Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:43
[MK2] Negatyw kół na przedniej osi.
Autor Wiadomość
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 7 Cze 2010, 17:07   [MK2] Negatyw kół na przedniej osi.

Witam.

Czy da się zrobić negatyw na przedniej osi, bez jakiejś większej rzeźby? Interesuje mnie 1-1,5 stopnia.

Pozdro
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Cze 2010, 17:51   

Tak, można kupić specjalne śruby (potrzeba chyba jedna na koło) i wtedy ustawić jak chcesz a nie na sztywno, chodzi o mocowanie amor-zwrotnica
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 7 Cze 2010, 18:04   

Dysponujesz może jakimś linkiem, czy czymś, co bym wiedział czego szukać? :)
 
 
markos2101 


Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 106
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 7 Cze 2010, 19:05   

blood_brother2 napisał/a:
zrobić negatyw na przedniej osi


a może ktoś krótko skrobnąć po co taki zabieg? :ups:
_________________
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Cze 2010, 19:19   

Żeby opony się szybciej zużywały :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 7 Cze 2010, 20:12   

hm, a gdyby tym wyrównać kąty, by na obu kołach były takie same? Bo lewe mam pochylone 0,49 stopnia a prawe 1,75 stopnia
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Cze 2010, 20:33   

Wcięło mój post,,, może się nie wysłał dobrze, w każdym razie mnie proponowane swego czasu te śruby właśnie w tym celu by ustawić nachylenie równo bo było nie równo,,, tylko koszt był spory coś koło 300pln jak mi po głowie chodzi,,,

Generalnie amor do zwrotnicy jest przykręcony na 2 śruby co powoduje że da się go przykręcić tylko w jednej pozycji, wystarczy przerobić jedno mocowanie by była regulacja,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
markos2101 


Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 106
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 7 Cze 2010, 21:26   

JoeMix napisał/a:
Żeby opony się szybciej zużywały :-P
JoeMix napisał/a:
coś koło 300pln


to znam tańsze sposoby :-P
_________________
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:34   

:hahaha:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 8 Cze 2010, 00:09   

Żółwik - wsparłbyś radą, a nie się z nas śmiejesz :P
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 8 Cze 2010, 06:03   

blood_brother2 napisał/a:
Żółwik - wsparłbyś radą, a nie się z nas śmiejesz :P


O jacie.....spójrz do Jego tematu - tam masz wszystko jak na talerzu jak zrobić negatyw samemu w przydomowym garażu i to bez specjalistycznych narzędzi i umiejętności :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Cze 2010, 21:56   

blood_brother2, - na zlocie Ci opowiem , bo na śrubach pływających w mk1/2 to se można podsufitkę pochylić .

Wsadź łapę pomiędzy kolumnę McPersona a oponę na topie koła to zrozumiesz o czym mówię .

Jakbyś chciał sfożnie wysuwać, to Ci drążków kierowniczych nie starczy .

A przesunąć mocowań górnych też się nie da .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
markos2101 


Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 106
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 8 Cze 2010, 22:58   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
można podsufitkę pochylić


JoeMix napisał/a:
Żeby opony się szybciej zużywały
???
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Cze 2010, 00:31   

oj, tak najprosciej to negatyw = koła są pochylone względem nawierzchni ( jak tu: http://static1.money.pl/i...,f1,ferrari.jpg ) co powoduje:
- szybsze zużycie się bieżnika po wewnętrznej stronie opony
- poprawe prowadzenia w zakrętach
- 'myszkowanie'/nerwowe zachowanie się auta przy jeździe na wprost

komentarz Żółwia po przetlumaczeniu na nasze: "ten sposób da pożądanego rezultatu w mk1/2".
A czemu nie działa? Bo na fiesty mk1/mk2 powinna być oddzielna kategoria prawa jazdy, bo to magiczne autka ;)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 9 Cze 2010, 07:14   

Ja nie wiem co ja mialem w swojej rajdowce MK II bo wtedy sie jeszcze na tym za bardzo nie znalem. Ale z tego co mowil gosc ktory ja budowal wsadzil tam jakies elementy zawieszenia z escorta chyba ale katy mialem na pewno regulowane za pomoca srub plywajacych i nie bylo zadnych problemow z regulacja - dzialalo super. Kola na jakich jezdzilem: 135/80 R13, 175/50 R13 a nawet 185/60 R14.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 9 Cze 2010, 08:38   

vegetagt, :ok: - dobre tłumaczenie :)

Kuba, - właśnie o to chodzi . dłuższy wahacz z escorta i dłuższy drążek kierowniczy . Niby nic , ale bez tego ni dudu . A same śruby to już tylko później do końcowego doregulowania .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Cze 2010, 10:55   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Kuba, - właśnie o to chodzi . dłuższy wahacz z escorta i dłuższy drążek kierowniczy . Niby nic , ale bez tego ni dudu . A same śruby to już tylko później do końcowego doregulowania .


nasz kolega z dawnych lat niejaki RED z Galapagos (jak żółwik ) opatentował tańszą metodę . wystarczy wpaść w poślizg na piasku i uderzyć odpowiednio w krawężnik . Metoda sprawdzona :)
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 9 Cze 2010, 11:19   

A sam amortyzator moze miec wplyw na negatyw? Nie chodzi mi o jakas regulacje na amortyzatorze, tylko o dwa rozne amorki.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Cze 2010, 15:05   

może, wystarczy że będzie inaczej miał mocowanie i zwrotnica będzie przykręcona pod innym kątem,,

[ Dodano: Sro Cze 09, 2010 15:06 ]
diodalodz napisał/a:
nasz kolega z dawnych lat niejaki RED z Galapagos (jak żółwik ) opatentował tańszą metodę . wystarczy wpaść w poślizg na piasku i uderzyć odpowiednio w krawężnik . Metoda sprawdzona :)
ale 8=> na masce ani skóry w środku nie zrobił,,, :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Cze 2010, 19:13   

a obniżenie ? ja w mk2 miałem negatyw i było to o ile pamiętam tylko dzięki niższym sprężynom
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.