Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:38
[MK5] Problem z odpaleniem przy wysokich temperaturach - 1.8
Autor Wiadomość
smyk2727 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Cze 2010, 16:17   [MK5] Problem z odpaleniem przy wysokich temperaturach - 1.8

Witam, Mam w swoim autku cos takiego: rano wsiadam gdy tempreatura jest klika stopni powyzej zera zapalam bez problemu auto, problem pojawia sie gdy wychodze z pracy okolo 15 na polu ladna pogoda a ja go niemoge odpalic.... krece i krece grzeje swiece do 3 razy i on laskawie po kilku minutach krecenia odapal..... bycmoze zapowietrzony.... jesli tak to w jakis sposob moge zlokalizowac miejse ktore mi ssa powietrze?? bycmoze to wina swiec zarowych?? prosze ojaks rade/pomoc filtr paliwa ma nieco ponad rok w baku zawsze ponad pol zbiornika bo gdy mam mniej pojawialy sie swego czasu podobne problemy z zapaleniem.... problem ten pojawil sie w zasadzie po ziemie i sie nasilal .... az teraz boje sie ze go porpostu nieodpale jak cieply ladnie pali :/ niechce kasy pchac na darmo. teraz szukam jakiegos innego autoa a to ma mnie na czas obceny tylko wozic takze prosze o jakas rade:)
_________________

Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Cze 2010, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Cze 2010, 16:21   

Silnik z 2001 roku może już przy wyższej temperaturze nie odpalać świec żarowych i może dlatego jest problem z rozruchem gdy jest ciepło, a nie ma rano gdy jest chłodno i świece jednak grzeją,,, (to tylko moja szybka sugestia, nie wiem czy słuszna)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
smyk2727 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Cze 2010, 16:29   

Jest taki motyw ze grzanie swiec(sugerujac sie po kontrolce) twa sekunde moze 2, a za kolejnym przekreceniem zaplonu kontrolka ta zapala sie na sekunde i gasnie.....
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Cze 2010, 16:46   

Kontrolka swoje, a grzanie świec swoje - od tego trzeba zacząć, to że kontrolka się świeci lub nie nie znaczy że świece grzeją lub nie, kontrolka to dla ciebie sygnał, że jak zgaśnie to można uruchamiać auto (a świece jeszcze często grzeją jak silnik już pracuje), w starych konstrukcjach kontrolka była zwykłym układem czasowym dlatego było coś takiego że latem nie trzeba było czekać na zgaśnięcie,,, ale schodzimy z tematu, zrób sobie prosta kontrolkę podpięta do masy i do listwy świec i zobacz jak tam się napięcie zachowuje kiedy palisz auto,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 8 Cze 2010, 20:08   

Kolega miał takie objawy w 1.9 tdi (octavia) i okazało się żr to coś z programem silnika było. Właśnie jak był ciepły to nie chciał palić.
 
 
 
smyk2727 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Cze 2010, 20:59   

ale jak sie go sie zapali przejedzie kilka kilometorw to ladnie pali:) motyw jest taki ze wracam z pracy o 15 zostawiam go na noc rano o 7 pale go normlanie dojezdzam do pracy 2km..... i jak chce go o 15 odpalic to mam problem........jesli by uklad byl zapowietrzony to raczej by byl problem go rano odpalic...... Niewiem za co sie zabrac a niechce np pchac sie w wymiane swiec jesli to niesiwece.....(tak wymienilem wahacze a dalej z przodu mi sie cos tlucze:/)
_________________

 
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 8 Cze 2010, 21:16   

moze kolo pracy stawiasz na gorce auto i szybciej paliwo sie cofa?? masz zalozony zaworek?
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Cze 2010, 13:10   

ramses123 napisał/a:
Kolega miał takie objawy w 1.9 tdi (octavia) i okazało się żr to coś z programem silnika było. Właśnie jak był ciepły to nie chciał palić.


Bo w TDI to popularna sprawa.

Nie wiem jak w Twoim silniku, ale w starszym 1.8TD takie objawy się pojawiają gdy siada jeden z elementów pompy wtryskowej odpowiedzialny za wytworzenie wstępnego ciśnienia paliwa. Czy jeśli zgasisz auto rozgrzane po jeździe, i próbujesz je odpalić, odpala ok, czy nie, czy tylko po dłuższym postoju?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Cze 2010, 14:15   

bo raczej po 8h stania silnik jest tak samo chlodny jak po 16h...
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Cze 2010, 15:12   

Niekoniecznie. U mnie auto po całej nocy jest sporo chłodniejsze niż po 8h na słońcu w 30 stopniach ;)
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
smyk2727 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 9 Cze 2010, 15:22   

niestety niemam mozliwosci w pracy auta postawic tak aby tyl byl wyzej..... on pali po dlugim kreceniu ok minuty..... i juz chodzi normalnie, zgasze go po chwili i bez problemow pali na dyk.... podobnie jak sie zagrzeje. niemam zadnego zaworu, mysle zeby zalozyc jakis inny przewod ze zbiornika do filtra i z filtra do pompy, a moze byc tak ze pod wplywem wiekszej temperatury np ze gdy auto sie nagrzej karoseria itd to puszczaja te szybkozlaczki i paliwo spowrotem ucieka do baku??
_________________

 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Cze 2010, 15:30   

To jak sprawa tak wygląda to zacznij od założenia przezroczystego wężyka paliwowego w całej komorze silnika, czyli od sztywnego przewodu idącego spod podwozia do pompy paliwowej, po drodze zahaczając oczywiście o filtr paliwa, sprawna(!) pompkę ręczną oraz dokup zaworek zwrotny. Wtedy będziesz widział zawsze co się dzieje z ropą.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
smyk2727 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 9 Cze 2010, 15:40   

pytanie jak to zen zawor wyglada i ta pompka, ja jestem zielonyw tym temacie, ktos pisala gdzies ze w warsztatach typy sprawdzaja szczelnosc ukladu.... mieszkam w okolicy rzeszowa gdzie tutaj mozna znalezc wmiarre mozliwosci tani zakald.....
_________________

 
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 9 Cze 2010, 15:51   

http://www.serwisdiesla.pl/

Rzeszów
ul. Wita Stwosza 53

Fajne Chłopaki ;p

[ Dodano: Sro Cze 09, 2010 15:52 ]
smyk2727 napisał/a:
tak wymienilem wahacze a dalej z przodu mi sie cos tlucze:/


pewnie gumy przy łącznikach staba już sparciały
 
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Cze 2010, 16:18   

kamil wolski napisał/a:
Niekoniecznie. U mnie auto po całej nocy jest sporo chłodniejsze niż po 8h na słońcu w 30 stopniach ;)


tyle, ze u autora po nocy (i 16h stania - czyli zimniejszy) pali lepiej jak po krotszym postoju (cieplejszy) co w dieslu raczej jest dziwne bo czym cieplejszy tym lepiej pali..
pomijajac fakt ze przez 2km to on sie ledwo co zagrzeje

wiec ja bym obstawial cofajace sie paliwo

smyk2727 postaw np. tyl na krawezniku albo zaparkuj raz gdzies dalej gdzie bedziesz mial mozliwosc takiego ustawienia samochodu, raz chyba mozesz sie kawalek przejsc;>? bo krecic minute to troche przegiecie i dla rozrusznika i dla aku...
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Cze 2010, 16:49   

portier napisał/a:
tyle, ze u autora po nocy (i 16h stania - czyli zimniejszy) pali lepiej jak po krotszym postoju (cieplejszy) co w dieslu raczej jest dziwne bo czym cieplejszy tym lepiej pali..
pomijajac fakt ze przez 2km to on sie ledwo co zagrzeje


Jak się uszkadza element w pompie o którym pisałem wyżej, nie odpalisz ciepłego auta do póki nie ostygnie lub do póki nie oblejesz pompy paliwowej zimną wodą.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Cze 2010, 17:25   

ale ta teoria byla na starcie spalona w tym przypadku.
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Cze 2010, 19:10   

Mniejsza z tym. Lepiej czasami zapytać, dopytać i coś wyeliminować na 100% niż nie pytać a pisać brednie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
smyk2727 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 9 Cze 2010, 20:24   

Takie forum jest dobre bo tutaj jest dobra wymina doswiadczen i mysli, mialem nadzieje ze ktos wczesniej spotkal sie z takim schizem..... jak tym autem jezdze 2 lata tak pierwszy raz mam takie cos, zeby sie auto z dnia na dzien sie tak zapowietrzalo...... lub swiece zarowe sie pieprzyly w taki dziwny sposob...... pewno sie udam do warsztatu ktory polecil mi ramses123 i popytam.
Jesli ktos by mial jakas sugesie jestem otwary na wszelkie "zlote mysli"
_________________

 
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Cze 2010, 23:51   

zanim pojedziesz do zakladu to zrob te rzeczy o ktorych Ci pisalismy czyli raz ustaw dupe wyzej a potem przewody przezroczyste.
chocby dla naszej satysfakcji;p
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów [MK3] Problem z odpaleniem rano przy mrozach
Gość Mechanika 6 24 Lut 2010, 11:22
bidżej
Brak nowych postów [MK5] Problem z odpaleniem
sajmon8 Silniki diesla 4 28 Cze 2013, 08:58
Dreambox
Brak nowych postów [MK5] 1.8D - problem z odpaleniem
michał87 Mechanika ogólna 11 2 Sty 2014, 12:57
buashken


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.