Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] CPP własnej budowy...
Autor Wiadomość
przemek_bundy 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 31 Maj 2010, 10:04   [MK3] CPP własnej budowy...

Witam....

Chciałem przedstawić "pomysła" jak mówił ferdynand kiepski.
Projekt ala MacGyver. :)

Na bazie starego CPP zrobiłem swój własny, nie wiadomo ile potrzyma
ale na razie lepszy taki jak wcale. Wbrew opiniom jakie panują, że się
tego nie rozbiera albo że jest hermetycznie zamknięty. Mi udało się bez
problemu go otworzyć. Wystarczy podważyć delikatnie śrubokrętem i wyłazi
cała ta "wkładka" z napyloną warstwą "oporu".
Do budowy użyłem potencjometr 5 Kilo, rezystor 1 Kilo,
kołek taki plastikowy do ścian i parę grubszych drutów (elektrody od rezystorów, ale nie tych zwykłych tylko większych Watowo. Mają grubsze i sztywniejsze elektrody)
Najpierw przyłożyłem drut (elektroda z rezystora) do potencjometru
tak jak pokazuje czerwona linia na zdjęciu i lutownicą go delikatnie rozgrzałem
tak żeby się schował na równo z tym białym kółkiem. Drut przyciąłem żeby wystawał poza
kółko potencjometru ok. max. 2 milimetry. Kołek ten do ścian przeciąłem w miejscu
zaznaczonym czerwoną linią, białą linią zaznaczyłem przecięcie. Tak żeby po nałożeniu
na metalowy trzpień CPP lekko się na nim zaciskał. strzałką zaznaczyłem miejsce gdzie
ma być wsadzone białe kółko potencjometru. Z tym że wpierw nałożyłem ucięty kołek na metalowy trzpień tak że się rozszerzył a od góry dopiero docisnąłem potencjometr.
Te druciki co wystają z białego kółka po bokach, wtopiłem w kołek. Potem trzeba jeszcze wtopić w CPP druty które będą trzymały potencjometr na miejscu. Wpierw przymierzyć i powyginać wstępnie a następnie wtopić lutownicą w czarny plastik CPP, a później przylutować do nóżek potencjometru. Gdy całość jest już gotowa trzeba tak ustawić potencjometr żeby przy puszczonej dźwigience ustawiony był na maksa w jedną stronę.
teraz wraz z przekręcaniem dźwigienki powinien się przekręcać potencjometr.
Ustawić można przekręcając szarny kołek np. małym śrubokrętem.
W trakcie testów wyszło na jaw że kołek potrafi się ślizgać po tym metalowym trzpieniu.
Tak że po wyregulowaniu potencjometru trzeba związać mocniej kołek do czarnego
plastiku CPP przy pomocy kawałka drutu w kształcie litery L. Nóżkę trzeba wtopić
w czarny plastik co kręci się razem z dźwigienką a górę wtopić do kołka.
Na cały CPP nałożyłem woreczek tak jak widać na zdjęciu i okleiłem wokoło
taśmą samoklejącą żeby nie spadło.
Odnośnie obrotów to po odpaleniu z klucza bez trzymania gazu,
utrzymują się na 1100. Pożyjemy zobaczymy jak będzie się to sprawdzało na
dłuższą metę. :)





Rezystor i kolory kabli:



Drucik zagięty w literę L i wtopiony w czarny plastik i kołek



całość w foli: :)

Ostatnio zmieniony przez przemek_bundy 31 Maj 2010, 17:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 31 Maj 2010, 11:06   

przemek_bundy napisał/a:
przy puszczonej dźwigni CPP opór wskazuje nie więcej jak 1 Kilo
ładnie pięknie, tylko oryginał pokazuje przy puszczonej coś ok. 5.8kOhm, a przy gazie do dechy jakoś koło 1. zajrzyj do FAQ o CPP, podawałem tam wartości zdjęte z ori nówki...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
przemek_bundy 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 31 Maj 2010, 15:39   

Masz rację, pominąłem to że przy puszczonej dźwigience powinien być większy opór,
jak piszesz, niż przy naciągniętej (schodzi do "zera")
Ale komputerek fieścinki chyba jest tolerancyjny.
Bo zamieniłem kable żółty z zielonym. a w szereg z czerwonym kablem
dałem rezystor 1 Kilo. Ku Mojemu zdziwieniu naprawdę działa. przestała wchodzić
na wysokie obroty. Byłem na krótkiej trasie poza miastem i nie mam
nic do zarzucenia. No może poza trwałością, ale to się okaże.
Pojeżdżę parę dni to jeszcze się okaże czy wszystko jest ok.

Jak nie dziś to jutro wrzucę zaktualizowane fotki.
brak na nich rezystora 1 Kilo, a kable zielony i żółty nie są zamienione ze sobą.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 31 Maj 2010, 18:57   

Tez kiedyś zacząłem tak kombinować, ale stwierdziłem że to na dłuższą metę będzie lipa. Użyj większego potencjometru, bo montażowe są za delikatne i się zaraz rozsypie.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Maj 2010, 19:35   

Rozsypie się to raz dwa,,, ale możesz być wyjątkiem potwierdzającym regułę,,,
1) taśma samoprzylepna biurowa nie nadaje się do auta
2) jak taśma złapie wilgoć to się rozwinie i glut zrobi
3) jak na taśmę chlapnie woda, to wejdzie pod taśmę
4) jak pod taśmę wejdzie wilgoć to już nie wyjdzie
5) Potencjometr montażowy jest do tego żeby go ustawić i więcej nie ruszać, a tu będą setki zmian dziennie,,, ale może być jak na początku pisałem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 31 Maj 2010, 19:45   

Tu by zdał egzamin (chyba) taki "przemysłowy" potencjometr, bo są wodo i pyło odporne, ale niestety w tą obudowę to on nie wejdzie i ciężko kupić. Te potencjometry są z ośką i mają oring zamontowany żeby żaden syf się do nich nie dostawał.

JoeMix napisał/a:
1) taśma samoprzylepna biurowa nie nadaje się do auta
2) jak taśma złapie wilgoć to się rozwinie i glut zrobi
3) jak na taśmę chlapnie woda, to wejdzie pod taśmę
4) jak pod taśmę wejdzie wilgoć to już nie wyjdzie

Nie chciałem być aż taki "brutalny"...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 1 Cze 2010, 00:21   

a moze ktoś kombinowął z przłcznikiem wielopozycyjnym (np 13) zamiast potencjometra
_________________
nr gadu 5593077
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2010, 07:20   

;-| bardzo płynne wskazania Ci wyjdą na przełączniku wielopozycyjnym,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
przemek_bundy 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 1 Cze 2010, 08:54   

Jak się rozwali nie omieszkam napisać! :)
Ale skoro mi działa a nie chce wydać 180 za nowy,
to jak się rozwali, zrobię nowy. Wtedy może wymyślę coś bardziej solidniejszego. :)
Zobaczymy..........
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.