Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:01
[MK5] Temperatura wychodzi poza skalę na 5. biegu
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Cze 2011, 12:16   

W zasadzie nie. Czujnik temperatury olałem, bo szkoda mi na niego kasy (czy to zamiennik czy oryginał, trzeba liczyć jakoś 130zł) +wymiana.

Kat jest (już) wypruty, więc domniemania, że wydech jest zatkany też można między bajki włożyć. Jechałem już ~170-180 przez parę-paręnaście km i silnik nie wybuchł, dym spod maski nie poleciał i nie zdarzyło się nic, co powinno się stać, gdyby faktycznie głowica się przegrzewała. Wody w oleju nie mam, oleju w wodzie tym bardziej.

Zostałby więc do wymiany co najwyżej tenże czujnik temperatury, ale mam go w 4 literach. Auto jeździ, nic mu nie dolega, poza tym nie mam absolutnie żadnej pewności, że po jego wymianie wskazówka dalej nie będzie wychodzić poza skalę.

Szczerze mówiąc zacząłem już dopuszczać wersję, że "ten typ tak ma" - jadąc na ostatnim biegu, powyżej jakiejś prędkości - choćby i z górki, nawet na kole podbiegunowym, wskazówka zaczęłaby wychodzić poza połowę skali. Potrzebowałbym, żeby ktoś mi to sprawdził, ale niestety użytkowników mk5 w dieslu jest na tym forum tyle, co kot napłakał...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
atseif 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: DSW
Wysłany: 12 Cze 2011, 12:22   

Ja mam taką. Tylko że w tym egzemplarzu... nie ma wskaźnika temperatury. Jest jedynie czerwony termometr.
_________________

 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Cze 2011, 17:04   

Yyy... masz możliwość zrobienia zdjęcia tego cuda? Bo nawet sobie tego wyobrazić nie umiem...

Swoją drogą - nawet jakbyś miał jakimś cudem wypruty wskaźnik temperatury, to da się do niej dogrzebać przez tryb diagnostyczny - wtedy masz wypisane w °C jaka jest temp. płynu w głowicy.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
atseif 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: DSW
Wysłany: 12 Cze 2011, 18:16   

to jak ??? Nie widziałeś takiej wersji jeszcze ???

poniżej tego autka przy starcie zapala się kontrolka "czerwony termometr", mierzy coś sobie, miga parę razy i gaśnie. Zapaliła się też wtedy jak wziąłem auto od Niemca podczas dłuższej jazdy z prędkością 150-170km/h na autostradzie. Raz się zapaliła, trzeba było zwolnić i potem więcej już nigdy tego nie widziałem.
BTW mam kilka pytań może pogadamy prywatnie...

http://img853.imageshack....904/zegaryk.jpg
Ostatnio zmieniony przez atseif 12 Cze 2011, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Cze 2011, 18:31   

atseif napisał/a:
to jak ??? Nie widziałeś takiej wersji jeszcze ???

Takiego golasa w dieslu jeszcze nie widziałem... nie licząc wersji, którą miała sąsiadka (ale w tym aucie [mk4] nie było niczego, nawet głośników czy listew drzwiowych).
Kontrolki nie widzę, ale domniemuję, że gdzieś tam się zapala taka ikonka jaka występuje na normalnych zegarach (takich jak te).
Jak możesz, to wbij kiedyś w tryb diagnostyczny i zerknij, co się pokaże w czasie szybszej jazdy po autostradzie :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
atseif 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: DSW
Wysłany: 12 Cze 2011, 18:36   

nie znam trików do tej fiesty, nie szukałem nigdy, auto zapala i jedzie bez najmniejszych problemów toteż nie potrzebowałem nigdy kopać w szczegółach. Ale ok, chętnie w to wejdę jak tylko się dowiem jak. Obaczymy.
_________________

 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Cze 2011, 19:34   

Włóż kluczyk, trzymaj wciśnięty przycisk resetu licznika, przekręć na zapłon, czekaj aż wskazówki zaczną świrować. Puść reset i naciśnij go parę razy, aż trafisz na "C" - na zimnym silniku pokazuje 60. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu/silnika lub przytrzymaniu przycisku resetu na włączonym wszystko wróci do normy.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
atseif 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: DSW
Wysłany: 13 Cze 2011, 16:55   

Dzięki za wskazówki. Byłem przedtem w dziale "elektryka" i też znalazłem. No w mieście po 10 minutach jazdy jest zaledwie 72, pojadę do Wrocławia to dam jej na autostradzie w kość to napiszę.

Ale...
sam mam też dziwne zjawisko: moja zasadniczo nie ma ogrzewania. Lecz gdy tylko zdejmę wąż powrotny nagrzewnicy z króćca zaworu i np zostawię go luźno (albo przedłużę i włożę do zbiorniczka żeby krążył płyn), to wtedy ogrzewanie JEST NATYCHMIAST. Ponowne wpięcie węża do zaworu powoduje, że powietrze stygnie całkiem.

Tu uwaga, króciec zaworu zaślepiam podczas próby bo tam jest cały czas przepływ.
No i jeszcze powiem, że sprawy zaworu, sterowania zaworem etc można sobie darować bo jest perfekt. Zresztą wystarczy zdjąć wtyk by zawór był zawsze otwarty.

No i co ??
_________________

Ostatnio zmieniony przez atseif 13 Cze 2011, 17:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Cze 2011, 17:01   

No to ogólnie napraw układ chłodzenia. Po 10 minutach jazdy 72 tylko? Nie powinien siedzieć już w okolicach 90? Czy czasami termostat nie jest strzelony?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
atseif 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: DSW
Wysłany: 13 Cze 2011, 17:04   

No samteraz tak pomyślałem, że otwarty może być. Może to była za słaba próbka czasowa te parę minut, do tego ja jeżdżę raczej łagodnie.
No to teraz w drugą stronę proszę, może ktoś mi napisze ile temp ma po 10-15 minutach spokojnej miejskiej jazdy. Nie musi być ten sam silnik, ale chodzi o odczyt z ekranu.

Swoją drogą baardzo podoba mi się ten tryb, jestem wręcz zachwycony czymś takim. W tak prostym aucie? Ludzie to mają łby.
_________________

 
 
Qnik 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 32
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Cze 2011, 17:34   

miałem identyczny problem w Foce 1.8TDCI po wymianie przez ASO wszystkiego (termostatu, chłodnicy, zbiorniczka) pozostała uszczelka, dopiero po jej wymianie i splanowaniu głowicy wszystko wróciło do normy, temp na 5 biegu przy jeździe 160 i więcej nie przekracza 100 stopni.
_________________
Moja mk5
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Cze 2011, 17:53   

Zakładając, że w/w faktycznie pomoże, to ciekaw jestem co jest przyczyną. Skoro uszczelka nie puszcza, co to daje jej wymiana? Ktoś może mnie oświecić? :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Qnik 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 32
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Cze 2011, 18:22   

Pufcio napisał/a:
Zakładając, że w/w faktycznie pomoże, to ciekaw jestem co jest przyczyną. Skoro uszczelka nie puszcza, co to daje jej wymiana? Ktoś może mnie oświecić? :)
U mnie wystarczyło maluteńkie uszkodzenie uszczelki, a też teoretycznie nie było oleju w zbiorniczku wyrównawczym, "masła" na korku oleju itp.
_________________
Moja mk5
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Cze 2011, 18:41   

Pufcio napisał/a:
Zakładając, że w/w faktycznie pomoże, to ciekaw jestem co jest przyczyną. Skoro uszczelka nie puszcza, co to daje jej wymiana? Ktoś może mnie oświecić?


Uszczelka może być na tyle mało uszkodzona że nie bardzo da się to bez ściągania określić. Może też również być inne pęknięcie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Cze 2011, 20:43   

Nauczony doświadczeniem, że mam zlewać coś, jeśli działa, teraz też to oleję - nawet jeśli rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki, bo nie uśmiecha mi się wydawać kilku stów, żeby taką pierdołę zrobić, serio. Po tych wydatkach mi się odechciało.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
atseif 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: DSW
Wysłany: 14 Cze 2011, 15:35   

Pufcio napisał/a:
Nauczony doświadczeniem, że mam zlewać coś, jeśli działa, teraz też to oleję - nawet jeśli rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki, bo nie uśmiecha mi się wydawać kilku stów, żeby taką pierdołę zrobić, serio. Po tych wydatkach mi się odechciało.


Uważam, że słusznie.
Szkoda, że o tym ogrzewaniu co pisałem wyżej, nikt pogadać nie chce.
Ok,

to w międzyczasie temperatury miejskie z dziś: start: 49st, po 5 minutach około 62, po 10 minutach 74, jeszcze 5 minut i 88 podczas jazdy, następnie postój i spadek do 78st, potem krótka jazda i doszło tylko do 84. Stop.
_________________

 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Cze 2011, 15:39   

Rozważyłbym sprawdzenie termostatu. Ja wsiadam, odpalam, i po 3km mam 90-92 stopnie przez cały czas
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Cze 2011, 15:46   

Ja koledze sugerowałem zawór, ze zamiast przez nagrzewnice płyn koledze ucieka tym obejściem w zaworze, ale ponoć sprawdził na innym aucie i nawet jak zawór otwiera na nagrzewnice to nie zamyka tego obejścia,,, wniosek - zapchana nagrzewnica i płyn zamiast nią woli obejściem i/lub zawór za mało zatyka to obejście.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
atseif 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: DSW
Wysłany: 14 Cze 2011, 20:54   

Zgadza się, JoeMix, tak było. Tyle tylko, że chodziło o zawór w sklepie forda. Coż to za filozofia zatkać 2 tylne króćce w zaworze, dmuchnąć we wlot i zobaczyć że jest przedmuch do wylotu. Ten w moim aucie działa tak samo.

Nagrzewnica... możliwe. Ale wtedy nie było by ogrzewania po zdjęciu węża powrotnego z zaworu. A jest.
_________________

Ostatnio zmieniony przez atseif 14 Cze 2011, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 14 Cze 2011, 21:04   

atseif napisał/a:
Szkoda, że o tym ogrzewaniu co pisałem wyżej, nikt pogadać nie chce.

jest odpowiedni temat o tym, tam na pewno się ktoś znajdzie, jak już odpowiedzi wcześniej nie było..
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Temperatura - wskazówka poza skalą
zokko Mechanika 16 29 Wrz 2006, 07:16
jackrzec
Brak nowych postów [MK5] problem z temperatura
bogdan36 Elektryka 6 26 Paź 2011, 23:04
Puff
Brak nowych postów [MK5] temperatura MK5 DI
bogdan36 Silniki diesla 1 1 Lip 2011, 16:20
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.