Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Odgłosy po wyłączeniu zapłonu
Autor Wiadomość
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Lip 2010, 21:52   [MK6] Odgłosy po wyłączeniu zapłonu

Witam
Sprawa dotyczy elektroniki i odgłosów jakie normalnie istnieją w samochodzie z chwilą wyłączenia silnika. Otóż normalnie słyszę dwa albo trzy ciche stukania. Jeden to na pewno elektromagnetyczne odcięcie gazu(na filtrze ciekłym), drugi gdzieś przy silniku(możliwe, że też od gazu), a trzeci w złączu instalacji między chłodnicą a silnikiem. Właśnie ten trzeci czasami dziwnie słychać. Normalnie sekunda dwie po wyłączeniu zapłonu słychać delikatny stuk(coś jak –pyk), czasami to wyłączanie jest wyraźnie inne, wydłużone przypominające źle działający automat rozrusznika, tylko ciszej. Rozłączyłem ten złącz. W środku znajduje się 9 pinów, a przez szczelinę widać płytkę z elektroniką, może rezystor? Dodam, że nie zauważyłem jakiejkolwiek zmiany w pracy silnika czy też samochodu, ale jak znam życie to niedługo mogę mieć problem.



Uploaded with ImageShack.us
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
Ostatnio zmieniony przez jurek 19 Lip 2010, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 18 Lip 2010, 22:13   

ale w czym problem ?? przekazniki normalnie pykaja rozlaczajac badz laczac polaczenia .....
_________________

 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Lip 2010, 22:34   

karolusms napisał/a:
ale w czym problem ?? przekazniki normalnie pykaja rozlaczajac badz laczac polaczenia .....


No, ale według mnie to normalnie pracowały przedtem. Zgodziłbym się z tobą jeżeli jest to związane np z ostatnimi upałami
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lip 2010, 18:58   

A co to za złącze na fotce? u siebie nic takiego nie kojarze...
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Lip 2010, 19:55   

W tym problem, ze nie wiem, od czego jest to złącze i podejrzewam ze zostało przeniesione przez poprzedniego właściciela. Przewody wychodzą wiązką od spodu pojazdu na to złącze a następnie wracają powrotnie na dół. ktoś może miał problemy z jakimś elementem instalacji i chciał go mieć w przystępnym miejscu, aby go kontrolować czy podłączać pod przyrządy. Na pewno nie jest to gniazdo pod komputer. Zainteresowałem się nim z chwilą usłyszenia podejrzanych trzasków. Dziś było podobnie, a więc temperatura wysoka nie jest przyczyną, przynajmniej w tej chwili
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
Ostatnio zmieniony przez jurek 20 Lip 2010, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lip 2010, 20:08   

To może być coś od LPG,,, co to za wtyczka leży z lewej na "wężu"?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Lip 2010, 20:02   

JoeMix napisał/a:
To może być coś od LPG,,, co to za wtyczka leży z lewej na "wężu"?


Przyjrzałem sie temu elementowi i cos mi się zdaje, ze to będzie gniazdko diagnostyczne do pomiaru temp. zassanego powietrza na wejściu, w tym wypadku dodatkowego pomiaru, bo trzy przewody raczej wprowadzone są do sterownika
Jest oznaczone P.E.D.
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.