Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:43
Rozpórki górne Mk1
Autor Wiadomość
Flonder 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2 Cze 2010, 09:48   Rozpórki górne Mk1

Witam,
jak widziałem kilku z obecnych tu kolegów posiada zamontowane rozpórki kielichów przód, czasem tył.
Ja również jestem zwolennikiem tego rozwiązania, szczególnie, że po tych trzydziestu-paru latach nadwozie pracuje bardzo.
Czy przy okazji montarzu/produkcji rozpórek zwymiarował je ktoś z Was może? :joint:
Chcę zrobić rozpórki górne jak najprostsze i nie ingerujące w nadwozie, ze śrubami rzymskimi, w zwiąsku z tym może ktoś posiada zdjęcia swoich mocować i wymiary kontrolne punktów mocowania zawiasu?

Mam stabilizator z tyłu, planuję zamknąć wahacze przód, lub wyspawać customowe, wzmacniane, czy jeszcze coś warto zrobić, by poprawić pracę zawiasu? (nie chodzi mi o twardość, ale o zwartość pracy)

pozdr
_________________
Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 2 Cze 2010, 10:04   

Hej. Pomoc moga Ci raczej jedynie pogladowe fotki. Jak i tak bedziesz zakladal srube rzymska to wymiarowanie nie ma az tak duzego znaczenia, pozatym wiekszosc aut w tym wieku nie trzyma juz oryginalnych wymiarow :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Flonder 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2 Cze 2010, 10:26   

Ano właśnie chciałem sprawdzić o ile się rozjechały kielichy.
Czy belka od mk2 jest dużo lepsza? Czy warto zrobić mocniejszego panharda?
Sorry, że tak walę pytaniami na raz, ale powoli się zagłębiam w fieścinę :)
_________________
Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 2 Cze 2010, 10:32   

Ja mam z tylu na razie seryjna to rozporke od panharda ale mam zamiar zastapic ja mocniejsza. Chlopaki co upalaja MK I mowia ze lubi sie z czasm wygiac i ci sie cala tylna os przestawi.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Intel 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Wiek: 39
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 79
Skąd: Tarnow
Wysłany: 2 Cze 2010, 14:43   

qzyn dlatego polecam ten drążek od mk1 xr2 lub mk2 xr2 . Tam jest wykonany z pręta i sie jush nie gnie ;)
_________________
Za duzo mocy ? Kto to powiedział :D
------------------------------------------
Fiesta mk1 xr2 83r (srebrna 1.6 )
Escort Rs turbo mk3 85r ( niebieski 1.6 )
Escort xr3i mk3 84r ( srebrny 1.6 )
Escort RS2000 96r ( srebrny 2.0 )
Mondeo ST220 (czarny 3.0 )
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Cze 2010, 14:46   

albo wymodzenie drążka watta . to eliminuje wszelkie problemy na zawsze .
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 2 Cze 2010, 15:26   

diodalodz napisał/a:
drążka watta

Co to jest :?:
http://www.autoflesz.pl/g.../588r/13904.jpg
Takie o to to :?:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Flonder 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2 Cze 2010, 15:27   

diodalodz napisał/a:
to eliminuje wszelkie problemy na zawsze

ano jasne, tylko przy takim protowodzie trzeba się trochę nakombinować i seryjnie by to nie wyglądało, a porządny wzmocniony panhard będzie robił robotę.

A co do belki, to warto pakować od mk2? czy jakieś plusy (oprócz ręcznego) da się odczuć? Zakładając, że w belce mk1 będę miał mocnego panharda i stabilizator?


DziDzia napisał/a:
Co to jest
http://www.autoflesz.pl/g.../588r/13904.jpg
Takie o to to

dokładnie :) prostowód watta jak się patrzy!
_________________
Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 2 Cze 2010, 17:37   

Flonder napisał/a:
Witam,
jak widziałem kilku z obecnych tu kolegów posiada zamontowane rozpórki kielichów przód, czasem tył.
Ja również jestem zwolennikiem tego rozwiązania, szczególnie, że po tych trzydziestu-paru latach nadwozie pracuje bardzo.
Czy przy okazji montarzu/produkcji rozpórek zwymiarował je ktoś z Was może?
Chcę zrobić rozpórki górne jak najprostsze i nie ingerujące w nadwozie, ze śrubami rzymskimi, w zwiąsku z tym może ktoś posiada zdjęcia swoich mocować i wymiary kontrolne punktów mocowania zawiasu?

Mam stabilizator z tyłu, planuję zamknąć wahacze przód, lub wyspawać customowe, wzmacniane, czy jeszcze coś warto zrobić, by poprawić pracę zawiasu? (nie chodzi mi o twardość, ale o zwartość pracy)

pozdr


Kupiłeś mk1 i chwała Ci za to, że chcesz nią się zaopiekować :yes:

Co do zakładania rozpurek żeby usztywnić "rozchodzącą" się budę to jest to daleko posunięty półśrodek :|

Jeśli chcesz tą fiestą jeździć i cieszyć się jazdą to wywalaj środek do blachy, deskę rozdzielczą kanapy i oglądaj co masz do pospawania i wstawienia nowego - a pewnie trochę się tego uzbiera....
Dalej oczywiście kanał i na nowo rzeźba z mocowaniami wachaczy i belki z tyłu, fartuchy z przodu(w okolicach mc personów) zapewne też w "niezłym" stanie będą....
Dalej okolice tylnych mocowań amorów - w bagażniku - i sam bagażnik.......

Jak to wszystko ogarniesz to możesz pomyśleć nad błotnikami, pasem przednim, dolnymi połaciami drzwi i klapy bagażnika oraz progami.....zasadniczo dach powinien być ok :yes:

Potem za konserwój wszystko i pomaluj. No i załóż rozpórki kielichów przód/tył <8>

Ja to widzę właśnie w takiej kolejności - nie odwrotnej :yes:

A jeśli za chwilę napiszesz, że buda jest ok/dobry stan/bez rdzy itd. to szykuj się, że za długo nie pojeździsz fiestą :|

Chyba, że blacha była robiona przez prawdziwego blacharza(nie mylić z idiotami, którzy dają nową łatkę/blachę na stary nie wycięty skorodowany element metalowy) jakieś góra dwa, trzy lata temu - w co absolutnie nie wierzę puki nie zobaczę na żywo :yes:

Jeśli nie masz kasy na blacharza/lakiernika a chcesz mieć mk1 na dłuższy czas to już teraz zacznij zbierać kilka tysięcy złotych(chyba, że sam umiesz spawać/lakierować).

W Polsce można policzyć "zdrowe" mk1 na palcach jednej ręki(i to nie ze wszystkimi palcami) :yes:

PS: tak macie rację - moja już nie jest zdrowa(i też doskonale wiem co mnie czeka znów - generalny remont blacharski 10 lat temu)
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 2 Cze 2010, 18:42   

Rkalitka napisał/a:
Jeśli chcesz tą fiestą jeździć i cieszyć się jazdą to wywalaj środek do blachy, deskę rozdzielczą kanapy i oglądaj co masz do pospawania i wstawienia nowego - a pewnie trochę się tego uzbiera....
Dalej oczywiście kanał i na nowo rzeźba z mocowaniami wachaczy i belki z tyłu, fartuchy z przodu(w okolicach mc personów) zapewne też w "niezłym" stanie będą....
Dalej okolice tylnych mocowań amorów - w bagażniku - i sam bagażnik.......

Nie prościej:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=13140

P.S. Maska też powinna być OK :rotfl:


pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Flonder 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2 Cze 2010, 22:36   

Rkalitka napisał/a:
Kupiłeś mk1 i chwała Ci za to, że chcesz nią się zaopiekować

Co do zakładania rozpurek żeby usztywnić "rozchodzącą" się budę to jest to daleko posunięty półśrodek

Jeśli chcesz tą fiestą jeździć i cieszyć się jazdą to wywalaj środek do blachy, deskę rozdzielczą kanapy i oglądaj co masz do pospawania i wstawienia nowego - a pewnie trochę się tego uzbiera....


Ależ ja jestem tego całkiem świadomy, iż piaskowanie odsłoniło by conieco :ok:
nie od wczoraj jeżdżę starymi fordami, w różnym stanie blacharskim.
Nie wykluczam pełnego remontu budy, jeśli tylko fiestka się u mnie zadomowi.
Natomiast nie bardzo rozumiem Twojej krytyki... czemu modyfikacja zawieszenia bez rozebrania budy jest "daleko posuniętym półśrodkiem"?
Może źle zrozumiałeś moje intencje, nie chodzi mi o spinanie budy rozchodzącej się na spawach, gdyż na chwilę obecną trzyma się ona kupy, nie jest to ideał, daleko jej do niego, ale nie jest rozpadającym się serem szwajcarskim.
Znam wiele naprawdę zjedzonym starych fordów, których właściciele pakują kasę w silniki/amortyzatory/resory/gaźniki itd. zamiast w wymianę poszycia czy podłużnic, często jedynym elementem spajającym wszystkie elementy jest klatka.
Chyba lepsze to niż golenie się kawałkiem historii motoryzacji :hahaha: :hahaha:
_________________
Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
 
 
 
Sachar 

Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Cze 2010, 23:51   

Ziom, wrzucaj foty swojego wehikułu, nie wstydź się :P
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 3 Cze 2010, 01:08   

Nie krytykuje Cię - uwierz mi :yes:

Zauważyłem, że masz w podpisie kilka fordów i fajnie, że wybrałeś/kupiłeś też najmniejszy, najmniej ceniony i najbardziej gówniany z nich wszystkich :yes:

Żeby właśnie zaoszczędzić Tobie nieprzyjemności piszę co będzie do roboty prawdopodobnie - mk1 to wredne stworzenie gdzie jego istnienie nie zależy od stanu silnika, zawieszenia, przeniesienia napędu tylko właśnie stanu karoserii.

Rozpórki możesz oczywiście założyć - to pomoże jednak jak najwcześniej trzeba sprawdzić i zająć się blachą i to na poważnie.
Podejrzewam, że sobie poradzisz z tym zadaniem i odratujesz ten model i mam taką nadzieję.
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 3 Cze 2010, 20:49   

Flonder, Witaj :)

"zwartość pracy" - to stwierdzenie najbardziej pasujące do opisu tego , czego brakuje w mk1 :)

NA Twoim miejscu , jeżlei auto ma być poprawionym mk1 , a nie wydumką i warjacją , zrobiłbym tak :

Blacha ( nie będe sie rozpisywał , bo to podstawa )
Rozpórki : Przód góra ( wg wymiaru budy , bo jak chłopaki zauważyli do fabrycznych to już daleko będzie )
Przód dół , tył góra .

Zawias przód : Nowe gumy , swożnie od mk2 ( negatyw 2 stopnie ) , nowe amory ( nawet seria ) i sprężyny obniżające o 3-4 cm . Wahaczy bym nie obspawywał . Jak walniesz w krawężnik , to wygniesz wachacz , jak je wzmocnisz - poleci buda .
Później pomyśl o stabie z przodu ( trzepa ulepić ) i przód będzie w miare ogarnięty ( Aha , przy swożniach z mk2 musisz przekładnie przerabiać )

Zawias tył : Tuleje stalowo gumowe z Twingo ( dużo sztywniejsze ) , Panhard z rzymską śrubą , springi niżej o 3-4 cm , nowe amory . Stab na nowych gumach ( ja mam podwójny ) . Belkę od mk2 możesz dać , ale poza ręcznym nic nie zyskasz . Daj też dystanse po 20 mm na stronę - w połączeniu z negatywami z przodu fajnie to zadziała .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
markos2101 


Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 106
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 3 Cze 2010, 21:12   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Tuleje stalowo gumowe z Twingo


w mk2 też się tak da ??
_________________
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 3 Cze 2010, 21:17   

markos2101, - tak .

Staczasz je o 0,4 mm ( Każdy tokarz to zrobi ) i rozwiercasz otwór mocujący na śrubę 12 ( zamiast 10 ) w mocowaniu do budy i do przodu .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
markos2101 


Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 106
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 3 Cze 2010, 23:16   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
i do przodu


tak czytam różne posty na forum i dochodzę do wniosku, że niesamowici magicy są w klubie :ok:

i nie żartuje, wielki szacunek dla tych którzy utrzymują te autka w świetnym stanie :brawo:

Dzięki Żółwik
 
 
Flonder 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 8 Cze 2010, 10:13   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
NA Twoim miejscu , jeżlei auto ma być poprawionym mk1 , a nie wydumką i warjacją , zrobiłbym tak :


No i bosko, dzięki za konkrety!
Auto nie ma być wydmuszką z klatką albo na ramie przestrzennej, tylko seryjną Fiestą z dodatkami z epoki, bądź też nieinwazyjnymi przeróbkami zawiasu, tak, by dawała frajdę z ciasnych zakrętów.
_________________
Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.