Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:37
[MK4] Ciężko pali, 10-13l/100km
Autor Wiadomość
Fryz
[Usunięty]

Wysłany: 1 Cze 2010, 09:21   [MK4] Ciężko pali, 10-13l/100km

Siemanko, w zimę zakupiłem forda fieste 1,8 w dieslu. Rok 98 wersja ghia. Myślałem, że długie kręcenie rozrusznikiem spowodowane jest właśnie zimą, bo jak to mówią ludzie, ford nie pali dlatego, że jest zima :) , ale teraz gdy jest już ciepło muszę kręcić tyle samo a czasem nawet i dłużej. Przeważnie zanim odpali to już rozładuje aku. Sprawdzałem na 3 więc nie aku jest problemem. Próbowałem pompować paliwo ręczną pompką przed odpaleniem, ale efekt niemal taki sam. Przed zmianą kół z zimowych na letnie paliła mi ok. 13l. Na pełnym baku robiłem 350km, teraz spalanie jest w granicach 10-11 co wydaje mi się i tak o wiele za dużo.

Świece są okej, myślałem nad źle ustawiona pompą paliwa, a najbardziej obawiam się braku kompresji.

Co o tym myślicie?
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 1 Cze 2010, 09:57   

Fryz,
Fryz napisał/a:
najbardziej obawiam się braku kompresji.
myślimy, że aby pozbyć się niepewności, należy kompresję po prostu pomierzyć u dieslowca, który ma o tym pojęcie i stosowne narzędzia. :yes:
_________________
Fiesta forever...
 
 
Fryz
[Usunięty]

Wysłany: 1 Cze 2010, 10:01   

Wydaje mi się, że mam gdzieś przyrząd do pomiaru kompresji. Mój tata ma warsztat samochodowy, tylko aktualnie go nie ma, dlatego muszę sobie radzić :) .

Poszukam
 
 
kajtek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Przemek
Wiek: 47
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 39
Skąd: TORUŃ
Wysłany: 1 Cze 2010, 11:39   

Możesz wstępnie ocenić kondycje silnika robiąć mały teścik który powie ci bardzo dużo.

Jak już odpalisz silnik rozgrzej go (najlepiej zrób rundke ) na chodzącym silniku delikatnie uchyl korek od pokrywy zaworów ten którym olej wlewasz. Jesli po uchyleniu buchną kłęby spalin oznacza ze pierścienie się już skończyły i całą kompresje pcha w skrzynie korbową silnika.

Napisz czy kopci jak już odpalisz powiedzmy po nocy i jesli tak to na jaki kolor
 
 
 
Fryz
[Usunięty]

Wysłany: 1 Cze 2010, 13:01   

Ok, fiesta stoi w garazu przygotowuje ja do malych zaprawek bo rdza wyszla. Takze jak skoncze to tescik przeprowadze

[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 16:06 ]
Panowie idzie jakos rozebrac grill? Taki niby szklany, jest strasznie zasyfiony w srodku, boje sie ze go połamie. Może macie jakis sposób
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Cze 2010, 15:03   

Fryz napisał/a:
Ok, fiesta stoi w garazu przygotowuje ja do malych zaprawek bo rdza wyszla. Takze jak skoncze to tescik przeprowadze


To jak już wrócisz to daj znać.
Cytat:
Panowie idzie jakos rozebrac grill? Taki niby szklany, jest strasznie zasyfiony w srodku, boje sie ze go połamie. Może macie jakis sposób


Nie ten dział.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Fryz
[Usunięty]

Wysłany: 3 Cze 2010, 10:06   

Panowie pytałem wujka mechnika na temat tego testu, nie dlatego, że neguje Wasze zdanie, ale chciałem poznać jego opinie. Porównał on silniki Forda do silników Mercedesa, twierdząc, że owszem test dobry ale niezbyt skuteczny w silnikach Forda, które ponoć nawet przy minimalnym spadku kompresji już ciężko palą. Więc dymienie nie musi być zauważalne. Natomiast w mercedesie tak mały spadek kompresji nie robi różnicy. Co o tym myslicie?

Wiem, że nie ten dział, ale nie chciałem śmiecić, takimi błachymi problemami. Ale ok, napisze w innym :)
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Cze 2010, 10:35   

Najpierw sprawdz czy rozrząd dobrze leży, czy da się włożyć blokady wszystkie, potem sprawdź kompresje, sprawdź wtryskiwacze, i świece.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
rapet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Łaziska G
Wysłany: 6 Cze 2010, 20:31   

i sprawdz zapłon , umnie po wymianie rozrzadu nie ustawiłem pompy i palił w granicy 10litrów po regulacji i ustawieniu spadło do granicy 6litrów tylko tak jak Kamil napisał posprawdzaj najpierw te rzeczy :yes:
_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] 1.25 - duże spalanie (12-13l/100km)
Wojoku Mechanika silnika 21 4 Lip 2016, 11:50
aermo360
Brak nowych postów Fieste MK3 89r Silnik 1.4 CLX Pali od 12l do 17 l na 100km
Gość Mechanika 7 15 Lut 2008, 15:35
stahoojedyn


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.