Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:33
[MK3] Rorząd, test kluczem buziaka zaworów z tłokami - 1.8D
Autor Wiadomość
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Lip 2010, 23:41   [MK3] Rorząd, test kluczem buziaka zaworów z tłokami - 1.8D

Czy testując kluczem, ręką, czy tłoki pocałują się z zaworami, można coś pogiąć?
Musiałem ściągnąć pęknięte koło pasowe alternatora z wału, nie blokowałem wału trzpieniem żeby znów go nie pogiąć(trzpienia), myślałem że uda mi się założyć nowe koło pasowe wału w tym samym miejscu co poprzednio, jednak po przykręceniu i przekręceniu wału wajchą okazało się ze tłoki dały buzi zaworom.Pytania jakie mi się nasuwają:
1) Czy mogę w dzień jeszcze raz spróbować założyć koło pasowe we właściwe miejsce, tak aby wypust na kole zgrał się z wpustem na kole wielokolorowym napędzającym pompę wtryskową czy powinienem rozebrać cały rozrząd i złożyć go książkowo od początku?
2) Czy mogłem pogiąć zawory przy buziaku zaworów z tłokami, powtarzam robiłem to siłą mięśni i kluczem, akumulator odłączony
3) Czy mogę użyć obecnych pasków rozrządu czy muszę je bezwzględnie zmienić?
4) Czy śrubę do dokręcenia koła pasowego do wału, muszę zmienić na nową?

Dziękuje za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lip 2010, 07:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Lip 2010, 07:48   

Sciagales kolo pasowe walu a nie kolo pasowe alternatora bo to 2 rozna sprawy...
Jesli rozrzad przeskoczyl ci przy odkrecaniu to lipa, sciagasz rozrzad i ustawiasz od nowa niestety... Paski jesli byly niedawno wymieniane i sa w dobrym stanie mozesz zalozyc te same, jesli nie to niestety do wywalenia, przy czym sprawdz rolki, napinacze i pompe czy wszystkie w/w czesc sa w normie.
Sruba na wale jest wilkokrotnegu uzytku, fabrycznie osadzana na loctide, dokrecasz srube kluczem dynamoteryczynym i wszystko.
Zaworow nie pogniesz krecac kluczem.
_________________

 
 
 
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Lip 2010, 08:44   

Rozrząd chce założyć na 100 km, sprawdzić kompresje i dalej ładować pieniądze w maszynę, między innymi w nowy rozrząd, lub definitywnie się z nią pożegnać.Paski rozrządu są nie wiadomego stanu.

Ciekawostka jest że, siłą mięśni rozerwałem pasek na strzępy uczą się demontażu koła pasowego/napędu rozrządu Gates, mającego przebieg około 20 000 km (sam zmieniałem więc wiem kiedy) z wału w starym silniku;]Strzelił jak prezerwatywa;]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 26 Wrz 2010, 17:35
Tommur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.