Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

YTP hajdparianki
Autor Wiadomość
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Maj 2010, 15:32   YTP hajdparianki

Ale ta rs-ka tommiego zapierd^a :ok:
Rkalitka, jak dla mnie to jesteś mistrzem świata. Auto postawione do jazdy w 4 tygodnie z silnikiem którego nigdy w tej budzie nie było. Myślę że największy problem z czasem masz na zawracaniu. Czy konstrukcja mk1 nie pozwala szybciej obrócić auta?
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
Ostatnio zmieniony przez sowa 11 Lip 2010, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 13 Maj 2010, 15:55   

Piter napisał/a:
Myślę że największy problem z czasem masz na zawracaniu. Czy konstrukcja mk1 nie pozwala szybciej obrócić auta?


Myślę, że konstrukcja mk1 "tak ma"
Myślałem, że moja po tych wydumkach tylko tak się zachowuje(przód wyjeżdża) ale wsiadając do Wanny odczułem to samo :|
Sam Piter jechałeś Pasztetem i wiesz, że to się średnio prowadzi a na ciasnych nawrotach jest bardzo słabo.....
Tutaj sytuację można by uratować ręcznym i "podcinaniem" tyłu tak jak Tommi to robił ale to nie rozwiązuje problemu wyjeżdżania przodu ;-|

Piter napisał/a:
jak dla mnie to jesteś mistrzem świata. Auto postawione do jazdy w 4 tygodnie z silnikiem którego nigdy w tej budzie nie było.


Dzięki Piter. Myślę, że to było widać na zawodach - brak dokładności i dopracowania projektu - jednak udało się wystartować i wiadomo co trzeba poprawiać.
Jest to dla mnie tym większa motywacja, gorzej byłoby gdybym nie wiedział co można jeszcze poprawić.
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 13 Maj 2010, 16:41   

Rkalitka napisał/a:

Sam Piter jechałeś Pasztetem i wiesz, że to się średnio prowadzi a na ciasnych nawrotach jest bardzo słabo.....
Tutaj sytuację można by uratować ręcznym i "podcinaniem" tyłu tak jak Tommi to robił ale to nie rozwiązuje problemu wyjeżdżania przodu ;-|



Jest rozwiązanie wypluwania przodu:
po wbiciu jedynki, skręcasz kierownicą (w odpowiednią stronę) i niemal natychmiast dohamowujesz hamulcem zasadniczym (lewą lub prawą nogą, jak wolisz) i w tym samym czasie ciągniesz rękaw.
W ten sposób dociążasz podsterowny przód auta, nadrzucając jednocześnie tył.
ja wiem, że to się tak łądnie pierdo...i i teoretyzuje ale jest do do nauczenia, tylko jak wszędzie trza ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć:)
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 13 Maj 2010, 16:50   

Rkalitka napisał/a:
No widzę spore braki w moim wykonaniu depo :ups:

Zobacz na tylne światła a będziesz wiedział - za wczesne hamowanie i na tym dużo się traci.
Ale to jest powiązane z inwestycją w opony, dobre tarcze i klocki.
Ja hamowałem daleko poza ostatnią białą linią, a z drugiej strony ok.15m przed szykaną i w niej.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Maj 2010, 17:14   

Konstrukcja zawieszenia w mk1 powoduje , że przy dochamwaniu przód auta nurkuje wraz z ustawieniem kół rozbieżnie . W momencie gdy wtedy próbujesz skręcać zewnętrze koło wyciąga Cię i auto wyjeżdża .
Moim zdaniem sytuację nieco poprawi usztywnienie sprężyn z tyłu ( na filmie widać , że to nie przód wstaje , tylko tył się ugina ) Niestety przy takiej dysproporcji rozkładu masy spowoduje to , że tył będzie praktycznie " na sztywno " .

ps: Nie wiem czy w aucie z turbo podcinanie na ręcznym to dobre rozwiązanie . Moim zdaniem będziesz wpadał w laga . Mnie najszybciej z turbo szło jak jeździłem płynnie , dochamowując biegami , tak aby silnik cały czas był na obrotach a turbina napędzona .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 13 Maj 2010, 17:25   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
s: Nie wiem czy w aucie z turbo podcinanie na ręcznym to dobre rozwiązanie . Moim zdaniem będziesz wpadał w laga . Mnie najszybciej z turbo szło jak jeździłem płynnie , dochamowując biegami , tak aby silnik cały czas był na obrotach a turbina napędzona .


To fakt, po nawrocie gdy miałem wbitą dwójkę to praktycznie nic z tego nie wychodziło(ok 2-3 sek zanim się turbina napędziła i było odejście).
przy wbitej jedynce można próbować, bo ciągnie dobrze i szybko się napędza.
Ręczny na pewno się przyda, praktyka również.
Co do dohamowywania to fakt - robię to za wcześnie jednak to wynika nie tyle z kiepskiego układu hamulcowego(tył bębny z escorta, przód hamulce z mondeo 260mm+pompa i serwo z esiego mk6) co z mojej bariery psychicznej, że "przestrzelę"
Po prostu jeszcze nie ogarniam do końca Paszteta :|
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Maj 2010, 17:47   

Trening trening trening i nauka wychodzenia z poślizgu heh ;-( i bedzie git. A recznego uzywać jak się go nauczymy. Wbić jedynkę jadąc to tez sztuka. :devil:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Maj 2010, 20:29   

Rkalitka, ja największy problem miałem właśnie z przesunięciem granicy strachu.
:)
Czyli wszystko siedzi w głowie :yes:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Maj 2010, 21:09   

No pięknie zdoiłem ten słupek :rotfl:

Żółwik Tuptuś napisał/a:
są nasze przejazdy z największymi szmatami ( skrzynia głównie ;-( ))

Znowu, na silę tworzysz ideologię do zaistniałej sytuacji
gy
Nawtykałeś sobie do głowy jakiś pierdół o żabach i teraz na siłę ... :hahaha:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 25 Maj 2010, 21:15   

Piter, - bo Cię w piątek do Tuptusiowego kojca wrzucę .

ps: Jajka i sery załatwione :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Maj 2010, 21:20   

:jupi: :jupi: :jupi:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 25 Maj 2010, 21:27   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Piter, - bo Cię w piątek do Tuptusiowego kojca wrzucę .


O to się melanż bez buractwa i dancingu szykuje..... :fox:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 10 Cze 2010, 20:59   

co trzeba zrobić zeby jechać w takim wyścigu? pierwsze osoby z klasy?
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 10 Cze 2010, 21:04   

pP napisał/a:
co trzeba zrobić zeby jechać w takim wyścigu? pierwsze osoby z klasy?


Przyjechać trzeba :)

W niedzielnej Dużej Pętli i jej " Wolnych Przejazdach " ( zresztą widać , że na luzaku wszyscy jechali ) biorą udział wszyscy zawodnicy zgłoszeni do YTP ( pod warunkiem , że oni i ich auta przeżyli sobotę )
 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 10 Cze 2010, 21:34   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Przyjechać trzeba


no zlot tak naprawdę będzie pierwszym przetarciem samochodu właśnie przed YTP :)
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 10 Cze 2010, 21:50   

Ford fiesta mk1 na pucharze Youngtimerparty startuje z pierwszej linii na dużej pętli - to powinno się w telewizji w wiadomościach sportowych podawać!!!!

Michał - bardzo się cieszę, że zdobyliście 3 miejsce w klasie i w Niedzielę taki rarytas - CIEKAWE GDZIE SĄ OSOBY ŚMIEJĄCE SIĘ Z MK1 KILKA LAT TEMU??

PS: A Sowcia na prawdę niezłego pit stopa Ci zrobiła :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Cze 2010, 21:52   

Dokładnie, jada wszystkie załogi które dotrzymały do niedzieli :rotfl:
Jak widzisz ja startowałem z przedostatniej pozycji zaraz za wszystkimi japońskimi szlifierkami :hahaha:
Kolejność miejsc startowych jest kolejnością zajętego miejsca w klasie w sobotnim przejeździe kartingu. Dla porównania Żółw w swojej klasie startował z pierwszej lini a w sobotę na kartingu był kilka sekund wolniejszy ode mnie :2xf:
Co więcej, zapoznawczy przejazd dużej pętli można było pojechać z pilotem :)
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 10 Cze 2010, 23:28   

Piter napisał/a:
japońskimi szlifierkami


a kierowcy skrecają czy na prostych odjeżdzają? :fox:
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Cze 2010, 12:22   

Niestety różnica mocy jest tak duża że to jest bez znaczenia. Na każdej próbie są sporo szybsi a na dużej pętli to już jest przepaść :|
Nie wiem pP, czy nie za dużo oczekujesz od 100konnej fiesty. Nawet jeśli ogarniesz ja idealnie i będziesz szybszy od innych xr-ek to klasa w której chcesz jeździć do 1600cm to najsilniejsza i najbardziej parszywa klasa ze względu na różnice mocy. Ja dochodziłem do tego wniosku przez pół roku i Ty jeśli myślisz o sporcie do takiego wniosku też dojdziesz.
Najpierw zlot. Zobaczysz i sprawdzisz siebie jak wypadniesz w rywalizacji z innymi xr-kami ( dla mnie to tez będzie pierwsza taka konfrontacja, nie mam pojęcia jak curva wypadaz autami równymi sobie ) a później już YTP gdzie zmierzysz się z całą zgrają japońskich wyścigówek. Ja już nie. Dla mnie to już inna klasa będzie :yes:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Cze 2010, 12:51   

Tylko, że piter jak dołożysz silnik 2 litrowy. To auto będzie ciężko skręcało (w Szczecinie po małym torze lata corsa z silnikiem astry GSI). Wsio fajnie póki opony nie puszczą, bo wtedy przód odkręca (w dosłownym znaczeniu - zakręt w prawo, a auto samo skręca w lewo) na zewnętrzną zakrętu i auto wali prosto (no ale wtedy można zakupić A 048 :devil: ).
Poza tym te Hondy pewnie wybebeszone na maxa, a Ty jechałeś serią co?
Zauważcie, żę 3 klasa w amatorce przeważnie wyjmuje całą generalkę. 4 klasa jest wtedy bardziej dostępna do pudła (pewnie większość w niej to tylnonapędówki).
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Lista zapisów w Klasie Fiest na YTP 2010
trzeci Youngtimer Party 2010 - Klasa Fiest 22 10 Maj 2010, 21:31
pP
Brak nowych postów YTP
AeSeF Frakcja wielkopolska 3 9 Paź 2010, 00:11
AeSeF
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi FKP na YTP
PUCIO Frakcja wielkopolska 63 10 Kwi 2010, 13:36
Miły
Brak nowych postów III Runda YTP 2011
pętla "Zachodnia"
szczepan522 Sport w FKP 69 16 Gru 2011, 01:23
luk-90


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.