|
Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 13:43 |
Rozpórki górne Mk1 |
Autor |
Wiadomość |
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 09:48 Rozpórki górne Mk1
|
|
|
Witam,
jak widziałem kilku z obecnych tu kolegów posiada zamontowane rozpórki kielichów przód, czasem tył.
Ja również jestem zwolennikiem tego rozwiązania, szczególnie, że po tych trzydziestu-paru latach nadwozie pracuje bardzo.
Czy przy okazji montarzu/produkcji rozpórek zwymiarował je ktoś z Was może?
Chcę zrobić rozpórki górne jak najprostsze i nie ingerujące w nadwozie, ze śrubami rzymskimi, w zwiąsku z tym może ktoś posiada zdjęcia swoich mocować i wymiary kontrolne punktów mocowania zawiasu?
Mam stabilizator z tyłu, planuję zamknąć wahacze przód, lub wyspawać customowe, wzmacniane, czy jeszcze coś warto zrobić, by poprawić pracę zawiasu? (nie chodzi mi o twardość, ale o zwartość pracy)
pozdr |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 10:04
|
|
|
Hej. Pomoc moga Ci raczej jedynie pogladowe fotki. Jak i tak bedziesz zakladal srube rzymska to wymiarowanie nie ma az tak duzego znaczenia, pozatym wiekszosc aut w tym wieku nie trzyma juz oryginalnych wymiarow |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 10:26
|
|
|
Ano właśnie chciałem sprawdzić o ile się rozjechały kielichy.
Czy belka od mk2 jest dużo lepsza? Czy warto zrobić mocniejszego panharda?
Sorry, że tak walę pytaniami na raz, ale powoli się zagłębiam w fieścinę |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 10:32
|
|
|
Ja mam z tylu na razie seryjna to rozporke od panharda ale mam zamiar zastapic ja mocniejsza. Chlopaki co upalaja MK I mowia ze lubi sie z czasm wygiac i ci sie cala tylna os przestawi. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Intel
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Wiek: 39 Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 79 Skąd: Tarnow
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 14:43
|
|
|
qzyn dlatego polecam ten drążek od mk1 xr2 lub mk2 xr2 . Tam jest wykonany z pręta i sie jush nie gnie |
_________________ Za duzo mocy ? Kto to powiedział
------------------------------------------
Fiesta mk1 xr2 83r (srebrna 1.6 )
Escort Rs turbo mk3 85r ( niebieski 1.6 )
Escort xr3i mk3 84r ( srebrny 1.6 )
Escort RS2000 96r ( srebrny 2.0 )
Mondeo ST220 (czarny 3.0 ) |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 14:46
|
|
|
albo wymodzenie drążka watta . to eliminuje wszelkie problemy na zawsze . |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 15:27
|
|
|
diodalodz napisał/a: | to eliminuje wszelkie problemy na zawsze |
ano jasne, tylko przy takim protowodzie trzeba się trochę nakombinować i seryjnie by to nie wyglądało, a porządny wzmocniony panhard będzie robił robotę.
A co do belki, to warto pakować od mk2? czy jakieś plusy (oprócz ręcznego) da się odczuć? Zakładając, że w belce mk1 będę miał mocnego panharda i stabilizator?
dokładnie prostowód watta jak się patrzy! |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 17:37
|
|
|
Flonder napisał/a: | Witam,
jak widziałem kilku z obecnych tu kolegów posiada zamontowane rozpórki kielichów przód, czasem tył.
Ja również jestem zwolennikiem tego rozwiązania, szczególnie, że po tych trzydziestu-paru latach nadwozie pracuje bardzo.
Czy przy okazji montarzu/produkcji rozpórek zwymiarował je ktoś z Was może?
Chcę zrobić rozpórki górne jak najprostsze i nie ingerujące w nadwozie, ze śrubami rzymskimi, w zwiąsku z tym może ktoś posiada zdjęcia swoich mocować i wymiary kontrolne punktów mocowania zawiasu?
Mam stabilizator z tyłu, planuję zamknąć wahacze przód, lub wyspawać customowe, wzmacniane, czy jeszcze coś warto zrobić, by poprawić pracę zawiasu? (nie chodzi mi o twardość, ale o zwartość pracy)
pozdr |
Kupiłeś mk1 i chwała Ci za to, że chcesz nią się zaopiekować
Co do zakładania rozpurek żeby usztywnić "rozchodzącą" się budę to jest to daleko posunięty półśrodek
Jeśli chcesz tą fiestą jeździć i cieszyć się jazdą to wywalaj środek do blachy, deskę rozdzielczą kanapy i oglądaj co masz do pospawania i wstawienia nowego - a pewnie trochę się tego uzbiera....
Dalej oczywiście kanał i na nowo rzeźba z mocowaniami wachaczy i belki z tyłu, fartuchy z przodu(w okolicach mc personów) zapewne też w "niezłym" stanie będą....
Dalej okolice tylnych mocowań amorów - w bagażniku - i sam bagażnik.......
Jak to wszystko ogarniesz to możesz pomyśleć nad błotnikami, pasem przednim, dolnymi połaciami drzwi i klapy bagażnika oraz progami.....zasadniczo dach powinien być ok
Potem za konserwój wszystko i pomaluj. No i załóż rozpórki kielichów przód/tył
Ja to widzę właśnie w takiej kolejności - nie odwrotnej
A jeśli za chwilę napiszesz, że buda jest ok/dobry stan/bez rdzy itd. to szykuj się, że za długo nie pojeździsz fiestą
Chyba, że blacha była robiona przez prawdziwego blacharza(nie mylić z idiotami, którzy dają nową łatkę/blachę na stary nie wycięty skorodowany element metalowy) jakieś góra dwa, trzy lata temu - w co absolutnie nie wierzę puki nie zobaczę na żywo
Jeśli nie masz kasy na blacharza/lakiernika a chcesz mieć mk1 na dłuższy czas to już teraz zacznij zbierać kilka tysięcy złotych(chyba, że sam umiesz spawać/lakierować).
W Polsce można policzyć "zdrowe" mk1 na palcach jednej ręki(i to nie ze wszystkimi palcami)
PS: tak macie rację - moja już nie jest zdrowa(i też doskonale wiem co mnie czeka znów - generalny remont blacharski 10 lat temu) |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 18:42
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | Jeśli chcesz tą fiestą jeździć i cieszyć się jazdą to wywalaj środek do blachy, deskę rozdzielczą kanapy i oglądaj co masz do pospawania i wstawienia nowego - a pewnie trochę się tego uzbiera....
Dalej oczywiście kanał i na nowo rzeźba z mocowaniami wachaczy i belki z tyłu, fartuchy z przodu(w okolicach mc personów) zapewne też w "niezłym" stanie będą....
Dalej okolice tylnych mocowań amorów - w bagażniku - i sam bagażnik....... |
Nie prościej:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=13140
P.S. Maska też powinna być OK
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 22:36
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | Kupiłeś mk1 i chwała Ci za to, że chcesz nią się zaopiekować
Co do zakładania rozpurek żeby usztywnić "rozchodzącą" się budę to jest to daleko posunięty półśrodek
Jeśli chcesz tą fiestą jeździć i cieszyć się jazdą to wywalaj środek do blachy, deskę rozdzielczą kanapy i oglądaj co masz do pospawania i wstawienia nowego - a pewnie trochę się tego uzbiera.... |
Ależ ja jestem tego całkiem świadomy, iż piaskowanie odsłoniło by conieco
nie od wczoraj jeżdżę starymi fordami, w różnym stanie blacharskim.
Nie wykluczam pełnego remontu budy, jeśli tylko fiestka się u mnie zadomowi.
Natomiast nie bardzo rozumiem Twojej krytyki... czemu modyfikacja zawieszenia bez rozebrania budy jest "daleko posuniętym półśrodkiem"?
Może źle zrozumiałeś moje intencje, nie chodzi mi o spinanie budy rozchodzącej się na spawach, gdyż na chwilę obecną trzyma się ona kupy, nie jest to ideał, daleko jej do niego, ale nie jest rozpadającym się serem szwajcarskim.
Znam wiele naprawdę zjedzonym starych fordów, których właściciele pakują kasę w silniki/amortyzatory/resory/gaźniki itd. zamiast w wymianę poszycia czy podłużnic, często jedynym elementem spajającym wszystkie elementy jest klatka.
Chyba lepsze to niż golenie się kawałkiem historii motoryzacji |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
Sachar
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 46 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 58 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 23:51
|
|
|
Ziom, wrzucaj foty swojego wehikułu, nie wstydź się |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 01:08
|
|
|
Nie krytykuje Cię - uwierz mi
Zauważyłem, że masz w podpisie kilka fordów i fajnie, że wybrałeś/kupiłeś też najmniejszy, najmniej ceniony i najbardziej gówniany z nich wszystkich
Żeby właśnie zaoszczędzić Tobie nieprzyjemności piszę co będzie do roboty prawdopodobnie - mk1 to wredne stworzenie gdzie jego istnienie nie zależy od stanu silnika, zawieszenia, przeniesienia napędu tylko właśnie stanu karoserii.
Rozpórki możesz oczywiście założyć - to pomoże jednak jak najwcześniej trzeba sprawdzić i zająć się blachą i to na poważnie.
Podejrzewam, że sobie poradzisz z tym zadaniem i odratujesz ten model i mam taką nadzieję. |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 20:49
|
|
|
Flonder, Witaj
"zwartość pracy" - to stwierdzenie najbardziej pasujące do opisu tego , czego brakuje w mk1
NA Twoim miejscu , jeżlei auto ma być poprawionym mk1 , a nie wydumką i warjacją , zrobiłbym tak :
Blacha ( nie będe sie rozpisywał , bo to podstawa )
Rozpórki : Przód góra ( wg wymiaru budy , bo jak chłopaki zauważyli do fabrycznych to już daleko będzie )
Przód dół , tył góra .
Zawias przód : Nowe gumy , swożnie od mk2 ( negatyw 2 stopnie ) , nowe amory ( nawet seria ) i sprężyny obniżające o 3-4 cm . Wahaczy bym nie obspawywał . Jak walniesz w krawężnik , to wygniesz wachacz , jak je wzmocnisz - poleci buda .
Później pomyśl o stabie z przodu ( trzepa ulepić ) i przód będzie w miare ogarnięty ( Aha , przy swożniach z mk2 musisz przekładnie przerabiać )
Zawias tył : Tuleje stalowo gumowe z Twingo ( dużo sztywniejsze ) , Panhard z rzymską śrubą , springi niżej o 3-4 cm , nowe amory . Stab na nowych gumach ( ja mam podwójny ) . Belkę od mk2 możesz dać , ale poza ręcznym nic nie zyskasz . Daj też dystanse po 20 mm na stronę - w połączeniu z negatywami z przodu fajnie to zadziała . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
markos2101
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 106 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 21:12
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Tuleje stalowo gumowe z Twingo |
w mk2 też się tak da ?? |
_________________
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 21:17
|
|
|
markos2101, - tak .
Staczasz je o 0,4 mm ( Każdy tokarz to zrobi ) i rozwiercasz otwór mocujący na śrubę 12 ( zamiast 10 ) w mocowaniu do budy i do przodu . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
markos2101
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 106 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 3 Cze 2010, 23:16
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | i do przodu |
tak czytam różne posty na forum i dochodzę do wniosku, że niesamowici magicy są w klubie
i nie żartuje, wielki szacunek dla tych którzy utrzymują te autka w świetnym stanie
Dzięki Żółwik |
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 10:13
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | NA Twoim miejscu , jeżlei auto ma być poprawionym mk1 , a nie wydumką i warjacją , zrobiłbym tak : |
No i bosko, dzięki za konkrety!
Auto nie ma być wydmuszką z klatką albo na ramie przestrzennej, tylko seryjną Fiestą z dodatkami z epoki, bądź też nieinwazyjnymi przeróbkami zawiasu, tak, by dawała frajdę z ciasnych zakrętów. |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
|
Podobne Tematy |
Temat |
Autor |
Forum |
Odpowiedzi |
Ostatni post |
|
Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
|
Freeman |
Nasze auta |
0 |
12 Lip 2011, 16:38 Freeman |
|
Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
|
Laskosz |
Mechanika ogólna |
2 |
7 Kwi 2010, 20:54 markos2101 |
|
Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
|
van |
Mechanika ogólna |
1 |
25 Cze 2013, 12:00 vegetagt |
|
Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
|
Piesek |
Mechanika ogólna |
39 |
13 Sty 2014, 15:24 kostek88wjcz |
|
Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
|
diodalodz |
Mechanika ogólna |
5 |
31 Sty 2006, 09:10 Gość |
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|