Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:01
[MK5] Temperatura wychodzi poza skalę na 5. biegu
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Wrz 2010, 07:01   

Pufcio napisał/a:
czy w zbiorniczku wyrównawczym nie powinno przypadkiem być ciśnienia na rozgrzanym silniku?
Powinno być, co ciekawe, jest zawór który to ciśnienie reguluje, nie powinno być za niskie, nie może być za wysokie,,,
Pufcio napisał/a:
powietrze z kompresora nie chciało zbytnio przechodzić na drugą stronę
Znaczy dmuchnąwszy we wejście w chłodnicę i nie dmuchało na wyjściu?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Wrz 2010, 09:43   

JoeMix napisał/a:
Powinno być, co ciekawe, jest zawór który to ciśnienie reguluje, nie powinno być za niskie, nie może być za wysokie,,,

No a u mnie nie ma nic. A gdzie jest ten cały zawór?

JoeMix napisał/a:
Znaczy dmuchnąwszy we wejście w chłodnicę i nie dmuchało na wyjściu?

Dokładnie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Wrz 2010, 09:52   

Pufcio napisał/a:
A gdzie jest ten cały zawór?
Zazwyczaj w korku zbiorniczka wyrównawczego,,, Pufcio, skoro przez chłodnice nie ma przejścia lub jest ono utrudnione to może jest zapchana,,, jam na dobrze chłodzić wtedy płyn?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Wrz 2010, 10:55   

JoeMix napisał/a:
Pufcio, skoro przez chłodnice nie ma przejścia lub jest ono utrudnione to może jest zapchana,,, jam na dobrze chłodzić wtedy płyn?

Chłodnica była czyszczona przedwczoraj z całym układem chłodzenia. Sam radiator był "myty" zarówno wewnątrz (płukanie) jak i na zewnątrz - napisałem to w poprzednim poście :) Płyn był wymieniany 3 razy.

JoeMix napisał/a:
Zazwyczaj w korku zbiorniczka wyrównawczego,,,

No to kupię nowy i sprawdzę :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Wrz 2010, 11:10   

Pufcio napisał/a:
łodnica była czyszczona
Aha, czyli teraz ma "przedmuch"?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Wrz 2010, 11:14   

JoeMix napisał/a:
Aha, czyli teraz ma "przedmuch"?

Si. Choć i tak nie był aż taki zły (gdzieś od dołu do 1/3 wysokości), bo jak się jechało bez termostatu (kiedy jeszcze była zasyfiona), to nic się nie przegrzewało... Nic, nowy korek mam dostać dziś, to się go zmontuje i sprawdzi. Jak się okaże, że to jego wina, to będę miał naprawdę mieszane uczucia...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Wrz 2010, 11:30   

Pufcio, mówiłeś coś najpierw o uszkodzeniu głowicy, później że jednak nie... Albo się pogubiłem, albo coś przeoczyłem ale... jak był olej w płynie chłodzącym, to gdzieś jest jakaś dziura, chyba że wlewałeś olej do zbiorniczka...
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Paź 2010, 23:16   

kamil wolski napisał/a:
Pufcio, mówiłeś coś najpierw o uszkodzeniu głowicy, później że jednak nie...

Ano tak. Spec stwierdził, że gdyby była walnięta uszczelka lub sama głowica, to woda mieszałaby się z olejem (a wyglądało na to, że tak było), ale(!) w silniku byłby gnój, a oleju w wodzie całe mnóstwo. A tak nie było. Ponadto stwierdził, że gdyby były przedmuchy, to węże byłyby cholernie twarde, bo ciśnienie z silnika przedostawałoby się do układu chłodzenia. A tak też nie było.

Summa summarum okazało się, że "nowa" chłodnica, którą miał mi mechanik założyć, to koło nowej... kiedyś stała. Była zasyfiona strasznie i stamtąd się brał olej w zbiorniczku - a na 5 litrów płynu chłodniczego samego oleju było z łyżkę-dwie. Stan oleju sprawdzony na aucie odstanym jeden dzień jest identyczny z tym co było 1-2 tys. km temu.


EDIT:

No i problem jest częściowo załatwiony. Czemu tak? Ano ciśnienie w zbiorniczku wróciło, a układ się poprawnie odpowietrza (jak się okazało, był praktycznie cały czas zapowietrzony). Przyczyna? Zatkany górny wąż zbiorniczka wyrównawczego, odchodzący od silnika na wysokości termostatu. Coś co siedziało w wężu wyszło dopiero po którymś z rzędu przedmuchaniu kompresorem. Teraz płyn ładnie krąży, ale (oczywiście nie mogło być idealnie - zawsze musi być jakieś "ale" :| ) silnik dalej się przegrzewa. Ostatnia diagnoza to uszkodzenie pompy wody, która nie daje rady przepompowywać płynu - i tylko to oprócz w/w zatkanego węża jest przyczyną, bo dziś byłem w firmie zajmującej się układami chłodniczymi i klimatyzacją, wzięli moją chłodnicę i ją rozebrali, po czym sprawdzili lamelki i okazało się, że jest ona całkowicie drożna.

Cóż, teraz pozostało mi nazbierać na pompę i ją wymienić... a jeśli się mimo to okaże, że to nie jej wina, to chyba się poddam...


EDIT 2:

No i przyszedł czas na wymianę pompy. Nóweczka z SKF-a do mnie przywędruje... w zasadzie już dziś. Pozostanie jedynie znaleźć miejsce w kalendarzu, żeby Boćka wysłać do sanatorium.
Wszystko się okaże po wymianie, niemniej mam nadzieję, że historia wreszcie zmierza ku końcowi...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 11 Paź 2010, 23:45   

kolo pasowe trzeba odkręcić nieprawdaż?
Głowiłem sie chwile nad tym jak to zrobić.
Jakieś propozucje? Bo są 4 śrubki ale nie idzie pompy unieruchomić ;/
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Paź 2010, 12:35   

Koło to najmniejszy problem. Nie wiem po co chcesz unieruchamiać pompę... u mnie ona chodzi na pasku osprzętu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 12 Paź 2010, 21:17   

drzeniow napisał/a:
kolo pasowe trzeba odkręcić nieprawdaż?
Głowiłem sie chwile nad tym jak to zrobić.
Jakieś propozucje? Bo są 4 śrubki ale nie idzie pompy unieruchomić ;/

chwalisz sie w opisie że mechanik jesteś a nie wiesz jak odkręcić cztery śrubeczki w kole pasowym? :krzesłemgo:
pufcio następnym razem jak będziesz coś kupował to wal do mnie ;) myśle że nawet po doliczeniu przesyłki wyjdzie Cie taniej... a widze już tu troche wydałeś
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 12 Paź 2010, 21:31   

Stunt_Man napisał/a:
chwalisz sie w opisie że mechanik jesteś a nie wiesz jak odkręcić cztery śrubeczki w kole pasowym? :krzesłemgo:

w technikum jest malo praktyki ;]
4 srubki to nie problem jednak jak ja mialem przypadek ze nie mialem glownego kola pasowego z walka to pasek mi tych śrubek nie hamował
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 12 Paź 2010, 21:36   

jest tyle możliwości... sam to ostanio w swoim nowym zetecu :ok: odkręcałem ale najprościej jak jest Ci nie powiem bo nie umiem opisać :-)
ale jak nie wyglądasz podobnie do jednej z tych top modelek to dasz rade ręką koło zatrzymać... albo paskiem :hihihi:
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Paź 2010, 21:41   

Co do odkręcenia koła pasowego. Zakładasz długi klucz płaski na jedną ze śrub. układasz go tak aby przechodził między innymi śrubami, trzymając go w ręku trzymasz całe koło które wtedy się nie rusza, drugim kluczem odkręcasz pozostałe. Nie wiem czy jasno się wyraziłem.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 12 Paź 2010, 21:45   

jutro sie zobaczy, bo demontuje podzespoły z umarłego silnika bo mi zawadza ;]
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Paź 2010, 11:09   

Pompa wymieniona. Z niekłamaną radością* oznajmiam, że gówno to dało, a 410 zł poszło się j****ć :) Mechanik spędził nad moim autem cały dzień, bo żeby wymienić pompę, musiał prawie cały silnik wyciągnąć - takie beznadziejne dojście w tym modelu jest.

Pro forma wymienię jeszcze czujnik temperatury, chociaż szczerze wątpię, że to coś da. Jedyny pożytek jaki w tym widzę, to że temat po wyczyszczeniu będzie stanowił kompendium "czego nie warto ruszać, bo szkoda kasy".

*bo przecież aż szkoda przerywać takie combo porażek...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
luckyboy 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Toruń
Wysłany: 21 Mar 2011, 00:23   

Mi do glowy przychodzi jeszcze motyw zapchanego katalizatora i wzrasta cisnienie w ukl. wydechowym przy wysokich obrotach. Gdy grzeje sie wlaczylbym jeszcze ogrzewanie na maksa w kabinie i sprawdzil czy spadnie temperatura.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Mar 2011, 02:27   

Nie spada. A kat zapchany nie jest - tak mi każe twierdzić wykres z hamowni.
Generalnie ze wskazówką "za skalą" można jechać i parę kilometrów i się nic nie stanie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
atseif 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: DSW
Wysłany: 12 Cze 2011, 12:01   

Czy jest dalszy ciąg, kolego ?
_________________

 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Cze 2011, 12:06   

Podwojny wentylator jest porzebny od co bo pojedynczy sie nie wyrabia...
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Temperatura - wskazówka poza skalą
zokko Mechanika 16 29 Wrz 2006, 07:16
jackrzec
Brak nowych postów [MK5] problem z temperatura
bogdan36 Elektryka 6 26 Paź 2011, 23:04
Puff
Brak nowych postów [MK5] temperatura MK5 DI
bogdan36 Silniki diesla 1 1 Lip 2011, 16:20
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.