|
[MK6] Fiesta 2005r. 1.25 spalanie |
Autor |
Wiadomość |
FortunateSon
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 14:58
|
|
|
Ja mam zazwyczaj pomiędzy 5.0 a 5.5. Dwa tygodnie temu na trasie 430 km miałem spalanie 4.7 (tankowałem za 105 zł benzynę w cenie 5.19). Trasa prawie cała drogami wojewódzkimi (jakieś 80% trasy). Wielokrotnie wyprzedzałem. I jechałem, podobnie jak dark86ford, w 3 dorosłe osoby z bagażem.
Jak to się udało? Przede wszystkim obserwacja drogi i hamowanie silnikiem. Nie przekraczałem ponadto 110 (głównie 90-100). Jak się jedzie z taką prędkością, spalanie jest bardzo niskie (pod warunkiem, że jedziemy na 5. biegu ). Biegi zmieniam kolejno przy: 20, 30, 50, 70. Jest to ok. 2500 obr/min. Samochód nie muli (biorę przy starcie większość kierowców), a oszczędność paliwa jest bardzo widoczna.
jurek napisał/a: | Coś Wam powiem. zdarza się ze emeryci jeżdżą często, szybko i bezpiecznie |
Jeszcze takich nie spotkałem Przez ostatni rok sporo jeździłem i za prawie każdym razem (jak jakiś samochód jechał wolno przy lewej krawędzi) - emeryt lub/i kobieta. Max 5% to mężczyźni w wieku 18-60 |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 15:18
|
|
|
FortunateSon napisał/a: | Ja mam zazwyczaj pomiędzy 5.0 a 5.5. Dwa tygodnie temu na trasie 430 km miałem spalanie 4.7 |
ja jak zejdę na spokojnie poniżej 6,3 to jest dobrze, a Ty piszesz przy podobnej jeździe 5 albo jeszcze mniej ciężko mi w to uwierzyć... |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 15:36
|
|
|
tez w cuda nie wierzę, i jeszcze poniżej 2500 i samochód nie muli w trzy osoby ? hmn |
_________________
|
|
|
|
|
FortunateSon
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 16:20
|
|
|
Rachunki nie kłamią. W Fieście muli jak się zmienia biegi przy 2000.
@Marcin - staram się nie przekraczać setki, bo wtedy żłopie. Spróbuj, a będziesz miał podobne wyniki. W mieście na 5. można spokojnie 60-70. Wtedy też spalanie jest małe. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 16:46
|
|
|
FortunateSon napisał/a: | @Marcin - staram się nie przekraczać setki, bo wtedy żłopie. Spróbuj, a będziesz miał podobne wyniki. W mieście na 5. można spokojnie 60-70. Wtedy też spalanie jest małe. |
uwierz, że ja takiego spalania jeszcze nie uświadczyłem, ostatnia trasa ok 1,2kkm przy prędkościach do 100 i może z 1/3 na klimie, wszystko na spokojnie i wyszło 6,3, cała historia spalania jest w linku do mojego tematu (w pierwszym poście na dole), zarówno przed jak i po modach, nie zszedłem poniżej 5,6. Jedynie co mi przychodzi na myśl co może zrobić taką różnicę to skrzynia biegów, przy 100km/h ile masz obrotów? |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 17:09
|
|
|
W mk 6 sa zupelnie inne przelozenia, ale to prawda ze w Mk4 da sie spokojnie jechac na 5 juz 60 km/h, ale przy tym silniku nie ma opcji na nizsze spolanie ja tez walcze ze swoja i teraz z zona cwiczymy Eko, bo jezdzi jak diabel i w miescie 9 l to norma, a ja zchodze i wcale wolno nie poruszan sie do 7,6 l
Ten silnik nie zyje ponizej 2500 obr. a jest elastyczny od 4000 obr. jak mozna sprawnie przyspieszac ponizej 2500 w silniku wysokoobrotowym... biedny silnik |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 17:38
|
|
|
jurek napisał/a: | Coś Wam powiem. zdarza się ze emeryci jeżdżą często, szybko i bezpiecznie |
FortunateSon napisał:
Jeszcze takich nie spotkałem Przez ostatni rok sporo jeździłem i za prawie każdym razem (jak jakiś samochód jechał wolno przy lewej krawędzi) - emeryt lub/i kobieta. Max 5% to mężczyźni w wieku 18-60[/quote]
A jednak w moim przypadku to możliwe i na pewno nie tylko. Dla informacji to prawo jazdy mam już 53 lata(można rzec od urodzenia W 1959 w szkole samochodowej -amatorskie. W 1962 zawodowe(tzw III kat) zrobione na terenie Ofic. Szkoły Samochodowej w Pile. W 1970 kat. C , uzyskane w trakcie pracy w dużej firmie transportowej na stanowisku mistrza warsztatu. Ciekawostką może być fakt, ze w tamtych czasach PRL-owskich, wszystkie uzyskane bezpłatnie
Można powiedzieć, że lepiej jeżdżę niż chodzę Żartuje, mimo 7 krzyżyków dalej chodzę po górach |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
Ostatnio zmieniony przez jurek 30 Sie 2011, 17:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
FortunateSon
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 17:38
|
|
|
@Marcin, zauważ, że masz u siebie znacznie starszą konstrukcję silnika - ZeTEC, a ja DuraTEC. Są zupełnie inne. A co do prędkości - 100 to nieco poniżej 3000 (tak ze 2,800). Przy 108 są równe 3. Poza tym w aucie nie była włączona ani klima (nie ma), ani radio.
@ElGrey - wiadomo, że osiągi nie są rajdowe, ale nie blokuję ruchu (jak niektórzy co ciągną do 4000 . Znam gościa, co ma autko (pominę model) z wolnossącym dieslem i ciągnie go (widziałem na własne oczy) do 5400. A wiadomo, gdzie się uzyskuje maksymalną moc... Mnie zależy na oszczędności paliwa po prostu. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 21:35
|
|
|
FortunateSon napisał/a: | Ja mam zazwyczaj pomiędzy 5.0 a 5.5. Dwa tygodnie temu na trasie 430 km miałem spalanie 4.7 | Najniższe spalanie jakie uzyskałem w trasie (prędkości do 140) to 6,51, najwyższe w trasie (but w podłodze na trasie Poznań-Wawa) to 10,69... W samym mieście najniższe spalanie wyszło 7,6 a najwyższe 10,25... Nie wiem jak Ty jeździsz, ale Twoje 5-5,5 to dla mnie fantastyka... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 21:39
|
|
|
FortunateSon napisał/a: | @Marcin, zauważ, że masz u siebie znacznie starszą konstrukcję silnika - ZeTEC, a ja DuraTEC. |
to są identyczne silniki pod względem konstrukcji (pominę drobne zmiany w elektryce), tylko ford zmienił nazewnictwo ot taki zabieg marketingowy.
FortunateSon napisał/a: | A co do prędkości - 100 to nieco poniżej 3000 (tak ze 2,800). Przy 108 są równe 3. |
czyli masz dłuższą skrzynie, prawdopodobnie dłuższe przełożenie główne... u mnie przy 3k mam 100km/h
Jacku, też masz taką samą skrzynie jak FortunateSon? |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 21:48
|
|
|
Marcin napisał/a: | Jacku, też masz taką samą skrzynie jak FortunateSon? | Jutro jeszcze raz sprawdzę, ale wydaje mi się, że 100 mam też przy ok 3k, 70 mam przy ok 2k... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Sie 2011, 14:04
|
|
|
Ja mam 100 przy 3k obrotach. |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 31 Sie 2011, 15:44
|
|
|
FortunateSon napisał/a: | Poza tym w aucie nie była włączona ani klima (nie ma), ani radio. |
klima to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale bez radia robić ponad 400 kilasów ?
a dwa że 1.25 to małolitrażowy wysokoobrotowy silniczek, to nie 1.3 który chodzi jak diesel |
_________________
|
|
|
|
|
FortunateSon
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Sie 2011, 21:27
|
|
|
I co to nam ma powiedziec, bo nie kapuje, chyba ze silniki wielozaworowe nie biora udzialu w kakurecjach eko, bo sie nie da na nich osiagnac przyzwoitych efektow
Ja swwoja diablica, jadac nie wiecej niz 70 km/h i stosujac wszelkie zasady eco (a nieznosze tego typu jazdy) potrafie na trasie 300 km zejsc do 3 l na 100km. tylko to jazda straszna i wiem ze jesli mialbym cierpliwosc to sie da zejsc nizej |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
Ostatnio zmieniony przez ElGrey 31 Sie 2011, 21:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 31 Sie 2011, 21:28
|
|
|
Marcin, specjalnie dziś sprawdziłem, mam ok 2800 obr przy 100 licznikowych (wskazówka mniej więcej pośrodku między 2,5 a 3k)... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 31 Sie 2011, 22:03
|
|
|
czyli w mk6 pewnie dali dłuższe przełożenie główne, zamiast 4,27 4,06 jak wcześniej w kosiarce 1,3. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|