Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, mk3

[MK3] miękki pedał hamulca
Autor Wiadomość
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Lip 2010, 11:06   [MK3] miękki pedał hamulca

Witam!

2 dni temu wymieniłem u mechanika rozklekotane łożysko wraz z piastą (prawe przednie) od tego momentu pedał hamulca wchodzi prawie w podłogę po drodze praktycznie nie hamując. Jest po prostu miękki, dopiero przy podłodze zaczyna dobrze łapać. Układ jest raczej szczelny. Przy pompowaniu na wyłączonym silniku pedał robi się twardy, nigdzie nic nie wycieka.

Co sugerujecie? Spróbować po prostu odpowietrzyć układ czy może coś uległo usterce?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Lip 2010, 11:16   

rwiezel napisał/a:
Przy pompowaniu na wyłączonym silniku pedał robi się twardy
To efekt niepracującego silnika a za tym idzie niepracującego serva, czy podobnie jest na pracującym silniku, czy kilkukrotne hamowanie pod rząd poprawia skuteczność?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Lip 2010, 11:24   

JoeMix napisał/a:
rwiezel napisał/a:
Przy pompowaniu na wyłączonym silniku pedał robi się twardy
To efekt niepracującego silnika a za tym idzie niepracującego serva, czy podobnie jest na pracującym silniku, czy kilkukrotne hamowanie pod rząd poprawia skuteczność?


Nie. Przy włączonym silniku, przy pompowaniu pedał za każdym razem wchodzi miękko w podłogę, ale mam wrażenie, że przy trzecim czy czwartym wciśnięciu jest minimalnie twardszy, ale to minimalnie...

edit. Wybrałem się na mały test i muszę stwierdzić, że przy mocnym gwałtownym hamowaniu prawe koło nie blokuje się. Jedynie lewe koło zostawia za sobą ślad gumy na asfalcie.
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Lip 2010, 12:39   

Miałem podobny problem, u Mnie pomogła wymiana płynu hamulcowego na nowy, a klocki w jakim stanie??
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Lip 2010, 12:44   

Klocki raczej w porządku. Dwa tygodnie temu przy wymianie przednich opon zaglądałem przez ramie wulkanizatorowi i wszystko grało :-P
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 1 Lip 2010, 12:47   

ja też zaglądałem tylko na oko i było ok... a po wuciągnięciu klocków okazało się, że połowa klocka się rozsypała... ale ja miałem po wymianie hebli... a odpowietrzyłeś dobrze?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Lip 2010, 12:49   

rwiezel napisał/a:
prawe koło nie blokuje się
czyli to co było grzebane, ja bym się udał do warsztatu ze skargą ze popsuli hamulce, możliwe że odkręcali zacisk (jak nie pewne) i szlag trafił przewód elastyczny,,, może tarcza uświniona,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Lip 2010, 12:56   

JoeMix napisał/a:
możliwe że odkręcali zacisk (jak nie pewne) i szlag trafił przewód elastyczny,,,
dokładnie to samo miałem napisać...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Lip 2010, 12:57   

Miły napisał/a:
a odpowietrzyłeś dobrze?


Nic z nimi nie robiłem. Tutaj właśnie chcę się dowiedzieć co dalej działać.

Nawiązując do powyższych wypowiedzi czy to możliwe, że przez jedno koło (to co były przy nim grzebane) cały pedał miękko wchodzi w podłogę itd?
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 1 Lip 2010, 15:15   

Zapowietrzony układ. Co tu dużo dyskutować.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 1 Lip 2010, 15:34   

Oddałem auto do tego samego warsztatu. Wstępnie oczywiście zdiagnozowali zapowietrzenie. Próbowali odpowietrzyć przy hamulcach i przy pompie, ale zero powietrza w przewodach. Teraz zastanawiają się coś nad sprawdzeniem pompy itp ;-|
Przed 18 się tam wybiorę. Może już zrobią.
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 1 Lip 2010, 22:39   

moim zdaniem zanim pompe sprawdzą, niech zobaczą klocki i tarcze... może uderzyli albo coś i klocek się rozleciał?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Lip 2010, 23:20   

Przewodem majtali i teraz puchnie przy hamowaniu.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
gniewny 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2 Lip 2010, 13:45   

Ja tak mialem po wymianie klockow...dzien czy dwa pozniej rowniez wymienilem lozysko i piaste,to samo kolo...gosciu jak wymienial klocki kazal mi dobrze udeptac pedal hamulca,powiedzial,ze chwilowo tak bedzie i zrobia sie normalne....musialem ze sredniej predkosci hamowac w deche i to pomoglo :)
_________________
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48570

www.lubiezapierdalac.y0.pl

 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Lip 2010, 13:58   

gniewny napisał/a:
Ja tak mialem po wymianie klockow...dzien czy dwa pozniej rowniez wymienilem lozysko i piaste,to samo kolo...gosciu jak wymienial klocki kazal mi dobrze udeptac pedal hamulca,powiedzial,ze chwilowo tak bedzie i zrobia sie normalne....musialem ze sredniej predkosci hamowac w deche i to pomoglo :)

Bo klocki muszę się ułożyć (dotrzeć do tarcz) i nie wskazane jest przyśpieszać tego na siłę.
U kolegi rwiezel, to raczej inny problem
PS. Polecam używać polskich znaków :boshe:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Lip 2010, 15:32   

Już po problemie. Hamulce były po prostu w rozsypce. Wymiana szczęk, cylinderków, jednego przewodu, profilaktycznie klocków, płynu i nawet już nie pamiętam czego jeszcze.

Dziękuję wszystkim za udzielone podpowiedzi. :ok:
 
 
 
gniewny 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Zabrze
Wysłany: 3 Lip 2010, 01:16   

MARIUSZ.B napisał/a:
PS. Polecam używać polskich znaków :boshe:


jak jestem na telefonie z angielskim menu, to raczej nie znajde tam polskich literek ;p :2xf:
_________________
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48570

www.lubiezapierdalac.y0.pl

 
 
Adsum
[Usunięty]

Wysłany: 2 Sie 2010, 19:41   

Witam
Dołączę się do tematu.
Mam problem z hamulcami a właściwie z ich wspomaganiem, na wolnych obrotach pedał hamulca jest twardy, gdy dodam gazu jest trochę lepiej i nie trzeba używać tyle siły. Dodam ze cylinderki i szczęki wymienione, tłoczki z przodu nie są zapieczone, płyn wymieniony. Zainteresowałem się wiec serwem, podciśnienie jest, zaworek na wężyku działa. Z ciekawości sprawdziłem ręką serwo od spodu było tłuste ( nie mokre, ale takie delikatnie pokryte mazią) wiec wsadziłem rurkę przez otwór od podciśnienia i okazało się ze serwo jest wypełnione płynem hamulcowym. Przypuszczam ze tak być nie powinno. Jak myślicie to wina tylko serwa? Czy tez pompa jest nieszczelna?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Sie 2010, 16:04   

Adsum napisał/a:
Jak myślicie to wina tylko serwa? Czy tez pompa jest nieszczelna?
Nie, płyn hamulcowy w servie na pewno nie jest z pompy,,, z kosmosu się wziął,,, teraz masz pompę do uszczelnienia i servo do wymiany,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adsum
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sie 2010, 21:10   

Dzięki za odpowiedz, nieco ironiczną, ale racja trzeba uszczelnić pompę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.