Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:40
[MK6] Wymiana oleju w Fieście 1.4 TDCI - Dziwna rzecz !!!
Autor Wiadomość
skrage 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Cze 2010, 09:55   [MK6] Wymiana oleju w Fieście 1.4 TDCI - Dziwna rzecz !!!

Witam.
Wymieniałem wczoraj olej silnikowy. Przed wymianą jego stan był - jedna kreska ponad MIN.
Najpierw odkręciłem filtr i założyłem nowy wkład. Następnie, przy spuszczaniu mało go zleciało a kiedy zacząłem dolewać nowy olej po wlaniu ok. 1,8 litra miernik pokazał MAX. Po zakręceniu silnikiem i odczekaniu miernik pokazał jedną kreskę poniżej MAX. I wszystko było by OK tylko dlaczego tak mało oleju wyleciało z miski olejowej i czy po wlaniu niecałych 2 litrów oleju jest możliwe że pokazało prawie MAX?
Proszę o jakąś poradę bo nie wiem czy można po takiej wymianie w ogóle jeździć?
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Cze 2010, 15:23   

no to zrobiles sobie polwymiane :-P , niewiem co moglo spowodowac, ze caly olej nie zlecial <???> moze masz w misce jakis syf <???> , na twoim miejsu bym zrobil pluczke, moze sie rozpusci to cos, nowy filtr i olej to na 100% i to juz.
A nie masz przypadkiem wgietej miski olejowej ? choc nie sadze by to spowodowalo zmniejszenie pojemnosci o 1,5l
ponadto odkrecamy srubke w misce zplywa to co ma splynac i odkrecamy filtr i splywa reszta ktora ma splynac, nastepnie wkladamy swiezy wklad filtra i zakrecamy gora i dol, moze poprostu jakiec podcisnienie utrzymalo olej w papie <???> brzmi to jak wrozenie z fusow.... ;-| ale moze pomoze
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
skrage 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Cze 2010, 16:09   

Zrobiłem dokładnie tak że odkręciłem filtr wyjąłem wkład założyłem nowy wkład zakręciłem filtr następnie odkręciłem korek na silniku i korek w misce. Zleciało mało oleju. Czy przy takiej kolejności mogło to spowodować zatrzymanie oleju w układzie? A tą płuczkę to jak? Bo jakoś nie rozumiem. Miska nie jest wygięta. Czyli jeszcze raz spuszczać olej w takiej kolejności jak podałeś? :9:
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 1 Cze 2010, 18:12   

skrage: dobrze też jest przed spuszczaniem zdjąć korek wlewu oleju i unieść bagnet... :yyy:
_________________
Fiesta forever...
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 1 Cze 2010, 18:57   

:hahaha: :hahaha:
no to padłem :ok:
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 1 Cze 2010, 19:10   

odyniec:
odyniec napisał/a:
no to padłem
Możesz się podzielić Swoją niekłamaną radością? :yyy:
_________________
Fiesta forever...
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 1 Cze 2010, 19:13   

powinno sie najpierw zagrzać auto, odkręcić korek wlewu oleju, bądź bagnet wyjąc, potem odkręcić korek spustowy i miedzy czasie jak sie olej zlewa zmieniać filtr... :)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Cze 2010, 21:32   

korek i bagnet po co??? przecierz silnik nie jest szczelny !!! zwlaszcza za masz bezposrednio polaczona odme z ukladem dolotowym, przed turbina w tym silniku.
z tego co wiem zaden silnik nie jest uszczelniony :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 1 Cze 2010, 22:57   

zlej olej z zamkniętym korkiem a z otwartym i zobacz w którym przypadku się szybciej leje :fox:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
pucio2 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 57
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 114
Skąd: Jaryszki k.Poz.
Wysłany: 2 Cze 2010, 08:50   

ElGrey:
ElGrey napisał/a:
korek i bagnet po co??? przecierz silnik nie jest szczelny !!! zwlaszcza za masz bezposrednio polaczona odme z ukladem dolotowym, przed turbina w tym silniku.
z tego co wiem zaden silnik nie jest uszczelniony
Usuń może tego posta...obciach będzie mniejszy :hahaha:
_________________
Fiesta forever...
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Cze 2010, 00:52   

a co tu obciachowego <???>
przekrec silnik o 180 stopni to zobaczymy czy po godzinie zostanie w nim olej :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
skrage 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Cze 2010, 10:00   

pucio2 napisał/a:
ElGrey:
ElGrey napisał/a:
korek i bagnet po co??? przecierz silnik nie jest szczelny !!! zwlaszcza za masz bezposrednio polaczona odme z ukladem dolotowym, przed turbina w tym silniku.
z tego co wiem zaden silnik nie jest uszczelniony
Usuń może tego posta...obciach będzie mniejszy :hahaha:


Nie ma się co śmiać bo mój problem nie został rozwiązany :sad: Pojechałem do warsztatu na wymianę oleju. Pomyślałem że faktycznie coś źle robię ale niestety okazało się że znowu z miski olejowej zleciało mało oleju (niestety dokładnie nie sprawdzili ile) i dało się wlać tylko 2litry nowego oleju.
Moje teoria jest taka że może zapchała się jakaś przegroda w misce olejowej i olej nie zlatuje do końca. Jak by ktoś miał przekrój takiej miski to bym był wdzięczny. Może to jest związane z niedogrzaniem silnika? Zauważyłem jakiś czas temu że nawet na trasie nie mam 90*C Na dniach wymienię termostat i pewnie jeszcze raz podejdę do wymiany oleju przed zimą.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Cze 2010, 10:08   

korek, bagnet, filtr i wszelkie inne "zatyczki" zdejmuje się po to, żeby olej nigdzie się nie zassał. nie ma w tym nic śmiesznego ElGrey. a przekręcenie o 180 stopni też może nic nie dać. wlej sobie trochę oleju do słomki zatkanej od dołu palcem, po czym szybko odwróć ją do góry nogami i zobacz czy spłynie - przy niefortunnym dobraniu średnicy słomki, ilości i parametrów oleju nawet nie drgnie, ale wystarczy że odetkasz rurkę palcem i wszystko grzecznie spłynie. taką samą rolę jak palec na słomce pełni bagnet, korek czy filtr oleju.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Cze 2010, 11:31   

Nie do końca, bo zrób to samo doświadczenie ze słomką dziurawą i już nie tak łatwo zatrzymać ten olej. Jeśli naczynie jest szczelne, np ta słomka, to nawet woda nie spłynie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Cze 2010, 11:44   

kamil wolski, nie mówię o słomce jako o całym silniku, ale raczej co węższych kanałach, gdzie olej może jednak zostawać.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Cze 2010, 18:02   

i bez zdjecia korka, powietrze i tak ma swobodny dostep do silnika od gory przez odme, lub jak w tym silniku przez kanal do turbiny, wiec i tak nie widze powodu by olej nie splynol z bloku do miski olejowej, skad go spuszczamy, bagnet jes zanuzony wylacznie w misce olejowej, wiec nie ma zadnego znaczenia, jedynie filt to podstawa i tu nie ma o czym dyskutowac :)
Miska olejowa nie ma zadnych przegrod wiec teorja o zapchanej jakiejs przegrodzie odpada ;-( brakujace 1,5 l oleju to naprawde zagadka :9:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Cze 2010, 18:08   

skrage napisał/a:
Może to jest związane z niedogrzaniem silnika?
Może,,,

Co do dyskusji - to nigdy nie wyjmowałem bagnetu, korka wlewu do wymiany, od stawiało się z ciepłym silnikiem na równym, na pisce wykręcało się korek - sobie leciało, to czas na wymianę filtra,,, jak przestaje lecieć to się zakręca, od góry zdejmuje korek i zalewa nowym olejem na MAX,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
khaki 


Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 53
Skąd: Sherwood
Wysłany: 30 Cze 2010, 21:42   

Sugeruję zdjęcie miski olejowej i sprawdzenie, co w niej się osadziło.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Lip 2010, 15:55   

khaki napisał/a:
Sugeruję zdjęcie miski olejowej i sprawdzenie, co w niej się osadziło.

O i to pierwszy sesowny pomysl, tez jestem za tym posunieciem :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 5 Lip 2010, 13:49   

JoeMix napisał/a:
i zalewa nowym olejem na MAX,,,


Oleju wlewa się tyle aby był w połowie stanu między MIN a MAX, w żadnym wypadku nie leje się na równi lub nad podziałkę MAX.
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: 1% podatku - odpisy na rzecz potrzebujących
trzeci Hyde-Park 17 25 Mar 2023, 14:56
szynszyl
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.