Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 21:01
[MK5] Temperatura wychodzi poza skalę na 5. biegu
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Lip 2010, 23:31   [MK5] Temperatura wychodzi poza skalę na 5. biegu

Tempo autostradowe (na autostradach niemieckich oczywiście ;) )
Od 150kph w górę (okolice 3'800 rpm i wyżej)
Temperatura silnika (czy raczej kontrolka) leci wyżej i wyżej, aż wychodzi poza skalę.

Nie ma charakterystycznego ubytku mocy, występującego przy przegrzaniu!

Efekt występuje jedynie przy w/w obrotach i tylko na najwyższym biegu. Na dwójce (sprawdzane na mieście akurat) można bidulę katować (4,500 rpm) i wskaźnik się z miejsca nie ruszy. Na postoju to samo.

Jakieś sugestie?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lip 2010, 01:18   

Co innego jak auto jedzie 30km na godzinę z prędkości silnika 4tyś a co innego jak 120km na godzien z tą samą prędkością silnika,,, chodzi o przepływ powietrza przez chłodnicę, i wcale im szybciej jedziemy nie jest większy,,, może akurat przy tej prędkości składa się tak że faktycznie temperatura silnik idzie lekko w górę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Lip 2010, 07:03   

JoeMix - przepływ trochę większy powinien być, a nawet zakładając, że jest identyczny, to dlaczego przy prędkościach rzędu 60-70kph (to akurat ten drugi bieg) nic się nie dzieje, a przy autostradowych wskazówka wychodzi poza skalę? Nadmienię, że w zeszłe lato się tak nie działo...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Lip 2010, 11:02   

Miałem to samo. Powyżej 140km/h na autostradzie czerwone pole.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
lukas10007 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 18
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 17 Lip 2010, 16:27   

ja swoją pędziłem średnio ponad 160 na autostradzie na trasie gdynia-malbork i temperatura ani razu nie przekroczyła połowy skali, jeszcze nigdy od kiedy ją mam(prawie 2 lata)nie zdarzyło się żeby pszekroczyło.
_________________

 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Lip 2010, 18:23   

kamil wolski napisał/a:
Miałem to samo. Powyżej 140km/h na autostradzie czerwone pole.

"Miałem" - więc już nie masz? Jeśli to nie 'przejęzyczenie' to w czym był problem?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Lip 2010, 18:38   

Pufcio napisał/a:
kamil wolski napisał/a:
Miałem to samo. Powyżej 140km/h na autostradzie czerwone pole.

"Miałem" - więc już nie masz? Jeśli to nie 'przejęzyczenie' to w czym był problem?


Od tamtego razu nie byłem na autostradzie ;) A po wiejskich drogach taka małą puszką rzadko jadę dłużej niż 3min powyżej 130 ;) .
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lip 2010, 21:15   

Mała aktualka:

-termostat dla pewności wymieniony
-wentylator załącza się gdy silnik zagrzeje się na postoju/w mieście
-temperatura płynu w obiegu przy "normalnej" jeździe to 86° - 90°C

Gdy się "naciśnie", to temperatura zaczyna rosnąć i wg komputerka w liczniku osiąga 120°C (albo i więcej, bo czujnik więcej nie pokaże).

Jakieś pomysły? Przychodzi mi do głowy wymiana pompy wody lub samego czujnika, ale nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto... :/
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Lip 2010, 21:33   

Pufcio, wsadziłeś nowy termostat, ale ja bym go wyciągnął i zobaczył co się dzieje bez termostatu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Lip 2010, 21:36   

Skoro pokazuje ci az takie wartosci to albo masz zajechana pompe wodna albo jedz do warsztatu niech sprawdza ci czy sie uszczelka pod czapka nie konczy...
Pod co podpinales auto ze pokazalo ci iz ma silnik 86° - 90°C , a przy depnieciu 120??
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lip 2010, 21:49   

JoeMix napisał/a:
Pufcio, wsadziłeś nowy termostat, ale ja bym go wyciągnął i zobaczył co się dzieje bez termostatu,,,

Zwykle przy takich sprawach nie chcę gdybać, ale dojście do niego jest tak "cudne", że wolałbym uniknąć rozbierania i składania, które zajęłoby mi 10x więcej czasu niż samo sprawdzenie auta na autostradzie...

Spytam więc zawczasu - co jeśli bez termostatu działoby się dokładnie to samo?

Fordon napisał/a:
Skoro pokazuje ci az takie wartosci to albo masz zajechana pompe wodna albo jedz do warsztatu niech sprawdza ci czy sie uszczelka pod czapka nie konczy...
Pod co podpinales auto ze pokazalo ci iz ma silnik 86° - 90°C , a przy depnieciu 120??

Uszczelka (na mój rozum) odpada, bo powinna mi się mieszać wtedy woda z olejem. Tego ostatniego ani nie ubywa, ani nie przybywa, a woda (znaczy Borygo) koloru też nie zmienia. Wychodzi, że z tych dwóch, to prędzej pompa, bo nie wiem czy w serwisie przy zmianie paska była wymieniana... tylko czy wtedy silnik nie powinien się przegrzewać na innych biegach, kiedy się go żyłuje do odcięcia? Czemu tylko na "piątce" ?

Zaś co do temperatury - w mk5 są już elektroniczne liczniki i można go wprowadzić w tryb diagnostyczny - wtedy wypluwa na wyświetlaczu na którymś z "ekranów" na zmianę - ciśnienie oleju i wartość odczytanej temperatury płynu z układu chłodzenia.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Lip 2010, 21:57   

Pufcio napisał/a:
Uszczelka (na mój rozum) odpada, bo powinna mi się mieszać wtedy woda z olejem.
Niekoniecznie, może być taki feler że jest jakieś dziwne włosowate pęknięcie i kiedy w cylindrze jest detonacja to minimalna część spalin przedostaje się do układu chłodzenia i ten podczas intensywnej pracy się zapowietrza,,, jak sobie postoi czy na wolnej jeździe mu przechodzi,,, znajomy tak kiedyś miał w golfie co prawda, ale uszczelka odrzucone jako jedna z pierwszych została wymiona jak wszystko inne zawiodło,,, tak naprawdę to ja nie wiem co tam było nie tak z tym autem, ale wymiana uszczelki pomogła,,,
Pufcio napisał/a:
Spytam więc zawczasu - co jeśli bez termostatu działoby się dokładnie to samo?
Hmmm, albo jak wyżej albo jednak brak obiegu płynu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Lip 2010, 22:41   

Przyklad z termostatem a w sumie 2:
Pierwsze zaciety termostat w pozycji uchylony na 1/16 i ni cholery nie chcial sie ruszyc dalej, nawet go gnoja gotowalem w garnku i nadal nic.
Przyklad nr2.
Termostat po wymianie okolo 2-3 tygodni rozpadl sie, trzpien ustalajacy zablokowal go tak ze nie byl w stanie sie otworzyc.
Uszczelka pod glowica:
Jeden z bardziej powalonych przykladow, Audi silnik R5, olej nie mieszal sie z woda i odwrotnie, silnik sie przegrzewal, na co czujnik Co2 zaczynal piszczesc od razu... podobnie jak u ciebie silnik na miescie czy tez na wolnych dzialal OK nie grzal sie, przy rozpedzaniu sie na 5 zaczynal lapac wysoka temperature, starczylo wlaczyc nagrzewnice, i postac chwile silnik dzialal dalej na swoim polu w granicach od 88 do 95*.
Jesli sam czujnik temperatury by swirowal to latal by jak chcial i kiedy by chcial... a tu ewidentnie pokazuje wysoka tem. przy obciazeniu.
Joe, przeplyw powietrza przez chlodnice nie jest wcale mniejszy, prosty przyklad, wystaw reke przez okno przy 50km/h a przy 150km/h, nie pomijajac tu oporow powietrza, temperatury otoczenia, tak samo dzialalo by to na IC w przypadku silnikow doladowanych, gdzie owa chlodnica w korkach powinna puchnac i nie raz puchnie, a przy stalej predkosci rzedu 70/km/h utrzymuje " dobre chlodzenie".
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lip 2010, 23:08   

Fordon - brałem pod uwagę, że się nie otwiera do końca, dlatego kupiłem nówkę i wymieniłem w ubiegłą sobotę :)

JoeMix napisał/a:
jak sobie postoi czy na wolnej jeździe mu przechodzi,,,

Nie trzeba wolnych obrotów - wystarczy zwolnić do licznikowych 150kph (okolice 3,5krpm) i wskazówka temperatury wraca na swoje miejsce :)

A tak w temacie - czy jest możliwość, że pasek dłuższy o 3mm w stosunku do standardowego ma wpływ na działanie osprzętu? Ewentualnie czy jest szansa, że przy takim obciążeniu napinacz nie daje rady i pasek się ślizga, skutkiem czego pompa nie pracuje jak powinna?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Lip 2010, 23:12   

Pufcio napisał/a:
A tak w temacie - czy jest możliwość, że pasek dłuższy o 3mm w stosunku do standardowego ma wpływ na działanie osprzętu? Ewentualnie czy jest szansa, że przy takim obciążeniu napinacz nie daje rady i pasek się ślizga, skutkiem czego pompa nie pracuje jak powinna?

Nie bo napinacz ma regulacje do 15mm na dlugosci paska.
Uslyszal bys ze pasek sie slizga, piszczal by jak wscielky.
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lip 2010, 23:19   

Czasami piszczy, ale odgłos znika chwilę po rozpoczęciu jazdy. A jakby przy tych 150 i więcej ślizgał, to na mój rozum i tak nie dałoby się tego usłyszeć :) Inna rzecz, że napinacz w mk5 jest automatyczny - nie wiem jak działa, kiedy się kończy jego żywot i czy da się to poznać...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 28 Lip 2010, 22:08   

Generalnie zuzycie napinacza jest rzadkoscia, jesli juz wystepuje to objawy sa nastepujace:
Pasek na wolnych obrotach wpada w duze wibracje wraz z samym napinaczem, podczas dodanie gwaltownie gazu pasek potrafi sie uzliznac pomimo pelnego "naciagu".
Takie cos ostanio robilismy w astrze G 2.0 DTi gdzie pasek pomimo wymiany piszczal jak najety, a nie daj bog popadalo...
Ale to nie ma nic do gotowania sie auta...
Pytanie czy termostat jest na 100% sprawny... czy uklad dobrze odpowietrzony.
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Lip 2010, 22:13   

Fordon - dzięki za info :)
Termostat wytargam jak tylko nie będzie co chwila na łeb lało i się przejadę.
Mam tylko dziwne przeczucie, że to nie to - dwa padnięte termostaty, w tym jeden nowy... zbyt duży zbieg okoliczności. No ale zobaczymy... jak się spytałem o cenę pompy, to jeszcze przełknąłem, ale uszczelka... zrzedła mi mina :| Jak nie termostat, to niechby to już była ta pompa...

Zaś co do samego odpowietrzenia - sądzę, że tak, bo jeśli nie, to powinien się gotować nie tylko na ostatnim biegu... (chyba, że źle myślę?)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 28 Lip 2010, 22:29   

Z termostatami to mialem troche jaj np w scorpio 2.3, wymienione 3 szt. z czego 2 nowe, oba nowe staly na 1/2 uchylone, 3 dzialal ale silnik sie nagrzewal na pelnym bucie w trasie, zjezdzilismy z wlascicielem ponad 200km, co sie okazalo zakamieniony uklad zatkal wejscie chlodnicy i nagrzewnicy, w srodku grzalo ale nie jakos specjalnie.
Uklad powinien sie w sumie sam odpowietrzyc ale roznie bywa, bo np byl tez RS2000 gdzie uszkodzony byl korek zbiorniczka wyrownawczego, auto sie zagrzewalo wentylator dzialal ale plyn wywalal przez zbiorniczek przy butowaniu.
Troche dziwna sprawa ale mowie podjedz do kogos zaufanego z czujnikiem co2, gdzie sprawdza czy nic nie dostaje sie z glowicy do ukladu wodnego.
Nie ma reguly, po tylu przykladach co sie robilo.
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Lip 2010, 22:30   

Ok, dzięki za rady. Dam znać jak coś się wyklaruje :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Temperatura - wskazówka poza skalą
zokko Mechanika 16 29 Wrz 2006, 07:16
jackrzec
Brak nowych postów [MK5] problem z temperatura
bogdan36 Elektryka 6 26 Paź 2011, 23:04
Puff
Brak nowych postów [MK5] temperatura MK5 DI
bogdan36 Silniki diesla 1 1 Lip 2011, 16:20
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.