| 
		[MK3] Skrzynia z diesla do silnika benzynowego | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 olo_2026  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 37  Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: wąwolnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sty 2010,  12:49   [MK3] Skrzynia z diesla do silnika benzynowego
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam pytanie czy skrzynia z diesla, mianowicie turbo disla escorta, nada sie do 1.8 16V ?
 
Pewna osoba powiedziała, że skrzynia z disla jest bardziej wytrzymała (mechanizm różnicowy). Oraz że biegi będą dłuższe od orginalnej.
 
Jeżeli ktoś eksperymentował to proszę o jakieś informacje. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Sty 2010,  12:53, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pietrucha24  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sty 2010,  13:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Biegi będą dłuższe ale samochód nie będzie rozpędzał się już do maksymalnej prędkości jak na oryginale. Tak mi się wydaje. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sty 2010,  15:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | biegi bedą jak pod 8v a nie 16v, a sama skrzynia jest długa wiec auto dużo straci na przyspieszeniu. Sama wytrzymałość jest taka sama. Szczerze nie polecam do silników N/A. do silników Turbo z mocą 250KM+ jak najbardziej żeby znaleść trakcję | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Darekmk3  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 41  Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sty 2010,  15:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja tez zawsze myslalem i widzialem ze skrzynia z diesla jest dluzsza a w fiescie od mlodej przy 100km/h na 5biegu jest 3000obr/min co wedlug mnie jest czyms bezsensownym w wolnosącym dieslu z 99r .... i moze podlial bym sie pod temat ktora skrzynia z jakiego diesla bedzie na 5 biegu najdluzsza... ? ponoc 1.6d z mk2 jest najdluzsza? 
 
 
pozdro i dzieki za info | 
             
						
				_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 
www.fiesta-squad.prv.pl
 
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 
cos dla grupy jebax teoretix
 
fiesta rs 1300 w akcji | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sty 2010,  15:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 olo_2026  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 37  Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: wąwolnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sty 2010,  15:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | PumaRST napisał/a: | 	 		  | biegi bedą jak pod 8v a nie 16v, a sama skrzynia jest długa wiec auto dużo straci na przyspieszeniu. Sama wytrzymałość jest taka sama. Szczerze nie polecam do silników N/A. do silników Turbo z mocą 250KM+ jak najbardziej żeby znaleść trakcję | 	  
 
czyli skrzynia od disla w benzynie jest o kant h..... rozbic | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Miły  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 39  Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sty 2010,  16:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer | 	  
 
 
ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą...    | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2010,  08:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Miły napisał/a: | 	 		  
 
 
ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą...    | 	  
 
 
coś za coś | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 olo_2026  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Wiek: 37  Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: wąwolnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2010,  10:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               chciałem mieć długie biegi. wdaje mi sie, że na orginalnej są one nieco za krótkie 
 
i auto pracuje na dużych obrotach
 
kolega zrobił tak na rajdy w peugocie i stwierdził , że skrzynia jest bardziej wytrzymała | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Sty 2010,  10:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no to zrób. Pytałeś o rade/info i je dostałes, ale skoro chcesz to cały temat nie ma sensu. Bedzie bardzo długa moc w okolic 100KM - wiecej tam pewnie nie zostało - bedzie stanowczo za mała. Przy takim silniku to sie raczej szuka krutszej skrzyni żeby szybciej sie wkrecał = szybciej przyspieszał a nie dłuższej która to auto spowolni | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Darekmk3  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Darek 
                  Wiek: 41  Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2010,  22:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Miły napisał/a: | 	 		   	  | Cytat: | 	 		  | tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer | 	  
 
 
ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą...    | 	  
 
 
tak Miły ale przy 90km w dieslu orginal bedzie za krotki... a auto 70%przebiegu robi trasy wiec lepsza bedzie dluzsza skrzynka   
 
 
Marcin dzieki za odpowiedz    pozdro | 
             
						
				_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 
www.fiesta-squad.prv.pl
 
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 
cos dla grupy jebax teoretix
 
fiesta rs 1300 w akcji | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Sty 2010,  23:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A może chce ktoś moją skrzynię?    Hehe. 
 
 
1,3,5 bieg z 1.8D
 
2,4 z 1.6D    | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  00:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		  1,3,5 bieg z 1.8D
 
2,4 z 1.6D    | 	   :yyy: A wałek wejściowy w skrzyni nie jest w jednym kawałku? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  12:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mnie nie pytaj, nie ja to robiłem    | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bober  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 43  Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 214 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  18:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jest to nierealne co piszesz wszystkie biegi czuli kola zebte sa takie same jak we wszystkich skrzynich ja u siebie mam kola z 1.8D i synchronizatory z benzyny 1.8 16v , bo kola byly bardzo ladne nie tak jak moje a przelozenie glowne ustala dlugosc biegow jak i kolo talezowe. I sam mailem z pocztku skrzynie z 1.8D w mojej starzle to strasznie mulasta byla chociasz milem juz wtedy 170km po zmianie na 1.8 16v jest kozak tak to w moim odczuciu jest Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ NAJSZYBSZA FIESTA W POLSCE
 
23.08.09 Kamien Slaski ET-14.1
 
08.05.10 WST Bemowo  ET-14.0
 
19.06.11 SSS Sosnowiec ET-13.2
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  19:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To mi mówił Fordon że zmieniał. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  19:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jest tak poskladana bo mialem 2 skrzynie jedna uszkodzona z 1.6D i druga z 1.8D ktora przyjechala na aucie, obie byly rozlozone i z 1.6 przelozone sa zebatki oraz synchronizatory na 1, 3 i 5 natomiast reszta zostala z 1.8D lacznie z dyfrem... 
 
Zabawne jest tez to iz ta skrzynka pozwala na: 
 
1-40 
 
2-60
 
3-90
 
4-120 
 
5-180
 
o dziwo jak mialem ta z 1.6D wczesniej w TD to na 1 moglem ciagnac do 60 na 1, 2 do 80, 3 110, 4 cos kolo 150...  
 
Gosc z ktorym skladalem skrzynie sam powiedzial ze powinno to przedluzyc te biegi ze wzgledu na inne przelozenia... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bober  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 43  Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 214 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  20:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Fordon, Jak przelozenie masz walek glowny i on odpoiada za przelozenie no chyba ze walek a kolo talezowe jest inne moim zdniem to niemozliwe bo wtedy by to nie gralo bo kola s takie same bynajmiej w 1.8D i 1.6 8v jak i 1.8 16v wiec biegi te same gdzies mam poruwnanie walkow moich to wzuce jak znajde pozdro | 
             
						
				_________________ NAJSZYBSZA FIESTA W POLSCE
 
23.08.09 Kamien Slaski ET-14.1
 
08.05.10 WST Bemowo  ET-14.0
 
19.06.11 SSS Sosnowiec ET-13.2
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Sty 2010,  21:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bober napisał/a: | 	 		  | wszystkie biegi czuli kola zebte sa takie same jak we wszystkich skrzynich | 	  Rożne skrzynie od rożnych silników mają rożne przełożenia na poszczególnych biegach,,, nie wiem konkretnie jak w tych 2 przypadkach, może faktycznie sa takie same,,, dwa wałek wejściowy skrzyni jak pamiętam jest w jednym kawałku i pracujące z nim koło na drugim wałku możesz zmienić jedynie na takiej samej wielkości, bo inaczej nie przypasujesz, czyli generalnie nie zmienisz przełożeni np. 2 biegów | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sty 2010,  19:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | oprócz dyfra w skrzyniach 1,6 i 1,8D różnią sie tylko 2 pierwsze biegi, później jest to dokladnie to samo. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |