dobrze przeprowadziłęm test bo wydrukowałem sobie ten opis i robiłem wszystko punkt po punkcie. Po za tym na początku probowałem zrobic na zimnym silniku ale sie nie dało to pojechałem nim pojezdzic i dopiero wtedy test mi zaczął wychodzić. Ale moge go przeprowadzić jeszcze raz.

Bidżej a jak myślisz czy to jest raczej pewne ze to jest ten krokowiec bo nie chce tracić kasy na marne.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Lip 2010, 15:18   

sam o tym napisałeś w pierwszym poście, że krokowiec jest uwalony. a zanim zaczniesz wydawać kasę, to przejrzyj forum (daleko nie trzeba szukać) - jest napisane jak reanimować CPP i krokowy dla 1.1/1.3.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Lip 2010, 15:36   

U mnie na odpalonym tak samo wyskakiwał 46 i 47 na przemian, a to wszystko przez falujące obroty.
 
 
 
eden13 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: K-Koźle
Wysłany: 23 Lip 2010, 16:00   

Bidżej właśnie ze reanimowałem krokowca a CPP wg poradnika nie trzeba bo opór sie zmienia w miarę przesuwania się dźwigienki.

rwiezel i co wymienileś krokowca i juz wszystko działa jak należy?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 23 Lip 2010, 16:04   

słaba ta reanimacja była, albo krokowy zupełny trup :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Lip 2010, 18:35   

eden13 napisał/a:
rwiezel i co wymienileś krokowca i juz wszystko działa jak należy?


Wymieniłem krokowego a po kilku dniach CPP, co prawda na używane, bo nie dysponuje zbytnio funduszami, a jak wiadomo to są dosyć drogie zabawki. Krokowy pracuje tak samo jak stary, po wymianie CPP wydaje się być coś lepiej, ale w baku były same opary więc silnik nie miał co pić. Jutro będę wiedział co i jak ale czarno to widzę.

Wracając do twojego błędu Nr 37. Także robiłem sobie ten test i też miałem ten błąd. Zastanawiałem się co to za czujnik ciśnienia, aż do wypowiedzi bidżeja kilka postów wyżej.

...i tu teraz moja prywata. Jak można dokładnie sprawdzić sprawność MAP'a oprócz odłączenia wężyka i obserwowaniu reakcji silnika. Przyjmijmy, że przy podłączonym wężyku do MAP'a silnik pracuje prawidłowo. Odłączam wężyk, silnik zaczyna dziwnie pracować. To znak, że MAP jest sprawny? Żeby nie było to szukałem dużo o MAP sensorze i niczego innego oprócz odłączenia wężyka podciśnienia i obserwowaniu reakcji w pracy nie doszukałem się.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 23 Lip 2010, 18:40   

rwiezel napisał/a:
To znak, że MAP jest sprawny?
Nie, to zonacza że silnik dostaje lewe powietrze, a ponadto MAP pokazuje błąd i komp uśrednia dawkę paliwa.. Zatkaj ten wężyk, to wyeliminujesz lewe powietrze, ale błąd i tak będzie.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 3 11 Wrz 2020, 21:45
JoeMix
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.