Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:40 |
[MK6] Wymiana oleju w Fieście 1.4 TDCI - Dziwna rzecz !!! |
Autor |
Wiadomość |
skrage
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 09:55 [MK6] Wymiana oleju w Fieście 1.4 TDCI - Dziwna rzecz !!!
|
|
|
Witam.
Wymieniałem wczoraj olej silnikowy. Przed wymianą jego stan był - jedna kreska ponad MIN.
Najpierw odkręciłem filtr i założyłem nowy wkład. Następnie, przy spuszczaniu mało go zleciało a kiedy zacząłem dolewać nowy olej po wlaniu ok. 1,8 litra miernik pokazał MAX. Po zakręceniu silnikiem i odczekaniu miernik pokazał jedną kreskę poniżej MAX. I wszystko było by OK tylko dlaczego tak mało oleju wyleciało z miski olejowej i czy po wlaniu niecałych 2 litrów oleju jest możliwe że pokazało prawie MAX?
Proszę o jakąś poradę bo nie wiem czy można po takiej wymianie w ogóle jeździć? |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 15:23
|
|
|
no to zrobiles sobie polwymiane , niewiem co moglo spowodowac, ze caly olej nie zlecial moze masz w misce jakis syf , na twoim miejsu bym zrobil pluczke, moze sie rozpusci to cos, nowy filtr i olej to na 100% i to juz.
A nie masz przypadkiem wgietej miski olejowej ? choc nie sadze by to spowodowalo zmniejszenie pojemnosci o 1,5l
ponadto odkrecamy srubke w misce zplywa to co ma splynac i odkrecamy filtr i splywa reszta ktora ma splynac, nastepnie wkladamy swiezy wklad filtra i zakrecamy gora i dol, moze poprostu jakiec podcisnienie utrzymalo olej w papie brzmi to jak wrozenie z fusow.... ale moze pomoze |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
skrage
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 16:09
|
|
|
Zrobiłem dokładnie tak że odkręciłem filtr wyjąłem wkład założyłem nowy wkład zakręciłem filtr następnie odkręciłem korek na silniku i korek w misce. Zleciało mało oleju. Czy przy takiej kolejności mogło to spowodować zatrzymanie oleju w układzie? A tą płuczkę to jak? Bo jakoś nie rozumiem. Miska nie jest wygięta. Czyli jeszcze raz spuszczać olej w takiej kolejności jak podałeś? |
|
|
|
|
pucio2
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 114 Skąd: Jaryszki k.Poz.
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 18:12
|
|
|
skrage: dobrze też jest przed spuszczaniem zdjąć korek wlewu oleju i unieść bagnet... :yyy: |
_________________ Fiesta forever... |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 18:57
|
|
|
no to padłem |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
pucio2
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 114 Skąd: Jaryszki k.Poz.
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 19:10
|
|
|
odyniec: odyniec napisał/a: | no to padłem | Możesz się podzielić Swoją niekłamaną radością? :yyy: |
_________________ Fiesta forever... |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 19:13
|
|
|
powinno sie najpierw zagrzać auto, odkręcić korek wlewu oleju, bądź bagnet wyjąc, potem odkręcić korek spustowy i miedzy czasie jak sie olej zlewa zmieniać filtr... |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 21:32
|
|
|
korek i bagnet po co??? przecierz silnik nie jest szczelny !!! zwlaszcza za masz bezposrednio polaczona odme z ukladem dolotowym, przed turbina w tym silniku.
z tego co wiem zaden silnik nie jest uszczelniony |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 22:57
|
|
|
zlej olej z zamkniętym korkiem a z otwartym i zobacz w którym przypadku się szybciej leje |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
pucio2
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 114 Skąd: Jaryszki k.Poz.
|
Wysłany: 2 Cze 2010, 08:50
|
|
|
ElGrey: ElGrey napisał/a: | korek i bagnet po co??? przecierz silnik nie jest szczelny !!! zwlaszcza za masz bezposrednio polaczona odme z ukladem dolotowym, przed turbina w tym silniku.
z tego co wiem zaden silnik nie jest uszczelniony | Usuń może tego posta...obciach będzie mniejszy |
_________________ Fiesta forever... |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Cze 2010, 00:52
|
|
|
a co tu obciachowego
przekrec silnik o 180 stopni to zobaczymy czy po godzinie zostanie w nim olej |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
skrage
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 10:00
|
|
|
pucio2 napisał/a: | ElGrey: ElGrey napisał/a: | korek i bagnet po co??? przecierz silnik nie jest szczelny !!! zwlaszcza za masz bezposrednio polaczona odme z ukladem dolotowym, przed turbina w tym silniku.
z tego co wiem zaden silnik nie jest uszczelniony | Usuń może tego posta...obciach będzie mniejszy |
Nie ma się co śmiać bo mój problem nie został rozwiązany Pojechałem do warsztatu na wymianę oleju. Pomyślałem że faktycznie coś źle robię ale niestety okazało się że znowu z miski olejowej zleciało mało oleju (niestety dokładnie nie sprawdzili ile) i dało się wlać tylko 2litry nowego oleju.
Moje teoria jest taka że może zapchała się jakaś przegroda w misce olejowej i olej nie zlatuje do końca. Jak by ktoś miał przekrój takiej miski to bym był wdzięczny. Może to jest związane z niedogrzaniem silnika? Zauważyłem jakiś czas temu że nawet na trasie nie mam 90*C Na dniach wymienię termostat i pewnie jeszcze raz podejdę do wymiany oleju przed zimą. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 10:08
|
|
|
korek, bagnet, filtr i wszelkie inne "zatyczki" zdejmuje się po to, żeby olej nigdzie się nie zassał. nie ma w tym nic śmiesznego ElGrey. a przekręcenie o 180 stopni też może nic nie dać. wlej sobie trochę oleju do słomki zatkanej od dołu palcem, po czym szybko odwróć ją do góry nogami i zobacz czy spłynie - przy niefortunnym dobraniu średnicy słomki, ilości i parametrów oleju nawet nie drgnie, ale wystarczy że odetkasz rurkę palcem i wszystko grzecznie spłynie. taką samą rolę jak palec na słomce pełni bagnet, korek czy filtr oleju. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 11:31
|
|
|
Nie do końca, bo zrób to samo doświadczenie ze słomką dziurawą i już nie tak łatwo zatrzymać ten olej. Jeśli naczynie jest szczelne, np ta słomka, to nawet woda nie spłynie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 11:44
|
|
|
kamil wolski, nie mówię o słomce jako o całym silniku, ale raczej co węższych kanałach, gdzie olej może jednak zostawać. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 18:02
|
|
|
i bez zdjecia korka, powietrze i tak ma swobodny dostep do silnika od gory przez odme, lub jak w tym silniku przez kanal do turbiny, wiec i tak nie widze powodu by olej nie splynol z bloku do miski olejowej, skad go spuszczamy, bagnet jes zanuzony wylacznie w misce olejowej, wiec nie ma zadnego znaczenia, jedynie filt to podstawa i tu nie ma o czym dyskutowac
Miska olejowa nie ma zadnych przegrod wiec teorja o zapchanej jakiejs przegrodzie odpada brakujace 1,5 l oleju to naprawde zagadka |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 18:08
|
|
|
skrage napisał/a: | Może to jest związane z niedogrzaniem silnika? | Może,,,
Co do dyskusji - to nigdy nie wyjmowałem bagnetu, korka wlewu do wymiany, od stawiało się z ciepłym silnikiem na równym, na pisce wykręcało się korek - sobie leciało, to czas na wymianę filtra,,, jak przestaje lecieć to się zakręca, od góry zdejmuje korek i zalewa nowym olejem na MAX,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
khaki
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 53 Skąd: Sherwood
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 21:42
|
|
|
Sugeruję zdjęcie miski olejowej i sprawdzenie, co w niej się osadziło. |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 15:55
|
|
|
khaki napisał/a: | Sugeruję zdjęcie miski olejowej i sprawdzenie, co w niej się osadziło. |
O i to pierwszy sesowny pomysl, tez jestem za tym posunieciem |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 5 Lip 2010, 13:49
|
|
|
JoeMix napisał/a: | i zalewa nowym olejem na MAX,,, |
Oleju wlewa się tyle aby był w połowie stanu między MIN a MAX, w żadnym wypadku nie leje się na równi lub nad podziałkę MAX. |
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
|
|
|
|
|