Skrzynia RST |
Autor |
Wiadomość |
Dziku
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 16:35 Skrzynia RST
|
|
|
No właśnie, jak rozpoznać czy skrzynia jest ze szperą czy bez? Skrzynia nie ma tabliczki znamionowej, czy poza otwarciem da się to jakoś sprawdzić? Bo nie uśmiecha mi się w ciemno...
Poza tym może mi ktoś powiedzieć co to była za szpera? w sensie płytkowa czy taki sam wynalazek wiskotyczny jak w sierze? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 17:48
|
|
|
Szpera z EscortaRST to LSD .
Jeżlei skrzynia jest w aucie , to najprościej rozpoznać, czy jest szpera , jak podniesiesz oba przednie koła do góry . Po wrzuceniu biegu , i pokręceniu kołem , drugie musi się kręcić w tą samą stronę .
Jeżlei skrzynia jest wyjęta , to po zajrzeniu w dziurę po półosi musisz zobaczyć coś takiego :
. Jak zobaczysz coś innego to Szpery niet ( LSD ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Dziku
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 17:55
|
|
|
Jezu każda szpera to lsd..., pytanie tylko jakiego rodzaju?
A po wrzuceniu biegu i kręceniu kołem, to teoretycznie mając szperę będę kręcił silnikiem... |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 18:04
|
|
|
jak dla ciebie każda szpera to LSD , to ja jestem za cienki , żeby ci pomóc ( słyszałeś o Torsenie ? )
Kręć czym chcesz - najlepiej kółkiem w myszce , żeby na Google trafić . Ono temat całkiem nieźle opisuje . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 18:23
|
|
|
Dziku, jak będziesz mieć wyciągnięta skrzynię, i widzisz prześwit czyli na wylot to masz szperę w innym wypadku zwykłą. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 18:42
|
|
|
Dziku napisał/a: | Jezu każda szpera to lsd..., pytanie tylko jakiego rodzaju? |
mistrz
[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 18:43 ]
Zółwiu a od czego da sie spasowac torsena do szkrzyni rst ? |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 19:25
|
|
|
Ta jeszcze jest ATB jakby co... A co do Torsena- Quaife robi szpery w oparciu o ten system, tyle ze nie wiem czy konkretnie Quaife do skrzyń BC/IB/MTX jest oparty o to rozwiązanie. Zółw- jesteś pewny że to LSD??
[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 18:36 ]
Jeszcze raz ja: Krawiec- Quaife jest helikalny...
[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 18:37 ]
Zółw - pytania nie było:) |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 19:44
|
|
|
Krawiec, - myślałęm nad czymś innym ( z seryjnych rozwiązań z innych aut ) , ale wymiękam przy obróbce tego typu elementów ( Dorobiłem koło przekładni głównej z mk1 1.1 do szpery z ERST i tu się kończę) , więc raczej tylko Tuningowe zamienniki pozostają ( albo elektroszpera )
a1topgear, Luzik |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 19:45
|
|
|
ale quaife jest troche drogi... ja bym chciał jakiego s uzywanego torsena |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
Dziku
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Maj 2010, 23:52
|
|
|
Jezus Maria ale się czepiacie, limited slip jest. helikalna w seryjnym wydaniu chyba nigdzie nie występuje, a torsena do przedniego dyfra jeszcze nie widziałem. Czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć czy ten wynalazek w skrzyni rst jest płytkowy, czy wiskotyczny?
Dyskusja z wami jak z dziećmi, prawie jak na sierrafan z procentem spięcia wiskotycznej szpery ze sierry... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 07:28
|
|
|
Dziku, No BO dzisiaj jest dzień dziecka i to dlatego |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 07:40
|
|
|
Szpera jest wiskotyczna.
Nie wazne czym bedziesz krecil. Jak zapniesz bieg i krecisz kolem to drugie kreci sie w ta sama strone, jak niema szpery to w przeciwna. Jest jeszcze druga opcja stosowana w radjach w czechach jesli ktos uparcie twierdzi ze szpery niema
Stajesz autem przed sciana, podnosisz przod z jednej strony i zapinasz bieg. Puszczasz sprzeglo i jesli masz zderzak do wymiany to masz szpere, jak auto jest cale to niemasz |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Dziku
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 09:21
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Szpera jest wiskotyczna.
Nie wazne czym bedziesz krecil. Jak zapniesz bieg i krecisz kolem to drugie kreci sie w ta sama strone, jak niema szpery to w przeciwna. Jest jeszcze druga opcja stosowana w radjach w czechach jesli ktos uparcie twierdzi ze szpery niema
Stajesz autem przed sciana, podnosisz przod z jednej strony i zapinasz bieg. Puszczasz sprzeglo i jesli masz zderzak do wymiany to masz szpere, jak auto jest cale to niemasz |
I o taką odpowiedź mi chodziło. Dzięki.
Cholera, to mnie teraz coraz bardziej kusi zdobyć i zobaczyć czy nie jest pokrewna ze sierrową...
Jakbym był złośliwy to bym się zapytało o procent spięcia |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 10:20
|
|
|
Bodajze 15% |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Dziku
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 10:39
|
|
|
Wiedziałem
No i właśnie o to chodzi że wiskotyczna szpera nie ma stałego procentu spięcia,, spina płynnie od ~0% do 100%, w ekstremalnych warunkach... na sierrafan były już o tym dyskusje, trzeba będzie wkleić i tu... Jak się dokopię to wkleję |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 1 Cze 2010, 22:24
|
|
|
Dziku napisał/a: | , a torsena do przedniego dyfra jeszcze nie widziałem. ... |
Żeby daleko nie szukać: Alfa Romeo np w modelu 147 stosuje/owała szperę mechaniczną, opierającą się na torsenie, zwana Q2.
Teraz firmy idą niestety raczej w E-szperę, ze względów wiadomych... siano |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 5 Lip 2010, 09:01 Re: Skrzynia RST
|
|
|
Dziku napisał/a: | No właśnie, jak rozpoznać czy skrzynia jest ze szperą czy bez? Skrzynia nie ma tabliczki znamionowej, czy poza otwarciem da się to jakoś sprawdzić? Bo nie uśmiecha mi się w ciemno...
Poza tym może mi ktoś powiedzieć co to była za szpera? w sensie płytkowa czy taki sam wynalazek wiskotyczny jak w sierze? |
http://www.escortupgrades...ion%20Index.htm
styka? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 5 Lip 2010, 18:44 Re: Skrzynia RST
|
|
|
Artykuł zadżebisty, ale u angoli to części pewnie w kioskach sprzedają... Jak ja bym tak rozbebeszył skrzynię, to by się okazało, że zaraz trzeba wymieniać jakieś pierścienie czy synchronizatory, a to u nas kupić to graniczy z cudem (nie mówię o ASO) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Lip 2010, 09:31
|
|
|
niewiem czym się tak podniecać ta szpera w ERST jest zadżebiście znikoma... jak przejedziesz się autem z dokładaną firmową szperą to naprawde jest zajebiaszcza różnica... |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
|