| [MK3] Skrzynia z diesla do silnika benzynowego | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | olo_2026   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: S
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 37
 Dołączył: 23 Cze 2009
 Posty: 87
 Skąd: wąwolnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2010,  12:49   [MK3] Skrzynia z diesla do silnika benzynowego | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam pytanie czy skrzynia z diesla, mianowicie turbo disla escorta, nada sie do 1.8 16V ? Pewna osoba powiedziała, że skrzynia z disla jest bardziej wytrzymała (mechanizm różnicowy). Oraz że biegi będą dłuższe od orginalnej.
 Jeżeli ktoś eksperymentował to proszę o jakieś informacje.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Sty 2010,  12:53, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pietrucha24   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 11 Mar 2009
 Posty: 80
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2010,  13:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Biegi będą dłuższe ale samochód nie będzie rozpędzał się już do maksymalnej prędkości jak na oryginale. Tak mi się wydaje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2010,  15:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | biegi bedą jak pod 8v a nie 16v, a sama skrzynia jest długa wiec auto dużo straci na przyspieszeniu. Sama wytrzymałość jest taka sama. Szczerze nie polecam do silników N/A. do silników Turbo z mocą 250KM+ jak najbardziej żeby znaleść trakcję |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darekmk3   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 41
 Dołączył: 30 Lip 2005
 Posty: 917
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2010,  15:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja tez zawsze myslalem i widzialem ze skrzynia z diesla jest dluzsza a w fiescie od mlodej przy 100km/h na 5biegu jest 3000obr/min co wedlug mnie jest czyms bezsensownym w wolnosącym dieslu z 99r .... i moze podlial bym sie pod temat ktora skrzynia z jakiego diesla bedzie na 5 biegu najdluzsza... ? ponoc 1.6d z mk2 jest najdluzsza? 
 pozdro i dzieki za info
 |  
				| _________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 www.fiesta-squad.prv.pl
 www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 cos dla grupy jebax teoretix
 fiesta rs 1300 w akcji
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2010,  15:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | olo_2026   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: S
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 37
 Dołączył: 23 Cze 2009
 Posty: 87
 Skąd: wąwolnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2010,  15:53 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PumaRST napisał/a: |  	  | biegi bedą jak pod 8v a nie 16v, a sama skrzynia jest długa wiec auto dużo straci na przyspieszeniu. Sama wytrzymałość jest taka sama. Szczerze nie polecam do silników N/A. do silników Turbo z mocą 250KM+ jak najbardziej żeby znaleść trakcję | 
 czyli skrzynia od disla w benzynie jest o kant h..... rozbic
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2010,  16:14 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer | 
 
 ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą...
   |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2010,  08:56 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Miły napisał/a: |  	  | 
 ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą...
   | 
 
 coś za coś
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | olo_2026   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: S
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 37
 Dołączył: 23 Cze 2009
 Posty: 87
 Skąd: wąwolnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2010,  10:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | chciałem mieć długie biegi. wdaje mi sie, że na orginalnej są one nieco za krótkie i auto pracuje na dużych obrotach
 kolega zrobił tak na rajdy w peugocie i stwierdził , że skrzynia jest bardziej wytrzymała
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2010,  10:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | no to zrób. Pytałeś o rade/info i je dostałes, ale skoro chcesz to cały temat nie ma sensu. Bedzie bardzo długa moc w okolic 100KM - wiecej tam pewnie nie zostało - bedzie stanowczo za mała. Przy takim silniku to sie raczej szuka krutszej skrzyni żeby szybciej sie wkrecał = szybciej przyspieszał a nie dłuższej która to auto spowolni |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darekmk3   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 41
 Dołączył: 30 Lip 2005
 Posty: 917
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2010,  22:59 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Miły napisał/a: |  	  |  	  | Cytat: |  	  | tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer | 
 
 ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą...
   | 
 
 tak Miły ale przy 90km w dieslu orginal bedzie za krotki... a auto 70%przebiegu robi trasy wiec lepsza bedzie dluzsza skrzynka
   
 Marcin dzieki za odpowiedz
  pozdro |  
				| _________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
 www.fiesta-squad.prv.pl
 www.fiesta-squad.forum.prv.pl
 cos dla grupy jebax teoretix
 fiesta rs 1300 w akcji
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2010,  23:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | A może chce ktoś moją skrzynię?  Hehe. 
 1,3,5 bieg z 1.8D
 2,4 z 1.6D
   |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  00:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | :yyy: A wałek wejściowy w skrzyni nie jest w jednym kawałku? 	  | kamil wolski napisał/a: |  	  | 1,3,5 bieg z 1.8D 2,4 z 1.6D
   | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  12:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mnie nie pytaj, nie ja to robiłem   |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bober   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Wiek: 43
 Dołączył: 12 Lis 2008
 Posty: 214
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  18:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jest to nierealne co piszesz wszystkie biegi czuli kola zebte sa takie same jak we wszystkich skrzynich ja u siebie mam kola z 1.8D i synchronizatory z benzyny 1.8 16v , bo kola byly bardzo ladne nie tak jak moje a przelozenie glowne ustala dlugosc biegow jak i kolo talezowe. I sam mailem z pocztku skrzynie z 1.8D w mojej starzle to strasznie mulasta byla chociasz milem juz wtedy 170km po zmianie na 1.8 16v jest kozak tak to w moim odczuciu jest Pozdrawiam |  
				| _________________ NAJSZYBSZA FIESTA W POLSCE
 23.08.09 Kamien Slaski ET-14.1
 08.05.10 WST Bemowo  ET-14.0
 19.06.11 SSS Sosnowiec ET-13.2
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  19:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | To mi mówił Fordon że zmieniał. |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  19:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jest tak poskladana bo mialem 2 skrzynie jedna uszkodzona z 1.6D i druga z 1.8D ktora przyjechala na aucie, obie byly rozlozone i z 1.6 przelozone sa zebatki oraz synchronizatory na 1, 3 i 5 natomiast reszta zostala z 1.8D lacznie z dyfrem... Zabawne jest tez to iz ta skrzynka pozwala na:
 1-40
 2-60
 3-90
 4-120
 5-180
 o dziwo jak mialem ta z 1.6D wczesniej w TD to na 1 moglem ciagnac do 60 na 1, 2 do 80, 3 110, 4 cos kolo 150...
 Gosc z ktorym skladalem skrzynie sam powiedzial ze powinno to przedluzyc te biegi ze wzgledu na inne przelozenia...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bober   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Wiek: 43
 Dołączył: 12 Lis 2008
 Posty: 214
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  20:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | Fordon, Jak przelozenie masz walek glowny i on odpoiada za przelozenie no chyba ze walek a kolo talezowe jest inne moim zdniem to niemozliwe bo wtedy by to nie gralo bo kola s takie same bynajmiej w 1.8D i 1.6 8v jak i 1.8 16v wiec biegi te same gdzies mam poruwnanie walkow moich to wzuce jak znajde pozdro |  
				| _________________ NAJSZYBSZA FIESTA W POLSCE
 23.08.09 Kamien Slaski ET-14.1
 08.05.10 WST Bemowo  ET-14.0
 19.06.11 SSS Sosnowiec ET-13.2
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  21:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Rożne skrzynie od rożnych silników mają rożne przełożenia na poszczególnych biegach,,, nie wiem konkretnie jak w tych 2 przypadkach, może faktycznie sa takie same,,, dwa wałek wejściowy skrzyni jak pamiętam jest w jednym kawałku i pracujące z nim koło na drugim wałku możesz zmienić jedynie na takiej samej wielkości, bo inaczej nie przypasujesz, czyli generalnie nie zmienisz przełożeni np. 2 biegów 	  | Bober napisał/a: |  	  | wszystkie biegi czuli kola zebte sa takie same jak we wszystkich skrzynich | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2010,  19:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | oprócz dyfra w skrzyniach 1,6 i 1,8D różnią sie tylko 2 pierwsze biegi, później jest to dokladnie to samo. |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |