Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lpg, mk6, spalanie, zuzycie paliwa

[MK6] Fiesta 2005r. 1.25 spalanie
Autor Wiadomość
FortunateSon 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Sie 2011, 14:58   

Ja mam zazwyczaj pomiędzy 5.0 a 5.5. Dwa tygodnie temu na trasie 430 km miałem spalanie 4.7 (tankowałem za 105 zł benzynę w cenie 5.19). Trasa prawie cała drogami wojewódzkimi (jakieś 80% trasy). Wielokrotnie wyprzedzałem. I jechałem, podobnie jak dark86ford, w 3 dorosłe osoby z bagażem.

Jak to się udało? Przede wszystkim obserwacja drogi i hamowanie silnikiem. Nie przekraczałem ponadto 110 (głównie 90-100). Jak się jedzie z taką prędkością, spalanie jest bardzo niskie (pod warunkiem, że jedziemy na 5. biegu :D ). Biegi zmieniam kolejno przy: 20, 30, 50, 70. Jest to ok. 2500 obr/min. Samochód nie muli (biorę przy starcie większość kierowców), a oszczędność paliwa jest bardzo widoczna.

jurek napisał/a:
Coś Wam powiem. zdarza się ze emeryci jeżdżą często, szybko i bezpiecznie


Jeszcze takich nie spotkałem :D Przez ostatni rok sporo jeździłem i za prawie każdym razem (jak jakiś samochód jechał wolno przy lewej krawędzi) - emeryt lub/i kobieta. Max 5% to mężczyźni w wieku 18-60
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 30 Sie 2011, 15:18   

FortunateSon napisał/a:
Ja mam zazwyczaj pomiędzy 5.0 a 5.5. Dwa tygodnie temu na trasie 430 km miałem spalanie 4.7

ja jak zejdę na spokojnie poniżej 6,3 to jest dobrze, a Ty piszesz przy podobnej jeździe 5 :9: albo jeszcze mniej :9: :9: :9: ciężko mi w to uwierzyć...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 30 Sie 2011, 15:36   

tez w cuda nie wierzę, i jeszcze poniżej 2500 i samochód nie muli w trzy osoby ? hmn :fox:
_________________

 
 
FortunateSon 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Sie 2011, 16:20   

Rachunki nie kłamią. W Fieście muli jak się zmienia biegi przy 2000.

@Marcin - staram się nie przekraczać setki, bo wtedy żłopie. Spróbuj, a będziesz miał podobne wyniki. W mieście na 5. można spokojnie 60-70. Wtedy też spalanie jest małe.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 30 Sie 2011, 16:46   

FortunateSon napisał/a:
@Marcin - staram się nie przekraczać setki, bo wtedy żłopie. Spróbuj, a będziesz miał podobne wyniki. W mieście na 5. można spokojnie 60-70. Wtedy też spalanie jest małe.

uwierz, że ja takiego spalania jeszcze nie uświadczyłem, ostatnia trasa ok 1,2kkm przy prędkościach do 100 i może z 1/3 na klimie, wszystko na spokojnie i wyszło 6,3, cała historia spalania jest w linku do mojego tematu (w pierwszym poście na dole), zarówno przed jak i po modach, nie zszedłem poniżej 5,6. Jedynie co mi przychodzi na myśl co może zrobić taką różnicę to skrzynia biegów, przy 100km/h ile masz obrotów?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Sie 2011, 17:09   

W mk 6 sa zupelnie inne przelozenia, ale to prawda ze w Mk4 da sie spokojnie jechac na 5 juz 60 km/h, ale przy tym silniku nie ma opcji na nizsze spolanie ja tez walcze ze swoja i teraz z zona cwiczymy Eko, bo jezdzi jak diabel i w miescie 9 l to norma, a ja zchodze i wcale wolno nie poruszan sie ;/ do 7,6 l
Ten silnik nie zyje ponizej 2500 obr. a jest elastyczny od 4000 obr. jak mozna sprawnie przyspieszac ponizej 2500 w silniku wysokoobrotowym... biedny silnik :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Sie 2011, 17:38   

jurek napisał/a:
Coś Wam powiem. zdarza się ze emeryci jeżdżą często, szybko i bezpiecznie

FortunateSon napisał:
Jeszcze takich nie spotkałem :D Przez ostatni rok sporo jeździłem i za prawie każdym razem (jak jakiś samochód jechał wolno przy lewej krawędzi) - emeryt lub/i kobieta. Max 5% to mężczyźni w wieku 18-60[/quote]

A jednak w moim przypadku to możliwe i na pewno nie tylko. Dla informacji to prawo jazdy mam już 53 lata(można rzec od urodzenia :) W 1959 w szkole samochodowej -amatorskie. W 1962 zawodowe(tzw III kat) zrobione na terenie Ofic. Szkoły Samochodowej w Pile. W 1970 kat. C , uzyskane w trakcie pracy w dużej firmie transportowej na stanowisku mistrza warsztatu. Ciekawostką może być fakt, ze w tamtych czasach PRL-owskich, wszystkie uzyskane bezpłatnie
Można powiedzieć, że lepiej jeżdżę niż chodzę :-P Żartuje, mimo 7 krzyżyków dalej chodzę po górach
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
Ostatnio zmieniony przez jurek 30 Sie 2011, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
FortunateSon 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Sie 2011, 17:38   

@Marcin, zauważ, że masz u siebie znacznie starszą konstrukcję silnika - ZeTEC, a ja DuraTEC. Są zupełnie inne. A co do prędkości - 100 to nieco poniżej 3000 (tak ze 2,800). Przy 108 są równe 3. Poza tym w aucie nie była włączona ani klima (nie ma), ani radio.

@ElGrey - wiadomo, że osiągi nie są rajdowe, ale nie blokuję ruchu (jak niektórzy co ciągną do 4000 ;)) . Znam gościa, co ma autko (pominę model) z wolnossącym dieslem i ciągnie go (widziałem na własne oczy) do 5400. A wiadomo, gdzie się uzyskuje maksymalną moc... Mnie zależy na oszczędności paliwa po prostu.
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 30 Sie 2011, 21:35   

FortunateSon napisał/a:
Ja mam zazwyczaj pomiędzy 5.0 a 5.5. Dwa tygodnie temu na trasie 430 km miałem spalanie 4.7
Najniższe spalanie jakie uzyskałem w trasie (prędkości do 140) to 6,51, najwyższe w trasie (but w podłodze na trasie Poznań-Wawa) to 10,69... W samym mieście najniższe spalanie wyszło 7,6 a najwyższe 10,25... Nie wiem jak Ty jeździsz, ale Twoje 5-5,5 to dla mnie fantastyka... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 30 Sie 2011, 21:39   

FortunateSon napisał/a:
@Marcin, zauważ, że masz u siebie znacznie starszą konstrukcję silnika - ZeTEC, a ja DuraTEC.

to są identyczne silniki pod względem konstrukcji (pominę drobne zmiany w elektryce), tylko ford zmienił nazewnictwo ot taki zabieg marketingowy.

FortunateSon napisał/a:
A co do prędkości - 100 to nieco poniżej 3000 (tak ze 2,800). Przy 108 są równe 3.

czyli masz dłuższą skrzynie, prawdopodobnie dłuższe przełożenie główne... u mnie przy 3k mam 100km/h

Jacku, też masz taką samą skrzynie jak FortunateSon?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 30 Sie 2011, 21:48   

Marcin napisał/a:
Jacku, też masz taką samą skrzynie jak FortunateSon?
Jutro jeszcze raz sprawdzę, ale wydaje mi się, że 100 mam też przy ok 3k, 70 mam przy ok 2k...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Sie 2011, 14:04   

Ja mam 100 przy 3k obrotach.
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 31 Sie 2011, 15:44   

FortunateSon napisał/a:
Poza tym w aucie nie była włączona ani klima (nie ma), ani radio.


klima to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale bez radia robić ponad 400 kilasów ? :9:

a dwa że 1.25 to małolitrażowy wysokoobrotowy silniczek, to nie 1.3 który chodzi jak diesel :-)
_________________

 
 
FortunateSon 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Sie 2011, 21:04   

Jak jest towarzystwo, to po co radio :D Poza tym w godzinach jazdy od cholery reklam, więc szkoda włączać.

Co do oszczędnej jazdy: http://autokult.pl/2011/0...joszczedniejsza
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Sie 2011, 21:27   

I co to nam ma powiedziec, bo nie kapuje, chyba ze silniki wielozaworowe nie biora udzialu w kakurecjach eko, bo sie nie da na nich osiagnac przyzwoitych efektow :hahaha:
Ja swwoja diablica, jadac nie wiecej niz 70 km/h i stosujac wszelkie zasady eco (a nieznosze tego typu jazdy) potrafie na trasie 300 km zejsc do 3 l na 100km. tylko to jazda straszna i wiem ze jesli mialbym cierpliwosc to sie da zejsc nizej :2xf:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
Ostatnio zmieniony przez ElGrey 31 Sie 2011, 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 31 Sie 2011, 21:28   

Marcin, specjalnie dziś sprawdziłem, mam ok 2800 obr przy 100 licznikowych (wskazówka mniej więcej pośrodku między 2,5 a 3k)...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Sie 2011, 22:03   

czyli w mk6 pewnie dali dłuższe przełożenie główne, zamiast 4,27 4,06 jak wcześniej w kosiarce 1,3.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.