|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:33 |
[MK3] Szarpanie i gaśnięcie - problem z pompą paliwa ? |
Autor |
Wiadomość |
kubaq
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 6 Lip 2010, 15:35 [MK3] Szarpanie i gaśnięcie - problem z pompą paliwa ?
|
|
|
Sytuacja wygląda tak:
Wymieniłem silnik na nowy 1.8D, wszystko ładnie pięknie przez tydzień chodziło i nagle zaczęły się problemy. A konkretnie wygląda to tak: Jak długo jade na średnich/wysokich obrotach, to gdy trzeba dojechać do skrzyżowania i wrzucam na luz auto zaczyna szarpać i zazwyczaj gaśnie. To samo jak jadę dłuższą chwilę, zatrzymam się i zaraz chcę ruszyć to czasem jakby mu brakło w tym momencie paliwa i gaśnie.
Przy jeździe w korkach(dużo stania, mało jazdy) problemu nie ma wogóle. Jest też problem przy jeździe pod górkę, jak górka jest dość długa i jest spore nachylenie to po jakimś czasie zaczyna przerywać, muszę mu wtedy na pare sekund 'odpuścić' i dopiero jechać dalej.
Próbowałem zwiększać wolne obroty i mimo że są na mój gust bardzo duże to problem nie zniknął a jedynie się troche zmniejszył.
Mam jeszcze pytanie co do cięgła gazu, mam na nim luz ok. 5mm przez co rozumie, że dopiero po odciagnięciu go powyżej 5mm czuć zwiększenie obrotów, próbowałem go zniwelować, ale taki manewr spowodował inny problem, po 'puszczeniu' cięgła bardzo wolno schodzi z obrotów, co jak wiadomo było by zabójcze dla sprzęgła podczas jazdy...
Pompa jest Lucasa, jeżeli to ma znaczenie. Bardzo proszę o pomoc w ww. kwestiach, bo już nie mam do tego siły....
I jeszcze jedna rzecz na koniec, która może ma znaczenie. W poprzednim silniku była pompa Bosh, filtr paliwa był wymieniany nie dalej jak 5tys wcześniej więc go zostawiłem, filtr to filtr, ale może do Lucasa powinien być inny ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Lip 2010, 12:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 12:29
|
|
|
Sprawdź, czy dzieje się tak z otwartym korkiem wlewu. Sprawdź, czy w wężyku dochodzącym do pompy nie ma bąbli powietrza. Sprawdź szczelność i drożność filtru paliwa... a jeśli chcesz sprawdzić czy to wina pompy wtryskowej weź baniaczek 5L z ropą, wężyk i wpinasz się w zasilanie pompy, żeby wyeliminować wpływ układu zasilania paliwem. Jazda próbna wszystko wyjaśni. Nie masz tutaj pompy paliwowej w baku tylko Lucas zaciąga sam. Jeśli jest nieszczelność w układzie, albo brak odpowietrzenia zbiornika to będą problemy. |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Lip 2010, 19:45
|
|
|
Nie wiem jaka jest możliwość, ale może odwrotnie założyłeś filtr paliwa? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|