Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

negatyw przedniej i tylnej osi.
Autor Wiadomość
voo_STP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 36
Skąd: ZG
Wysłany: 3 Cze 2010, 13:40   negatyw przedniej i tylnej osi.

witam.

zacznę od początku :) chcę zrobić mały eksperyment. mam różnicę 38mm w rozstawie osi (tył węższy). zrobiłem dystans po 20mm na stronę między belkę a czop żeby nie obciążać łożysk. czyli tył szerszy o 1mm/strona. dystans 'ze skosem' pod negatyw 1,5 stopnia. i teraz pytanie.. jaki ustawić negatyw na przód żeby auto nie wywinęło mi jakiego numeru na drodze (chodzi mi kąty znoszenia). i drugie pytanie.. kto z was próbował czegoś podobnego i jak to się zachowuje podczas szybkich zakrętów. to, że będzie zbierało opony to wiem.

pozdravwiam.
_________________
Bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć.



SCIROCCO GT2
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 3 Cze 2010, 20:16   

Ja robiłem podobny numer w fieście mk1 .

Gdy dałem dystanse na tył o szerokości 20 mm na stronę ( swoją drogą było to ponad 10 lat temu i łożyska nadal działają ) . Auto stało się stabilniejsze w zakrętach ( mniej się pochylało ) , ale gdy jechałem na granicy przyczepności tył miał tendencję do " wyrzucania " przodu ( podsterowność połączona z niemiłym zjawiskiem nieprzewuidywalności auta ) . Tak więc osiagnąłem połowiczny sukces - przesunąłęm granicę szybkości z jaką można pokonać zakręt , ale auto stało się trudniejsze do uprowadzenia na tej granicy .

Następne czym się zająłem to negatywy z przodu .
Mój sposób ja ich osiągnięcie - to wystawienie o około 1,5 cm swożnia na zewnątrz ( inny swożeń ) . Dało to około 2 stopni na pochyleniu koła ( w połączeniu z amorami , które już same nieco poochylały koło w stosunku do serii ) .
Dzieki temu zabiegowi auto załąpało sterowalną nadsterowność . ( Zbierzność musiałem ustawić na zero , gdyż jak była inaczej , przy gwałtownej zmianie biegu nerwowo rzucało autem prawo-lewo )

Ze zbieraniem opon ( przyprawidłowym ciśnieniu ) nie ma tragedii - trzeba je tylko raz na jakiś czas zamienic stronami .

Na Twoim miejscu z przodu ustawiłbym odrobinę większy negatyw ( 2 stopnie ) . Przy czym musisz pamiętać , że o ile w zakrętach będzie bajka ( pamiętaj o odpowiednim ustawieniu zbierzności ) to o tyle na wprost auto zrobi się bardziej czułe ( nerwowe ? ) , czyli będziesz się go musiał na nowo uczyć .
 
 
 
voo_STP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 36
Skąd: ZG
Wysłany: 4 Cze 2010, 23:27   

dzięki za konkretną odpowiedź :) a powiedz mi jaki masz teraz stosunek szerokości przedniej do tylnej osi ?
_________________
Bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć.



SCIROCCO GT2
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 5 Cze 2010, 11:34   

Ta sama szerokość przedniej i tylnej osi .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
voo_STP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 36
Skąd: ZG
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:02   

miałem okazję przejechać się na weekend G1 z negatywem 1.5 tył, 1.7 przód i.. na mokrym bruku przy szybkim ale niewielkim skręcie kierownicą zarzucało tył jakby na lodzie zaciągnąć ręczny. fakt, że negatyw jest zrobiony pod felunek i raczej auto jest do baunsowania. jednak ta przejażdżka mnie skutecznie powstrzymała od takiej akcji w moim aucie. tył idzie na 0 przód na -1. dzięki za info.
_________________
Bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć.



SCIROCCO GT2
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:27   

Dramatyzujesz ;)

To właśnie nazywam " sterowalną nadsterownością " .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
voo_STP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 36
Skąd: ZG
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:33   

Żółwik za wiele wyrzeczeń i pieniędzy kosztowała mnie odbudowała auta żeby zawinąć je teraz na lampie ;) 0 i -1 będzie optymalnie.
_________________
Bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć.



SCIROCCO GT2
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 7 Cze 2010, 22:45   

Ty tu rządzisz :)

Wjedź kiedyś do nas - fajnie będzie razem pojeździć i pogadać przy browarze :yes:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Cze 2010, 07:45   

Nie no coś za coś,,, negatyw poprawia prowadzenie na zakrętach, a pogarsza na prostej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
voo_STP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 36
Skąd: ZG
Wysłany: 10 Cze 2010, 23:15   

JoeMix napisał/a:
Nie no coś za coś,,, negatyw poprawia prowadzenie na zakrętach, a pogarsza na prostej,,,


przetestowane :) jednak w F1 nie narzekają <8>

Żólwik.. nie omieszkam :) kwestia tylko kiedy.. jak to mawia mój mentor - 'idzie nowe' i zęby w parapet :devil:
_________________
Bo na luzie to trzeba żyć a nie jeździć.



SCIROCCO GT2
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 11 Cze 2010, 20:02   

voo_STP, - przyjedź- tzw " czymkolwiek " w tym całym tuningu , to o ludzi chodzi bardziej a nie o auta i ich marki :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Lut 2011, 15:09   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Następne czym się zająłem to negatywy z przodu .
Mój sposób ja ich osiągnięcie - to wystawienie o około 1,5 cm swożnia na zewnątrz ( inny swożeń ) . Dało to około 2 stopni na pochyleniu koła ( w połączeniu z amorami , które już same nieco poochylały koło w stosunku do serii ) .
Dzieki temu zabiegowi auto załąpało sterowalną nadsterowność . ( Zbierzność musiałem ustawić na zero , gdyż jak była inaczej , przy gwałtownej zmianie biegu nerwowo rzucało autem prawo-lewo )


odkopując stary temat :>

Od jakiego auta są te sworznie i czy ten patent zda egzamin w mk2?
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Lut 2011, 00:50   

Te sworznie są od mk2 . W mk1 jest krótszy sworzeń . danie sworzni od mk2 daje taki efekt .

Na Twoim miejscu ( i na swoim jakbym to drugi raz robił ) pobawiłbym się w rurowy wahacz , ze sworzniem na owalnych otworach aby móc regulować negatywy
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Lut 2011, 14:10   

nie umiem jakoś od googli wysępić informacji o takim wahaczu :ups:

Ja mam taki wahacz znalezc w innym samochodzie i dopsaowac/zamówić w jakiejś firmie
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Lut 2011, 18:55   

vegetagt napisał/a:
nie umiem jakoś od googli wysępić informacji o takim wahaczu :ups:

Ja mam taki wahacz znalezc w innym samochodzie i dopsaowac/zamówić w jakiejś firmie


Bo taki wahacz trzeba sobie ulepić :)

W googlach go nei znajdziesz , wątpię, żeby ktoś to robił w cenach nie przekraczających ceny wszystkich mk1 klubowych wziętych razem .

Najdzie mnie kiedyś wena i Qzyn mi gwint od Gofra sprzeda , to ulepie takie i Ci podeśle foty .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Kwi 2011, 15:00   

Zasadniczo to do fiesty nie ma gotowego, dobrego wyjścia a te robione samemu poprawiają jedno kosztem drugiego.

Ja u siebie poszedłem jeszcze w inną stronę:
Dłuższe swożnie ( proste ) do ori wahacza przez co negatyw wymuszony na ok 1,5 stopnia.
Tył rozstawiony szerzej o 20mm na stronę ( 2-gi sezon-łożyska na tyle te same SKF-y )
Auto na zakręcie bardzo ładnie prowadziło tył, ale przód miał czasem ochotę wyjechać na zewnątrz gubiąc trakcję i wymuszając kontrę. Dość nieprzyjemne uczucie i nieprzewidywalne zwłaszcza przy napadzie na zakręt pow 100km/h :|
Kolejny zabieg to zmiana z zbieżności z zero na lekki minus ( nie wiem na ile, wartość była zmieniana 2-3 razy po jazdach próbnych )
Efekt, auto ładnie nurkuje w zakręt i mniej wyrzuca na zewnątrz. Różnicę widać zwłaszcza przy mocno krętych próbach na niewielkich prędkościach ( do 60-80 km/h )
Efekt uboczny: nie polecam takiego zabiegu mistrzom prostej. Auto jest ZDECYDOWANIE mniej pewne przy prowadzeniu na wprost.
Kwestie opon zostawiam bez komentarza :rotfl:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
matysss123 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: RS
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 23
Skąd: pń
Wysłany: 22 Kwi 2011, 15:05   

Piter robiles to w mk3? jeśli tak to skąd takie sworznie?
Zdrowych spokojnych :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Kwi 2011, 15:05   

Piter napisał/a:
Kwestie opon zostawiam bez komentarza :rotfl:


Czy przy negatywie 2 stopniowym, opony się tak hardkorowo zuzywają? Tj 3000 km i juz widać, że krzywo zdarta. Jazda raczej bez szalenstw typu palenie gumy ;) .
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Kwi 2011, 15:27   

matysss123 napisał/a:
Piter robiles to w mk3? jeśli tak to skąd takie sworznie?

Tak, w mk3
Delphi ma takie sworznie na zamówienie na trzy śruby. Długość całego to 140mm jesli dobrze pamiętam :myśli:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
matysss123 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: RS
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 23
Skąd: pń
Wysłany: 22 Kwi 2011, 15:41   

Mozna wiedziec jaka cena za tą przyjemność?i jakis link do tego gdzie mozna zamowic :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK2] Negatyw kół na przedniej osi.
blood_brother Mechanika ogólna 22 10 Cze 2010, 07:15
JoeMix
Brak nowych postów Za duża siła hamowania na tylnej osi
KUI3A Tuning mechaniczny 13 1 Lis 2008, 22:40
qrdesz87
Brak nowych postów Zabezpieczenie gwintów, układ hamulcowy tylnej osi
Nikuś Mechanika 22 8 Maj 2011, 13:45
kuba87
Brak nowych postów Montaż dystansów na tylnej osi Fiesta MK5
wretched Mechanika ogólna 9 22 Wrz 2015, 13:07
vegetagt
Brak nowych postów Hamulce, słaba siła hamowania na tylnej osi
Szymon Mechanika ogólna 10 23 Paź 2023, 08:32
FIESTA Moondust


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.